Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er ufrivillig barnløs og det vet familien min. De spør og graver så vet vel alt som er å vite. De klarer heller ikke å holde tett om noe så alt jeg eventuelt har sagt eller nesten bekreftet er videreformidlet til hele familien innen dagen er omme. Vi hadde familieselskap i går og da kom kommentaren som jeg virkelig ikke trengte å høre. Den var ikke direkte myntet på meg, men kunne like gjerne vært det. "Det er så egoistisk å få barn, spesielt de som koster staten masse penger og betaler masse for å få laget barn når jorden allerede er overbefolket. Jeg syns vi bare skal ta barn fra fattige land og fordele dem utover istedenfor å produsere flere barn i den vestlige verden. Ja, hvertfall de som må gjennom ulike behandlinger for å få barn."Har aldri blitt så satt ut noen gang. Det eneste jeg fikk frem var at verden ikke fungerer slik at vi bare kan fordele barn på denne måten, hverken ved adopsjon eller ellers. Så klarte jeg ikke si mer. Merker at jeg kvier meg for å ta kontakt med/besøke dette familiemedlemmet igjen.. Anonymous poster hash: 14695...417
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 En av de dummeste grunnene til ikke å få barn er akkurat det med overbefolkning. Man får ikke barn for å befolke land. Det er et biologisk ting...du kan ikke argumentere med sånne dumme utsagn. Det finnes ingenting klokt å si til sånne folka fordi dumme setninger og kloke setninger går ikke sammen. Det eneste problemet er at du er ufrivillig barnløs og jeg forstår at sånne idioter kanskje sikter til deg men du må ikke ta det innover deg. De er dum og de forstår ikke. Anonymous poster hash: 66a0e...b2d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Jeg forstaar virkelig at dette var veldig vondt for deg aa lytte til, men den som sa det tenkte nok ikke paa din situasjon. Folk maa faa lov til aa ytre meninger om diverse selv om det affekterer andre. Kanskje du burde ha gitt direkte beskjed om at du syntes det var saarende for deg, og ikke bare kommer med et argument for hvorfor en slik barnedistribusjon ikke lar seg gjoere. Ditt paradigme er ditt, og du burde ikke la dette bli noe stoerre problem enn du maa. Lykke til med alt. Hilsen en i samme situasjon. Anonymous poster hash: f2939...16d
Hjertefru Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Hjelpes for en umusikalsk og idiotisk ting å si. Så dumt at det ikke går an å ta det innover seg. Sier mest om den som sier slik, i hvert fall i ditt påhør.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Jeg synes ofte at dere ufrivillig barnløse er så nærtagende. Kommentaren var trolig ikke myntet på deg, er jo ikke sikkert vedkommende visste det engang.. Anonymous poster hash: 63e03...bc8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Jeg synes ofte at dere ufrivillig barnløse er så nærtagende. Kommentaren var trolig ikke myntet på deg, er jo ikke sikkert vedkommende visste det engang.. Anonymous poster hash: 63e03...bc8 What..? Hva i all verden er det for en ting å si ? Du evner tydeligvis ikke å sette deg inn i situasjonen som ufrivillig barnløs. Anonymous poster hash: 8dd7d...5ad
Jezebel Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" Gi beng i denne stakkarslige idioten, med IQ på høyde med skostørrelsen. Lykke til videre i prøvingen. Jeg krysser fingre og tær for at du snart får se to streker du også.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Jeg synes du overreagerer. Skjønner det er tøft å høre sånt når man er sårbar, men andre har lov til å ha synspunkt som avviker fra dine. De har også lov til å lufte dem i en samtale. Anonymous poster hash: 3ecf6...efa
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Stygg kommentar er det vel ikke, selv om du er uenig? Du må tåle at andre har andre meninger en deg. Er du lite vant til det? Jeg er engasjert i dyrevern, men må leve hver dag med folk som er ikledd cd jakker, pels, setter kull på huskatten sin osv. Anonymous poster hash: 0760e...5c3
FrkKværner Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Vet om flere som får høre slike idiotiske kommentarer å jeg leser de stadig i diverse diskusjoner i media. Utrolig provoserende, sårende og respektløst. Slike kommentarer kommer ofte fra folk som ikke står i samme situasjon å de aner ingenting om det vi gjennomgår. Folk tror det "bare" er å hente seg en unge på et barnehjem i et fattig land. Få aner hvor lang, dyr og psykisk krevende denne prosessen er. Det er så lett å "bare" gjøre sånn og sånn til man står i den situasjonen selv. Hvorfor har ikke vi rett til hjelp som alle andre? Hvem har rett til å dømme oss fordi vi ønsker biologiske barn hvis mulig? Nei slike kommentarer får folk holde for seg selv. Skulle det finnes noen i min omgangskrets som mener det samme skal de jammen meg få høre det. Hev deg over det. Du er ikke alene og husk at flertallet ikke har slike holdninger. Ikke la noen få ta fra deg gleden ved å forsøke å få egne barn. Følg ditt hjerte og dine drømmer. Hilsen ei som også benytter seg av assistert befruktning 😊.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Jeg hadde helt ærlig ikke brydd meg hvis ikke det var for at dette er et nært familiemedlem som jeg har gått til for støtte og følt meg trygg hos i oppveksten. Andre som sier det er helt greit, men det er lov å tenke. Vi var kun 4 stykker som satt der og så kan ikke være så veldig vanskelig å skjerme meg der. Ja, mange ufrivillig barnløse er kanskje nærtagende, sikkert jeg og, men det er tid og sted for alt. Anonymous poster hash: 14695...417
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Jeg hadde helt ærlig ikke brydd meg hvis ikke det var for at dette er et nært familiemedlem som jeg har gått til for støtte og følt meg trygg hos i oppveksten. Andre som sier det er helt greit, men det er lov å tenke. Vi var kun 4 stykker som satt der og så kan ikke være så veldig vanskelig å skjerme meg der. Ja, mange ufrivillig barnløse er kanskje nærtagende, sikkert jeg og, men det er tid og sted for alt. Anonymous poster hash: 14695...417 Selv nære familiemedlemmer har liov til å ha andre synspunkter enn deg. At noen ikke synes fertilitetsbehandling burde dekkes av staten er et helt legitimt synspunkt. Noen er imot selvbestemt abort, det er deres rett. Enkelte synes man burde reformere adopsjonsprosessen siden verden er overbefolket og nøden stor mange steder. Dette er helt greie synspunkt det, folk må få lov å mene det. At du sliter med ufrivillig barnløshet er tragisk og trist for deg. Andre mennesker må likevel få lov å ha egne meninger. Anonymous poster hash: 3ecf6...efa
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Jeg hadde helt ærlig ikke brydd meg hvis ikke det var for at dette er et nært familiemedlem som jeg har gått til for støtte og følt meg trygg hos i oppveksten. Andre som sier det er helt greit, men det er lov å tenke. Vi var kun 4 stykker som satt der og så kan ikke være så veldig vanskelig å skjerme meg der. Ja, mange ufrivillig barnløse er kanskje nærtagende, sikkert jeg og, men det er tid og sted for alt. Anonymous poster hash: 14695...417 Da er jeg enig i at folkeskikk tilsier at du holder kjeft, selv om personen ikke deler ditt synspunkt. Anonymous poster hash: 0760e...5c3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #14 Skrevet 17. juli 2014 Når du er i den situasjonen er det klart du reagerer. Også veldig uvitende familiemedlem når en sier at en bare skal adoptere. Greit en mener noe annet, men hva er vitsen med å slenge det ut på den måten? Hilsen ei med ivf barn. Anonymous poster hash: 65a6a...aa9
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 Er faktisk helt enig med denne personen jeg. Kunstig befruktning burde ikke vært lov mener jeg. Får man ikke barn på den naturlige måten så er det meningen man ikke skal ha barn. Det er min mening. Anonymous poster hash: 0ea42...cd4
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Er faktisk helt enig med denne personen jeg. Kunstig befruktning burde ikke vært lov mener jeg. Får man ikke barn på den naturlige måten så er det meningen man ikke skal ha barn. Det er min mening. Anonymous poster hash: 0ea42...cd4 Dust. Hva er begrunnelsen din for dette da? Anonymous poster hash: cae3d...ca8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #17 Skrevet 17. juli 2014 Er faktisk helt enig med denne personen jeg. Kunstig befruktning burde ikke vært lov mener jeg. Får man ikke barn på den naturlige måten så er det meningen man ikke skal ha barn. Det er min mening. Anonymous poster hash: 0ea42...cd4 OK. De som blir gravide og ikke vil beholde skal uansett føde barnet. Det er vel en mening at en blir gravid. Får et tåpelig svar du gir, håper du ser det selv. Ser jo at du ikke har vært i den situasjonen, vær glad du for det. Anonymous poster hash: 65a6a...aa9
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #18 Skrevet 17. juli 2014 Kommentaren var bare en generell ytring, som egentlig ikke har noe med deg å gjøre. Hva er det med folk som sliter med å få barn. Nærtagende, veldig ofte. Anonymous poster hash: 0b5da...22a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #19 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er helt enig i at det var et lite gjennomtenkt og ufølsomt utsagn å komme med, særlig til en som strever med barnløshet....Det stikker nok ekstra hvis det er noen man anser som et nært og kjært familiemedlem. Likevel så er jeg enig i tankegangen "Hvorfor kreere et prøverørsbarn når det allerede finnes mange barn der ute som behøver kjærlige foreldre?" Er det slik at de fleste ufrivillig barnløse prøver ivf først? Kanskje lett å si det når jeg selv har fått et biologisk barn på naturmetoden, men jeg hadde nok vurdert adopsjon først... Anonymous poster hash: 866cf...ebc
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #20 Skrevet 17. juli 2014 Er faktisk helt enig med denne personen jeg. Kunstig befruktning burde ikke vært lov mener jeg. Får man ikke barn på den naturlige måten så er det meningen man ikke skal ha barn. Det er min mening. Anonymous poster hash: 0ea42...cd4 Hehe, jeg må alltid flire når jeg leser slike idiotiske utsagn som dette her! Det vitner kun om dårlig omløp i toppen og lite empatiske evner. Hilsen en mamma med icsi-barn Til hi! Ikke bry deg om slike utsagn, de vil ikke kunne forstå uansett
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #21 Skrevet 17. juli 2014 Det er flere som vil adoptere enn det er barn. I Kina er det 8 års kø. Hvorfor vurderer ikke flere adopsjon som kan lett få barn da? Anonymous poster hash: 65a6a...aa9
Mrs Smith Skrevet 17. juli 2014 #22 Skrevet 17. juli 2014 Dette familiemedlemmet har rett til å mene hva det vil, men å ta det opp med deg og få andre til stedet, vitner om lav sosial intelligens.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #23 Skrevet 17. juli 2014 Jeg er helt enig i at det var et lite gjennomtenkt og ufølsomt utsagn å komme med, særlig til en som strever med barnløshet....Det stikker nok ekstra hvis det er noen man anser som et nært og kjært familiemedlem. Likevel så er jeg enig i tankegangen "Hvorfor kreere et prøverørsbarn når det allerede finnes mange barn der ute som behøver kjærlige foreldre?" Er det slik at de fleste ufrivillig barnløse prøver ivf først? Kanskje lett å si det når jeg selv har fått et biologisk barn på naturmetoden, men jeg hadde nok vurdert adopsjon først... Anonymous poster hash: 866cf...ebc Du hadde vurdert adopsjon det er ditt valg. Du har fått et biologisk barn, hvorfor skal ikke andre ha rett på det samme? Er nok lett for deg å si ettersom du har barn ja, man tenker gjerne annerledes når man ikke har annet valg enn ivf og adopsjon. 😊 Anonymous poster hash: cae3d...ca8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #24 Skrevet 17. juli 2014 HI sier jo at hun ikke hadde reagert så mye hvis det ikke var for at dette ble sagt av et nært familiemedlem som vet om hennes situasjon, at alle tilstedeværende i selskapet vet om hennes situasjon, og at det var et lite selskap. Det jeg reagerer mest på det er feigheten denne personen viste med måten å si fra på. Personen vet om at HI sliter, men tør tydeligvis ikke si sin mening til HI direkte. Derfor sier person fra indirekte i en selskapelig setting som med stor sikkerhet sikrer at personen slipper å diskutere dette med HI. Det er å såre unødvendig og det er feigt å ikke ha sagt noe om sine holdninger til HI under andre settinger, etter min mening. Det personen gjør er jo å blottstille HIs sårbare situasjon og fortelle at egentlig så mener personen at HI ikke bør prøve å få barn selv - men tør ikke si det til HI direkte. Det er feigt, det er unødvendig og det er svært lite empatisk! Og som Mrs Smith sier - veldig lite sosialt intelligent! Jeg er i ca samme situasjon og tar meg sjelden nær av at andre har sine meninger som strider mot mine, heller ikke på dette området. Men jeg ville tatt meg nær av det hvis et nært familiemedlem hadde sagt det i en slik setting som det det ble gjort i HIs tilfelle. Det er lett å være etterpåklok, HI, men hvis temaet kommer opp igjen i neste selskap og denne personen har barn selv, så burde du egentlig bare komme med en helt rolig og saklig kommentar "Hvis det er det du virkelig mener, hvorfor lot du ikke være å få barn selv og heller adopterte barn i steden for? Det var jo like mange barn som trengte hjelp den gangen...". Ikke legg noen følelser i det, ikke provoser, bare vær helt rolig. Og så kan du eventuelt si, som du mener, at alle har rett til sine egne meninger, men at hver enkelt må få leve sine liv og ta de valgene som er viktigst for dem - slik denne personen sikkert også har gjort. En annen ting er at hadde jeg vært deg så ville jeg kanskje ikke ha snakket særlig om forsøkene deres, siden familiemedlemmene dine ser på alt du gjør som "familieoffentlig" informasjon. Jeg ville skånet meg selv fra at så mange skulle snakke om alt dere gjør, om jeg var deg. Lykkes dere med å få barn så er jeg temmelig sikker på at personen som sa det den sa ikke kommer til å huske det og heller være overbegeistret over det nye familiemedlemmet - mange slike personer har forbausende kort hukommelse med tanke på egne meninger Hev deg over slike dumme kommentarer og skån deg selv litt mer i prosessen fremover. Masse lykke til Anonymous poster hash: 42fec...2d7
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #25 Skrevet 17. juli 2014 Det er flere som vil adoptere enn det er barn. I Kina er det 8 års kø. Hvorfor vurderer ikke flere adopsjon som kan lett få barn da? Anonymous poster hash: 65a6a...aa9 Det er så utrolig mange barn i verden som ikke har foreldre eller andre omsorgspersoner at du aner det ikke. Verden er full av fattige barn som må klare seg selv. Det er bare et fåtall av disse som i det hele tatt blir stilt fram for adopsjon, og det er de mer ressurssterke av de fattige landene som klarer å sette igang adopsjonsprosesser. Har du noengang hørt om noen som er blitt adoptert fra Zierra Leone? Det er verdens fattigste land og fullt av foreldreløse barn. Forstår likevel veldig godt at folk vil ha egne biologiske barn, og det er godt mulig at jeg ville prøvd IVF selv. Men det burde vært langt lettere å adoptere, feks for enslige. Men jeg forstår deg godt HI, det hørtes veldig sårende ut. Håper virkelig du snart lykkes med å bli gravid!! Anonymous poster hash: acac9...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå