tromsøjenta Skrevet 21. september 2014 #551 Del Skrevet 21. september 2014 Etter å ha vært innlagt med igangsetting siden 16. september, fødte jeg endelig natt til i dag. Var en tøff fødsel for meg, som jeg unner ingen, men jeg overlevde. ;-). Vi visste ikke om det var gutt eller jente, men det ble en jente, født kl 01.47 i dag, og som veide 3440 gm og er 49 cm lang. Jeg rakk så vidt å være 38+6 på vei før hun kom ut. Jeg som ikke hadde planlagt å få barn mer, hvertfall ikke 44 år gammel, synes det er gøy med baby! Jeg skriver en mer fullstendig fødseleshistorie når jeg er kommet hjem fra sykehuset. Lykke til alle som fortsatt venter! Gratulerer shari_z! Håper du kommer deg fort etter den tøffe fødselen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146682637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 21. september 2014 #552 Del Skrevet 21. september 2014 Etter å ha vært innlagt med igangsetting siden 16. september, fødte jeg endelig natt til i dag. Var en tøff fødsel for meg, som jeg unner ingen, men jeg overlevde. ;-). Vi visste ikke om det var gutt eller jente, men det ble en jente, født kl 01.47 i dag, og som veide 3440 gm og er 49 cm lang. Jeg rakk så vidt å være 38+6 på vei før hun kom ut. Jeg som ikke hadde planlagt å få barn mer, hvertfall ikke 44 år gammel, synes det er gøy med baby! Jeg skriver en mer fullstendig fødseleshistorie når jeg er kommet hjem fra sykehuset. Lykke til alle som fortsatt venter! Gratulerer så mye med en liten jente 😃 ikke noe gøy med tøffe fødsler. Godt det er over og starten på en fantastisk hverdag med baby begynner.. Håper du kommer deg raskt 😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146682649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 22. september 2014 #553 Del Skrevet 22. september 2014 Etter å ha vært innlagt med igangsetting siden 16. september, fødte jeg endelig natt til i dag. Var en tøff fødsel for meg, som jeg unner ingen, men jeg overlevde. ;-). Vi visste ikke om det var gutt eller jente, men det ble en jente, født kl 01.47 i dag, og som veide 3440 gm og er 49 cm lang. Jeg rakk så vidt å være 38+6 på vei før hun kom ut. Jeg som ikke hadde planlagt å få barn mer, hvertfall ikke 44 år gammel, synes det er gøy med baby! Jeg skriver en mer fullstendig fødseleshistorie når jeg er kommet hjem fra sykehuset. Lykke til alle som fortsatt venter! Gratulerer så mye med jenta! Tenk at du er ferdig med svangerskapet og har henne i armene dine:) Fantastisk! Gleder meg til det er min tur:) Det må ha vært slitsomt med så mange dager på sykehuset. Gleder meg til å høre mer:) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #554 Del Skrevet 22. september 2014 Nå lurer jeg fælt på hvordan dere løser det om vannet skulle gå på natta i sengen? Jeg har vurdert å kjøpe et tisselaken for å slippe å ødelegge madrassen. Er det vanlig eller er jeg rar?hehe, Og hvor får jeg kjøpt det? Dette bekymret meg ikke ved første graviditet eller jeg tenkte ikke tanken At det kunne skje en gang å nå er jeg i uke 39 å brå kom på at det ville jo vært veldig kjipt 😝 Anonymous poster hash: 82677...f63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 22. september 2014 #555 Del Skrevet 22. september 2014 Nå lurer jeg fælt på hvordan dere løser det om vannet skulle gå på natta i sengen? Jeg har vurdert å kjøpe et tisselaken for å slippe å ødelegge madrassen. Er det vanlig eller er jeg rar?hehe, Og hvor får jeg kjøpt det? Dette bekymret meg ikke ved første graviditet eller jeg tenkte ikke tanken At det kunne skje en gang å nå er jeg i uke 39 å brå kom på at det ville jo vært veldig kjipt 😝 Anonymous poster hash: 82677...f63 Jeg har kjøpt tisselaken på ikea :-) Syntes det ikke er noe gale, merker ikke at den er der da den ligger under det vanlige lakenet. Og tisselakenet ligner på ett vanlig laken man trer over sengen bare at det er forferdelig stygt, hehe :-) Frister ikke så mye med fostervann i sengen, hehe :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 22. september 2014 #556 Del Skrevet 22. september 2014 Vannet har gått med begge mine, men ingen av gangene har det fosset ut.. Det har rett og slett bare sagt "klikk" og så har det piplet ut litt og litt.. Hodet har vært festet og det er det nå og; snupp ligger langt nede i bekkenet, så jeg satser på hun også er en utmerket propp for fostervannet 😊 vet ikke hvor vanlig det er at det fosser ut, jeg...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 22. september 2014 #557 Del Skrevet 22. september 2014 Nå lurer jeg fælt på hvordan dere løser det om vannet skulle gå på natta i sengen? Jeg har vurdert å kjøpe et tisselaken for å slippe å ødelegge madrassen. Er det vanlig eller er jeg rar?hehe, Og hvor får jeg kjøpt det? Dette bekymret meg ikke ved første graviditet eller jeg tenkte ikke tanken At det kunne skje en gang å nå er jeg i uke 39 å brå kom på at det ville jo vært veldig kjipt Anonymous poster hash: 82677...f63 Du kan kjøpe tisselaken på apoteker, slike som de bruke på sykehusene. De er mye mer behagelig å ligge på enn de frottelakenene som kan vaskes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cici83 Skrevet 22. september 2014 #558 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg har lagt et av tisselakenene til sønnen min i min seng .. 😃 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146683997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiblomst28 Skrevet 22. september 2014 #559 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg har også lagt på tisselaken. Vannet mitt gikk ikke forrige gang, men jeg svettet noe enormt uka etter fødselen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146684056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 22. september 2014 #560 Del Skrevet 22. september 2014 Ved forrige fødsel våknet jeg av at fostervannet fosset ut i senga... Ikke veldig hyggelig og det tok litt tid før jeg hadde overskudd til å vaske trekket til overmadrassen. Da hadde ikke babyen festet seg ved siste kontroll før fødselen. Jeg la et av sønnen min sine tisselaken i senga for noen uker siden, i håp om å slippe gjentakelse :-/ Men nå har babyen festet seg så da blir det kanskje mindre foss om det skulle starte med vannavgang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146684725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2014 #561 Del Skrevet 22. september 2014 Takk for råd. Dro på apoteket å kjøpte, men måtte kjøpe 30 eller 50 stk. Siden jeg mest sansynelig kun trenger ett så sover jenteungen sin første natt uten bleie nå 😊 ho er er 2 år og 8 Mnd, så blir spennende om ho våkner i natt og har tisset på seg eller om ho er tørr. Ho har hatt flere tørre netter i det siste Anonymous poster hash: 82677...f63 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 22. september 2014 #562 Del Skrevet 22. september 2014 Takk for råd. Dro på apoteket å kjøpte, men måtte kjøpe 30 eller 50 stk. Siden jeg mest sansynelig kun trenger ett så sover jenteungen sin første natt uten bleie nå ho er er 2 år og 8 Mnd, så blir spennende om ho våkner i natt og har tisset på seg eller om ho er tørr. Ho har hatt flere tørre netter i det siste Anonymous poster hash: 82677...f63 Det var den opprinnelige grunnen til at jeg og kjøpte tisselaken fra apoteket, for guttungen skulle nattavvennes med bleie Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 22. september 2014 #563 Del Skrevet 22. september 2014 Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg 😁 er 38+3 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 23. september 2014 #564 Del Skrevet 23. september 2014 Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg er 38+3 Heldiggris! Nok en søvnløs natt her, har ikke sovet gjennom en hel natt siden fellesferien tror jeg. Stort sett går det greit, jeg våkner 2-3 ganger og går på do og tar noe drikke før jeg sover videre, men noen netter sover jeg bare ikke. Våkner oftest pga. vondt bekken eller rygg. Da er det en smule frustrerende med alle som sier jeg må sove så mye jeg kan nå før babyen kommer, for det blir ikke søvn etterpå jotakk. Har i det minste fått internett tilbake nå da, så jeg kan kaste bort tid på netflix og ebay igjen i natt ser jeg etter rimelige halsbånd til katten, han har nemlig blitt slåsskjempe etter at vi flyttet og kommer hjem uten halsbånd en gang i uken. Er det flere som har bekkenløsning her? Jeg trodde jeg slapp unna, helt til det satte inn rundt uke 37. Har gradvis blitt verre, men er ikke på krykkestadiet heldigvis. Jeg lurer litt på hvordan det er å føde når man har bekkenløsning som gjør vondt, gjør det ting litt verre eller er fødselsmertene sånn at man ikke legger merke til det? Nå må de fleste bevegelser være gjennomtenkte og kontrollerte for å unngå at det hogger til, kan ikke tenke meg at man skal klare det i en fødsel 39 uker i dag, og ingen tegn overhodet til at Knerten har tenkt seg ut med det første. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 23. september 2014 #565 Del Skrevet 23. september 2014 Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg er 38+3 Heldiggris! Nok en søvnløs natt her, har ikke sovet gjennom en hel natt siden fellesferien tror jeg. Stort sett går det greit, jeg våkner 2-3 ganger og går på do og tar noe drikke før jeg sover videre, men noen netter sover jeg bare ikke. Våkner oftest pga. vondt bekken eller rygg. Da er det en smule frustrerende med alle som sier jeg må sove så mye jeg kan nå før babyen kommer, for det blir ikke søvn etterpå jotakk. Har i det minste fått internett tilbake nå da, så jeg kan kaste bort tid på netflix og ebay igjen i natt ser jeg etter rimelige halsbånd til katten, han har nemlig blitt slåsskjempe etter at vi flyttet og kommer hjem uten halsbånd en gang i uken. Er det flere som har bekkenløsning her? Jeg trodde jeg slapp unna, helt til det satte inn rundt uke 37. Har gradvis blitt verre, men er ikke på krykkestadiet heldigvis. Jeg lurer litt på hvordan det er å føde når man har bekkenløsning som gjør vondt, gjør det ting litt verre eller er fødselsmertene sånn at man ikke legger merke til det? Nå må de fleste bevegelser være gjennomtenkte og kontrollerte for å unngå at det hogger til, kan ikke tenke meg at man skal klare det i en fødsel 39 uker i dag, og ingen tegn overhodet til at Knerten har tenkt seg ut med det første. Huff ja, disse nettene er ikke veldig gode. Jeg sliter og med bekkenløsning og det å komme seg opp og ut på toalettet er jo en like stor utfordring hver gang😣 Har hatt bekkenløsning med alle barna, i varierende grad. Ille med nr to og kanskje enda verre nå m nr tre (vanskelig å si sikkert..man glemmer jo så fort det er over..). Uansett, v fødsel nr to leste jeg meg opp på fødsel og bekkenløsning. Valgte derfor å føde sittende på kne, fordi bekkenet da er friere samt at tyngdekraften hjalp baby ut. Bare kjenn hvor godt det er å stå på alle fire og la bekkenet få hvile.. Jeg merker hvertfall god forskjell da. Vil virkelig anbefale denne fødestillingen om du har mye bekkensmerter, jeg går definitivt for denne igjen! 😊 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. september 2014 #566 Del Skrevet 23. september 2014 Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg er 38+3 Heldiggris! Nok en søvnløs natt her, har ikke sovet gjennom en hel natt siden fellesferien tror jeg. Stort sett går det greit, jeg våkner 2-3 ganger og går på do og tar noe drikke før jeg sover videre, men noen netter sover jeg bare ikke. Våkner oftest pga. vondt bekken eller rygg. Da er det en smule frustrerende med alle som sier jeg må sove så mye jeg kan nå før babyen kommer, for det blir ikke søvn etterpå jotakk. Har i det minste fått internett tilbake nå da, så jeg kan kaste bort tid på netflix og ebay igjen i natt ser jeg etter rimelige halsbånd til katten, han har nemlig blitt slåsskjempe etter at vi flyttet og kommer hjem uten halsbånd en gang i uken. Er det flere som har bekkenløsning her? Jeg trodde jeg slapp unna, helt til det satte inn rundt uke 37. Har gradvis blitt verre, men er ikke på krykkestadiet heldigvis. Jeg lurer litt på hvordan det er å føde når man har bekkenløsning som gjør vondt, gjør det ting litt verre eller er fødselsmertene sånn at man ikke legger merke til det? Nå må de fleste bevegelser være gjennomtenkte og kontrollerte for å unngå at det hogger til, kan ikke tenke meg at man skal klare det i en fødsel 39 uker i dag, og ingen tegn overhodet til at Knerten har tenkt seg ut med det første. Huff ja, disse nettene er ikke veldig gode. Jeg sliter og med bekkenløsning og det å komme seg opp og ut på toalettet er jo en like stor utfordring hver gang Har hatt bekkenløsning med alle barna, i varierende grad. Ille med nr to og kanskje enda verre nå m nr tre (vanskelig å si sikkert..man glemmer jo så fort det er over..). Uansett, v fødsel nr to leste jeg meg opp på fødsel og bekkenløsning. Valgte derfor å føde sittende på kne, fordi bekkenet da er friere samt at tyngdekraften hjalp baby ut. Bare kjenn hvor godt det er å stå på alle fire og la bekkenet få hvile.. Jeg merker hvertfall god forskjell da. Vil virkelig anbefale denne fødestillingen om du har mye bekkensmerter, jeg går definitivt for denne igjen! Jeg sover heller ikke om nettene Våkner av ingen grunn noen ganger, og de andre fordi jeg må tisse eller er tørst. Får kynnere når jeg skifter side å ligge på, klarer ikke å ligge på ryggen/magen. Med førstemann hadde jeg bekkenløsning, men under fødselen la jeg ikke nevneverdig merke til det! Men samme som trippeltopp så likte jeg veldig godt å stå på alle fire og presse, det var den mest behagelige stillingen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146685983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 23. september 2014 #567 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg sover stort sett godt for tida. Tisser mindre nå av en eller annen grunn. Tidligere har jeg vært oppe 2-3 ganger hver natt og tisset litervis;) Nå kommer det bare en liten skvett hver gang jeg setter meg på do. Veldig rart, for jeg drikker samme mengder som før. Hvor blir det av? Merker ikke noe vann i kroppen heller! 35+1 i dag:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146686129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 23. september 2014 #568 Del Skrevet 23. september 2014 Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg er 38+3 Heldiggris! Nok en søvnløs natt her, har ikke sovet gjennom en hel natt siden fellesferien tror jeg. Stort sett går det greit, jeg våkner 2-3 ganger og går på do og tar noe drikke før jeg sover videre, men noen netter sover jeg bare ikke. Våkner oftest pga. vondt bekken eller rygg. Da er det en smule frustrerende med alle som sier jeg må sove så mye jeg kan nå før babyen kommer, for det blir ikke søvn etterpå jotakk. Har i det minste fått internett tilbake nå da, så jeg kan kaste bort tid på netflix og ebay igjen i natt ser jeg etter rimelige halsbånd til katten, han har nemlig blitt slåsskjempe etter at vi flyttet og kommer hjem uten halsbånd en gang i uken. Er det flere som har bekkenløsning her? Jeg trodde jeg slapp unna, helt til det satte inn rundt uke 37. Har gradvis blitt verre, men er ikke på krykkestadiet heldigvis. Jeg lurer litt på hvordan det er å føde når man har bekkenløsning som gjør vondt, gjør det ting litt verre eller er fødselsmertene sånn at man ikke legger merke til det? Nå må de fleste bevegelser være gjennomtenkte og kontrollerte for å unngå at det hogger til, kan ikke tenke meg at man skal klare det i en fødsel 39 uker i dag, og ingen tegn overhodet til at Knerten har tenkt seg ut med det første. Huff ja, disse nettene er ikke veldig gode. Jeg sliter og med bekkenløsning og det å komme seg opp og ut på toalettet er jo en like stor utfordring hver gang Har hatt bekkenløsning med alle barna, i varierende grad. Ille med nr to og kanskje enda verre nå m nr tre (vanskelig å si sikkert..man glemmer jo så fort det er over..). Uansett, v fødsel nr to leste jeg meg opp på fødsel og bekkenløsning. Valgte derfor å føde sittende på kne, fordi bekkenet da er friere samt at tyngdekraften hjalp baby ut. Bare kjenn hvor godt det er å stå på alle fire og la bekkenet få hvile.. Jeg merker hvertfall god forskjell da. Vil virkelig anbefale denne fødestillingen om du har mye bekkensmerter, jeg går definitivt for denne igjen! Jeg sover heller ikke om nettene Våkner av ingen grunn noen ganger, og de andre fordi jeg må tisse eller er tørst. Får kynnere når jeg skifter side å ligge på, klarer ikke å ligge på ryggen/magen. Med førstemann hadde jeg bekkenløsning, men under fødselen la jeg ikke nevneverdig merke til det! Men samme som trippeltopp så likte jeg veldig godt å stå på alle fire og presse, det var den mest behagelige stillingen. Veldig rart hvor forskjellige man er, jeg hadde store bekkensmerter fra uke 23-28, men så reiste jeg to uker til syden, med masse svømming og varme, og etterhvert som jeg var der, forsvant alt sammen. Og det er jeg takknemlig for, helt forferdelig! Det eneste problemet jeg har nå, er hvis jeg sitter eller ligger og, merker at jeg må på do og tisse, og jeg må reise meg, så kommer det nesten med en gang, må liksom småløpe, og da kommer det sterke kynnere rett før jeg setter meg ned på doen, kan virkelig ikke gå lengre å måtte "holde meg" nå er det slik om jeg må på do, da må jeg finne den doen raskt. Ellers tar kynnerene overhånd...hehe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146686703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 23. september 2014 #569 Del Skrevet 23. september 2014 Takk for tips Trippeltopp og Mamsen vil ha nr2! Det skal jeg huske på når tiden kommer. Merker jo at det i visse situasjoner (med mannen *kremt*) er absolutt mer behagelig å stå på alle fire eller på kne, så det må jo kunne fungere under fødsel også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146686910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise05 Skrevet 23. september 2014 #570 Del Skrevet 23. september 2014 minx83, on 23 Sept 2014 - 04:38, said: biscolata, on 22 Sept 2014 - 23:48, said: Noen andre som opplever at de sover som en sten nå som det begynner å nerme seg termin? Jeg sovner så si hver gang jeg legger til rette for en liten lur. For noen uker siden sov jeg ikke i det hele tatt. Men nå de siste to ukene tror jeg, har det virkelig vert en drøm å legge seg er 38+3 Heldiggris! Nok en søvnløs natt her, har ikke sovet gjennom en hel natt siden fellesferien tror jeg. Stort sett går det greit, jeg våkner 2-3 ganger og går på do og tar noe drikke før jeg sover videre, men noen netter sover jeg bare ikke. Våkner oftest pga. vondt bekken eller rygg. Da er det en smule frustrerende med alle som sier jeg må sove så mye jeg kan nå før babyen kommer, for det blir ikke søvn etterpå jotakk. Har i det minste fått internett tilbake nå da, så jeg kan kaste bort tid på netflix og ebay igjen i natt ser jeg etter rimelige halsbånd til katten, han har nemlig blitt slåsskjempe etter at vi flyttet og kommer hjem uten halsbånd en gang i uken. Er det flere som har bekkenløsning her? Jeg trodde jeg slapp unna, helt til det satte inn rundt uke 37. Har gradvis blitt verre, men er ikke på krykkestadiet heldigvis. Jeg lurer litt på hvordan det er å føde når man har bekkenløsning som gjør vondt, gjør det ting litt verre eller er fødselsmertene sånn at man ikke legger merke til det? Nå må de fleste bevegelser være gjennomtenkte og kontrollerte for å unngå at det hogger til, kan ikke tenke meg at man skal klare det i en fødsel 39 uker i dag, og ingen tegn overhodet til at Knerten har tenkt seg ut med det første. Huff ja, disse nettene er ikke veldig gode. Jeg sliter og med bekkenløsning og det å komme seg opp og ut på toalettet er jo en like stor utfordring hver gang Har hatt bekkenløsning med alle barna, i varierende grad. Ille med nr to og kanskje enda verre nå m nr tre (vanskelig å si sikkert..man glemmer jo så fort det er over..). Uansett, v fødsel nr to leste jeg meg opp på fødsel og bekkenløsning. Valgte derfor å føde sittende på kne, fordi bekkenet da er friere samt at tyngdekraften hjalp baby ut. Bare kjenn hvor godt det er å stå på alle fire og la bekkenet få hvile.. Jeg merker hvertfall god forskjell da. Vil virkelig anbefale denne fødestillingen om du har mye bekkensmerter, jeg går definitivt for denne igjen! Jeg sover heller ikke om nettene Våkner av ingen grunn noen ganger, og de andre fordi jeg må tisse eller er tørst. Får kynnere når jeg skifter side å ligge på, klarer ikke å ligge på ryggen/magen. Med førstemann hadde jeg bekkenløsning, men under fødselen la jeg ikke nevneverdig merke til det! Men samme som trippeltopp så likte jeg veldig godt å stå på alle fire og presse, det var den mest behagelige stillingen. Veldig rart hvor forskjellige man er, jeg hadde store bekkensmerter fra uke 23-28, men så reiste jeg to uker til syden, med masse svømming og varme, og etterhvert som jeg var der, forsvant alt sammen. Og det er jeg takknemlig for, helt forferdelig! Det eneste problemet jeg har nå, er hvis jeg sitter eller ligger og, merker at jeg må på do og tisse, og jeg må reise meg, så kommer det nesten med en gang, må liksom småløpe, og da kommer det sterke kynnere rett før jeg setter meg ned på doen, kan virkelig ikke gå lengre å måtte "holde meg" nå er det slik om jeg må på do, da må jeg finne den doen raskt. Ellers tar kynnerene overhånd...hehe Mye do besøk her også. Noen ganger hver 20 minutt. Jeg har en bestefar som snart er 90 år. Vi har nesten samme hverdag om dagen :-) Må av og til sitte på krakken på shopingsenterene. Ikke langt unna do. Det må være et spise sted i nærheten og vi kan ikke gå lenge av gangen :-D Jeg hadde også mye bekkenløsning i sommer, men det ga seg etterhvert :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146686956 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StineTh Skrevet 23. september 2014 #571 Del Skrevet 23. september 2014 Etter å ha vært innlagt med igangsetting siden 16. september, fødte jeg endelig natt til i dag. Var en tøff fødsel for meg, som jeg unner ingen, men jeg overlevde. ;-). Vi visste ikke om det var gutt eller jente, men det ble en jente, født kl 01.47 i dag, og som veide 3440 gm og er 49 cm lang. Jeg rakk så vidt å være 38+6 på vei før hun kom ut. Jeg som ikke hadde planlagt å få barn mer, hvertfall ikke 44 år gammel, synes det er gøy med baby! Jeg skriver en mer fullstendig fødseleshistorie når jeg er kommet hjem fra sykehuset. Lykke til alle som fortsatt venter! Gratulerer så mye med lille prinsessen 💕💕 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146687257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. september 2014 #572 Del Skrevet 23. september 2014 Har vært effektiv idag og ryddet + støvsuget hele leiligheten, men det får jeg svi for nå Har kynnere hele tiden, heldigvis ikke så lange da, men de har forandret karakter og begynt å gjøre litt vondt foran og nederst i livmoren. iiik! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146687456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maiblomst28 Skrevet 23. september 2014 #573 Del Skrevet 23. september 2014 Kanskje det er mer på gang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146687486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 23. september 2014 #574 Del Skrevet 23. september 2014 Kanskje det er mer på gang? Det er det jeg lurer på Håper det ikke blir noe mer og at det roer seg. Han får bare vente til etter flyttingen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146687618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StineTh Skrevet 23. september 2014 #575 Del Skrevet 23. september 2014 Hmm... mener å huske at noen spurte meg om et par spørsmål men jeg finner de ikke igjen tilbake i sidene her.. Jeg tror det ene var hvilken uke jeg fødte i, og det var uke 36 + 2. Så lillegutt er per def. litt prematur, men stor i størrelsen i forhold til fødetidspunkt. Lurer på om det var noen som spurte om noe om morkakesvikt også, men jeg husker jo ikke hva det var Og ammetåken har satt inn for fullt 😉 glemmer alt av avtaler og småtteri... herregud, jeg har aldri trodd noe særlig på dette jeg.. men men, da var det motbevist 😉 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/23/#findComment-146688364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå