Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å skrive noe fødebrev, har ingen spesifikke ønsker bortsett fra å ha samboeren ved min side. Klyster kommer jeg til å spørre om selv om de ikke tilbyr det og smertelindring er jeg ikke imot. Tar det som det kommer slik som jeg gjorde sist :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146656127
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dag😃alt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en 2 gangsfødende... Hadde ikke åpning😝hadde nesten vært litt gøy om det var et par cm.. Men nei da... Hadde glemt hvor syke de vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå 👏👏😃yohoo

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146656232
Del på andre sider

I natt har jeg vært våken fra mellom 4 og 5 engang. Sover greit fram til dess, men så halvsover jeg bare resten av natta. Dette er virkelig blitt et mønster... Liker det ikke! Kan ikke si at jeg hadde vondt noe sted heller i natt, men tutta i magen var veldig aktiv, så kanskje det var hun som holdt meg våken. Merkelige greier! Er det andre som har det sånn av dere damer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146656862
Del på andre sider

Dere er det noen som vet hva det heter når du kan "tømmes" på sykehuset før fødsel? : p Leste om dette men husker ikke! Mulig jeg er den eneste som tenker på dette oppi alt sammen, men neida det tenker jeg på. Skulle gjerne bedt om å få dette så blir det en ting mindre å tenke på xD

Du er ikke den eneste som tenker på dette. Veldig mange av mine venninner har vært opptatt av dette og de har ikke likt det om det har kommet avføring under forløsningen, for å si det slik. Noen syns det er vondt å tenke på etterpå. Så be om klyster om det er viktig for deg. Du er ikke alene om det, så de er nok vant til spørsmålet:) Jeg for min del får alltid akutt diare i det jeg oppdager at fødselen er i gang, så jeg får alltid tømt meg...;) Har aldri opplevd at det har luktet noe eller sånn under fødsel, så det tenker jeg ikke på. Det er jo uansett en ekstrem situasjon, og jordmødrene har sett det meste, tenker jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146656867
Del på andre sider

I natt har jeg vært våken fra mellom 4 og 5 engang. Sover greit fram til dess, men så halvsover jeg bare resten av natta. Dette er virkelig blitt et mønster... Liker det ikke! Kan ikke si at jeg hadde vondt noe sted heller i natt, men tutta i magen var veldig aktiv, så kanskje det var hun som holdt meg våken. Merkelige greier! Er det andre som har det sånn av dere damer?

Sover veldig dårlig jeg også :( Problemer med å sovne, og når jeg først har sovnet så må jeg opo for å gå på do et par timer senere. Tror jeg går på do 3-4 ganger før jeg legger meg i håp om å slippe å stå opp så ofte, men må det likevel :( Lillegutt er rolig i løpet av natten da, så det er ikke sparking som holder meg våken.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657102
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke tid til klyster på min forrige fødsel. Endte opp med at jeg dreit i badekaret rett før ungen kom. Og det brydde både meg og jordmødrene ingen ting.

Hihi, nå sitter jeg på kontoret og fniser høyt. Det er heldigvis bare en bagatell i en ellers veldig stor sammenheng :)

Sover veldig dårlig jeg også :( Problemer med å sovne, og når jeg først har sovnet så må jeg opo for å gå på do et par timer senere. Tror jeg går på do 3-4 ganger før jeg legger meg i håp om å slippe å stå opp så ofte, men må det likevel :( Lillegutt er rolig i løpet av natten da, så det er ikke sparking som holder meg våken.

Fortsatt dårlig søvn her også. Jeg har funnet ut at jeg sover mer hvis jeg legger meg på sofaen med en gang, men det er ikke mannen særlig glad for så jeg legger meg sammen med ham og flytter meg ut i stua når han er sovnet ;) Det er så merkelig, jeg kan være helt utslitt og kjempetrøtt hele dagen, men når kvelden kommer får jeg ikke sove samma søren. Ikke nødvendigvis pga. vondter eller mye bevegelse heller, ligger bare våken.. Får sett mye på jordmødrene da!

Har siste dag på jobb i dag. Jeg skulle egentlig bare innom kontoret for å ordne med noen timer og tegninger før jeg dro tidlig hjem, men det ramler selvfølgelig inn halvferdige jobber, tegninger som haster og alle er like viktige. Jaja, i morgen skal jeg ikke på jobb uansett!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657253
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tid til klyster på min forrige fødsel. Endte opp med at jeg dreit i badekaret rett før ungen kom. Og det brydde både meg og jordmødrene ingen ting.

Jeg ble tilbudt klyster men klarte ikke å gå inn på do for å få det, riene var så intense og tette at jeg ikke klarte å reise meg fra sengen.

Det endte med at jeg stod på alle fire og bæsjet i hånden på jordmoren hehehe.(hun stod klar med papir altså for jeg ga beskjed om at nå kom det noe annet enn baby ut)

Men jeg er ikke flau over det nå i ettertid, jordmødrene gadd heller ikke å bry seg for de hadde sett det så ofte sa de.

Denne gangen skal jeg absolutt prøve å få tatt det klysteret :fnise:

Endret av Mamsen vil ha nr2!
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657509
Del på andre sider

Sånn har jeg det også, våkner 3-4 ganger for å tisse, er for varm, har en rar drøm eller bare fordi? Så tar det litt tid før jeg sovner igjen. Er utslitt når jeg våkner om morgenen og småen skal i barnehagen og mannfolket på jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657521
Del på andre sider

Sånn har jeg det også, våkner 3-4 ganger for å tisse, er for varm, har en rar drøm eller bare fordi? Så tar det litt tid før jeg sovner igjen. Er utslitt når jeg våkner om morgenen og småen skal i barnehagen og mannfolket på jobb.

Jeg sover også dårlig.. På do 2-3ganger.. Strever med å sove igjen.. En del kynnere og litt uro.. Slitsomt ;(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657722
Del på andre sider

Har dere funnet navn til babyene deres? Jeg har ikke funnet til min lille gutt enda, men min kjære og storebroren på 4 vil at han skal hete Christoffer. Om det blir det navnet så blir det en oppkalling etter min lillebror som ble født alt for tidlig og dessverre døde.

Vi vet ikke om det er gutt eller jente i magen, så må ha begge deler klar. Tror vi er enige om guttenavn, men jentenavn sliter vi med. Han kommer med ingen forslag, men liker heller ikke mitt forslag. Mellomnavnet til en jente vil mest sannsynlig være oppkalling etter vår førstefødte som ikke fikk leve, tenkte da å bruke samme mellomnavnet hun hadde. Jeg hadde ikke greid å bruke fornavnet hennes på nytt (og dessuten blir det ofte uttalt feil i Norge, noe som irriterer meg).

Synes forslaget om Christoffer er helt nydelig, både selve navnet og for å hedre broren din. Kunne lett valgt det navnet selv, synes det er så pent!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146657956
Del på andre sider

Herregud jeg føler meg så urolig svær 🙈lagt på meg 12 kg så ikke så mye men begynner å bli så tungt å bevege meg.. Og spes å løfte 2 åringen 🙈 dulter borti alt som er med magen og får kunnere som gjør meg sliten hele tiden ... 36+5 i dag så ikke så lenge igjen men likevel ..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658062
Del på andre sider

Herregud jeg føler meg så urolig svær 🙈lagt på meg 12 kg så ikke så mye men begynner å bli så tungt å bevege meg.. Og spes å løfte 2 åringen 🙈 dulter borti alt som er med magen og får kunnere som gjør meg sliten hele tiden ... 36+5 i dag så ikke så lenge igjen men likevel ..

Opp 17 her og det er tungt, men samtidig er jeg 17 kg lettere en det jeg var på samme tidspunkt med førstemann og ikke har jeg bekkenløsning så det er jo egentlig bare fryd og gammen:-S Kjenner det spesielt i at jeg trenger å varme opp så lenge viss jeg skal noe. Det å gå opp til tredje etasje et feks veldig tungt, og jeg blir anpusten. Men er jeg å trener og har varmet opp går det fint med pusten selv om pulsen stiger på ellipsemaskinen.Godt er det uansett at det ikke er så lenge igjen:-)
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658286
Del på andre sider

Annonse

Hihi, nå sitter jeg på kontoret og fniser høyt. Det er heldigvis bare en bagatell i en ellers veldig stor sammenheng :)

Fortsatt dårlig søvn her også. Jeg har funnet ut at jeg sover mer hvis jeg legger meg på sofaen med en gang, men det er ikke mannen særlig glad for så jeg legger meg sammen med ham og flytter meg ut i stua når han er sovnet ;) Det er så merkelig, jeg kan være helt utslitt og kjempetrøtt hele dagen, men når kvelden kommer får jeg ikke sove samma søren. Ikke nødvendigvis pga. vondter eller mye bevegelse heller, ligger bare våken.. Får sett mye på jordmødrene da!

Har siste dag på jobb i dag. Jeg skulle egentlig bare innom kontoret for å ordne med noen timer og tegninger før jeg dro tidlig hjem, men det ramler selvfølgelig inn halvferdige jobber, tegninger som haster og alle er like viktige. Jaja, i morgen skal jeg ikke på jobb uansett!

Sånn er det her også. Det er faktisk sånn at jo trøttere jeg er, jo dårligere sover jeg! Om jeg er helt utmattet, så sover jeg nesten ikke i det hele tatt og må bruke dagen etterpå til å hvile for å hente meg inn igjen. Har ei stund igjen til perm dessverre, men dagene går heldigvis fort når jeg jobber, så det er jo bra!

Nyt permisjonen og slapp av!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658523
Del på andre sider

Jeg sover også dårlig.. På do 2-3ganger.. Strever med å sove igjen.. En del kynnere og litt uro.. Slitsomt ;(

Ja, de evige dobesøkene er ikke akkurat hjelpsomme...Går i snitt på do 3 ganger pr. natt. Nettene uten dobesøk etter positiv test kan telles på ei hånd! Det blir deilig å komme i permisjon, slik at det går an å hvile litt mer på dagen:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658538
Del på andre sider

12 kg er jo ikke mye! 😉 det kommer nok av fort etter fødselen. Kanskje "verre" med magen som er litt i veien 😉

Jeg har foreløpig ikke gått opp noen ting, er på startvekten fortsatt (gikk ned 10 kg de første månedene, og de er jo såklart kommet tilbake). Jeg bekymrer meg en del over dette, men det har aldri blitt tatt opp av helsepersonell heller så jeg antar det er greit så lenge babyen vokser :)

Btw, i første svangerskap gikk jeg opp 23 kg så er overrasket over vekten nå i uke 36 denne gangen. Mine 23 kg forsvant fort forrige gang, så jeg tipper 12 kg for deg er piece of cake 😉😉😉

Endret av StineTh
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658716
Del på andre sider

I morgen skal jeg på ultralyd og ctg igjen! ☺ er spent og nervøs siden det ble oppdaget et vekstavvik forrige ultralyd for ca to uker siden. I tillegg har jeg infomøte om keisersnitt og får vite datoen! Herrefred, er så spent på hvilken dato det blir!

Kommer til å bli spesielt å vite akkurat hvilken dato babyen kommer ♡♡♡

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658726
Del på andre sider

I morgen skal jeg på ultralyd og ctg igjen! ☺ er spent og nervøs siden det ble oppdaget et vekstavvik forrige ultralyd for ca to uker siden. I tillegg har jeg infomøte om keisersnitt og får vite datoen! Herrefred, er så spent på hvilken dato det blir!

Alltid spennende og nevepirrende med kontroller .. Krysser fingre for at alt er bra.. Gøy å få en dato å forholde seg til da 😃

Jeg har de siste to dagene også fått ganske tørre bryster ? Litt merkelig smører de med feit og god krem samtidig med magen men de er liksom tørre for det .. Er det noen andre som har det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658979
Del på andre sider

Alltid spennende og nevepirrende med kontroller .. Krysser fingre for at alt er bra.. Gøy å få en dato å forholde seg til da 😃

Jeg har de siste to dagene også fått ganske tørre bryster ? Litt merkelig smører de med feit og god krem samtidig med magen men de er liksom tørre for det .. Er det noen andre som har det?

Tja, jo når du sier det så... også har de klødd noe innmari de siste par dagene. Klør og klør, men kanskje det er fordi de vokser? :) skal begynne å smøre jeg og nå!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146658984
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dagalt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en rde vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå yohoo

Synest det er rart at jordmor reagerte på at hovudet var festa på 36 veker...trur eg kjende når min festa seg i veke 34, det var iallefall festa på kontrollen i veke 35 og han/ho låg godt ned i bekkenet. Dette er vårt fjerde barn og jordmor meinte det ikkje var noko regel om foster festa seg eller ikkje hos fleirgangsfødande.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146659025
Del på andre sider

Lykke til i dag StineTh! Tenk å vite akkurat når babyen skal komme, det må være spesielt ja :) Hadde ikke gjort noe om vanlig termindato var noe man kunne forholde seg til litt mer spesifikt, i teorien kan jeg jo føde nårsomhelst nå og i 5 uker fremover. 

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dagalt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en rde vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå yohoo

Synest det er rart at jordmor reagerte på at hovudet var festa på 36 veker...trur eg kjende når min festa seg i veke 34, det var iallefall festa på kontrollen i veke 35 og han/ho låg godt ned i bekkenet. Dette er vårt fjerde barn og jordmor meinte det ikkje var noko regel om foster festa seg eller ikkje hos fleirgangsfødande.

Hvordan er det med festing hos førstegangsfødende da? Min hadde ikke festet seg i det hele tatt ved sist kontroll i uke 36, og det kjennes ikke ut som om magen er noe lavere nå når jeg straks er 38 uker. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146659355
Del på andre sider

I disse gratisheftene man får på helsestasjonen står det jo at det er vanlig at de fester seg nå på begynnelsen av 30ukers-tallet, om jeg ikke husker feil. Men uansett, så er det jo positivt at den har festet seg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146659360
Del på andre sider

Alltid spennende og nevepirrende med kontroller .. Krysser fingre for at alt er bra.. Gøy å få en dato å forholde seg til da

Tja, jo når du sier det så... også har de klødd noe innmari de siste par dagene. Klør og klør, men kanskje det er fordi de vokser? :) skal begynne å smøre jeg og nå!

Samme her, men jeg tenkte at det var fordi at jeg herder dem. Jeg gnir dem med håndkle etter at jeg har dusja for å gjøre dem litt hardføre til ammingen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146659366
Del på andre sider

Lykke til i dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144155455--/page/16/#findComment-146659367
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...