Bamsemams74 Skrevet 9. september 2014 #351 Del Skrevet 9. september 2014 Minxs83: Jeg tror mange har så nok med seg selv at de ikke bryr seg om at de er nakne, men samtidig er det viktig å ivareta sin egen intimsone, tror jeg. For vi skal jo leve med alle inntrykk og minner resten av livet. Så det kan jo være lurt å skrive noe om hvordan man ser dette for seg i et eventuelt fødebrev eller noe sånt. Tipper de er vant til det meste, alt fra full nakenhet til mer tilbakneholdne frøkner;) Det jeg ikke liker å tenke på sånn i ettertid er da jeg lå å ble sydd med førstemann. Jeg lå med understellet mot døra og der, uten forvarsel, kommer det plutselig inn ei dame fra kjøkkenet med mat... Hun banket ikke på eller noe. Akkurat der og da sa jeg jo at det ikke gjorde noe, men senere så har jeg kjent at det skulle jeg gjerne vært spart for... Men fødsel er jo en ekstrem situasjon og man oppfører seg jo ofte anderledes enn det man på forhånd hadde trodd;) Jeg gleder meg enormt til alt er overstått, jeg har fått dusja, fått på meg egne klær og ligger der med et lite deilig nurk! Det er ren lykke:) :hjertesmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 9. september 2014 #352 Del Skrevet 9. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 9. september 2014 Forfatter #353 Del Skrevet 9. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?!Haha, nei så lang er ikke jeg heller i overkroppen eller fleksibel. Men vi prøver allikevel og så får jeg hjelp av mannen et par ganger i uka. Vet jo ikke om det har noen effekt, men tenker at det å øke blodgjennomstrømningen i mellomkjøttet og elastisiteten bakover ikke skader akkurat nå. Så får vi heller se:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 9. september 2014 #354 Del Skrevet 9. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?!Haha, nei så lang er ikke jeg heller i overkroppen eller fleksibel. Men vi prøver allikevel og så får jeg hjelp av mannen et par ganger i uka. Vet jo ikke om det har noen effekt, men tenker at det å øke blodgjennomstrømningen i mellomkjøttet og elastisiteten bakover ikke skader akkurat nå. Så får vi heller se:-) Ja, om jeg skal klare det derre, så må jeg ha hjelp... Med den svære magen i vegen og greier... Ja, ja, gubben klager sikkert ikke om han får hjelpe til... selv om det er en noe usexy jobb;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 9. september 2014 #355 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg smørte og masserte med jordnøttolje før jeg fikk første gutten min, revnet uansett da Men heldigvis ikke så masse for jordmoren var veldig flink til å holde igjen huden når hodet skulle ut. Om hun ikke hadde vært så flink så hadde jeg nok revnet masse! Har sånn 50/50 prosent tro på at oljen faktisk hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 9. september 2014 Forfatter #356 Del Skrevet 9. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?!Haha, nei så lang er ikke jeg heller i overkroppen eller fleksibel. Men vi prøver allikevel og så får jeg hjelp av mannen et par ganger i uka. Vet jo ikke om det har noen effekt, men tenker at det å øke blodgjennomstrømningen i mellomkjøttet og elastisiteten bakover ikke skader akkurat nå. Så får vi heller se:-) Ja, om jeg skal klare det derre, så må jeg ha hjelp... Med den svære magen i vegen og greier... Ja, ja, gubben klager sikkert ikke om han får hjelpe til... selv om det er en noe usexy jobb;) Kan jo føre en litt mer sexy avslutning på massasjen;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 9. september 2014 Forfatter #357 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg smørte og masserte med jordnøttolje før jeg fikk første gutten min, revnet uansett da Men heldigvis ikke så masse for jordmoren var veldig flink til å holde igjen huden når hodet skulle ut. Om hun ikke hadde vært så flink så hadde jeg nok revnet masse! Har sånn 50/50 prosent tro på at oljen faktisk hjalp.Med første min så kom han ikke ut uten klipp og tang, smørte ikke da så veit jo ikke om det hadde hjulpet. Men denne gangen prøver jeg alt:-D Får satse på at det går lettere for oss nå:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 9. september 2014 #358 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg kjøpte en fødselsforberedende sist. Masserte den litt inn etter beste evne noen ganger. Rakk ikke så mange ganger for fødte litt før terminen... Revnet litt likevel, men så kom babyen ut som Supermann, med ene armen først ;-) Har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det igjen. Noen som vet når man bør begynne og hvor ofte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsøjenta Skrevet 9. september 2014 #359 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg kjøpte en fødselsforberedende sist. Masserte den litt inn etter beste evne noen ganger. Rakk ikke så mange ganger for fødte litt før terminen... Revnet litt likevel, men så kom babyen ut som Supermann, med ene armen først ;-) Har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det igjen. Noen som vet når man bør begynne og hvor ofte? Fødselsforberedende olje, skulle det stå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonusmamma Skrevet 9. september 2014 #360 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg svarte jo på deg! For jeg er i begge gruppene... Og de lilla sokkene er jo prinsessa i november sin ide...!! Må le litt av oss altså. Jeg lå i senga og skreiv på mobilen, så jeg så jo ikke hvor jeg skreiv Forvirra gjeng. Jeg har tre terminer: 27.10, 30.10 og 02.11... Så jeg sjonglerer mellom begge gruppene;) Men håper jo på oktoberbaby. Det kan det jo fort bli på deg også! HÆ, haha.. Ja da har je null peiling på hvilken gruppe jeg driver å skriver i Ja, det kan jo fort bli oktoberbaby her også, men jeg har mest trua på november. Meeen tror jeg må følge litt ekstra med her inne altså Nå skjønner jeg ingenting.. Dere masserer hvor? Burde jeg gjøre det her... og smøre meg, ja akkurat.. Dette må jeg lese litt mer om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 9. september 2014 #361 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg svarte jo på deg! For jeg er i begge gruppene... Og de lilla sokkene er jo prinsessa i november sin ide...!! Må le litt av oss altså. Jeg lå i senga og skreiv på mobilen, så jeg så jo ikke hvor jeg skreiv Forvirra gjeng. Jeg har tre terminer: 27.10, 30.10 og 02.11... Så jeg sjonglerer mellom begge gruppene;) Men håper jo på oktoberbaby. Det kan det jo fort bli på deg også! HÆ, haha.. Ja da har je null peiling på hvilken gruppe jeg driver å skriver i Ja, det kan jo fort bli oktoberbaby her også, men jeg har mest trua på november. Meeen tror jeg må følge litt ekstra med her inne altså Nå skjønner jeg ingenting.. Dere masserer hvor? Burde jeg gjøre det her... og smøre meg, ja akkurat.. Dette må jeg lese litt mer om Jeg har aldri massert før. Ble klippet første gang, men har ikke revnet nor med de to neste. Bortsett fra ett og annet lite pyntesting som de kaller det, så har jeg vært forskånet for sying. Men jeg vet at mange av venninnene mine bruker olje på mellomkjøttet, altså mellom fødselsåpning og anus;) fant en video på youtube som viste at man brukte tommeltottene og liksom dro i fødselsåpningen (eller hva man liker å kalle det...) og nedover for å tøye åpningen. Men det så virkelig ikke helt lett ut! Og så vidt jeg har klart å lese meg til, så er hele greia omdiskutert. Men jeg tror jeg skal prøve, litt for sikkerhetsskyld... Blir spennende å se hvem av oss som kommer i mål først da! Begynner jo å nærme seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trippeltopp Skrevet 9. september 2014 #362 Del Skrevet 9. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?! Jeg har en god gammel bok om pusteteknikk og div andre tips ifm fødsel. Leste i den sist at dersom man klarte det så kunne man forsøke å la være å presse på alle riene når hodet var på vei ut. Bare slippe hodet litt ut og la det gli inn igjen. Jeg brukte dette tipset sist, og selv om lillebror var 4350 og kom ila veldig kort tid så revnet jeg ingenting. Jordmor sprayet meg m bedøvelsesspray etterpå og skulle til å gå løs med nål og tråd i og m hun var sikker på at jeg måtte ha revnet en hel del, og både hun og jeg ble temmelig overrasket da hun oppdaget at der ikke var noe å sy.. 😄 men jeg har alltid hatt "dårlige" pressrier, så da er det jo selvsagt litt lettere å holde igjen og😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 9. september 2014 #363 Del Skrevet 9. september 2014 Jeg kjøpte en fødselsforberedende sist. Masserte den litt inn etter beste evne noen ganger. Rakk ikke så mange ganger for fødte litt før terminen... Revnet litt likevel, men så kom babyen ut som Supermann, med ene armen først ;-) Har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det igjen. Noen som vet når man bør begynne og hvor ofte? Legen min og jordmoren jeg går til, sa at jeg skulle begynne å smøre meg fra uke 34 og to ganger daglig, bruker jordnøttolje :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 10. september 2014 #364 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Har dere funnet navn til babyene deres? Jeg har ikke funnet til min lille gutt enda, men min kjære og storebroren på 4 vil at han skal hete Christoffer. Om det blir det navnet så blir det en oppkalling etter min lillebror som ble født alt for tidlig og dessverre døde. Endret 10. september 2014 av Mamsen vil ha nr2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minx83 Skrevet 10. september 2014 #365 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Vi vet ikke om vi får gutt eller jente, så vi har ikke bestemt noe. Men vi har en liten liste for hvert kjønn, også tenker jeg vi får se hvem det er som kommer ut Har selvsagt noen favoritter, de fleste er guttenavn. Christoffer er jo et pent navn synes jeg, og en fin oppkalling. Vi kommer ikke til å kalle opp etter noen tror jeg, ingen av navnene på lista vår er brukt i familien før. De to siste dagene er det to forskjellige damer som har sagt til meg at det ser ut som jeg kan føde før termin. Tror de sier det fordi magen er ganske stor nå, og jeg vet det er mest sannsynlig å gå over, men jeg håper at jeg slipper å gå helt til termin altså. Vagger som ei gås og grynter som en gammel mann ved hver minste bevegelse omtrent, er klar for en ny fase med baby og nye utfordringer! 23 dager til termin. Endret 10. september 2014 av minx83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 10. september 2014 #366 Del Skrevet 10. september 2014 Vi vet ikke om vi får gutt eller jente, så vi har ikke bestemt noe. Men vi har en liten liste for hvert kjønn, også tenker jeg vi får se hvem det er som kommer ut Har selvsagt noen favoritter, de fleste er guttenavn. Christoffer er jo et pent navn synes jeg, og en fin oppkalling. Vi kommer ikke til å kalle opp etter noen tror jeg, ingen av navnene på lista vår er brukt i familien før. De to siste dagene er det to forskjellige damer som har sagt til meg at det ser ut som jeg kan føde før termin. Tror de sier det fordi magen er ganske stor nå, og jeg vet det er mest sannsynlig å gå over, men jeg håper at jeg slipper å gå helt til termin altså. Vagger som ei gås og grynter som en gammel mann ved hver minste bevegelse omtrent, er klar for en ny fase med baby og nye utfordringer! 23 dager til termin. Har begynt å grynte en del jeg også hehe. Spesielt når jeg og mannen ligger i sengen og jeg skal skifte stillinger så ligger jeg og huffer og puffer, han bare ler av meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamsen med 2 gutter! Skrevet 10. september 2014 #367 Del Skrevet 10. september 2014 44 dager til termin idag 4 dager til jeg er høygravid!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StineTh Skrevet 10. september 2014 #368 Del Skrevet 10. september 2014 Har dere funnet navn til babyene deres? Jeg har ikke funnet til min lille gutt enda, men min kjære og storebroren på 4 vil at han skal hete Christoffer. Om det blir det navnet så blir det en oppkalling etter min lillebror som ble født alt for tidlig og dessverre døde. Christoffer er et fint navn ♡ ekstra fint når det betyr så mye for en ♡ Vi har også bestemt navn, lillegutt skal hete Wilhelm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerhaj Skrevet 10. september 2014 #369 Del Skrevet 10. september 2014 Her skal lillegutt hete Dennis 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamsemams74 Skrevet 10. september 2014 #370 Del Skrevet 10. september 2014 Tredje innlegg på rad her, men jeg kom på noe annet jeg har tenkt jeg ville høre med dere om. Er det noen som har erfaring med å forebygge rifter ved hjelp av masasje av mellomkjøttet? Så en video om det og der skulle man bruke begge tomlene og dra åpningen bakover!? Jeg når virkelig ikke så langt avgårde...?! Jeg har en god gammel bok om pusteteknikk og div andre tips ifm fødsel. Leste i den sist at dersom man klarte det så kunne man forsøke å la være å presse på alle riene når hodet var på vei ut. Bare slippe hodet litt ut og la det gli inn igjen. Jeg brukte dette tipset sist, og selv om lillebror var 4350 og kom ila veldig kort tid så revnet jeg ingenting. Jordmor sprayet meg m bedøvelsesspray etterpå og skulle til å gå løs med nål og tråd i og m hun var sikker på at jeg måtte ha revnet en hel del, og både hun og jeg ble temmelig overrasket da hun oppdaget at der ikke var noe å sy.. men jeg har alltid hatt "dårlige" pressrier, så da er det jo selvsagt litt lettere å holde igjen og Jeg måtte holde igjen forrige gang under pressriene fordi det var en slags innsnurping igjen langs kanten av åpningen. Men det var bare et par rier. Likevel, er det det verste jeg noen gang har gjort. Kroppen presset på som et damplokomotiv! Jeg kavet og mistet helt kontrollen. Kroppen presset uten at jeg selv ville. Heldigvis hadde jeg en myndig jordmor som fikk meg på sporet med hundepusting osv, men jeg skjønner ikke folk som klarer å holde igjen i opptil en time (har sett det på tv...). De kan ikke ha hatt samme pressriene som meg... Nå kjenner jeg at jeg er litt bekymret for at jeg skal måtte holde igjen denne gangen. Kanskje lenge... Tror jeg skal snakke med j.m. om det på neste kontroll. Hvordan er det med dere andre? Er dere mentalt klare til fødsel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 10. september 2014 Forfatter #371 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg kjøpte en fødselsforberedende sist. Masserte den litt inn etter beste evne noen ganger. Rakk ikke så mange ganger for fødte litt før terminen... Revnet litt likevel, men så kom babyen ut som Supermann, med ene armen først ;-) Har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det igjen. Noen som vet når man bør begynne og hvor ofte? Fra uke 34 ca og tre ganger i uka, i 5-10 minutter, så ikke så alvorlig mye arbeid:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla93 Skrevet 10. september 2014 #372 Del Skrevet 10. september 2014 Dere er det noen som vet hva det heter når du kan "tømmes" på sykehuset før fødsel? : p Leste om dette men husker ikke! Mulig jeg er den eneste som tenker på dette oppi alt sammen, men neida det tenker jeg på. Skulle gjerne bedt om å få dette så blir det en ting mindre å tenke på xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caliope Skrevet 10. september 2014 Forfatter #373 Del Skrevet 10. september 2014 Dere er det noen som vet hva det heter når du kan "tømmes" på sykehuset før fødsel? : p Leste om dette men husker ikke! Mulig jeg er den eneste som tenker på dette oppi alt sammen, men neida det tenker jeg på. Skulle gjerne bedt om å få dette så blir det en ting mindre å tenke på xDDu ber om klyster;-) Jeg har det listet opp på toppen av mitt fødebrev:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla93 Skrevet 10. september 2014 #374 Del Skrevet 10. september 2014 Aha! Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #375 Del Skrevet 10. september 2014 Dere er det noen som vet hva det heter når du kan "tømmes" på sykehuset før fødsel? : p Leste om dette men husker ikke! Mulig jeg er den eneste som tenker på dette oppi alt sammen, men neida det tenker jeg på. Skulle gjerne bedt om å få dette så blir det en ting mindre å tenke på xDDu ber om klyster;-) Jeg har det listet opp på toppen av mitt fødebrev:-) Hører det er mange som skriver slik "fødebrev" hva skriver du i det feks? Er det noe du gjør alene eller med eventuelt bf eller jm/lege? Litt nyskjerrig :-) Anonymous poster hash: 59f59...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå