Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Mulig jeg har gravd hodet langt ned i søla når det kommer til Gaza og krig om dagen! ikke oppdatert meg særlig på nyhetsfronten de siste par dagene, men hva går Helsingborg av Sidsel Wold ut på? Ser det er en sak på vg nå, hvor hun sier at hun ville reise hjem fra hele greia pga netthets. Kan noen oppdatere meg? Anonymous poster hash: c28e3...09a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Det skulle stå hetsing Anonymous poster hash: c28e3...09a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Hun reiser ikke hjem pga netthets. Hun reiser hjem fodi det er ekstremt farlig å oppholde seg i Gaza. Det er også vanvittig utmattende å rapportere fra krigssoner. Det er liksom ikke bare å leie seg inn på et hotell og få servert 3 måltider og dagen!! Som krigsreporter er man på jobb 24/7. Også derfor reiser reportere hjem etter en stund. Anonymous poster hash: 158cd...8e0
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Hun reiser ikke hjem pga netthets. Hun reiser hjem fodi det er ekstremt farlig å oppholde seg i Gaza. Det er også vanvittig utmattende å rapportere fra krigssoner. Det er liksom ikke bare å leie seg inn på et hotell og få servert 3 måltider og dagen!! Som krigsreporter er man på jobb 24/7. Også derfor reiser reportere hjem etter en stund. Anonymous poster hash: 158cd...8e0 Kanskje jeg formulerte meg dårlig. Det står på vg nett at hun hadde lyst til å reise hjem. Avslutte hele oppdraget pga netthets de seneste dagene. Hva går hetsen ut på? Hvorfor blir hun kritisert? At hun reiser hjem nå fordi det er for farlig å oppholde seg på Gaza fikk jeg med meg, men som sagt hun vurderte å dra på et tidligere tidspunkt fordi hun ble psykisk sliten av all hetsingen som foregår her i Norge. Anonymous poster hash: c28e3...09a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Etter det jeg har fått med meg så er det mange som mener at hun sympatiserer med palestinerne. De som da holder med Israel mener da at hun ikke melder rettferdig og riktig fra krigen... Jeg leste noen kommentarer på facebook fra en del som holder med Israel, og jeg var rett og slett rystet over det de skrev. Både om Sidsel Wold, Palestina og regjeringen her i Norge. Anonymous poster hash: f9d01...2f8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Ja,det er derfor👆 jeg har prøvd å sette meg inn i dette nå den siste tiden og mulig jeg har sett mest pro palestina ting,men hvordan kan noen "holde med" Israel? Jeg spør av nysgjerrighet og ikke for å provosere altså. Vet ikke så mye om dette men vil gjerne lære. Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Ja,det er derfor jeg har prøvd å sette meg inn i dette nå den siste tiden og mulig jeg har sett mest pro palestina ting,men hvordan kan noen "holde med" Israel? Jeg spør av nysgjerrighet og ikke for å provosere altså. Vet ikke så mye om dette men vil gjerne lære.Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Kort fortalt fordi det var Palestina som begynte å skyte raketter over til Israel. Israel forsvarer seg, så de skyter tilbake for å "ta ut" Hamas. Hamas er derimot feige, og skjuler seg bak kvinner og barn, på sentre for handikappede og på sykehus. Israel overholdt våpenhvilen i dag, men Hamas skjøt flere titalls raketter, så da gjenopptok Israel skytingen. Tragisk at så mange palestinere blir drept, men for hver rakett Hamas fyrer av, får de en tilbake. Det eneste som kan stoppe denne onde spiralen er å snakke sammen, men det vil ikke Hamas. Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Det siste anonym skriver er bare bullshit! Israel okkuperer palestinske områder, de nekter innbyggerne i Gaza å få tilført medisiner, vann, mat osv. Hamas har sagt de vil gå med på å gå tilbake til 67 grensen, men det vil ikke Israel. Israel vil bare stjele mer og mer land fra palestinerne så er ikke rart Hamas skyter raketter mot Israel, det hadde vel vi også gjort hvis noen kom å okkuperte våre områder. Synd det ikke er noen som hjelper Palestina, slik de kunne bombet Israel på samme måte Israel bomber i Gaza, men de er jo "Guds utvalgte folk" liksom.. Anonymous poster hash: c668b...611
n74 Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Ja,det er derfor jeg har prøvd å sette meg inn i dette nå den siste tiden og mulig jeg har sett mest pro palestina ting,men hvordan kan noen "holde med" Israel? Jeg spør av nysgjerrighet og ikke for å provosere altså. Vet ikke så mye om dette men vil gjerne lære.Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Kort fortalt fordi det var Palestina som begynte å skyte raketter over til Israel. Israel forsvarer seg, så de skyter tilbake for å "ta ut" Hamas. Hamas er derimot feige, og skjuler seg bak kvinner og barn, på sentre for handikappede og på sykehus. Israel overholdt våpenhvilen i dag, men Hamas skjøt flere titalls raketter, så da gjenopptok Israel skytingen. Tragisk at så mange palestinere blir drept, men for hver rakett Hamas fyrer av, får de en tilbake. Det eneste som kan stoppe denne onde spiralen er å snakke sammen, men det vil ikke Hamas.Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5 En ting at du ikke har satt deg inn i palestinernes (eller Israels) historie - men du har jommen meg ikke lest mediene i det siste heller? Hvis du skal svare bør du i det minste gjøre et forsøk på å sette deg inn i siste ukers hendelser...
Hjertefru Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 (endret) Når man tenker på at Hamas og deres likesinnede i landene rundt Israel har som mål å utslette Israel, synes jeg ikke det er noe rart at Israel forsvarer seg. Det er jo ikke første gang at noen har forsøkt å utslette det jødiske folk liksom. Så skjønner godt at noen støtter Israel, selv om begge parter i konflikten gjør seg skyldig i feil og grusomheter. Hetsen mot Wold er jo bare tøv. Mye fanatisme på begge sider i denne ulykksalige konflikten. Endret 15. juli 2014 av Hjertefru
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Hamas er feige og gjemmer seg bak sivile. De ber også sivile være levende mål for Israel. Slik at Israel skal se verre ut. Når det er sagt så liker jeg ingen av partene. Syns begge sider oppfører seg motbydelig, lei av den ensidede dekningen i Norge. Anonymous poster hash: 30c93...0f7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 Ingen av partene er bedre enn den andre. For min del kan de bare fortsette så kanskje de utsletter hverandre totalt. Det kommer aldri til å bli fred der på annet vis. Anonymous poster hash: 75fc1...8d6
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Men det var historisk sett jeg lurte på. For såvidt jeg har fått med meg var det slik at jødene fikk noe land der da de måtte flykte bla under 2.verdenskrig,men så har de tatt mer og mer og dyttet palestinerne ut. Hvordan kan man da støtte Israel? Som sagt lurer jeg av interesse og uvitenhet. Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 http://mobil.aftenposten.no/meninger/kronikker/Veien-til-katastrofen-6607974.html#.U8Xa-0YazCQ dette er sånn jeg har forstått det. Men er det noen som da kan forklare meg hvordan man kan støtte israel? Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #15 Skrevet 16. juli 2014 Det siste anonym skriver er bare bullshit! Israel okkuperer palestinske områder, de nekter innbyggerne i Gaza å få tilført medisiner, vann, mat osv. Hamas har sagt de vil gå med på å gå tilbake til 67 grensen, men det vil ikke Israel. Israel vil bare stjele mer og mer land fra palestinerne så er ikke rart Hamas skyter raketter mot Israel, det hadde vel vi også gjort hvis noen kom å okkuperte våre områder. Synd det ikke er noen som hjelper Palestina, slik de kunne bombet Israel på samme måte Israel bomber i Gaza, men de er jo "Guds utvalgte folk" liksom..Anonymous poster hash: c668b...611 Ok, vi kan vel ikke akkurat påstå at du er så saklig når du åpner med å kalle det jeg sier for bullshit. Veldig voksent. Hvis du hadde lest noe som helst annet enn propagandaen som blir spydd ut av norske medier, kanskje ispedd litt historie, så hadde du skjønt at Israel ikke er den store stygge ulven i denne sammenheng. Historien er lang og komplisert, men siden Israel ble tildelt et landområde i 1948, har folkegruppene rundt gjort det de kan for å lage dårlig stemning. Palestinerne for eksempel, som blir opplært fra de er små til å hetse og mobbe israelerne. De bruker enorme pengesummer på å lage våpen som de kan sende over til Israel, istedet for å ta vare på sine egne. At de blir nektet medisiner, vann, mat osv er bare tull. De skyter raketter over til Israel, og skjuler seg bak kvinner, barn og syke når de får en i retur. Levende skjold kalles det. Syns du det er bra menneskebehandling? Jeg blir kvalm av å tenke på det! Martyrer kaller de de små barna som de selv er skyld i blir massakrert! Israel prøvde å gennomføre en våpenhvile, men neida, det ville ikke Hamas. Sympatisk. Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #16 Skrevet 16. juli 2014 Du snakker på en måte som gjør at jeg får enda mer sympati med palestinerne for det du sier er vås! De ble tildelt land men tok over alt det andre og ville ikke slippe palestinerne tilbake i sitt eget land en gang. Les artikkelen jeg la ut over! Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #17 Skrevet 16. juli 2014 Du snakker på en måte som gjør at jeg får enda mer sympati med palestinerne for det du sier er vås! De ble tildelt land men tok over alt det andre og ville ikke slippe palestinerne tilbake i sitt eget land en gang. Les artikkelen jeg la ut over!Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Du legger bare ut propaganda. Alt er vridd slik at man skal få sympati med palestinerne. Hele diskusjonen mister sin verdi når du slenger rundt deg med ord som "bullshit" og "vås." Alle saker har minst to sider, men det virker ikke som om du en gang vurderer å høre på begge. Du er låst på at de stakkars palestinerne er helt uskyldige. Kan du i det minst svare på hva du mener om at palestinerne bruker levende skjold? Er det greit synes du? FOR UTEN DE LEVENDE SKJOLDENE HADDE ANTALL DREPTE VÆRT NÆR 0!!! Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #18 Skrevet 16. juli 2014 Du snakker på en måte som gjør at jeg får enda mer sympati med palestinerne for det du sier er vås! De ble tildelt land men tok over alt det andre og ville ikke slippe palestinerne tilbake i sitt eget land en gang. Les artikkelen jeg la ut over!Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Du legger bare ut propaganda. Alt er vridd slik at man skal få sympati med palestinerne. Hele diskusjonen mister sin verdi når du slenger rundt deg med ord som "bullshit" og "vås." Alle saker har minst to sider, men det virker ikke som om du en gang vurderer å høre på begge. Du er låst på at de stakkars palestinerne er helt uskyldige. Kan du i det minst svare på hva du mener om at palestinerne bruker levende skjold? Er det greit synes du? FOR UTEN DE LEVENDE SKJOLDENE HADDE ANTALL DREPTE VÆRT NÆR 0!!! Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5 Fordi det du skriver er sannheten, ikke propaganda? Anonymous poster hash: 4df18...4cd
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #19 Skrevet 16. juli 2014 Jeg tror det er svært svært vanskelig for noen som ikke lever i konflikten eller som virkelig har studert historien å faktisk sette seg in i hvordan ting er i Midtøsten. Det har bodd mennesker i dette området i alle tider; både arabere, israelere og kristne og andre folkeslag. Jerusalem ertross alt hovedsete for de tre store religionene, og Kippemoskeen, klagemuren, og fødselskirken ligger bare et steinkast fra hverandre i gamlebyen. Israel fikk ikke tildelt landet av FN. FN foreslo en deling av områet uten av det ble oppretten en suveren Israels stat. de håpet at Storbritania skull styre etter mandat, men i maktvakumet som oppsto proklamerte rakst israelerne sin egen stat. Dette, og det at Israle flere ganger har gått ut vover grensene som ble satt av FN og annektert mere land er fakta. Hvis noen er interessert, så anbefalles det å lese FN-resolusjoner. Ideen om en Jødisk stat var forresten ikke noe som oppsto etter andre verdenkrig. Både tidlig på 190 tallet og i mellomkrigstiden var det seriøse forsøk på å få opprettet en jødisk stat andre steder i verden. F.eks var det en stund foreslått et eget landområdet i Søs-Amerika. Jeg forsvarer for all del ikke Hamas og deres metoder. Men har dere kritikere noen gang beveget dere på Gaza-stripen?? Ja, Hamas befinner seg blant sivil-befolkningen (akkurat som Fatah). Det finnes ikke ledig landområdet i gaza. Og hadde det gjort det, finnes det ikke tilgang på bygningsmaterialer som f.eks sement all den tid havnen er blokkert. Palestinere får heller ikke lov til å bygge nye boligere. Så hvor mener dere at Hamas skal oppholde seg. Og hvor skal sivilbefolkningen oppholde seg?? Det finnes faktisk ikke bomberom i Gaza. Hvor går sivilbefolkningen da når bombene regner? Jo, de går ut på takene, fordi det regnes som det sikreste stedet...... Palestinerne har ingen egen hær, ikke noe eget flyvåpen, ikke tilgang til ordinære våpen for å forvare seg mot okkupasjonsmakten. Israel har mektige venner med USA på toppen som forer de med det aller nyeste innen militær teknologi. Kan man da snakke om en balansert virkelighet? Jeg forvarer absolutt ikke selvmordsbombere, skytine av sivile osv fra Hamas. Men jeg har en viss forståelse for at de både forsvarer seg og også angriper en okkupasjonsmakt. Da tyskland okkuperte Norge, så var gutta på skauen våre helter. de hadde hjemmelagede bomber og våpen, og av okkupasjonsmakten ble de regnet som terrorister....... Vi hyller de i dag for den jobben de gjorde! Anonymous poster hash: 158cd...8e0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #20 Skrevet 16. juli 2014 Dette er en veldig interessant diskusjon. Du siste anonyme kommer med mange gode poeng, men jeg er uenig i et par ting. Det medfører ikke riktighet at Palestina ikke har bomberom. Det finnes store områder under bakken der folk kan skjule seg. Likevel anser de det som ærbart å bli drept i kamper, da blir de martyrer. Hamas er en terrororganisasjon, som ikke er ute etter fred. Det så vi igår, da de ikke ville gå med på våpenhvile. Israel ringer rundt til potensielle mål for å få folk til å evakuere. Dvs fjerne seg fra det stedet, de boligene som skal bombes. Grunnen til at de bomber nettopp disse adressene, er fordi Hamas gjemmer seg der. Ja, det er trangt på Gaza, mange mennesker bor oppå hverandre, og dersom de ikke kommer seg vekk, blir det stygt. Men krig ER stygt. Derfor må de sette seg ned og prate sammen, men det vil ikke Hamas. Istedet fortsetter de å sende raketter over til Israel. Israel svarer, og sånn fortsetter de. Ond sirkel. Det er tragisk, det er fryktelig. Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #21 Skrevet 16. juli 2014 Dette er en veldig interessant diskusjon. Du siste anonyme kommer med mange gode poeng, men jeg er uenig i et par ting. Det medfører ikke riktighet at Palestina ikke har bomberom. Det finnes store områder under bakken der folk kan skjule seg. Likevel anser de det som ærbart å bli drept i kamper, da blir de martyrer. Hamas er en terrororganisasjon, som ikke er ute etter fred. Det så vi igår, da de ikke ville gå med på våpenhvile. Israel ringer rundt til potensielle mål for å få folk til å evakuere. Dvs fjerne seg fra det stedet, de boligene som skal bombes. Grunnen til at de bomber nettopp disse adressene, er fordi Hamas gjemmer seg der. Ja, det er trangt på Gaza, mange mennesker bor oppå hverandre, og dersom de ikke kommer seg vekk, blir det stygt. Men krig ER stygt. Derfor må de sette seg ned og prate sammen, men det vil ikke Hamas. Istedet fortsetter de å sende raketter over til Israel. Israel svarer, og sånn fortsetter de. Ond sirkel. Det er tragisk, det er fryktelig. Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5 Underjordiske tunneler er ikke det samme som bomberom. Anonymous poster hash: 4ad0a...266
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #22 Skrevet 16. juli 2014 Du snakker på en måte som gjør at jeg får enda mer sympati med palestinerne for det du sier er vås! De ble tildelt land men tok over alt det andre og ville ikke slippe palestinerne tilbake i sitt eget land en gang. Les artikkelen jeg la ut over!Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Du legger bare ut propaganda. Alt er vridd slik at man skal få sympati med palestinerne. Hele diskusjonen mister sin verdi når du slenger rundt deg med ord som "bullshit" og "vås." Alle saker har minst to sider, men det virker ikke som om du en gang vurderer å høre på begge. Du er låst på at de stakkars palestinerne er helt uskyldige. Kan du i det minst svare på hva du mener om at palestinerne bruker levende skjold? Er det greit synes du? FOR UTEN DE LEVENDE SKJOLDENE HADDE ANTALL DREPTE VÆRT NÆR 0!!! Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5 Det var ikke jeg som skrev det. Jeg lurte på hvorfor man holder med Israelerne når jeg leser om det jeg gjør. Men du kan ikke gi meg en eneste grunn. Jeg spør av interesse og ikke for å provosere. Vær så snill og forklar meg? Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #23 Skrevet 16. juli 2014 Takk til dere andre for svar. Anonymous poster hash: a5fe2...c0b
Gjest Ingen skal få! Skrevet 16. juli 2014 #24 Skrevet 16. juli 2014 Kort forklart( http://www.israelvideonetwork.com/the-most-important-video-about-israel-ever-made
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #25 Skrevet 16. juli 2014 Du snakker på en måte som gjør at jeg får enda mer sympati med palestinerne for det du sier er vås! De ble tildelt land men tok over alt det andre og ville ikke slippe palestinerne tilbake i sitt eget land en gang. Les artikkelen jeg la ut over!Anonymous poster hash: a5fe2...c0b Du legger bare ut propaganda. Alt er vridd slik at man skal få sympati med palestinerne. Hele diskusjonen mister sin verdi når du slenger rundt deg med ord som "bullshit" og "vås." Alle saker har minst to sider, men det virker ikke som om du en gang vurderer å høre på begge. Du er låst på at de stakkars palestinerne er helt uskyldige. Kan du i det minst svare på hva du mener om at palestinerne bruker levende skjold? Er det greit synes du? FOR UTEN DE LEVENDE SKJOLDENE HADDE ANTALL DREPTE VÆRT NÆR 0!!! Anonymous poster hash: 6d3d3...1e5 Til deg LES ALT DETTE!!!! http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/12/30/israelske-soldater-nekter-tie Anonymous poster hash: e2d0e...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå