Gå til innhold

Barn alene i bil!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, dette er virkelig bekymringsverdig- han som gjorde dette OG av hun som driver med dette hele tida.

 

I mange land mister man omsorgen for barna pga. slikt, og det er fordi det er farlig!

 

Anonymous poster hash: a8085...4ce

 

Og hvilke land er dette om jeg tør å spørre?

 

Anonymous poster hash: 4c5ca...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Ok?

 

Takk for den historien??

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Ok?

 

Vær så god ! Det var vel omsorgssvikt det også?!

 

Takk for den historien??

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Anonymous poster hash: b1820...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Ok?

 

Vær så god ! Det var vel omsorgssvikt det også?!

 

Takk for den historien??

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Anonymous poster hash: b1820...da3

Hvorfor gjorde du det hvis du mener det var galt?

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Ok?

 

Vær så god ! Det var vel omsorgssvikt det også?!

 

Takk for den historien??

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Anonymous poster hash: b1820...da3
Hvorfor gjorde du det hvis du mener det var galt?

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Jeg mener ikke det var galt, men utifra denne tråden var der omsorgssvikt

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

 

Igår lot jeg begge barna sitte i bil og vente mens jeg løp inn i butikken som tok nøyaktig 4 minutter. Alle vinduene var helt nede og så de hele tiden fra der jeg var....

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Ok?

 

Vær så god ! Det var vel omsorgssvikt det også?!

 

Takk for den historien??

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Anonymous poster hash: b1820...da3
Hvorfor gjorde du det hvis du mener det var galt?

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Jeg mener ikke det var galt, men utifra denne tråden var der omsorgssvikt

 

Anonymous poster hash: b1820...da3

Og så? Skjønner ikke hva du vil frem til.

 

 

 

Anonymous poster hash: 69c19...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hårreisende og uansvarlig oppførsel! Fortell ham at dette alene er verdt en bekymringsmelding til barnevernet.



Anonymous poster hash: 8f10b...78d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

 

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er greit, men mere greit at bilen står og går, enn ikke i denne varmen mener da jeg.

 

Større sjanse for at barna blir for varme ved at bilen avslått, enn at bilen blir stjålet.

 

Men likevell. Hvem vil gamble på det?

 

Vi går ikke ifra barn i bilen. Det er ikke greit for meg eller min kjære.

 

Og håper mannen til Hi ikke gjør det igjen.

 

Jeg ville forøvrig heller gått ifra bilen ulåst med barn inni, enn låst. ( uten motoren igang)

Det er flere bilbranner en kidnappinger av barn.

 

Men som sagt tidligere. Hvem vil gamble? Ikke jeg.

 

 

Anonymous poster hash: f0cf5...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.

Noen ganger må man veie risiko opp mot nytten. Samme som med medisiner og bivirkninger egentlig. Har man nytten av medisinen så er det verdt bivirkningene. Trenger man egentlig ikke medisinen men syns kun den hadde vært grei å ta så smaker bivirkningene bittert.

 

At barn klatret i trær, utfolder seg etc er en del av den motoriske utviklingen deres. Masse gleder av å kunne utfolde seg i det fri. Man passer derfor som foreldre på hvilke trær som egner seg slik at risikoen minimeres.

 

Å ha barn alene i bil har ingen nytteverdi for barnet som oppveier for risikoen. Nytteverdien for de voksne veier heller ikke opp med risikoen.

 

Jeg regner med at jeg ikke trenger å sammenligne nytteverdi mot risiko med det å spise mot det å få noe i halsen?

 

Anonymous poster hash: 86dbd...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA kan man miste omsorgsretten for barna om de blir etterlatt i bilen.

At noen her forsvarer dette er helt utrolig! Late foreldre som setter sine behov langt foran barnas ve og vel!



Anonymous poster hash: a3dd7...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært utrolig sint og skuffet over mannen hvis jeg var i din situasjon. Man etterlater vel ikke barna sine i en bil. Som sagt: Noen kan stjele bilen med barna i baksetet, bilen kan bli alt for varm eller begynne å brenne, noen kan kjøre rett i bilen. I tillegg kan noe skje med personen som "bare skulle en snartur innom butikken for å kjøpe melk", slik at barna blir sittende mye lenger enn planlagt. 

 

Selvfølgelig går det sikkert som regel bra, men herregud. Jeg får vondt i meg bare av å tenke på noe så "uskyldig" som at et barn kan våkne opp alene i en bil og blir sittende å gråte helt alene i tre minutter. Hvis jeg kan unngå at det skjer bare ved å ta med meg barnet mitt inn i butikken, så gjør jeg det. 

 

Og dere som trekker inn at det er farligere å klatre i trær osv., dere kan ikke være seriøse? Det er også større sannsynlighet for at et barn blir skadet i en bilulykke på vei til butikken, til tross for at sjåføren kjører forsvarlig, enn at det blir skadet av å sitte alene i bilen. Likevel er ikke det en unnskyldning. Skaden som barnet ble påført av en slik trafikkulykke ville vært forårsaket av noe utenfor forelderens kontroll, "uflaks". Mens skaden som barnet ble påført av å bli etterlatt i en bil ville vært forårsaket av forelderens latskap. 



Anonymous poster hash: cb180...64c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.

 

 

Poenget er da at det ER varmt om dagen!! I følge undersøkelser kan en bil som står i skyggen i 20 grader bli livsfarlig varm innvendig på kort tid, og små barn under 2 år har enda ikke utviklet egen temperaturregulering- kroppen kan kollapse. 

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.

Poenget er da at det ER varmt om dagen!! I følge undersøkelser kan en bil som står i skyggen i 20 grader bli livsfarlig varm innvendig på kort tid, og små barn under 2 år har enda ikke utviklet egen temperaturregulering- kroppen kan kollapse.

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Som jeg har skrive tidligere , er det varmt er ungene med meg inn i butikken, da har de ingen valg. Men er det normal temp eller kaldere kan de velge.

Er det bare en 5 min handletur og det ikke er varmt kan de fint sitte i bilen å vente.

Er det storhandel jeg skal på er de selvfølgelig med.

 

Men å begynne å overdramatisere om bilbranner og kidnapping. Klart det kan skje. Like så sannsynlig som butikkran og brannutløp.

Men har skjeldent hørt om bilbrann utenfor butikk eller kidnapping fra bil.

Endret av <3 mine søte små<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.
Noen ganger må man veie risiko opp mot nytten. Samme som med medisiner og bivirkninger egentlig. Har man nytten av medisinen så er det verdt bivirkningene. Trenger man egentlig ikke medisinen men syns kun den hadde vært grei å ta så smaker bivirkningene bittert.

 

At barn klatret i trær, utfolder seg etc er en del av den motoriske utviklingen deres. Masse gleder av å kunne utfolde seg i det fri. Man passer derfor som foreldre på hvilke trær som egner seg slik at risikoen minimeres.

 

Å ha barn alene i bil har ingen nytteverdi for barnet som oppveier for risikoen. Nytteverdien for de voksne veier heller ikke opp med risikoen.

 

Jeg regner med at jeg ikke trenger å sammenligne nytteverdi mot risiko med det å spise mot det å få noe i halsen?

 

Anonymous poster hash: 86dbd...0f6

Akkurat det hadde jeg tenkt å skrive også:-)

 

Anonymous poster hash: 8ccc1...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Får være uenige der.

Å sitte å si tenk hvis en bilbrann... Da er det like sannsynlig at de kan bli kidnappet når dørene står ulåste.

 

Hvis en skal være hysterisk til alle tider så er det mye som er farlig.

La barna gå hjem fra skole aleine

Dusje( kan eksplodere)

Spise ( kan sette mat i halsen)

Klatre i trær ( kan falle ned)

Kanskje det er best å pakke dem i boble plast?

 

Det jeg undrer meg over er mødre som pakker lag på lag med klær i steikene varme.

Mens de selv går lett kledd ?

Mødre som er på shopping med baby inne på kjøpesenter, der babyen ligger i vognpose kledd i full mundur.

 

Er like uansvarlig det..

Nope. Dette er IKKE sammenliknbart!

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Å la barna være alene i en bil,( snakker ikke om når det er varmt) er ikke mer farlig enn å la barna klatre i trær o.l.
Poenget er da at det ER varmt om dagen!! I følge undersøkelser kan en bil som står i skyggen i 20 grader bli livsfarlig varm innvendig på kort tid, og små barn under 2 år har enda ikke utviklet egen temperaturregulering- kroppen kan kollapse.

 

Anonymous poster hash: 8f10b...78d

Som jeg har skrive tidligere , er det varmt er ungene med meg inn i butikken, da har de ingen valg. Men er det normal temp eller kaldere kan de velge.

Er det bare en 5 min handletur og det ikke er varmt kan de fint sitte i bilen å vente.

Er det storhandel jeg skal på er de selvfølgelig med.

 

Men å begynne å overdramatisere om bilbranner og kidnapping. Klart det kan skje. Like så sannsynlig som butikkran og brannutløp.

Men har skjeldent hørt om bilbrann utenfor butikk eller kidnapping fra bil.

 

 

Selv om du "skjeldent" leser om det hender det faktisk. Ignoranse er vanskelige greier, gitt.

 

Lykke til videre i livet.

 

Anonymous poster hash: a3dd7...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken alder er det vi snakker om?

 

Jeg lar aldri 5-åringen sitte alene i bilen, men 8 åringen har sitter alene mens jeg har levert minste i bhg eller 3 min inn i butikken. Hun vil at jeg låser døra, noe jeg også mener er best.

 

Bilbrann? Jøss. Hva er oddsen for det?

 

Anonymous poster hash: 4231f...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken alder er det vi snakker om?

Jeg lar aldri 5-åringen sitte alene i bilen, men 8 åringen har sitter alene mens jeg har levert minste i bhg eller 3 min inn i butikken. Hun vil at jeg låser døra, noe jeg også mener er best.

Bilbrann? Jøss. Hva er oddsen for det? Anonymous poster hash: 4231f...7cc

Hendte min pappa i fjor på vei hjem fra hytta utenfor By the way. Heldigvis ingen barnebarn i baksetet.

Hendte Kasse Kjus da han var i butikk.

Hendte to biler foran en kollega på E16 i vinter.

 

Jo, det skjer.

Fortsett å låse bildøra med ungen din inni du. Men ikke kjeft på de som ønsker å hjelpe barnet ditt ut ved å finne noe de kan knuse ruta med. Det handler om sekunder når det gjelder bilbrann.

 

Fortsett med det du....

 

Anonymous poster hash: 0fb9b...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bevitnet en bilbrann ved svenskegrensa i forrige uke. Det er slett ikke uvanlig, men om man ikke leser aviser eller ser nyheter vet man kanskje ikke slikt.

 

Jeg kan ikke tenke meg noe verre enn en slik avslutning, jo forresten,- kanskje levende kokt i et bilsete er verre.

 

Anonymous poster hash: a8085...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri gått fra små barn i bil - uansett temperatur osv.



Anonymous poster hash: b6539...54d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne dere på at mange biler låser seg automatisk  etter en stund... Husker det skjedde når jeg var 11 og jeg ikke kom meg ut.. Fikk panikk av å ikke komme meg ut. Mamma og pappa var bare 10 min inne i et hus.. Bare sånn til info til dere som har barn alene i bilen når de er litt større. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 faktiske hendelser:

Vi satt alene i bilen fordi mamma kun skulle på minibanken. Jeg var 5 år gammel. Tok ned håndbrekket slik at bilen trillet bakover. Gikk heldigvis bra!

 

Min søster og en kompis kjørte bilen til kompisen ned skråningen utenfor huset. Gikk også utrolig nok bra! De var vel 5-6 år.

 

Ei jeg kjenner skulle bare inn på butikken å kjøpe melk. Bilen sto å gikk med sovende baby inni. Den ble stjålet men heldigvis funnet like ved butikken.

 

Alt dette har skjedde på små plasser.

Poenget mitt er at enn aldri skal la barn være alene i bilen og heller aldri la nøklene ligge i bilen!

 

Anonymous poster hash: 9713b...b78

 

De to første hendelsene der er jo foreldrenes skyld, dvs manglende oppdragelse. Når ungene er så store som fem år så burde man for lengst fortalt de at man aldri rører noe i en bil uten at en voksen sier det er greit. Sånne ting er enkle å forebygge og burde vært på "må gjøre"-lista innen oppdragelse fra ganske så tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen mennesker som finnes her inne, og for en kverulering! Ikke la små barn sitte alene i bilen! Er det så forbanna vanskelig!?

 

 



Anonymous poster hash: a3dd7...924
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...