Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #26 Skrevet 14. juli 2014 Status er og dra på ferie i Norge. Toppturer, bruk av turistforeningens hytter, bruk av de ulike parkene i Norge..Det er DET som er status, fordi folk flest ikke har råd til det. Vi skulle spare i år. Skal ikke på noe ferie, men finne på ting her i nærområdet. Hittil har vi vel snart brukt "ferieaktiviteter" lik ei uke all-inclusive. Og med tanke på at uke nr to stort sett koster bare et par tusenlapper ekstra pr. pers, så vil vi i løpet av ferien har brukt minst like mye som det vi bruker på en slik tur. Men mannen ville, og jeg sa fra på forhånd. Men det nektet han og tro....Blir morsomt og gjøre opp sommerens regnskap.... I tillegg så kan jeg regne på all den tid jeg bruker på og planlegge aktiviteter vi kan gjøre mtp vær og føreforhold. Vi drar ikke til "Leo's lekeland" når det er 30grader og sol...For og si det sånn. På en all-inclusive , 14 dager finner jeg steder og dra/ting og gjøre for 5-6 dager, de resterende 7-8 dager har vi på strand og i basseng og sklier på hotellet.. Minimalt med planlegging mao...Kanskje bruker jeg en liten time i forbindelse med når vi bestemmer hvor og når vi skal dra.. hittil i år har jeg brukt mange time ri vår og i sommer for og lete opp ting vi skal gjøre som passer ulike værtyper helg/hverdager... Og hittil har vi jo også hatt strålende vær, slik at vi enda ikke har begynt og benytte oss av "ferieaktivitetene" for fullt. Fordi gratis tur til strand og dertilhørende bading og andre aktiviteter har vært nok! Nå reiser venner av barna på feire, strand blir ikke like moro uten og treffe kjentfolk, når vi da skal begynne og "feriere" i eget nærområde, tror jeg pengene flyr fort gitt.... Så at sydentur i tre uker er prioriteten til en så statusbevisst familie, finner jeg nesten litt usannsynlig...I det minste burde de kombinere med en uke safari eller jungelvandring eller noe.... Anonymous poster hash: 908d6...acd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #28 Skrevet 14. juli 2014 Dere er jo like ille. Kaller de som drar på syden ferier for harry. Ikke noe bedre det Anonymous poster hash: 9c649...523
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #29 Skrevet 14. juli 2014 Er sydenferie harry? Hva slags snobberi er dette? Er dere så økonomisk marinert at det har gått til hodet på dere? HI: Fas ut disse "vennene." Det var en gang noen som sa til meg, da jeg var nyinnflyttet uten omgangskrets: Å være sosial er oppskrytt. Ikke ta til takke med folk som trekker dere ned. Det gjør ingenting om dere som familie må omgås hverandre en periode i påvente av å bli kjent med noen som er ålreite, selv om man som voksen kan bli litt gæern av det. Løsningen for meg var å engasjere med i FAU og i kor, og vips, så hadde jeg blitt med i en strikkeklubb, og vips så var jeg kjent med mange. Dette kommer etter hvert. Har ingenting med penger å gjøre. Dette handler om verdier og opplevelser. Drar gjerne til syden for litt sol, men synes det er blodharry. Må dermed le litt av at HI sine venner rakker ned på henne som velger hjemme og Danmark og prøver å få syden til å høre litt eksklusivt ut. Tror veldig mange synes syden er harry, selv om man drar selv. Man får ta det som det er, men ikke noe jeg skryter av nei..... Anonymous poster hash: 44ae5...4f9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #30 Skrevet 14. juli 2014 De gjør barna sine en bjørnetjeneste. de kommer ikke til å vite hva verdien av penger er. 3 uker til syden er ikke eksklusivt spør du meg, hadde du sagt 3 uker oppdagelses ferd til noen land som ikke er typisk turiststeder spesielt for nordmenn hadde jeg var mer imponert. Da hadde de kanskje lært noe om forskjellige kulturer og slikt... Blir bare for dumt. Jeg var på sydentur med 3 åringen min ifjor og danmark og må si Danmark var mye gøyere for både meg og han. Danmarksturer er undervurdert. Er så mye gøy unger kan være med på der og finne på. Anonymous poster hash: 17b5b...8c9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #31 Skrevet 14. juli 2014 Men dere som rakker ned på syden turer. Tror dere det bare er å ligge ved bassenget eller stranda. Det er jo bare hva man velger å gjøre ut av det selv. Man kan ha leiebil, og reise rundt, finne kultur og mye spennende, utforske det stedet man er. Bli kjent med lokalbefolkningen, og få gode tips om hvor det er god mat, kultur og andre fine ting å få med seg. Klarer ikke å se hva som er harry med det. Så det er mer harry med Tyrkia enn Danmark, bare fordi Tyrkia er et syden land? Er dere klar over hvor mye kultur og spennende det er å gjøre der? Ikke det, det finnes heller ikke noe galt med Danmark. Jeg elsker selv å reise, og jeg vil overalt, synes det er like spennende et nytt sted, få utforske byen, prate med de lokal, spise lokal mat. Anonymous poster hash: 83bcf...9d3
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #32 Skrevet 14. juli 2014 Du skal da ikke ha venner for enhver pris. Vulgære mennesker med litt for mye penger og litt lite mellom øra trenger du ikke, og først og fremst trenger ikke ungene dine det. Anonymous poster hash: 427a1...406
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #33 Skrevet 14. juli 2014 Men dere som rakker ned på syden turer. Tror dere det bare er å ligge ved bassenget eller stranda. Det er jo bare hva man velger å gjøre ut av det selv. Man kan ha leiebil, og reise rundt, finne kultur og mye spennende, utforske det stedet man er. Bli kjent med lokalbefolkningen, og få gode tips om hvor det er god mat, kultur og andre fine ting å få med seg. Klarer ikke å se hva som er harry med det. Så det er mer harry med Tyrkia enn Danmark, bare fordi Tyrkia er et syden land? Er dere klar over hvor mye kultur og spennende det er å gjøre der? Ikke det, det finnes heller ikke noe galt med Danmark. Jeg elsker selv å reise, og jeg vil overalt, synes det er like spennende et nytt sted, få utforske byen, prate med de lokal, spise lokal mat. Anonymous poster hash: 83bcf...9d3 Men å reise 3 uker på all inclusive sier seg selv litt at man ikke reiser rundt og utforsker. Da blir man som oftest på hotellet og spiser der... Anonymous poster hash: 17b5b...8c9
NormaJean Skrevet 14. juli 2014 #34 Skrevet 14. juli 2014 Herregud. Hvorfor gidder du å ha venner du er misfornøyd med og som får deg til å føle deg ille? Du får ta tak i situasjonen og dumpe venner du ikke trives med!!! De høres ut som noen tullinger.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #35 Skrevet 14. juli 2014 Vi valgte halvpensjon i syden. Vår første tur med barn, pleier å dra til Danmark. Ikke ofte vi kan dra til syden det er fryktelig dyrt. Anonymous poster hash: 0c657...170
Helene Harepus Skrevet 14. juli 2014 #36 Skrevet 14. juli 2014 Vi har et vennepar...og dessverre som nyinnflytter er de et av få...som er veldig opptatt av status og penger. De er greie nok og vi er mye sammen men pengejaget stresser meg. Vi har begge tre barn i samme alder. Våre unger er fornøyd med det de får og vi snakker skjeldent om merker og slikt. Deres barn får noe hele tiden og helst dyre ting. Eks...vår datter fikk veske til 199,- og omtrent sover med den. Hun er så stolt at hun holder på å sprekke. Deres datter måtte få Michael kors veske til 8000,- Når jeg ber ungene kle seg sier jeg feks ta på den blå jakken...men de må si ta på peak performance jakken... Nå er de i syden. Tre uker all inklusive. Vi skal ikke til syden. Vi fikser hage og drar et par uker til Danmark heller. De mener dette er barnemishandling og at vi gjør ungene våre til mobbeofre som ikke kan snakke om ferien når skolen starter. Er det sånn? Kjenner jeg blir litt lei meg :-( Anonymous poster hash: 1a409...6ce Hev deg over det, de høres utrolig harry ut
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #37 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er snart 29 år og har aldri vært i syden! Og gjett hva, jeg har heller ikke lyst! Vi trives best å feriere i Norden. Hvorfor skal det liksom være mer stas å dra til syden? Smak og behag:) Dessuten hvis det er penger det er snakk om så er det jo like dyrt å feriere i eks Norge og Danmark. Anonymous poster hash: a8023...375
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #38 Skrevet 14. juli 2014 Mulig jeg ikke fulgte med i geografitimene, men hvilket land er egentlig dette "syden"? Anonymous poster hash: e8f95...d32 Anonymous poster hash: e8f95...d32
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. juli 2014 #39 Skrevet 14. juli 2014 Vi har et vennepar...og dessverre som nyinnflytter er de et av få...som er veldig opptatt av status og penger. De er greie nok og vi er mye sammen men pengejaget stresser meg. Vi har begge tre barn i samme alder. Våre unger er fornøyd med det de får og vi snakker skjeldent om merker og slikt. Deres barn får noe hele tiden og helst dyre ting. Eks...vår datter fikk veske til 199,- og omtrent sover med den. Hun er så stolt at hun holder på å sprekke. Deres datter måtte få Michael kors veske til 8000,- Når jeg ber ungene kle seg sier jeg feks ta på den blå jakken...men de må si ta på peak performance jakken... Nå er de i syden. Tre uker all inklusive. Vi skal ikke til syden. Vi fikser hage og drar et par uker til Danmark heller. De mener dette er barnemishandling og at vi gjør ungene våre til mobbeofre som ikke kan snakke om ferien når skolen starter. Er det sånn? Kjenner jeg blir litt lei meg :-( Anonymous poster hash: 1a409...6ce Hjelpes for noen folk! Jeg ler litt av sånne, og syns litt synd på de. Det at de må hevde seg med penger og materielle ting, gjør de fattige i mine øyne ! Hev deg over det, og VIT at du gir barna dine noe ufattelig verdifullt ved å kunne glede seg så enormt over en veske til 199kr.
MammantilNurket Skrevet 14. juli 2014 #40 Skrevet 14. juli 2014 Vi reiste som regel på bilferie i Europa. Jeg var sååå misunnelig på venninnene mine som kom hjem fra charterferie med "sydenfletter", heftig brunfarge, sugemerker og billige skinnjakker. I dag er jeg faktisk veldig glad for at vi ikke reiste til "syden". Jeg lærte mase på turene våre. Ikke bare språk, men om kunst, geografi, arkitektur, historie og mye annet Jeg har vært på chartertur som voksen og det er absolutt en veldig behagelig ferieform, men ikke noe jeg vil ta med barn på med det første.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #41 Skrevet 15. juli 2014 Syns det er rart dere her inne snakker så nedsettende om "syden". Harry? Virkelig? Vi har venner som reiser til Afrika på safari, syden, Danmark, sykkelferie i Sveits, bobilferie i Sverige, 3 uker til Thailand, eurodisney i Paris, hytta 1 time unna der de bor og noen skal være hjemme. Ungene snakker om ferien sin til hverandre og hører hva de har opplevd. Ingen erter eller skjems av sin ferie. Ingen voksne snakker om den som Harry eller bedre/dårligere enn noe annet. Tror vi bor i et flott nabolag! :-) Vi skal til syden (sist var for 6 år siden) All inclusive. Poenget med ferien er å slappe av og være sammen med barna. Vi skal kun spise på hotellet, bade i bassenget og stranda, legge oss tidlig og stå tidlig opp. Gleder oss til å ha mange gode samtaler med hverandre! I Danmark harvi og vært, da farter vi i parker, shopper og bruker like mye penger totalt på en ferie i syden. Der må det liksom skje noe hele tiden. Rart flere her inne snakker så nedsettende om feks syden, ikke rart barn lærer dette. Anonymous poster hash: bd229...652
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #42 Skrevet 15. juli 2014 Unnskyld meg, men hva er harry med syden? Anonymous poster hash: 0c657...170
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #43 Skrevet 15. juli 2014 Ikke tenk på de "fantastiske" vennene deres. Det er dere som er "normale", ikke dem. Anonymous poster hash: 08653...696
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #44 Skrevet 15. juli 2014 Unnskyld meg, men hva er harry med syden? Anonymous poster hash: 0c657...170 Seriøst??? Anonymous poster hash: 41ebd...bbf
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #45 Skrevet 15. juli 2014 Ja, vi har bekjente som mener det er dårlig gjort av oss å ikke ta med ungene til USA. De reiser til USA innimellom og mener oppriktig at vi som velger å ikke ta med ungene til USA, gjør det utelukkende på grunn av økonomi. De skjønner ikke helt dette at noen ikke har noe behov for å reise akkurat dit. I år går sommerferien vår til Telemark. Der har jeg aldri vært før, så det gleder jeg meg til! Ungene gleder seg også, så tror nok vi får det like fint som de som reiser lengst mulig vekk. Anonymous poster hash: 2be3d...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå