Gå til innhold

Venner ser ned på oss som ikke drar til syden :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et vennepar...og dessverre som nyinnflytter er de et av få...som er veldig opptatt av status og penger. De er greie nok og vi er mye sammen men pengejaget stresser meg.

Vi har begge tre barn i samme alder. Våre unger er fornøyd med det de får og vi snakker skjeldent om merker og slikt. Deres barn får noe hele tiden og helst dyre ting.

Eks...vår datter fikk veske til 199,- og omtrent sover med den. Hun er så stolt at hun holder på å sprekke. Deres datter måtte få Michael kors veske til 8000,-

Når jeg ber ungene kle seg sier jeg feks ta på den blå jakken...men de må si ta på peak performance jakken...

Nå er de i syden. Tre uker all inklusive. Vi skal ikke til syden. Vi fikser hage og drar et par uker til Danmark heller. De mener dette er barnemishandling og at vi gjør ungene våre til mobbeofre som ikke kan snakke om ferien når skolen starter.

Er det sånn? Kjenner jeg blir litt lei meg :-(

Anonymous poster hash: 1a409...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har et vennepar...og dessverre som nyinnflytter er de et av få...som er veldig opptatt av status og penger. De er greie nok og vi er mye sammen men pengejaget stresser meg.

Vi har begge tre barn i samme alder. Våre unger er fornøyd med det de får og vi snakker skjeldent om merker og slikt. Deres barn får noe hele tiden og helst dyre ting.

Eks...vår datter fikk veske til 199,- og omtrent sover med den. Hun er så stolt at hun holder på å sprekke. Deres datter måtte få Michael kors veske til 8000,-

Når jeg ber ungene kle seg sier jeg feks ta på den blå jakken...men de må si ta på peak performance jakken...

Nå er de i syden. Tre uker all inklusive. Vi skal ikke til syden. Vi fikser hage og drar et par uker til Danmark heller. De mener dette er barnemishandling og at vi gjør ungene våre til mobbeofre som ikke kan snakke om ferien når skolen starter.

Er det sånn? Kjenner jeg blir litt lei meg :-(

Anonymous poster hash: 1a409...6ce

Skaff dere nye venner. Selvfølgelig er det ikke sånn.

Anonymous poster hash: f5ff9...192

Skrevet

Hvorfor er dere venner med disse når det er så mange ting ved dem som plager deg?

Anonymous poster hash: ce750...1a9

Skrevet

Herligheten for et vennepar dere har! Min tips er bare drit oppi hva dem sier, og gjør det beste for familien din, og gi deres unger gode verdier. Vær tilstede for ungene deres, gi dem god omsorg og oppmerksomhet så skal det nok gå bra. Mange "rikinger" kjøper dyre ting til ungene for å glatte over lite kvalitetstid med ungene sine. Jeg sier ikke at alle gjør det, men det gjelder mange av dem.
Når det er sagt, så sliter ikke vi økonomien i det hele tatt. Men vi har faktisk aldri reist til syden, og ungene storkoser seg for det! V har snakket med dem om dette, og de syns det er greit så frem de får være med å bestemme sommeraktiviteter :) :)
God sommer til deg og dine! 

Anonymous poster hash: afa1c...7f5
Skrevet

De sier dere gjør barna til mobbeoffre om de ikke får noe sydenferie å snakke om?

Er nå heller de som gjør barna sine til mobbere om de lærer dem at det er greit å hakke på de som ikke har og gjør det samme som dem...

Dårlige venner.

Anonymous poster hash: 634ee...cb0

Skrevet

Som all inclusive er noe å trakte etter??? Tror de vennene deres leker Per Skryt.

Skrevet

For noen triste mennesker... Nei, hadde byttet vennepar for å si det sånn. Skjønner ikke at du blir fornærmet en gang... Fort slike holdninger blir for meg så dumt og jeg tar ikke slike mennesker seriøst ;)

Skrevet

Herregud jeg er glad jeg ikke har slike venner lengre. Vi skal ikke reise på ferie en gang i år vi, her blir det bryllup istedet. INGEN av mine venner som reagerer på dette. Ikke har jeg lyst til å reise til syden heller. Har syden varme her og nå har det vært det såpass lenge at man har på en måte har hatt to uker i syden. Uten å måttet betale for det og reise noe sted. Kost oss med bading og grilling her hjemme.

Syns du burde revurdere vennene dine. Hadde slike venner vi også. HADDE. Orket rett og slett ikke maset om at ting skulle koste mest mulig. 

Ungene spurte en gang om ikke vi skulle reise bort i sommer og da sa jeg at det skulle vi ikke. Mamma og pappa skal gifte seg istedet i år. :) Da var det helt greit og jentene på 4 og 6 år planlegger hvem som skal bære ringene og holde blomster. ;)

Anonymous poster hash: 61533...513
Skrevet (endret)

Hev deg over det. De kan ikke ha det godt med seg selv som må kaste penger ut av vinduet for å føle seg vel.

Endret av Tjofsen
Skrevet

Er sydenreiser noe målestokk for noe? Selv foretrekker vi å feriere i Norge på sommeren. Pleier å leie hytte på sørlandet.

Vært masse i syden tidligere så det kommer vel bare ann på smak og behag.

Anonymous poster hash: 6b61f...c6d
Skrevet

Som voksen med barn burde du selv kunne klare å finne ut om det er sånn. Det virker som du er usikker på hva slags verdier sol er viktig her i livet. Du burde selv sette deg ned å tenke over hva slags verdier DU mener er viktig og hvordan du kan gi de videre til barna dine. Dette burde man jo helst tenke på før man får barn.

Forøvrig mener jeg personlig at dere gir barna deres et sunt forhold til penger og utstyr og det vil gjøre de til ansvarlige voksne med gode verdier.

Skrevet

Dette høres helt vanvittig ut. Men syden er jo ganske harry? I min omgangskrets drar folk til syden for å få litt varme, men alle ler litt av det og synes det er litt harry. Ihvertfall ikke noe man skryter av. Mer status å ha flotte turer i fjellet f. Eks. Danmark er jo kjempe fint og har ikke på langt nær den harryfaktoren all inclusive i syden har. Hadde nok vurdert å droppe disse vennene for å skåne barna for slike søppelverdier.

Anonymous poster hash: 44ae5...4f9

Skrevet

Hahahahaha!! Når ble all inclusive i syden status? Det er jo harryferie :)

Anonymous poster hash: eb207...804

Skrevet

Kan nesten være mer barnemishandling å dra de med på fly. Mine fikk enormt vondt i ørene ved landing på Mallorca da flyet gikk fortere ned enn vanlig pga mye trafikk.

Anonymous poster hash: 0c657...170
Skrevet (endret)

Ja, da kommer knøttet her til å bli mishandlet i mange år fremover.... ;)

Her drar vi på hytta, og jeg tror at det nesten er bedre for henne.

Egen brygge i hagen, masse plass å leke på og muligheter til å ta med venner når hun blir større og får lyst til det.

Det går ikke på økonomi engang, men at alle nok får en mer avslappende ferie av det :)

Endret av Modesty Blaise.
Skrevet

Min liker seg bedre på hytten enn i syden

Anonymous poster hash: 9c649...523

Skrevet

Syden er kjempeharry, det er vel ikke akkurat de store reiseopplevelsene...

Michael Kors sine vesker koster heller sjelden 8000 og forøvrig. Uansett tull å høre på de vennene der.

Anonymous poster hash: 2e020...e4b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var en uke i syden med all inklusiv, det var langt billigere enn én helg i danmark ;-) så hvor man drar sier vel fint lite om penger. De høres helt fjerne ut, tror jeg ville utgått å bruke så mye tid på dem...

Skrevet

Det venneparet der burde du melde på luksusfellen. Lukter overforbruk lang vei når de har en trang til å brife med pengebruken sin. Æsj så ekle.

Anonymous poster hash: 6aaa6...69d
Skrevet

Er sydenferie harry? Hva slags snobberi er dette? Er dere så økonomisk marinert at det har gått til hodet på dere?

HI: Fas ut disse "vennene." Det var en gang noen som sa til meg, da jeg var nyinnflyttet uten omgangskrets: Å være sosial er oppskrytt. Ikke ta til takke med folk som trekker dere ned. Det gjør ingenting om dere som familie må omgås hverandre en periode i påvente av å bli kjent med noen som er ålreite, selv om man som voksen kan bli litt gæern av det. Løsningen for meg var å engasjere med i FAU og i kor, og vips, så hadde jeg blitt med i en strikkeklubb, og vips så var jeg kjent med mange. Dette kommer etter hvert. 

Skrevet

Danmark er mye bedre enn syden. Men vet du hva som er aller best? Foreldre som bruker tiden sin sammen med barna i ferien, som har rolige og late dager med noen aktiviteter innimellom. Foreldre som styrer unna dette evige jaget om å være best på alle mulige plan. Jeg husker både danmarksferie, sydenferie og hjemmeferie. Danmark og hjemme var best. Der koste vi oss med grilling om kveldene, spilte spill sammen, var sammen som en familien og hadde slike aktiviteter. Foreldre som tok oss med på hagearbeid og husarbeid. Det er disse minnene jeg sitter igjen med.

Anonymous poster hash: d0aff...c5f

Skrevet

Er sydenferie harry? Hva slags snobberi er dette? Er dere så økonomisk marinert at det har gått til hodet på dere?

HI: Fas ut disse "vennene." Det var en gang noen som sa til meg, da jeg var nyinnflyttet uten omgangskrets: Å være sosial er oppskrytt. Ikke ta til takke med folk som trekker dere ned. Det gjør ingenting om dere som familie må omgås hverandre en periode i påvente av å bli kjent med noen som er ålreite, selv om man som voksen kan bli litt gæern av det. Løsningen for meg var å engasjere med i FAU og i kor, og vips, så hadde jeg blitt med i en strikkeklubb, og vips så var jeg kjent med mange. Dette kommer etter hvert.

Ja, sydenferie er harry. Det betyr ikke at det ikke er en fullt akseptert ferieform, for de som trives med det.

Det handler ikke om snobberi og jeg har aldri møtt et menneske som ikke har en eller flere harry sider ved seg 😊

Anonymous poster hash: eb207...804

Skrevet

Jeg ser vel heller ned på de som drar til syden og SKRYTER(!!!) av det....finnes jo ikke noe mer harry!

Anonymous poster hash: b8e12...9d9

Skrevet

Du burde nok heve deg over slike dumme påstander dine venner kommer med. Jeg er ikke enig at en sydenferie er harry, men heller ikke så overveldende spesiell.

At de overøser ungene sine med penger og dyre ting er ikke noe uttrykk for å være bra foreldre. De viktige verdiene har ikke noe med penger å gjøre.

Skrevet

Folk her er jo ikke noe bedre som skal rakke ned på sydenturer, og at det er harry. Alle mennesker er forskjellige, og de reiser på de feriene som er best for de. Er ikke det flott, så slipper vi alle sammen å reise på ferie til samme sted.

Men ikke bry dere om de vennene, dere reiser jo på ferie med barna deres, man må ikke til Syden for at det skal kalles skikkelig ferie. Og uansett burde ikke barn ertes selv om de ikke har vært på ferie heller, dette er noe foreldre lærer barna sine.

Anonymous poster hash: 83bcf...9d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...