Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #26 Skrevet 12. juli 2014 Angrer på at jeg lot "alle" få holde babyen. Hadde mye besøk og følte de fikk mer kosetid med babyen enn meg. Anonymous poster hash: 5ea57...35e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #27 Skrevet 12. juli 2014 Ligg i senga og kos deg med den nyfødte hele tiden <3. Med nummer to blir ikke d like enkelt Anonymous poster hash: 2716c...1d3
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 12. juli 2014 #28 Skrevet 12. juli 2014 Ikke hør på alle råd fra velmenende kollegaer, bestemødre, damer på bussen etc etc det kommer en del av dem.. Prøv å stol på egne instinkt og magefølelse.. Til syvende og sist så viser det seg å være mamman som vet best (som regel) Og ifølge meg selv så bør du jo egentlig ikke høre på meg heller..
Ladybird2014 Skrevet 12. juli 2014 #29 Skrevet 12. juli 2014 Jeg var så fokusert på fødselen og på å ikke ha forventninger til den, ta den som den kom. Den gikk supert. Men barseltiden var et sjokk. Jeg var så redd og følte meg så hjelpeløs. Hadde ikke sjangs til å forberede meg på det som kom, da jeg ikke så for meg at babyen var litt utenom det vanlige hva respirasjon og temperatur gjaldt. Ble hastesendt til lege, sykehus mm, med det resultat at jeg ble overnervøs. Så slo kolikken inn. Mye søvnmangel, byssing, gråting og despersjon. I dag har jeg verdens blideste og snilleste gutt. Trøst: Det blir bedre!
Monajenten Skrevet 12. juli 2014 #30 Skrevet 12. juli 2014 Du har fått mange gode tips allerede så det eneste jeg har å tilføye er: HUSK LYPSYL med på klinikken
Tarssan Skrevet 12. juli 2014 #31 Skrevet 12. juli 2014 Alt jeg ville ha sagt er allerede sagt her gode damer som deler av sin erfaring. Lykke til med fødsel og barseltid, det kommer til å gå bra
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #32 Skrevet 13. juli 2014 Tusen takk for masse flotte råd damer! Jeg skal nyte tiden, ta ting som det kommer og ikke gå for naiv inn i barseltiden. Det kommer nok til å gå bra til slutt. God klem til dere gode damer her inne! Anonymous poster hash: d8780...936
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #33 Skrevet 13. juli 2014 Ikke si ja hvis du innerst inne mener nei! Enten det er til besøk, "gode råd" eller mas fra helsestasjonen. Ikke kjøp inn ting i dyre dommer bare fordi folk insisterer på at akkurat den tingen var en lifesaver for dem. Ingen har like behov, hverken babyer eller foreldre. Vent til behovet oppstår. Anonymous poster hash: 83d74...086
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #34 Skrevet 13. juli 2014 Ikke hør for mye på gode råd, hvertfall ikke råd som kan være dyre eller tidkrevende og følge. Er selvfølgelig greit å være forberedt, men det meste praktisk kan ordnes etter fødselen. Ikke planlegg at alt skal bli værst mulig; det er ikke sikkert blodet vil renne i strie strømmer etter fødsel, det er ikke sikkert du vil slite med amming og få såre brystvorter, det er ikke sikkert du vil kjenne mye til etterriene osv. osv. Det eneste som er sikkert er at ingen vet hvordan det blir. Vær åpen for å høre og lese andres erfaringer men ikke ta det som en fasit på hvordan det blir. Anonymous poster hash: ddeb3...c40
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #35 Skrevet 13. juli 2014 Ikke planlegg, ta dagene som de kommer. Og blir det mulighet for å gjøre noe, ta det på sparket. Som nevnt tidligere , hudløs er et godt beskrivende ord! Jeg var sliten , trist og lue meg i ca 2mnd. Men så blir det så bra etterhvert!! Og et tips: ha døra åpen for å endre alle dine tanker og meninger rundt hele situasjonen ! Klem Anonymous poster hash: 1ac86...3ea
Mikkemafian Skrevet 13. juli 2014 #36 Skrevet 13. juli 2014 Jeg angrer så på at jeg hadde bestemt meg for at babyen skulle sove i egen seng! Min første var veldig krevende, og jeg brukte så mye tid og krefter på å få frøkna til å sove!!!! Dersom babyen ikke vil sove alene, sov sammen!!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #37 Skrevet 13. juli 2014 To ord: WHITE NOISE Anonymous poster hash: cda1f...17d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #38 Skrevet 13. juli 2014 To ord: WHITE NOISE Anonymous poster hash: cda1f...17d JA!!! Signerer, har brukt litt energi på å misjonere om white noise her inne! Brukte det helt til 6 mnd alder, lifesaver! LAST NED PÅ MOBILEN DIN HI! Hilsen hun på forrige side som angret på hvem hun fikk barn med... Anonymous poster hash: 33f1a...ace
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #39 Skrevet 13. juli 2014 kos med babyen så masse du kan... spør og få råd om amming. ikke gi opp amming fordi du tror du ikke får det til (slik som meg) ikke stress med å få ungen til å sovne selv, sove lenge, gå over til fast føde.. alt skjer naturlig av seg selv til riktig tid... Anonymous poster hash: 3e289...eba
peanutts82 Skrevet 13. juli 2014 #40 Skrevet 13. juli 2014 spotify - ocean waves for sleeping baby - hver "sang" varer i 20 minutter... bruker de enda og han er 19 mnd snart... det er ikke noe baby kan bli avhengig av.... han sover like fint uten som med.. men den er eksepsjonell for å stenge ute andre lyder som tv, gressklipper, barnehage på andre siden av soverommet.... og jeg sover mye bedre selv.... startet med tørketrommel, støvsuger, hårføner.... og først etter 6 mnd fant jeg ut at det finnes uttalige "sounds" på youtube og spotify.... dahhhh...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #41 Skrevet 13. juli 2014 Jeg var veldig bestemt på at jeg ville ha epidural og skulle ønske at jeg hadde visst at jeg da ikke skulle ha hørt på sykehuset som mente jeg skulle bli hjemme. Da jeg først kom meg inn dit var det jo for sent for epidural, så jeg følte meg litt lurt :/( Anonymous poster hash: 4190d...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå