Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Leser på vg at en jente på 8 år er død etter badeulykke. Det har vært mange slike ulykker i sommer, og jeg får helt vondt i magen Anonymous poster hash: 01c3e...68c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Uff, så grusomt. Leste i går om en annen badeulykke i Kristiansand, men den åtteåringen gikk det heldigvis bra med. Jeg er kjemperedd for slike ulykker, og om man ikke dør kan man jo bli alvorlig hjerneskadet og livet blir aldri det samme igjen da heller. Stakkars jente, stakkars vennene hun var sammen med og stakkars familie. Anonymous poster hash: 7a0e3...ce3
Gjest Julia1984 Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Jeg vokter barna mine som en hauk når de er i vannet. Dessverre opplever jeg at mange foreldre legger seg ned for å sole seg uten å ha oversikt over barna for "de kan jo svømme". Min 6 åring svømmer godt, men han bader og dykker, blir sliten og må passes på. Hadde med naboens barn på stranda rett før ferien, 6 og 9 år. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å følge med på 9 åringen for han er jo sååå flink til å svømne....
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Og denne jenta var alene med venner og badet,stakkar foreldre og de involverte Anonymous poster hash: 01c3e...68c
humlemamma Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Dette er helt grusomt å høre om. Har selv ei jente på ni år, og det går hardere inn på meg når det er unger i lik alder, blir så altfor lett å se for seg hvor vondt noe sånt er. Min datter er ikke svømmedyktig, så hun passes godt og får ikke bade alene. Men det er jo ikke mer enn et øyeblikk som skal til. Stakkars familie og de vennene hun var på stranden med..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan la noe slikt skje? Anonymous poster hash: 0ed8b...d9f
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan la noe slikt skje? Anonymous poster hash: 0ed8b...d9f Hva tenker du på da!? Tror du at foreldre lar dette skje med vilje lissom? Det skal ikke mange minuttene til før tragedien er et tilfelle! Det kan skje hvem som helst! Anonymous poster hash: 01c3e...68c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Dere som i Bergen bør passe godt på barnet ved den lille fontenen også. Sønnen vi så på fuglene i parken å plutselig løper han mot fontenen,der var det våt og glatt å han ramlet uti :S Heldigvis gikk det bra,men var skummelt likevel :S Anonymous poster hash: 08be1...0d9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Dere som i Bergen bør passe godt på barnet ved den lille fontenen også.Sønnen vi så på fuglene i parken å plutselig løper han mot fontenen,der var det våt og glatt å han ramlet uti :SHeldigvis gikk det bra,men var skummelt likevel :S Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Hæ? Bergen, sønnen fuglene? Mener du at de som bor i Bergen må være obs på fontenene. Sønnen din så på fuglene i parken og holdt på å falle uti pga av at det var glatt der ved fontenene?? Anonymous poster hash: 01c3e...68c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Dere som i Bergen bør passe godt på barnet ved den lille fontenen også.Sønnen vi så på fuglene i parken å plutselig løper han mot fontenen,der var det våt og glatt å han ramlet uti :SHeldigvis gikk det bra,men var skummelt likevel :S Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Hæ? Bergen, sønnen fuglene?Mener du at de som bor i Bergen må være obs på fontenene. Sønnen din så på fuglene i parken og holdt på å falle uti pga av at det var glatt der ved fontenene?? Anonymous poster hash: 01c3e...68c Fuglene oppholder seg ved fontenen,å før jeg visste ordet av det så løp han bort til fontenen som var like ved å ramlet uti. Var det så vanskelig å forstå?? Anonymous poster hash: 08be1...0d9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Dere som i Bergen bør passe godt på barnet ved den lille fontenen også.Sønnen vi så på fuglene i parken å plutselig løper han mot fontenen,der var det våt og glatt å han ramlet uti :SHeldigvis gikk det bra,men var skummelt likevel :S Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Hæ? Bergen, sønnen fuglene?Mener du at de som bor i Bergen må være obs på fontenene. Sønnen din så på fuglene i parken og holdt på å falle uti pga av at det var glatt der ved fontenene?? Anonymous poster hash: 01c3e...68c Fuglene oppholder seg ved fontenen,å før jeg visste ordet av det så løp han bort til fontenen som var like ved å ramlet uti.Var det så vanskelig å forstå?? Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Jeg skjønte poenget ditt, men det var bare så utrolig uoversiktlig, regner med du skriver fra tlf eller nettbrett Anonymous poster hash: 01c3e...68c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Dere som i Bergen bør passe godt på barnet ved den lille fontenen også.Sønnen vi så på fuglene i parken å plutselig løper han mot fontenen,der var det våt og glatt å han ramlet uti :SHeldigvis gikk det bra,men var skummelt likevel :S Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Hæ? Bergen, sønnen fuglene?Mener du at de som bor i Bergen må være obs på fontenene. Sønnen din så på fuglene i parken og holdt på å falle uti pga av at det var glatt der ved fontenene?? Anonymous poster hash: 01c3e...68c Fuglene oppholder seg ved fontenen,å før jeg visste ordet av det så løp han bort til fontenen som var like ved å ramlet uti.Var det så vanskelig å forstå?? Anonymous poster hash: 08be1...0d9 Om han ramlet uti ville vel ikke hvert så farlig. Min har gjort det samme og spratt opp igjen. Våt og fornøyd Anonymous poster hash: fdc7b...3e4
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre lar 8 åringer dra å bade uten at de selv er med. Det skjer hele tiden " de kan svømme så det er jo greit" nei det er ikke det. Det ser vi jo gang på gang . Jentene fra Baneheia på 8 og 10 skulle også bade uten tilsyn. Det som skjedde med de er jo tragisk og har ingenting med bading å gjøre men hver sommer dør unger av druknkng og i noen av tllfellene kunne det vært unngått om foreldrene ikke lot dem dra alene. Og selv om de sendes med flere venner og en forelder får de ikke passet nok på, og så mange foreldre som legger seg paddeflatt og slikker sol for ungene kan jo svømme ville jeg ikke sendt med ungene mine med foreldre til venner jeg ikke var 150% sikker fulgte ordentlig med. Anonymous poster hash: 14a18...c3e
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 Siden dere sitter å spekulere alle sammen. Har ikke falt dere inn at barnet kunne ha ramlet, eller sklidd på et berg for deretter å slå hodet? Enten slått seg på land og så kanskje havnet i vannet. Ikke alle badeulykker er drukning! Anonymous poster hash: fdc7b...3e4
FruMille Skrevet 12. juli 2014 #15 Skrevet 12. juli 2014 Jeg skrev badeulykke og har heller ikke antatt at det handler om drukning som årsak! Hi
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #16 Skrevet 12. juli 2014 Jeg kan ikke noe for det, men jeg lurer fælt på hvorfor avisene ikke skriver hva som faktisk har skjedd. Anonymous poster hash: 0f9aa...98c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #17 Skrevet 12. juli 2014 8-åringer har ingenting på stranda å gjøre alene uten voksne. Anonymous poster hash: 61dde...b32
nasse nøffen Skrevet 12. juli 2014 #18 Skrevet 12. juli 2014 Uff, så grusomt. Leste i går om en annen badeulykke i Kristiansand, men den åtteåringen gikk det heldigvis bra med. Jeg er kjemperedd for slike ulykker, og om man ikke dør kan man jo bli alvorlig hjerneskadet og livet blir aldri det samme igjen da heller. Stakkars jente, stakkars vennene hun var sammen med og stakkars familie. Anonymous poster hash: 7a0e3...ce3 det er nok det barnet som druknet, det gikk fra kritisk til stabilt. Men så snudde det igjen, og hun døde=(
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #19 Skrevet 12. juli 2014 Uff, så grusomt. Leste i går om en annen badeulykke i Kristiansand, men den åtteåringen gikk det heldigvis bra med. Jeg er kjemperedd for slike ulykker, og om man ikke dør kan man jo bli alvorlig hjerneskadet og livet blir aldri det samme igjen da heller. Stakkars jente, stakkars vennene hun var sammen med og stakkars familie.Anonymous poster hash: 7a0e3...ce3 det er nok det barnet som druknet, det gikk fra kritisk til stabilt. Men så snudde det igjen, og hun døde=(Nei, det var i Haugesund Anonymous poster hash: 01c3e...68c
Gjest ronja røverdatter Skrevet 12. juli 2014 #20 Skrevet 12. juli 2014 Nå står det vel i avisa at hun døde av medisinske årsaker, ikke en badeulykke. Ellers så syns jeg at man bør holde seg for gode til å spekulere og bebreide. Og heldigvis klarer de fleste av oss å slippe tak i ungene våre og å la dem få bevege seg litt på egenhånd. Dessverre vil det kunne føre til en ulykke av og til (men kanskje denne hendelsen ikke var noen ulykke, det vet vi ikke).
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #21 Skrevet 12. juli 2014 Nå står det vel i avisa at hun døde av medisinske årsaker, ikke en badeulykke. Ellers så syns jeg at man bør holde seg for gode til å spekulere og bebreide. Og heldigvis klarer de fleste av oss å slippe tak i ungene våre og å la dem få bevege seg litt på egenhånd. Dessverre vil det kunne føre til en ulykke av og til (men kanskje denne hendelsen ikke var noen ulykke, det vet vi ikke). Helt enig at barn skal bevege seg osv. Men å sende så unge barn alene for å bade handler ikke om å trene selvstendighet! Anonymous poster hash: 61dde...b32
Bungalov Skrevet 12. juli 2014 #22 Skrevet 12. juli 2014 3 åringen vår er ikke i vannet alene om det er aldri så grunt. Skjønner at du er bekymret, vi driver å lærer henne at hun kan flyte mens vi holder henne men hun kan ikke svømme enda. Er det for tidlig å prøve å lære henne å svømme hun er veldig glad i å bade. Hvordan går man frem?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #23 Skrevet 12. juli 2014 Synes ikke dere bør spekulere! Blir kvalm av å lese det som står her. Det var ikke noe foreldrene, venner eller noen andre kunne ha gjort. Anonymous poster hash: 12b30...2f0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #24 Skrevet 12. juli 2014 Til dere som kritiserer foreldrene så står det i alle medier at jenta ikke døde av drukning men av medisinske årsaker. Anonymous poster hash: 12b30...2f0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #25 Skrevet 12. juli 2014 Det var en fryktelig tragisk hendelse. Jeg bruker den stranden stort sett hele sommeren med sønnen min. Ulykker av alle slag kan skje så ufattelig fort. Når vi ser etter våre egne barn i vannet så får vi følge litt med på andre også. Livet er så skjørt. Tenk du sender barnet ditt glad og fornøyd ut en sommerdag og timer etter er livet ditt gått i grus. Ufattelig. Anonymous poster hash: 60d4a...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå