Gå til innhold

Pengene bare flyr avgårde! trenger råd og tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke 15000 var lite jeg men. Tenk over hvor og hva dere handler så går det nok veldig fint. :-)

15 000 er jo ikke inkl 6 netter på hotell som allerede er betalt og div andre utg.

(vi har sikkert betalt nærmere 10000 allerede)

Så om vi ikke klarer dette, kommer vi aldri ha råd til å reise på ferie.

HI

Anonymous poster hash: 9d371...fe1

Nei det var det jeg forsto. 15000 er lommepenger og noen småting som ikke var forhåndsbetalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som de andre sier,handle på butikker og lag maten selv. tror uansett derre kan spise litt på restauranter også om dere vil.

Er veldig mange fine kjoler på salg nå

Kos dere masse på ferie,dette går nok bra :)

Anonymous poster hash: dc20b...729

Skrevet

Synes ikke 15000 var lite jeg men. Tenk over hvor og hva dere handler så går det nok veldig fint. :-)

15 000 er jo ikke inkl 6 netter på hotell som allerede er betalt og div andre utg.

(vi har sikkert betalt nærmere 10000 allerede)

Så om vi ikke klarer dette, kommer vi aldri ha råd til å reise på ferie.

HI

Nei det var det jeg forsto. 15000 er lommepenger og noen småting som ikke var forhåndsbetalt.

Nå har vi betalt absolutt alt og har igjen 11500 i lommepenger på 10 dager. "må" jo gå bra det? :) 

HI

Skrevet

Gjør som de andre sier,handle på butikker og lag maten selv. tror uansett derre kan spise litt på restauranter også om dere vil.

Er veldig mange fine kjoler på salg nå

Kos dere masse på ferie,dette går nok bra :)

Anonymous poster hash: dc20b...729

Tusen takk for det, blir bare så svett av "de pengene". 

Og får litt dårlig samvittigjet også når jeg tenker på hvordan de som virkelig er fattige har det....

Har bestemt meg for å bruke en gammel kjole. Overlever det :) :)  

HI

Skrevet

Pakk med nistemat sånn at dere skipper å kjøpe mat på dyre veikroer/restauranter/ ferger.

Kjøp inn noen gode rundstykker, noe godt pålegg eller evt lag en god pastasalat eller kyllingsalar med noe godt brød til. Koster minimalt og ordne selv men koster flere hundre om dere skal kjøpe det langs veien :)

Om du trenger nye klær så trål finn eller evt kjøp og salg sidene på fb klipp dere hos lærlinger.

Lev billigere de siste ukene før ferien. Lag billigere middag og sats på gratis underholdning som strandlinja, turer i skog og mark osv. Ta ned en grill og grill pølser, sommerkoteletter og potetsalat :)

Dropp å kjøp is/brus ol i kiosken. Ha med saft eller vann.

Skrevet

Å ha ferie i Norge er kjempestort. Vi var selv på dagstur til Bergen for noen uker siden og vi betalt for 1 DAG: ferje tur/retur 700 kr, inngang akvariet for 2 voksne og 2 barn 700 kr , bensin ca 600 kr. Jeg pakket med mat og drikke hjemmenifra , men allikevel så kom en dagstur som er 3 timer hjemmenifra på 2000 kr...

Skrevet

Pakk med nistemat sånn at dere skipper å kjøpe mat på dyre veikroer/restauranter/ ferger.

Kjøp inn noen gode rundstykker, noe godt pålegg eller evt lag en god pastasalat eller kyllingsalar med noe godt brød til. Koster minimalt og ordne selv men koster flere hundre om dere skal kjøpe det langs veien :)

Om du trenger nye klær så trål finn eller evt kjøp og salg sidene på fb klipp dere hos lærlinger.

Lev billigere de siste ukene før ferien. Lag billigere middag og sats på gratis underholdning som strandlinja, turer i skog og mark osv. Ta ned en grill og grill pølser, sommerkoteletter og potetsalat :)

Takk for gode tips.... :) :)

Vi sparer inn nå, så kommer til å få litt mer å rutte med pga det :) 

Skrevet

Takk for gode tips.... :) :)

Vi sparer inn nå, så kommer til å få litt mer å rutte med pga det :) 

Skrevet

Coop prix har småis, 2 for 20,-. Ungene må vel få is i ferien? Er bare å vite hvor man skal handle. Så får heller mor droppe isen (kaloriene) :)

15.000 er mye, dere klarer dette veldig bra :)

Anonymous poster hash: 5a77e...dd3

Skrevet

Du kan spare mye på billige middager. Nå er jo prisene uansett bedre i Sverige, og mitt råd er å bruke litt tid på forhånd og tenke ut middager og skrive en handleliste :-)

Anonymous poster hash: ebf83...081

Skrevet

Lag billige middager. Her jeg bor har alltid Rema 1000 og Spar billige produkter som straks går ut på dato. Selges billig to dager før😊

Når vi er i parker etc smører vi med mat, samt tar med polarbrød og tubeost. (polarbrød er veldig billig i sverige). Jeg fryser ned halvlitersflasker med vann, da kjøler disse maten først, deretter har jeg fortsatt kald drikke. De små barne flaskene til imsdal er er kjekke å ta med ublandet saft på, så blander vi saft til ungene👍Ungene har også slike som drikkeflasker på tur. Is unngår vi å kjøpe enkeltvis. Kjøper heller en 10 ok så kan heller ungene få to hver.

Mange butikker f.eks br leker har ofte avtale/medlemstilbud på inngang i fornøyelsesparker. Mange parker har avtale seg imellom slik at man bare betaler halv pris i park nr 2 osv.

Bruk skog og mark, stranda osv. Ta med bøtter, spader, leker hjemmefra å bruk på stranda. Forstørrelsesglass til bruk i skogen gjør turen ekstra spennende.

Vi har egentlig ikke så dårlig råd, men skulle vi kjøpt alt "ute" da vi er på tur hadde vi ikke hatt råd til mye😠 Vi velger ofte "billige løsninger" slik at vi kan gjøre mere aktiviteter med barna. Med fire små lærer man seg å bli kreativ😂

Håper dere får en strålende tur!

Anonymous poster hash: 8b5cb...c69

Skrevet

Et lite tips er stormkjøkken. Genialt:-) vårt bruker rødsprit.

Anonymous poster hash: 588d8...4b7

Skrevet

Sett opp budsjett og sett av så så mye til mat, is, aktiviteter, transport osv. La barna få en sum pr dag eller for hele ferien som de kan kjøpe seg is, godteri ol for, så slipper dere mas om småpenger hele ferien. Kjøp all mat og drikke på matbutikk og ta med kjølebag når dere er på stranda, fornøyelsespark ol. Dere har jo ca 1000 kr dagen og det bør jo være meget mulig å ha en super ferie med:) men spiser dere en hel familie flere måltider ute hver dag renner pengene fort ut.

Anonymous poster hash: e9165...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...