Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #1 Skrevet 12. juli 2014 Vi skal snart reise på ferie, og ser med sjokk at pengene bare flyr avgårde. Vi skal bl.a til Liseberg og i ett bryllup ++ Vi skal først være 1 uke hjemme også 2 uker på kjøretur i Norge og Sverige. Vi har betalt det meste av overnattinger etc, men mangler 2400 sek på en hytte vi har leid og billetter til Liseberg. Vi er 5 i familien. Vi har nå igjen 15 000 (som kun går til turen mat, billetter, bensin etc) Kan noen tipse meg på hvordan bruke minst mulig penger, men slik at vi likevel får en fin tur?? Og ja jeg vet det kanskje er luksusproblem, men bensin, mat osv koster ... Jeg har heller ikke kjøpt meg kjole, ungene trenger å bli klipt osv. :/ Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #2 Skrevet 12. juli 2014 Må du ha ny kjole? Kan du ikke stusse ungene selv? Anonymous poster hash: 0f936...b75
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #3 Skrevet 12. juli 2014 Må du ha ny kjole? Kan du ikke stusse ungene selv? Anonymous poster hash: 0f936...b75 Jeg kommer ikke til å prioritere kjole nei, og jeg kan desverre ikke stusse selv. jeg kan få guttene maskinklipt, men synes ærlig talt at det er penere med frisørklipp. (vurderer å sjekke priser i Sverige på barneklipp ...) HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #4 Skrevet 12. juli 2014 Lån kjole av en venninne. Klipp barna selv. Evnt finn lærlinger som klipper til halv pris. Bensin er billighets søndag kveld eller tidlig mandag morgen. Mat, tenker du da på reisen? Ikke bensinstasjoner og slike dyre plasser. Handle på Rema og smør selv. Eller kjøp en engangsgrill og varm opp mat på rasteplass. Vann er gratis tørstedrikk, kan spare mye inn der. Anonymous poster hash: 2e8ae...2d2
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #5 Skrevet 12. juli 2014 Lån kjole av en venninne. Klipp barna selv. Evnt finn lærlinger som klipper til halv pris. Bensin er billighets søndag kveld eller tidlig mandag morgen. Mat, tenker du da på reisen? Ikke bensinstasjoner og slike dyre plasser. Handle på Rema og smør selv. Eller kjøp en engangsgrill og varm opp mat på rasteplass. Vann er gratis tørstedrikk, kan spare mye inn der. Anonymous poster hash: 2e8ae...2d2 Jeg har desverre ikke venninner som er like "tykk" som meg. Jeg er egentlig ikke såå tykk lengre bruker M / L , men de er nok mye høyere og smalere likevel... Kan kanskje høre med mamma. Har en kjole som kan gå selv også. Det med kjolen var kanskje "sutring" fra min side Og både svigermor og faren min er flinke til å klippe guttene... Blir bare sååå matt likevel :/ er jo syke priser synes jeg... Vi har kjølebag som kan kobles til bilen, som vi skal fylle opp og ha med ... Er veeeldig viktig å unngå bensinstasjoner etc ja. Får fylle tanken i morgen kveld. takk for det tipset. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #6 Skrevet 12. juli 2014 Hadde aldri i verden reist avgårde med så lite på konto. Dere kommer til å måtte snu på krona hele ferien. Dritkjipt. Anonymous poster hash: 97b15...9f7
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #7 Skrevet 12. juli 2014 Hadde aldri i verden reist avgårde med så lite på konto. Dere kommer til å måtte snu på krona hele ferien. Dritkjipt. Anonymous poster hash: 97b15...9f7 Eeeeh takk for den, det hjalp mye. Skal fortelle barna mine i kveld at det ikke blir noe av årets sommerferie som vi har planlagt og gledet oss til i over 6 mnd .... HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #8 Skrevet 12. juli 2014 Handle mat, is osv på matbutikker og lag selv sparer dere masse på. Ha drikke og mat/ snacks klar til bilturene så dere slipper å smøre underveis. Samme hvis dere skal i parker. Dra på stranda og andre billige aktiviteter Anonymous poster hash: 9b5c0...ef7
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #9 Skrevet 12. juli 2014 Handle mat, is osv på matbutikker og lag selv sparer dere masse på. Ha drikke og mat/ snacks klar til bilturene så dere slipper å smøre underveis. Samme hvis dere skal i parker. Dra på stranda og andre billige aktiviteter Anonymous poster hash: 9b5c0...ef7 Yes, har sittet å fundert på at det er veeeldig kjekt om det blir fint vær så vi kan være mye ute Og ungene elsker jo det. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #10 Skrevet 12. juli 2014 Vi var seks stykker i Danmark, brukte ca 2500kr om dagen i snitt, ikke bo- og reiseutgifter inkludert. Og da sparte vi egentlig inn på noe. Vi var i diverse parker og spiste ett til to måltider ute pluss bowling og litt shopping og sånt. Dere bør holde dere unna shopping, klipp barna selv og dropp kjole. Smør med mat og ha med drikke selv, i bilen og spesielt i liseberg. 15000 er dessverre ikke så mye til fem personer på tre uker. 125000 er det vel, om dere ikke har betalt den ene hytta? Jeg vil tro at dere kommer til å bruke minst 4000 på mat i de ukene, og da på budsjett. Inngangen i liseberg er 90kr for de over 110cm, men åkpasset koster gjerne litt. Pluss bensin og kanskje en gave til brudeparet? Må dere reise i tre uker, kan dere bare reise i feks to? Dette høres ut som en veldig stram ferie. Anonymous poster hash: e9384...c23
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #11 Skrevet 12. juli 2014 Hadde aldri i verden reist avgårde med så lite på konto. Dere kommer til å måtte snu på krona hele ferien. Dritkjipt. Anonymous poster hash: 97b15...9f7 Eeeeh takk for den, det hjalp mye. Skal fortelle barna mine i kveld at det ikke blir noe av årets sommerferie som vi har planlagt og gledet oss til i over 6 mnd .... HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1 Ja dere må nesten det da. Om dere har planlagt i er halvt år er det jo snodig at dere ikke har greid å få med i planleggingen at dere må sette av nok penger. Bryllupsklær frisør...resten av betaling på overnatting. Inngangsbiletter til Liseberg og vips har det gått mange tusen av et allrede for lite budsjett. Nei du..den planleggingen var utrolig dårlig. Anonymous poster hash: 97b15...9f7
Edelweis Skrevet 12. juli 2014 #12 Skrevet 12. juli 2014 Synes ikke 15000 var lite jeg men. Tenk over hvor og hva dere handler så går det nok veldig fint. :-)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #13 Skrevet 12. juli 2014 Hadde aldri i verden reist avgårde med så lite på konto. Dere kommer til å måtte snu på krona hele ferien. Dritkjipt. Anonymous poster hash: 97b15...9f7 Eeeeh takk for den, det hjalp mye. Skal fortelle barna mine i kveld at det ikke blir noe av årets sommerferie som vi har planlagt og gledet oss til i over 6 mnd .... HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1 Ja dere må nesten det da. Om dere har planlagt i er halvt år er det jo snodig at dere ikke har greid å få med i planleggingen at dere må sette av nok penger. Bryllupsklær frisør...resten av betaling på overnatting. Inngangsbiletter til Liseberg og vips har det gått mange tusen av et allrede for lite budsjett. Nei du..den planleggingen var utrolig dårlig. Anonymous poster hash: 97b15...9f7 Vi har satt over penger og planlagt godt, men alt koster mye penger. Det går mye mer enn hva man tror, så jeg spurte om råd for å holde budsjett. Vi kommer ikke til å avlyse turen altså .... HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #14 Skrevet 12. juli 2014 Synes ikke 15000 var lite jeg men. Tenk over hvor og hva dere handler så går det nok veldig fint. :-) 15 000 er jo ikke inkl 6 netter på hotell som allerede er betalt og div andre utg. (vi har sikkert betalt nærmere 10000 allerede) Så om vi ikke klarer dette, kommer vi aldri ha råd til å reise på ferie. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #15 Skrevet 12. juli 2014 Vi var seks stykker i Danmark, brukte ca 2500kr om dagen i snitt, ikke bo- og reiseutgifter inkludert. Og da sparte vi egentlig inn på noe. Vi var i diverse parker og spiste ett til to måltider ute pluss bowling og litt shopping og sånt. Dere bør holde dere unna shopping, klipp barna selv og dropp kjole. Smør med mat og ha med drikke selv, i bilen og spesielt i liseberg. 15000 er dessverre ikke så mye til fem personer på tre uker. 125000 er det vel, om dere ikke har betalt den ene hytta? Jeg vil tro at dere kommer til å bruke minst 4000 på mat i de ukene, og da på budsjett. Inngangen i liseberg er 90kr for de over 110cm, men åkpasset koster gjerne litt. Pluss bensin og kanskje en gave til brudeparet? Må dere reise i tre uker, kan dere bare reise i feks to? Dette høres ut som en veldig stram ferie. Anonymous poster hash: e9384...c23 De 15 000 er til den turen vi tar til sverige, vi blir borte 10 dager. Så vi har over 11 500 kr igjen når alt er betalt inkl hytten og liseberg. Vi har 8000 på en annen konto som skal gå til mat til neste lønning som kommer om 1 mnd. Så vi kan bruke litt av de pengene også. Vi har da egentlig ikke tenkt å dra i andre kostbare parker o.l. Så håper 1000 kr pr dag for holde. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #16 Skrevet 12. juli 2014 Vi har nettopp vært på en slik type tur og ja, pengene flyr virkelig! Det som er lurt er å planlegge skikkelig hvordan dere skal spise og drikke.. Ha med kjølebag med nok drikke slik at dere ikke trenger å kjøpe det.. smør med mat.. lag mat på hytta og ikke spis ute.. Se på finn om det finnes noen kjoler i din str.. maskinklipp ungene, det er ikke stygt og det koster ingenting.. deilig med kort hår i sommer Anonymous poster hash: 0d47c...860
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #17 Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor må dere bo på hotell? Vandrerhjem er jo halve prisen, i tillegg til at det er lagt opp til selvhushold. Frokost er alltid inkl i prisen, og lunsj kan smøres for en liten sum per hode. Anonymous poster hash: 0483e...548
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #18 Skrevet 12. juli 2014 Hvorfor må dere bo på hotell? Vandrerhjem er jo halve prisen, i tillegg til at det er lagt opp til selvhushold. Frokost er alltid inkl i prisen, og lunsj kan smøres for en liten sum per hode. Anonymous poster hash: 0483e...548 Vi "må" ikke bo på hotell, har sjekket prisene på begge deler, og hotellrommene er faktisk billigere enn vandrerhjem. Pga rabatter vi har fått gjennom mannens jobb. (fra 595-890 kr natta inkl frokost for alle 5) Uansett er dette betalt nå, og vi så med forskrekkelse på at pengene bare blafrer avgårde.... Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #19 Skrevet 12. juli 2014 Vi har nettopp vært på en slik type tur og ja, pengene flyr virkelig! Det som er lurt er å planlegge skikkelig hvordan dere skal spise og drikke.. Ha med kjølebag med nok drikke slik at dere ikke trenger å kjøpe det.. smør med mat.. lag mat på hytta og ikke spis ute.. Se på finn om det finnes noen kjoler i din str.. maskinklipp ungene, det er ikke stygt og det koster ingenting.. deilig med kort hår i sommer Anonymous poster hash: 0d47c...860 Takk endelig litt empati her :) Ja vi har heldigvis en skikkelig kjølebag fra før, med slik inntak til bilen så vi kan holde den kald hele tiden Det med Finn var jo veeeldig lurt. Skal sjekke. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #20 Skrevet 12. juli 2014 Var nettopp 10 dager i Nederland. Inklusive flybilletter og alt kom det på 14000. Vi bodde gratis da men handlet vår egen mat og lagde den. Dette inkluderte zoologisk hage (500 kr inngang) og fornøyelsespark (600 kr inngang). Flybillettene var 3800 for 2 voksne og 2 barn. Attpåtil shoppet vi klær for 5000 kroner Ellers gikk det en del på mat og aktiviteter. Trikken kom på rundt 1000 kr for oss 4 i 10 dager. Vi spiste et par ganger ute. Klarte vi det klarer dere det og Anonymous poster hash: e8d5e...50b
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #21 Skrevet 12. juli 2014 Det bør gå bra det:-) ikke stopp på hver bensinstasjon og kjøp pølser, is og brus. Engangsgriller og pølser/burgere fra butikken. Mat må man jo ha hjemme også, trenger ikke være så fin på det selv om man er på ferie:-) bare planlegg maten og ha med kjølebag. Det blir så bra:-)!!! God tur! Anonymous poster hash: 588d8...4b7
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #22 Skrevet 12. juli 2014 Det bør gå bra det:-) ikke stopp på hver bensinstasjon og kjøp pølser, is og brus. Engangsgriller og pølser/burgere fra butikken. Mat må man jo ha hjemme også, trenger ikke være så fin på det selv om man er på ferie:-) bare planlegg maten og ha med kjølebag. Det blir så bra:-)!!! God tur! Anonymous poster hash: 588d8...4b7 Ja vi er ikke sååå fine på det :) Takk for det HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #23 Skrevet 12. juli 2014 Var nettopp 10 dager i Nederland. Inklusive flybilletter og alt kom det på 14000. Vi bodde gratis da men handlet vår egen mat og lagde den. Dette inkluderte zoologisk hage (500 kr inngang) og fornøyelsespark (600 kr inngang). Flybillettene var 3800 for 2 voksne og 2 barn. Attpåtil shoppet vi klær for 5000 kroner Ellers gikk det en del på mat og aktiviteter. Trikken kom på rundt 1000 kr for oss 4 i 10 dager. Vi spiste et par ganger ute. Klarte vi det klarer dere det og Anonymous poster hash: e8d5e...50b Det var veeeeldig godt å høre, og vi har ikke tenkt oss så mye på shopping :) Hørtes ut som en veeeldig fin ferie dere hadde. Synes virkelig synd på de som faktisk er fattige nå som jeg planlegger dette, og trøster meg med at "herlighet, klarer vi oss ikke med 25 000 på en ferie, så er det noe galt en plass...." Vi MÅ jo bare klare det vi og, og det verste er jo at vi får ta av bufferkontoen om det kriser seg. HI Anonymous poster hash: 9d371...fe1
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #24 Skrevet 12. juli 2014 Styr unna godis og is så godt dere klarer! Sånt er kjempedyrt! Anonymous poster hash: e8e5e...4aa
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #25 Skrevet 12. juli 2014 Kjøp deilig vannmelon, jordbær og frukt. Del pent opp på fat i stedet for chips og godteri. Bruk billig dagligvarebutikk, styr unna fastfood og gatekjøkken/ bensinstasjoner. Vann som tørstedrikk i varmen, saft som kos til barna. Håper dere får en fin ferie Anonymous poster hash: 2e8ae...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå