magica fra tryll Skrevet 11. juli 2014 #26 Skrevet 11. juli 2014 Hei du:) Hvis du jobber i helsevesenet klarer du sikkert å finne ut av dette;) Svangerskapsomsorg er selvfølgelig et frivillig tilbud. Kvinner over hele verden føder uten noe som helst kontroll. Skjønner ikke helt hvorfor du spør her? Du har tydeligvis gjort det du synes er mest fornuftig. Finnes jo de som føder hjemme alene også, så det er mange muligheter... Takk. Lurte egentlig bare på det med leie. Men så følte jeg et behov for å forsvare meg mot de som nærmest insinuerer at jeg forsøker å ta livet av babyen min. Anonymous poster hash: cb06c...4f2 Men da kan du jo drøye en god stund til. Babyen kan jo snu seg ganske sent. Uke 34-35 kanskje?? Den kan jo snu seg enda seinere og, så det er jo ikke til å stole på før hodet er festet evt...
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2014 #27 Skrevet 11. juli 2014 Kontrollene er helt valgfri og hvis du føler at alt er greit så skal det vel ikke være noe problem med at du ikke er så ofte. Hvis du er usikker på leie så får du det sjekket senere. Kanskje aller helst før uke 38. Anonymous poster hash: 61bbc...95f
Hjertefru Skrevet 12. juli 2014 #28 Skrevet 12. juli 2014 Er det ikke et standardopplegg alle følger da? Hos meg har dette gått automatisk....må være en forglemmelse fra helsevesenets side dette. Er det ikke vanlig med ca en kontroll i mnd etter ordinær ultralyd da. Hvis du gir blaffen i å gå til kontroll frivillig syns jeg du er litt uansvarlig.
humlemamma Skrevet 12. juli 2014 #29 Skrevet 12. juli 2014 Er det ikke et standardopplegg alle følger da? Hos meg har dette gått automatisk....må være en forglemmelse fra helsevesenets side dette. Er det ikke vanlig med ca en kontroll i mnd etter ordinær ultralyd da. Hvis du gir blaffen i å gå til kontroll frivillig syns jeg du er litt uansvarlig. Hehe, tror du at fra du tisser på pinnen blir det sendt automatisk svar til leger og jordmødre? (Les med et smil er du snill, jeg bare ler her, det er ikke frekt eller vondt ment ) Fra man går til legen/jordmor første gang etter man er gravid (frivillig) så kan man velge å få satt opp neste time, eller å ringe senere. Man må ikke til kontroller, man må heller ikke på ultralyd. Alt er et tilbud, og ingen forglemmese fra helsevesenet, alle står fritt til å ikke sette opp kontroller om de ikke vil. Hvordan avtaler du nye timer hos jordmor da? Mens du er der? Hva tror du hadde skjedd om du sa nei takk? Det hadde ikke skjedd noenting, det er jo ditt valg.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #30 Skrevet 12. juli 2014 Uten å ha lest alle innleggene under hovedinnlegget her.. Min lege ga beskjed til meg da jeg var der at første kontroll er rundt uke tolv, andre rundt uke 24, men du må bestille selv, siden de ikke vet om du vil benytte lege eller jordmor. Og uansett hvem man benytter, evt begge må du bestille time selv Anonymous poster hash: 14a8c...4f8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2014 #31 Skrevet 12. juli 2014 Vi som jobber på en fødeavdeling er veldig obs på kvinner med mangelfull oppfølging i svangerskapet, bare så det er sagt. Da er det full bakgrunnssjekk, og ekstra observasjon under innleggelsen. Du er sikkert en god omsorgsperson HI, men vi ser mange kasuser, ikke alle bryr seg om barnets beste. Ta deg en sjekk snarest! Hilsen en jordmor. Anonymous poster hash: f6587...b89
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #32 Skrevet 13. juli 2014 Dytt Anonymous poster hash: f6587...b89
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #33 Skrevet 13. juli 2014 Vi som jobber på en fødeavdeling er veldig obs på kvinner med mangelfull oppfølging i svangerskapet, bare så det er sagt. Da er det full bakgrunnssjekk, og ekstra observasjon under innleggelsen. Du er sikkert en god omsorgsperson HI, men vi ser mange kasuser, ikke alle bryr seg om barnets beste. Ta deg en sjekk snarest! Hilsen en jordmor. Anonymous poster hash: f6587...b89 Men svangerskapskontroll er frivillig. Hva er det dere liksom ser etter på føden da? Anonymous poster hash: 138c8...4cf
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #34 Skrevet 13. juli 2014 Kjære vene, svangerskapsomsorgen i Norge er faktisk et frivillig tilbud. Og med mindre man har komplikasjoner som tilsier at man bør følges nøye opp er det jo ingen grunn til å gå av skaftet over at noen velger å la ting gå sin gang. Og her har jo HI til og med en viss peiling og mulighet til å følge opp en del av svangerskapet selv. Selv har jeg valgt å ikke gå til lege, men har høyrisikosvangerskap og følges opp av gynekolog og jordmor på sykehuset. Hadde svangerskapet forløpt som normalt tviler jeg for at jeg hadde fulgt alle kontroller til punkt og prikke. De viktigste er den første hvor blodprøver blir tatt, og de siste for å (som HI er inne på) avgjøre leie, samt følge med på blodtrykk og annet som kan oppstå når det nærmer seg fødsel. Kontrollene mellom uke 12 og 35 er i mine øyne mest der for mors skyld. Og føler ikke mor at hun trenger dem, vel, så er det faktisk hennes valg. Anonymous poster hash: 290ef...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå