Gå til innhold

Blir helt oppgitt av eksen min


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et utmerket forhold til mine eks-svigerforeldre. De hjelper meg innimellom med pass av datteren vår og de låner henne av og til når hun er hos meg. Jeg spurte min eks om han kunne overta datteren vår et par dager før avtalt tid i sommer, og det hadde han ikke mulighet til, noe som seff er helt ok. Men det jeg reagerte på er at han ber meg om å ikke spørre hans foreldre, da han kommer til å trenge hjelp fra dem selv i sommer. 

 

Jeg ringte de for å høre hva de mener. De ble rett og slett sinte fordi de mener at han ikke kan bestemme hvordan de disponerer tiden sin og fordi de har lyst til å være med barnebarnet så mye som mulig. Jeg skulle derfor bare komme med henne. 

 

I går fikk eksen min nyss i at de skal hjelpe meg, og sendte meg DEN mailen, hvor han kaller meg respektløs osv...han er kjempe sint. Jeg ringte til foreldrene hans og fortalte om mailen og sa at vi ikke kunne ha samme kontakten lenger, da jeg ikke orker mer krangling. 

 

Det var de totalt uenig i, og de mener at de fremdeles skal hjelpe meg og at jeg bare skal svare han med at vi har en avtale. 

 

Jeg syns det er så trist at det skal være slik som dette....helt tragisk at han lager så mye krøll rundt dette. Han burde jo bare være glad for at datteren hans får se besteforeldrene sine. Dette er samme eksen som nektet datteren vår å ta med sine egne ski på skitur med meg som hun hadde fått til jul av han og samboeren.

 

Hva tenker dere? Jeg hadde vært kjempe glad hvis han kunne hatt like god kontakt med mine foreldre.



Anonymous poster hash: aa443...f41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i eksen, han har ingen rett til å bestemme hvem som passer barnet for deg, og foreldrene hans er voksne og bestemmer selv de og.



Anonymous poster hash: d9bfc...40e
Skrevet

Skjønner eksen din jeg da, foreldrene hans er hans barnevakter som han kan bruke når han har barnet og han føler kanskje han ikke kan spørre så mye siden du også bruker dem..

 

Du burde da kunne bruke dine egne foreldre eller skaffe dine egne barnevakter?



Anonymous poster hash: c1330...a9c
Skrevet

Han er en idiot og ser ikke lenger emn sin egen nesetipp. Det med skiene forteller mye om hvor egoistisk han er. Han vil straffe deg, men ender opp med å straffe jentungen.

 

Han bestemmer ikke hvordan besteforeldrene disponerer sin tid. Det må du si til dem at de må fortelle ham. Du skal slippe å være mellomledd her. Det er mange nok barn som nektes samvær med sine besteforeldre etter brudd mellom foreldre. Syns du legge fint til rette for jenta di. Fortsett med det. Besteforeldrene bestemmer selv over sin tid.

Skrevet

 

Skjønner eksen din jeg da, foreldrene hans er hans barnevakter som han kan bruke når han har barnet og han føler kanskje han ikke kan spørre så mye siden du også bruker dem..

 

Du burde da kunne bruke dine egne foreldre eller skaffe dine egne barnevakter?

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

Det var da et trasig syn du hadde på besteforeldre.

Skrevet

 

Skjønner eksen din jeg da, foreldrene hans er hans barnevakter som han kan bruke når han har barnet og han føler kanskje han ikke kan spørre så mye siden du også bruker dem..

 

Du burde da kunne bruke dine egne foreldre eller skaffe dine egne barnevakter?

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

Det var da et trasig syn du hadde på besteforeldre.

 

Det kan godt hende jeg er litt formet av å ha foreldre som aldri noen gang har tilbudt seg å sitte barnevakt og som det sitter veldig langt inne for å svare ja de to-tre gangene i året jeg trenger hjelp et par timer ja...

 

 

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

Skrevet

Jeg forstår eksen din litt, jeg også..

Hadde det likt som han da min eldste var barn.

Min eks spurte alltid mine foreldre om barnepass om han skulle noe, noe som gjorde at jeg følte på at da kunne ikke jeg be om barnepass siden hun nettopp hadde vært der.. Så da fikk ikke jeg gjort mine ting siden jeg følte de allerede passet henne så mye..

 

Men mine foreldre sier aldri nei uansett om det betyr at de passer barn 3 helger på rad. De ØNSKER å hjelpe og de er glade i å ha ungene. Men JEG føler på at det kan bli for mye for dem.. Om du forstår?

 

Eksen og jeg er gode venner og han har god kontakt med mine foreldre. Litt for god, ville noen tenke. Det gjør ingenting at de hjelper ham, men jeg husker jeg syns det var litt vanskelig å be foreldrene mine passe henne for meg om de allerede hadde passet henne for ham helgen før..

 

Anonymous poster hash: 98111...a8b

Skrevet

For en barnslig fyr, og for noen fantastiske x-svigerforeldre du har som bryr seg om barnebarnet sitt, og ønsker hele deres hjerte og ha kvalitetstid med henne. Hvis jeg var deg, så hadde jeg ikke brydd meg noka det han skrev. Neste gang han tar kontakt med deg, kan du bare si til han at han er en egoist fyr som ikke bryr seg vel for deres datter og foreldrene sine som ønsker og tilbringer tid i lag. Hadde mine svigerforeldre vært slik at hadde jeg vært evig takknemlig. De syns det er et byrde å være i lag ungene våres, så jeg har rett og slett dreit oppi dette. Har sagt hva jeg mener om det, om dem vil ha et dårlig forhold til barnebarnet sitt så får det bare være. Jeg har iallefall prøvd mitt beste. Foreldrene mine derimot, dem elsker å ha kvalitetstid med barnebarnet sitt, og ungene elsker å være i lag med dem :)



Anonymous poster hash: 31d38...04d
Skrevet

 

Skjønner eksen din jeg da, foreldrene hans er hans barnevakter som han kan bruke når han har barnet og han føler kanskje han ikke kan spørre så mye siden du også bruker dem..

 

Du burde da kunne bruke dine egne foreldre eller skaffe dine egne barnevakter?

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

 

 

Vil tro at foreldrene hans er voksne nok til å selv kunne bestemme om de ønsker å være barnevakt eller ikke

Skrevet

Kan forstå ex`n din litt. For kan hende han ikke vil spørre foreldrene sine om å passe datteren deres, da hun allerede har vært der mye, og han kanskje vet at de blir slitne og det blir mye for de. Foreldrene hans strekker seg kanskje lenger for å ha et godt forhold til deg og, siden nå kan jo bare du drite i de, da dere ikke er familie lenger. Ser det samme her, mine ex svigerforeldre strekker seg langt for å ha et godt forhold til meg.

 

Men ellers er det jo supert at du har et godt forhold til de, at de ønsker å tilbringe tid med barnebarnet uansett, og dette bør din ex respektere. Men passer de datteren din veldig ofte, for kan forstå at det skaper frustrasjon hos din ex hvis det blir veldig ofte.

 



Anonymous poster hash: a2e24...9f7
Skrevet

 

Kan forstå ex`n din litt. For kan hende han ikke vil spørre foreldrene sine om å passe datteren deres, da hun allerede har vært der mye, og han kanskje vet at de blir slitne og det blir mye for de. Foreldrene hans strekker seg kanskje lenger for å ha et godt forhold til deg og, siden nå kan jo bare du drite i de, da dere ikke er familie lenger. Ser det samme her, mine ex svigerforeldre strekker seg langt for å ha et godt forhold til meg.

 

Men ellers er det jo supert at du har et godt forhold til de, at de ønsker å tilbringe tid med barnebarnet uansett, og dette bør din ex respektere. Men passer de datteren din veldig ofte, for kan forstå at det skaper frustrasjon hos din ex hvis det blir veldig ofte.

 

 

Anonymous poster hash: a2e24...9f7

 

De passer henne veldig sjeldent, og dette er første gangen jeg spør om hjelp en helg. De er voksne mennesker som disponerer tiden sin selv og er sjokkert over sønnen deres som prøver å bestemme over deres tid. Jeg "bruker" ikke opp tiden deres...hadde vært helt anderledes hvis de hadde 15 barnebarn,....

 

Anonymous poster hash: aa443...f41

Skrevet

Synes det er mest spesielt at to foreldre med delt omsorg har behov for så mye barnevakt at det blir et problem, jeg da. Hva med å gjøre "sine ting" når barnet er hos den andre foreldreren?

 

Anonymous poster hash: 108e4...387

Skrevet

 

 

 

Skjønner eksen din jeg da, foreldrene hans er hans barnevakter som han kan bruke når han har barnet og han føler kanskje han ikke kan spørre så mye siden du også bruker dem..

 

Du burde da kunne bruke dine egne foreldre eller skaffe dine egne barnevakter?

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

Det var da et trasig syn du hadde på besteforeldre.

Det kan godt hende jeg er litt formet av å ha foreldre som aldri noen gang har tilbudt seg å sitte barnevakt og som det sitter veldig langt inne for å svare ja de to-tre gangene i året jeg trenger hjelp et par timer ja...

 

 

 

Anonymous poster hash: c1330...a9c

Trasig det der. Man kan jo ha behov for avlastning av ulike årsaker og ofte ønsker man at barna skal ha gode relasjoner med besteforeldrene.

Skrevet

Jeg forstår eksen din. Men trenger dere virkelig så mye barnevakt? Kan du ikke bruke tiden når barnet er hos far til alle de tingene du gjør når du har barnevakt?

 

Anonymous poster hash: 140ca...35a

Gjest Antarctica
Skrevet

De sier jo selv at de vil se barnebarnet så mye som mulig, at han ikke har noe med å nekte henne (eller noen andre) å spørre. Han er et fjols. Enig i at historien med skituren virkelig viser hva slags verdier han har. Til sammenligning: eksen min kjøper mye fine klær til barna. Hvis klærne blir med hjem til oss, er han veldig glad for å se at nettopp de plaggene blir brukt, for han syns det er mer trist at de ligger i skuffen og blir fravokst.

Skrevet

Flere sider her.

Den verste er at du åpenbart manipulerer eksens foreldre. Du bruker de for å sette eksen i dårlig lys. Du behøver ikke engang fortelle at du gjør dette fordi det er fint for ditt barn.

Synes du virker som en umoden person.

Greit å ha er fint forhold til ekssvigerforeldre men du går ikke bak eksens rygg og langt mindre deler informasjon som han gir deg.

Du burde virkelig skamme deg.

 

Anonymous poster hash: a04c5...658

Skrevet

Syns dere er umodne begge to.

Flott at besteforeldrene vil bruke mye tid med barnebarnet, og at de vil stille opp. Reagerer likevel på at eksen din sier du ikke skal spørre foreldrene hans om det er slik at du aldri har spurt de før i helgene? Hvorfor skulle han ha behov for å be deg la være da? Og om du ikke har spurt før, finner jeg det litt merkelig at du gjør det akkurat den gangen han ber deg la være.

 

Videre syns jeg som sagt besteforeldrene virker som flotte eksemplar, men jeg syns du bør trå noe mer varsomt. Du manipulerer og setter dem opp som mot deres egen sønn, og den dette kan gå mest utover er barnet ditt.

Hadde vært synd om barnet skulle miste muligheten til å ha kontakten med besteforeldrene når barnet er hos deg.

 

Anonymous poster hash: faf65...76d

Skrevet

Det er fint at du og ekssvigers har et godt forhold, men hvorfor må du bruke dem som barnevakt? Ser ikke barna besteforeldrene når de er med pappaen sin? Om eksen din nektet deg å ta med barna på besøk til dem (altså du og ungene på en visitt), hadde jeg syntes eksen var barnslig.

Det virker nesten som om du og eksen kjemper om å få barna bort, og eksen reagerer på at du bruker opp hans barnevakter. Hvor gamle er dere?

 

Anonymous poster hash: 48557...79f

Skrevet

Jeg syns det var litt ufint av deg å fortelle dem om mailen. Dette er en konflikt mellom deg og eksen, du velger å blande inn dem og sette han i dårlig lys.

Uansett hvor teit han er, så er det HANS foreldre!

Skrevet

Jeg forstår eksen din LITT, dvs jeg synes det er ganske umodent av deg å ringe HANS foreldre å fortelle om mailen. Hvorfor? Det er hans foreldre, og selv om du fikk støtte, så er det nok litt spesielt for eksen din å forstår at han reagerer når du driver å blander hans foreldre inn i deres sak!

 

Han har faktisk også førsterett til å spørre sine foreldre om hjelp, ikke du.

Du kan spørre dine egne foreldre.

 

Synes du er litt urimelig selv, hadde blitt forbanna selv om min eks drev å ringte min mor å fortalte om sms eller mail mellom oss.

 

 



Anonymous poster hash: 2b263...a64
Skrevet

Flere sider her.

Den verste er at du åpenbart manipulerer eksens foreldre. Du bruker de for å sette eksen i dårlig lys. Du behøver ikke engang fortelle at du gjør dette fordi det er fint for ditt barn.

Synes du virker som en umoden person.

Greit å ha er fint forhold til ekssvigerforeldre men du går ikke bak eksens rygg og langt mindre deler informasjon som han gir deg.

Du burde virkelig skamme deg. Anonymous poster hash: a04c5...658

Enig i denne.

 

Anonymous poster hash: a8a0d...60a

Skrevet

De passer henne veldig sjeldent, og dette er første gangen jeg spør om hjelp en helg. De er voksne mennesker som disponerer tiden sin selv og er sjokkert over sønnen deres som prøver å bestemme over deres tid. Jeg "bruker" ikke opp tiden deres...hadde vært helt anderledes hvis de hadde 15 barnebarn,....

 

Anonymous poster hash: aa443...f41

Dette stemmer jo ikke overens med det du sier i hovedinnlegget. At x'n din ber om at du IKKE skal spørre foreldrene hans vitner også om at dette er langt ifra en engangs hendelse.

 

I tillegg blander du inn hans foreldre i en konflikt dere har gående. Dersom min x hadde ringt mine foreldre og utlevert mine mailer til dem og dratt dem ufrivillig inn i situasjoner som dette, kan jeg love deg deg hadde blitt månelyst og vel så det!

 

Jeg skjønner x'n din godt. Jeg skjønner derimot ikke hvorfor noen av dere har behov for barnevakt i hytt og pine, men det er en annen diskusjon.

 

Anonymous poster hash: b947d...f08

Skrevet

 

De passer henne veldig sjeldent, og dette er første gangen jeg spør om hjelp en helg. De er voksne mennesker som disponerer tiden sin selv og er sjokkert over sønnen deres som prøver å bestemme over deres tid. Jeg "bruker" ikke opp tiden deres...hadde vært helt anderledes hvis de hadde 15 barnebarn,....

 

Anonymous poster hash: aa443...f41

Dette stemmer jo ikke overens med det du sier i hovedinnlegget. At x'n din ber om at du IKKE skal spørre foreldrene hans vitner også om at dette er langt ifra en engangs hendelse.

 

I tillegg blander du inn hans foreldre i en konflikt dere har gående. Dersom min x hadde ringt mine foreldre og utlevert mine mailer til dem og dratt dem ufrivillig inn i situasjoner som dette, kan jeg love deg deg hadde blitt månelyst og vel så det!

 

Jeg skjønner x'n din godt. Jeg skjønner derimot ikke hvorfor noen av dere har behov for barnevakt i hytt og pine, men det er en annen diskusjon.

 

Anonymous poster hash: b947d...f08

Enig!
Skrevet

Ser at jeg må presisere her. Jeg har pr dags dato ikke spurt dem om hjelp over en helg. De har hjulpet meg med henting osv. De låner henne også innimellom bare for å være med henne. De har sagt til meg at jeg bare må spørre og at de seff sier nei hvis det ikke passer. Når jeg fikk den meldingen fra min eks, ringte jeg dem for å fortelle at de ikke kan hjelpe meg mer, fordi deres sønn er så i mot det. De ble sinte og mener at dette bestemmer de og ikke deres sønn. Han bestemmer ikke hvordan de disponerer sin tid. Jeg sa at det kom til å bli bråk, men de sa at jeg bare skulle ignorere hva han mener og at de gjerne ville hjelpe meg.

 

Når jeg fikk den mailen etter at jeg sa ja til at de kunne ha henne, ringte jeg dem og sa at det ikke var aktuelt fordi jeg ikke ville ha mer bråk. De mener at dette er en avtale vi har og at dette skal vi fortsette med og hvis han har problemer med det, får han ta kontakt med dem.

 

Anonymous poster hash: aa443...f41

Skrevet

Og hvor barnevakt i hytt og pine kommer inn her, skjønner jeg ikke.

 

Anonymous poster hash: aa443...f41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...