Gå til innhold

Flere som er i ett forhold med en rusmisbruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker at dette er trolling, eller så står du i reell fare for at barnevernet tar barna dine. De har krav på å bo i stabile forhold, noe som dessverre er helt umulig med en rusmisbruker.

Jeg er utrolig glad i en rusmisbruker og ønsker så inderlig at det skal gå bra, men det går bare ikke å ha et familieliv med en aktiv misbruker.

Anonymous poster hash: d8b57...316

Barnevernet kommer ikke og tar barna fordi han ruser seg nei. Så lenge mor er oppegående og har god omsorgsevne så blir barna boende der de er. De vil derimot tilby hjelp for å få far på bedre tanker, de kan oppfordre mor til å flytte og evt andre tiltak.

Det skal VELDIG MYE til før barna blir tatt av barnevernet!

Anonymous poster hash: 9b0f2...86f

Dette er feil. Kjenner flere nyktre mennesker som har fått sine barn tatt fra seg pga rusmisbruker hos den andre forelderen/kjæresten.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg visst hvem du er hadde jeg meldt deg til barnevernet. Du kan ikke seriøst mene at det er vanskelig å velge mellom barna dine og en som ødelegger seg selv? Jeg blir stadig overrasket over hvor steindumme noen er.

HAN ER EN MISBRUKER, DU KAN IKKE HJELPE HAM OG DET SKAL DU HELLER IKKE GJØRE.

Fy faen.

Anonymous poster hash: fdf11...466

Kanskje du skal gå ned fra hesten din og puste inn luften vi vanlige dødelige ånder?

Det er aldri lett å ta valget om å forlate en partner, og spesielt ikke hvis barna har det bra tross i problemene. Ikke vet vi årsaken til misbruket heller.

Jeg synes HI er tøff som har holdt ut i tre år, og støttet han når han har vært på avrusning. Jeg mistenker derimot at tråden er opprettet fordi tålmodigheten har begynt å ta slutt. Hva med å heller forsøke å støtte og gi råd til folk i stedet for å kalle andre dumme?

Tøff som er så egoist at hun velger en narkoman, voksen person framfor barna sine? Jeg er totalt uenig. Ingen, INGEN, er tøffe når de velger narkomane framfor barna sine. Barn blir påvirket og ødelagt av rus uansett hvor mye den andre omsorgspersonen liksom skjermer barna for det.
Skrevet

Jeg har vært inne på tanken når det har vært ille, men det er veldig vanskelig med følelsene.

Både han og hans familie spiller på samvittigheten min hvis jeg viser noe motgang mot han.

Hva sa han når du gikk? Både han og hans familie vil hate meg om jeg gjør det. Jeg klarer det ikke når folk er sint på meg. Føler at han får mest sympati av oss

Jeg har vært der selv, ingen høy hest her. Nå hadde jeg vett til å gå, i motsetning til HI.

Det er ikke hennes ansvar å få fyren frisk, hun burde flytte ut og vurdere forholdet igjen når han evnt. blir rusfri, men det er en utopi å tro at det skjer. Etter tre år er man ganske ødelagt i toppetasjen, jeg hadde ikke orket.

Anonymous poster hash: fdf11...466

Anonymous poster hash: 9edb1...5eb
Du er feig og svak. Du lar familien han og hans følelser gå foran barnas følelser og deres beste. Håper bv tar barna fra deg!
Skrevet

Folk veit uten at du veit. Baksnakking og vær du sikker ei lita fadese ligger du tynt an vedr barnevernet.

Husk at det han går på no kan bli fort bli toffere med åra. Sterkere saker når kroppen blir vande med det han går på no.

Anonymous poster hash: 059d7...66f

Skrevet

Jeg tenker at dette er trolling, eller så står du i reell fare for at barnevernet tar barna dine. De har krav på å bo i stabile forhold, noe som dessverre er helt umulig med en rusmisbruker.

Jeg er utrolig glad i en rusmisbruker og ønsker så inderlig at det skal gå bra, men det går bare ikke å ha et familieliv med en aktiv misbruker.

Anonymous poster hash: d8b57...316

Barnevernet kommer ikke og tar barna fordi han ruser seg nei. Så lenge mor er oppegående og har god omsorgsevne så blir barna boende der de er. De vil derimot tilby hjelp for å få far på bedre tanker, de kan oppfordre mor til å flytte og evt andre tiltak.

Det skal VELDIG MYE til før barna blir tatt av barnevernet!

Dette er feil. Kjenner flere nyktre mennesker som har fått sine barn tatt fra seg pga rusmisbruker hos den andre forelderen/kjæresten.

Da er det enten veldig forskjellig praksis i fylkene, eller informasjon du ikke kjenner til i de ulike sakene.

I mitt fylke (-pluss et annet fylke jeg kjenner til) kommer ikke bv og tar barna dine fordi en av foreldrene ruser seg på kveldstid, så lenge den andre forelderen er rusfri, forutsatt at barna har det bra og ikke er skadelidende.

Ved brudd har dessverre rusmisbrukeren rettigheter hvis han er flink nok til å lyve ang misbruket sitt og skjule det for bv, for å sette det på spissen.

Jeg har selv forsøkt å forhindre (små) slektninger fra å måtte omgås en forelder pga rusmisbruk, og det er utrolig hvordan en fin jobb og en fin fasade kan påvirke avgjørelsen til bv, tross alt de er bare mennesker de og.. Som en konsekvens av avgjørelsen i denne saken så flyttet den andre forelderen langt bort slik det kun ble aktuelt med ferie-samvær.

Jeg har sett mye i forbindelse med jobb/frivillig.arb som folk her inne ville tatt for å være "trolling". Verden er ikke sort/hvitt slik noen later til å tro. (Mener ikke deg altså)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...