Gå til innhold

Flere som er i ett forhold med en rusmisbruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min gjennom flere år er rusmisbruker. Andre i samme situasjon som kan fortelle hvordan det er, blir det bedre?

Han var ikke rusmisbruker når vi ble sammen, men har ruset seg de siste 3 årene. Har vært på flere avrusninger, men faller utpå igjen og igjen. Sier selvfølgelig at denne gangen skal det gå bra.

Ikke enkelt å bare flytte fra han og forlate han. Vi har en lang historie sammen og 2 barn sammen.

Anonymous poster hash: 9edb1...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bor med to barn under samme tak som en rusmisbruker???

Skikkelig mother of the year du.. Enten er du svært dum eller bare fryktelig naiv. STAKKARS unger:(

Anonymous poster hash: fdf11...466

Skrevet

Jeg tenker at dette er trolling, eller så står du i reell fare for at barnevernet tar barna dine. De har krav på å bo i stabile forhold, noe som dessverre er helt umulig med en rusmisbruker.

Jeg er utrolig glad i en rusmisbruker og ønsker så inderlig at det skal gå bra, men det går bare ikke å ha et familieliv med en aktiv misbruker.

Anonymous poster hash: d8b57...316

Skrevet

Det blir ikke bedre. Han har ruset seg i TRE ÅR, hva er annerledes nå?

Jeg synes du skal ta med deg barna og gå. Er du heldig så kanskje det gir han et spark bak, slik han skjerper seg for barnas del.

Du og barna fortjener bedre!

Anonymous poster hash: 9b0f2...86f

Skrevet

Jeg var sammen med en rusmisbruker før jeg fikk barn.

Han døde av en overdose allerede som 24 åring :S 

Skrevet

Hva er det han ruser seg på? Du bør flytte med barna og la han kjempe den kampen selv. Siden han har prøvd flere ganger er det kanskje det som skal til...at han risikere å miste dere. Om noen tipse bv om det vil du kanskje risikere å miste barna siden du velge å fortsette med han.

Anonymous poster hash: 71377...f5d

Skrevet

Han ruser seg på opiater og røyker hasj.

Er dessverre ikke trolling. Veldig vanskelig situasjon.

Skrevet

Jeg tenker at dette er trolling, eller så står du i reell fare for at barnevernet tar barna dine. De har krav på å bo i stabile forhold, noe som dessverre er helt umulig med en rusmisbruker.

Jeg er utrolig glad i en rusmisbruker og ønsker så inderlig at det skal gå bra, men det går bare ikke å ha et familieliv med en aktiv misbruker.

Barnevernet kommer ikke og tar barna fordi han ruser seg nei. Så lenge mor er oppegående og har god omsorgsevne så blir barna boende der de er. De vil derimot tilby hjelp for å få far på bedre tanker, de kan oppfordre mor til å flytte og evt andre tiltak.

Det skal VELDIG MYE til før barna blir tatt av barnevernet!

Skrevet

Hadde jeg visst hvem du er hadde jeg meldt deg til barnevernet. Du kan ikke seriøst mene at det er vanskelig å velge mellom barna dine og en som ødelegger seg selv? Jeg blir stadig overrasket over hvor steindumme noen er.

HAN ER EN MISBRUKER, DU KAN IKKE HJELPE HAM OG DET SKAL DU HELLER IKKE GJØRE.

Fy faen.

Skrevet

Barnevernet kommer ikke og tar barna fordi han ruser seg nei. Så lenge mor er oppegående og har god omsorgsevne så blir barna boende der de er. De vil derimot tilby hjelp for å få far på bedre tanker, de kan oppfordre mor til å flytte og evt andre tiltak.

De kan altså ta barna fra både mor og far når mor - selv om det ikke er hun som er misbrukeren - ikke evner å fjerne barna fra den skadelige situasjonen. Det har absolutt skjedd flere ganger før.

For all del, mor blir nok innstendig bedt om å forlate rusmisbrukeren innen det begjæres omsorgsovertakelse.

Skrevet

Barnevernet er allerede innblandet. Det skjer automatisk når han blir lagt inn til avrusning. Har ikke vært snakk om at de blir tatt ifra meg.

Ber de meg om å flytte gjør jeg det. Det er barnevernet som har fått han inn på avrusning igjen denne siste gangen. Fikk hoppe i køen pga de.

Barna har det bra med det jeg kan stille opp. Far gjemmer seg på kontoret eller i garasjen når han ruser seg.

Skrevet

hvorfor begynte han å ruse seg? gjør han det hver dag? og hva håper du skal skje?

Anonymous poster hash: dde8a...a6b
Skrevet

Jeg vet jeg er slem, men jeg håper det skjer han noe så han blir borte. Ikke som i "går bort", men som i at han blir borte og aldri tar kontakt igjen. For sånne mennesker er ikke gode! Og burde absolutt ikke ha noe som helst med barn å gjøre.

Anonymous poster hash: e7da3...2dc
Skrevet

Tror han ruser seg hver dag. Ettermiddag og kveld stort sett.

Han sier at det er pga angst. Han hadde ikke angst før.

Håper selvfølgelig at han skal bli rusfri og vi kan leve som en normal familie igjen.

Skrevet

Uff så vanskelig. Har du kontakt med pårørendeforening? Er han interesserti behandling for angsten? Rusbruk forsterker jo angstsymptomer, men dette vet du sikkert. Dere bør oppsøke hjelp for å finne ut av hvas om er best å gjøre.

Lykke til! 

Anonymous poster hash: dde8a...a6b
Skrevet

Hadde jeg visst hvem du er hadde jeg meldt deg til barnevernet. Du kan ikke seriøst mene at det er vanskelig å velge mellom barna dine og en som ødelegger seg selv? Jeg blir stadig overrasket over hvor steindumme noen er.

Fy faen.

Kanskje du skal gå ned fra hesten din og puste inn luften vi vanlige dødelige ånder?

Det er aldri lett å ta valget om å forlate en partner, og spesielt ikke hvis barna har det bra tross i problemene. Ikke vet vi årsaken til misbruket heller.

Jeg synes HI er tøff som har holdt ut i tre år, og støttet han når han har vært på avrusning. Jeg mistenker derimot at tråden er opprettet fordi tålmodigheten har begynt å ta slutt. Hva med å heller forsøke å støtte og gi råd til folk i stedet for å kalle andre dumme?

Skrevet

Fy faen.

Kanskje du skal gå ned fra hesten din og puste inn luften vi vanlige dødelige ånder?

Det er aldri lett å ta valget om å forlate en partner, og spesielt ikke hvis barna har det bra tross i problemene. Ikke vet vi årsaken til misbruket heller.

Jeg synes HI er tøff som har holdt ut i tre år, og støttet han når han har vært på avrusning. Jeg mistenker derimot at tråden er opprettet fordi tålmodigheten har begynt å ta slutt. Hva med å heller forsøke å støtte og gi råd til folk i stedet for å kalle andre dumme?

Jeg håper tålmodigheten hennes tar slutt og at hun sparker han så hardt på ræva og hodet ut av døren, at han aldri hører av seg noensinne igjen. For barnas skyld.

Anonymous poster hash: e7da3...2dc

Skrevet

Jeg har vært der selv, ingen høy hest her. Nå hadde jeg vett til å gå, i motsetning til HI.

Det er ikke hennes ansvar å få fyren frisk, hun burde flytte ut og vurdere forholdet igjen når han evnt. blir rusfri, men det er en utopi å tro at det skjer. Etter tre år er man ganske ødelagt i toppetasjen, jeg hadde ikke orket.

Skrevet

Jeg har vært inne på tanken når det har vært ille, men det er veldig vanskelig med følelsene.

Både han og hans familie spiller på samvittigheten min hvis jeg viser noe motgang mot han.

Hva sa han når du gikk? Både han og hans familie vil hate meg om jeg gjør det. Jeg klarer det ikke når folk er sint på meg. Føler at han får mest sympati av oss

Jeg har vært der selv, ingen høy hest her. Nå hadde jeg vett til å gå, i motsetning til HI.

Det er ikke hennes ansvar å få fyren frisk, hun burde flytte ut og vurdere forholdet igjen når han evnt. blir rusfri, men det er en utopi å tro at det skjer. Etter tre år er man ganske ødelagt i toppetasjen, jeg hadde ikke orket.

Skrevet

Da tar du med barna og forlater han , eller enda bedre ber han flytte og komme tilbake inn i livene deres som rusfri. Du kan ikke gjøre dette mot barna , fortsette å la de bo med han. Sett dem først , ikke en voksen mann som velger dop før dem. Gjør du ikke dette burde bv komme på banen og redde dem.

Skrevet

Hva tenker du selv om at barna dine vokser opp sammen med en far som er rusmisbruker?

Hva tenker du om hvordan det blir når barna forventer at pappa er med på fotballkamp, skoleavslutninger og st hansfeiring? Skal de måtte godta at han heller sitter i garasjen og ruser seg enn å stille opp for dem?

Hvilken støtte kan du forvente av han om barna blir syke eller skader seg? Hva skjer om du blir syk og ikke kan ta deg av barna? Kan han stille opp da?

Det er bare du som kan avgjøre hva du skal gjøre, men å gjemme deg bak at foreldrene hans blir sure på deg er en diger ansvarsfraskrivelse. Det er du som har ansvar for ditt liv og for at barna dine skal få en god oppvekst.

All makt ligger hos deg her.

Skrevet

Som mor eller far har man da virkelig ansvar for å skåne barna sine fra sånt!

Min terskel for sånt er svært lav. Om min samboer bare hadde prøvd seg så hadde han måttet bo for seg selv!
Synes det er uansvarlig av deg å la barna bo med en rusmisbruker!

Skrevet

Barna mine betyr mer for meg enn hva familien til eksen min måtte mene om valget mitt. 

De får bli så sure de bare vil, de kan bo med ham selv om de synes det er så synd i ham. 

Skrevet

Jeg har vært sammen med flere rm....de blir ikke bedre selv om du vil det, de må ville det og klare det selv! Jeg har ikke barn med noen av disse, gudskjelov! Du må bare bryte, det er kjempetøft, men lover deg at du får et mye bedre liv.

Anonymous poster hash: c5582...b30

Skrevet

Jeg vil råde deg til å få en forsikring fra bv om at barnefar ikke har rett på noe omsorgsrett, hvis du ber han flytte ut. Det kan skje at du plutselig må la barnefar ha barna en helg feks, fordi han har overbevist de om at han er rusfri eller han har "en god periode".

(Sistnevnte har det vært innlegg om tidligere her inne)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...