Gå til innhold

Ble litt lei meg nå jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde gleda meg så til å ut i morra, stelle meg og gå på fest. Sammen med samboeren. Han hadde ordna med mora så hun skulle passe lille på 14 mnd. Må legge til at min mor har hatt henne på overnatting flere ganger uten tull ved soving.

i dag har hun holdt det gående til nå, mest sannsynlig pga litt magevondt(skifta et par bleier i kveld) og nå sitter han å gnager om at jeg ikke må la henne sove så mye i morra formiddag så hun sovner greit hos farmor, håper hun er greiere i morra osv.. til slutt ble jeg så sinna at jeg sa at jeg blir bare hjemme så får du gå ut. Jeg orker ikke sitte å høre på det forbanna gnålet hele tiden.

Så nå blir det ikke tur ut i morra :( ikke på meg allefall....så får han gjøre hvapokkern han vil.

Anonymous poster hash: 03c1b...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh.. Hormonell og selvsentrert much?

Anonymous poster hash: e0154...4b5

Skrevet

Men hvorfor i all verden sa du at du skal være hjemme når du egentlig ikke vil være hjemme? Jeg kan skjønne at du ble irritert og lei av maset hans, men da er det jo DET du må si. Ikke si at du blir hjemme når det er det du har aller minst lyst til i hele verden.

Skrevet

Dette har du jo valgt selv???

Anonymous poster hash: 5e079...83e

Skrevet

Å herregud!! Voks opp!

Anonymous poster hash: 6ebfc...a00

Skrevet

Sa ah jeg orker ikke sitte å høre på det gnaulet hans om det der, ov jejg vevt jeg kommer til å få høre det i lang tid om hun skulle være litt vrang.

Skulle på fest med hans venner, og dit går ikke jeg alene.

Har ikke vært ute på LENGE pga visse ting, angst osv, så dette var litt stort for meg... så okei, jeg er vel litt selvsentrert da.

Men hadde skikkelig lyst til det her :(

Skrevet

Da kan du takke deg selv for å ha ødelagt utekvelden din.

Anonymous poster hash: c7d67...851

Skrevet

Du har min fulle sympati - jeg har selv såååå lyst på en tur ut på livet :)

Skrevet

Farmor takler da vel en unge? Hun har ihvertfall hatt en ( kanskje fler?) tidligere og har litt erfaring ;) hva sier hun oppi alt dette?

Anonymous poster hash: 9ef5c...51d

Skrevet

Du har min fulle sympati - jeg har selv såååå lyst på en tur ut på livet :)

Sympati? Hvorfor? Det er jo ingen andre en HI selv, som har satt en stopper for kvelden.

Anonymous poster hash: c7d67...851

Skrevet (endret)

Sa ah jeg orker ikke sitte å høre på det gnaulet hans om det der, ov jejg vevt jeg kommer til å få høre det i lang tid om hun skulle være litt vrang.

Skulle på fest med hans venner, og dit går ikke jeg alene.

Har ikke vært ute på LENGE pga visse ting, angst osv, så dette var litt stort for meg... så okei, jeg er vel litt selvsentrert da.

Men hadde skikkelig lyst til det her :(

Det er nok bare hans frustrasjon som går litt ut over deg her. Si klart i fra at han får slutte å mase på deg for noe ingen av dere kan noe for og spør hvordan han hadde følt det dersom du hadde sagt det samme til ham.

Og så gir du beskjed om at du blir med på festen likevel. Men jeg forsto ikke hva du mente med at du ikke ønsket å dra alene...? Du sa da at han fikk dra alene, og at du ble hjemme.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Han klarte det selv mener jeg...med å sitte sånn som han gjorde. Han visste hvor mye jeg gleda meg og hvor hardt jeg har slitt med å komme dit jeg er i dag.

Men men... min feil....

Skrevet

Voks opp

Anonymous poster hash: 1d420...f61

Skrevet

Han klarte det selv mener jeg...med å sitte sånn som han gjorde. Han visste hvor mye jeg gleda meg og hvor hardt jeg har slitt med å komme dit jeg er i dag.

Men men... min feil....

Ingen grunn til å bli selvmedlidende. Selv om han har vært kjip, så er ikke dette er hans skyld overhodet. Din reaksjon er ditt ansvar, og det er den du er lei deg for....

Skrevet

Han er livredd for at mora skal slite seg ut, hun har ME, min mor har samme diagnose, og hun har hatt alle våre 4 samtidig(har 4 tilsammen, men kun minste felles)

Vi skulle på fest til hans venner, som jeg ikke kjenner så godt, og dit vil jeg ikke dra alene. Så han får reise han om han vil. Blir bare dårlig stemning(enda dårligere) om jeg begynner å diskutere.

Men ja, jeg ble skikkelig lei meg, for var NÅ jeg var klar.

Jeg velger mine kamper rett og slett

Skrevet

Men men... min feil....

Ingen grunn til å bli selvmedlidende. Selv om han har vært kjip, så er ikke dette er hans skyld overhodet. Din reaksjon er ditt ansvar, og det er den du er lei deg for....

Ikke hans feil at han har vært kjip? Han kunne limt igjen nebbet, når han vet hva jeg har gått gjennom for å komme her jeg er nå.

Btw, sa det rolig til han at jeg blir hjemme, ikke noe hissig prat fra meg.. så nei, det er ikke min reaksjon jeg er lei mev for.

Skrevet

For det første må du slutte å sammenligne din og hans mor. Der er du fryktelig partisk, av naturlige årsaker, og ME kan slå ut på så mange måter. Det din mor klarer er det ikke sikkert at hans mor klarer. For det andre, så skjønner jeg deg godt. Om gnålinga gjør deg stresset, så får han prøve å vise hensyn. Foreslå for ham at dere setter en strek over dette, be ham om å ikke mase sånn om det, det går sikkert bra.

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet her. De fleste håper vel at barna sovner lett og er enkel å ha med å gjøre når man først har barnevakt?

Du lager STOR ståhei for ingenting

Anonymous poster hash: 1d18b...99c

Skrevet

Du virker veldig umoden, og burde virkelig vokse opp, slik andre her sier.

Anonymous poster hash: 3a22e...846
Skrevet

Skjønner at du ble irritert over at han poengterte at dette kunne bli vanskelig for moren hans. Det kunne han spart seg. Reaksjonen din var imidlertid ikke så smart. Minner meg om min eldste da hun var liten "mamma, hvis du maser mer nå, så spiser jeg ikke desserten min etterpå"

Ville nok snakket med ham og sagt at jeg gjerne vil være med. Ikke for å rippe opp igjen i noen krangel, men for å sikre at dere begge får det dere faktisk vil - kommet dere på den festen sammen.

Skrevet

Slutt med selvmedlidenheten.

Gå til din mann å si at du angrer, at han trykket på knappene dine med gnålinga, at du klikka og at du fortsatt har lyst ut, at du håper selvfølgelig at barnet er bedre i morgen, men om ikke så takler nok farmor oppgaven med glans.

Du har ett liv, slutt å synest synd på deg selv, ta deg i nakken å velg å bli med på det du har lyst til! Ikke la slike filleting ødelegge!

Anonymous poster hash: fd6f2...9ec

Skrevet

Men men... min feil....

Ikke hans feil at han har vært kjip? Han kunne limt igjen nebbet, når han vet hva jeg har gått gjennom for å komme her jeg er nå.

Btw, sa det rolig til han at jeg blir hjemme, ikke noe hissig prat fra meg.. så nei, det er ikke min reaksjon jeg er lei mev for.

Du skjønner virkelig ikke det her...

1. Ja, han var kjip, men si fra om det på en grei måte.

2. DU valgte selv hvordan du ville reagere. Og DU valgte å reagere med å si at du ikke ville på fest, og SÅ klandrer du ham fordi du å får dratt på fest...?! Du kunne ha valgt å reagere med å gå deg en lang tur. Du kunne ha valgt å reagere med å vurdere flere alternative barnevakter. Osv.

Skrevet

Her synes jeg en fjær blir til fem høns. Og så kan ikke han si han håper det går bedre med barnet i morgen fordi du har kjempet for å komme dit du er i dag..? Menn er som regel ikke så kompliserte. Det går nok bra i morgen. Og ikke hun sover så har nok svigermor kontroll. Gå ut og kos dere. Høres ut som dere trenger det😊

Skrevet

Snakk om å skyte spurver med bazooka, hi :P

Jeg håper det ligger mer bak historien enn du får fram her, for ellers virker du ikke helt i vater akkurat nå... Hihihi 🙊🙈🙉

Anonymous poster hash: d7e9f...4bd

Skrevet

Kan ikke han passe minsten så får han gjøre slik at moren får et barn som oppfører seg perfekt. Barn er levende vesener, og en kan ikke bestille dagsformen selv om han vil det.

Anonymous poster hash: b6d2e...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...