Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. juli 2014 #26 Skrevet 9. juli 2014 La han føre seg selv opp som far... Du er ikke pliktig å føre opp far (hvis det ikke er blitt noen nye lover) Men la nå barnet få vite hvem faren er i alle fall Hun er egentlig pliktig til å føre han som far ifølge loven, med mindre det innebærer fare for henne og/eller barnet. Slik praktiserer NAV dette, altså hvis du vet hvem far er skal du som regel oppføre ham som far.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. juli 2014 #27 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for. Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Kødder du? Var ikke jeg som svarte deg med kommentaren over der, men det er da virkelig ikke bare kvinnen som er ansvarlig fordi hun har bestemmelsesrett over egen kropp. Mener du mannen skal kunne få tvinge kvinnen til abort?Mannen har også et valg, han kan bruke kondom. Og ja, dersom det er slik at han overhode ikke ønsker å ta ansvar for et barn hverken økonomisk eller ved å ta del i livet til barnet, så bør han kanskje holde seg unna slikt som fører til barn Anonymous poster hash: a7367...0c2 Selvfølgelig skal ingen kunne tvinges til abort ! Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor. Da har den som ville ha barnet fått det og den som ikke vil være far fått det. Prøv å tenk om du var mannen. Han har i realiteten lite å stille opp med og de fleste har sex uten å tenke barn. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hva med far som er sammen med mor, planlegger barnet, og vil plutselig ikke ha noe med det å gjøre når graviditeten er et faktum eller barnet er født, og stikker av? Siden han ikke ønsker å være far, skal kvinnen fraskrive seg alle krav mot faren som gjelder forsørgerplikten for barnet? Siden hun faktisk ikke har noe annet valg enn å beholde barnet hvis hun er forbi abortfristen? Nei, synes den situasjonen er en helt annen. Kan ikke bare trekke seg sånn. Blir noe helt annet med en som aldri har vært med i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hvor går grensa da? Ved abortfristen på 12 uker? 18 uker hvis man går til nemnd? At foreldrene er sammen/ikke sammen?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #28 Skrevet 9. juli 2014 Hvorfor tror du at du må kreve bidrag om du fører han opp? Det er viktig juridisk, medisinsk og moralskt at riktig far står på papiret, men du trenger da ikke kreve bidrag eller forlange at han skal ha samvær. Vil han ikke ha noe med barnet å gjøre er det hans valg, ønsker ikke du å motta bidrag er det ditt valg og også helt greit, men i papirene skal riktig far være oppført. Far blir altså IKKE krevd for bidrag med mindre du fremsetter et krav om det. Anonymous poster hash: fa0b1...4ef
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. juli 2014 #29 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for. Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Kødder du? Var ikke jeg som svarte deg med kommentaren over der, men det er da virkelig ikke bare kvinnen som er ansvarlig fordi hun har bestemmelsesrett over egen kropp. Mener du mannen skal kunne få tvinge kvinnen til abort?Mannen har også et valg, han kan bruke kondom. Og ja, dersom det er slik at han overhode ikke ønsker å ta ansvar for et barn hverken økonomisk eller ved å ta del i livet til barnet, så bør han kanskje holde seg unna slikt som fører til barn Anonymous poster hash: a7367...0c2 Selvfølgelig skal ingen kunne tvinges til abort ! Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor. Da har den som ville ha barnet fått det og den som ikke vil være far fått det. Prøv å tenk om du var mannen. Han har i realiteten lite å stille opp med og de fleste har sex uten å tenke barn. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hva med far som er sammen med mor, planlegger barnet, og vil plutselig ikke ha noe med det å gjøre når graviditeten er et faktum eller barnet er født, og stikker av? Siden han ikke ønsker å være far, skal kvinnen fraskrive seg alle krav mot faren som gjelder forsørgerplikten for barnet? Siden hun faktisk ikke har noe annet valg enn å beholde barnet hvis hun er forbi abortfristen? Nei, synes den situasjonen er en helt annen. Kan ikke bare trekke seg sånn. Blir noe helt annet med en som aldri har vært med i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hvor går grensa da? Ved abortfristen på 12 uker? 18 uker hvis man går til nemnd? At foreldrene er sammen/ikke sammen? En annen ting - hvis barnet får livstruende sykdom og må få beinmarg fra faren fordi mor ikke er match, mens faren er det - skal man la barnet dø fordi man av prinsipp lar faren slippe å være far? Hva med arv? Hvis faren har en del penger, skal barnet bli fratatt arven fordi mor skal være "snill" mot en som har hatt sex med henne?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #30 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for. Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Kødder du? Var ikke jeg som svarte deg med kommentaren over der, men det er da virkelig ikke bare kvinnen som er ansvarlig fordi hun har bestemmelsesrett over egen kropp. Mener du mannen skal kunne få tvinge kvinnen til abort?Mannen har også et valg, han kan bruke kondom. Og ja, dersom det er slik at han overhode ikke ønsker å ta ansvar for et barn hverken økonomisk eller ved å ta del i livet til barnet, så bør han kanskje holde seg unna slikt som fører til barn Anonymous poster hash: a7367...0c2 Selvfølgelig skal ingen kunne tvinges til abort ! Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor. Da har den som ville ha barnet fått det og den som ikke vil være far fått det. Prøv å tenk om du var mannen. Han har i realiteten lite å stille opp med og de fleste har sex uten å tenke barn. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hva med far som er sammen med mor, planlegger barnet, og vil plutselig ikke ha noe med det å gjøre når graviditeten er et faktum eller barnet er født, og stikker av? Siden han ikke ønsker å være far, skal kvinnen fraskrive seg alle krav mot faren som gjelder forsørgerplikten for barnet? Siden hun faktisk ikke har noe annet valg enn å beholde barnet hvis hun er forbi abortfristen? Nei, synes den situasjonen er en helt annen. Kan ikke bare trekke seg sånn. Blir noe helt annet med en som aldri har vært med i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hvor går grensa da? Ved abortfristen på 12 uker? 18 uker hvis man går til nemnd? At foreldrene er sammen/ikke sammen? Eh.., litt forskjell på f.eks one nigth stand og et forhold der begge ville ha barn? Anonymous poster hash: 3f348...578
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #31 Skrevet 9. juli 2014 Jeg førte ikke opp far. Ikke under noen omstendigheter skal han ha noe med barnet å gjøre! Anonymous poster hash: c263d...ef3
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. juli 2014 #32 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for. Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Kødder du? Var ikke jeg som svarte deg med kommentaren over der, men det er da virkelig ikke bare kvinnen som er ansvarlig fordi hun har bestemmelsesrett over egen kropp. Mener du mannen skal kunne få tvinge kvinnen til abort?Mannen har også et valg, han kan bruke kondom. Og ja, dersom det er slik at han overhode ikke ønsker å ta ansvar for et barn hverken økonomisk eller ved å ta del i livet til barnet, så bør han kanskje holde seg unna slikt som fører til barn Anonymous poster hash: a7367...0c2 Selvfølgelig skal ingen kunne tvinges til abort ! Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor. Da har den som ville ha barnet fått det og den som ikke vil være far fått det. Prøv å tenk om du var mannen. Han har i realiteten lite å stille opp med og de fleste har sex uten å tenke barn. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hva med far som er sammen med mor, planlegger barnet, og vil plutselig ikke ha noe med det å gjøre når graviditeten er et faktum eller barnet er født, og stikker av? Siden han ikke ønsker å være far, skal kvinnen fraskrive seg alle krav mot faren som gjelder forsørgerplikten for barnet? Siden hun faktisk ikke har noe annet valg enn å beholde barnet hvis hun er forbi abortfristen? Nei, synes den situasjonen er en helt annen. Kan ikke bare trekke seg sånn. Blir noe helt annet med en som aldri har vært med i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 3f348...578 Hvor går grensa da? Ved abortfristen på 12 uker? 18 uker hvis man går til nemnd? At foreldrene er sammen/ikke sammen? Eh.., litt forskjell på f.eks one nigth stand og et forhold der begge ville ha barn? Anonymous poster hash: 3f348...578 Sa HI at dette var en ONS?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #33 Skrevet 9. juli 2014 Gud hjelpe meg! Til deg som kverulerer så fælt; I år 2014 så forventer jeg faktisk at ALLE over 14 år vet at samleie kan føre til graviditet! Ønsker man ikke barn så HAR man alternativer! Man kan velge å sterilisere seg, avstå fra sex, eller den letteste løsningen for en mann; bruke kondom! Det er flere grunner til at kondomen ble oppfunnet, den skal beskytte mot kjønnssykdommer, hindre uønsket graviditet, men OGSÅ være en måte for mannen å beskytte seg selv fra å bli uønsket far! (Jada, vet kondomer kan sprekke, men det er ikke alltid pilla virker heller, men da har man ihvertfall FORSØKT å beskytte seg). Og ALLE vet at man har plikt til å forsørge sine barn! Selv de som er bedritne og straffer ungen ved å ikke ville ha kontakt. Har man barn og er den med minst (eller ikke noe) samvær må man betale bidrag. Sånn er det bare. Dette VET alle!! Det har vært sånn i "alle år"! Menn som ikke vil bli far MÅ faktisk bruke kondom, det er det eneste prevensjonsmiddelet han selv har kontroll over, samme hvor kjiipt de mener det føles å ha sex med kondom! Det dummeste jeg hører er menn som ikke bruker kondom (snakker da helst om de som ikke er i et forhold med dama), dama blir gravid, og han klager over at han "har blitt lurt"! Ta ansvar for egen prevensjon! Helt fra tidenes morgen har det vært kvinnen som har gått gravid, ergo, det er kvinnen som har det siste ordet. Samme hvor urettferdig far måtte mene dette er. Jeg mener, det er jo ikke akkurat et nytt fenomen at det er slik!!?? Grrrrr!!! Dagens utblåsning!! Anonymous poster hash: 4b457...4b8
Tauriel Skrevet 9. juli 2014 #34 Skrevet 9. juli 2014 La han føre seg selv opp som far... Du er ikke pliktig å føre opp far (hvis det ikke er blitt noen nye lover) Men la nå barnet få vite hvem faren er i alle fall Hun er egentlig pliktig til å føre han som far ifølge loven, med mindre det innebærer fare for henne og/eller barnet. Slik praktiserer NAV dette, altså hvis du vet hvem far er skal du som regel oppføre ham som far. Etter det jeg fikk beskjed om så er det NAV som er pliktig til å finne far, mor er ikke pliktig til å oppgi hvem han er.
Sint naken biltyv Skrevet 9. juli 2014 #35 Skrevet 9. juli 2014 Gud hjelpe meg! Til deg som kverulerer så fælt; I år 2014 så forventer jeg faktisk at ALLE over 14 år vet at samleie kan føre til graviditet! Ønsker man ikke barn så HAR man alternativer! Man kan velge å sterilisere seg, avstå fra sex, eller den letteste løsningen for en mann; bruke kondom! Det er flere grunner til at kondomen ble oppfunnet, den skal beskytte mot kjønnssykdommer, hindre uønsket graviditet, men OGSÅ være en måte for mannen å beskytte seg selv fra å bli uønsket far! (Jada, vet kondomer kan sprekke, men det er ikke alltid pilla virker heller, men da har man ihvertfall FORSØKT å beskytte seg). Og ALLE vet at man har plikt til å forsørge sine barn! Selv de som er bedritne og straffer ungen ved å ikke ville ha kontakt. Har man barn og er den med minst (eller ikke noe) samvær må man betale bidrag. Sånn er det bare. Dette VET alle!! Det har vært sånn i "alle år"! Menn som ikke vil bli far MÅ faktisk bruke kondom, det er det eneste prevensjonsmiddelet han selv har kontroll over, samme hvor kjiipt de mener det føles å ha sex med kondom! Det dummeste jeg hører er menn som ikke bruker kondom (snakker da helst om de som ikke er i et forhold med dama), dama blir gravid, og han klager over at han "har blitt lurt"! Ta ansvar for egen prevensjon! Helt fra tidenes morgen har det vært kvinnen som har gått gravid, ergo, det er kvinnen som har det siste ordet. Samme hvor urettferdig far måtte mene dette er. Jeg mener, det er jo ikke akkurat et nytt fenomen at det er slik!!?? Grrrrr!!! Dagens utblåsning!! Anonymous poster hash: 4b457...4b8 Veldig, veldig enig!!
Bustetroll Skrevet 9. juli 2014 #36 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for. Anonymous poster hash: 1f482...15c Du har jo kvinner som ljuger om prevensjon og klipper hull i kondomer da, det må være ekstra kos
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #37 Skrevet 9. juli 2014 Selvfølgelig skal ingen kunne tvinges til abort ! Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor. Da har den som ville ha barnet fått det og den som ikke vil være far fått det. Prøv å tenk om du var mannen. Han har i realiteten lite å stille opp med og de fleste har sex uten å tenke barn. Anonymous poster hash: 3f348...578 Du skriver: "Men tar man valget alene, burde man også ta ansvar for det og holde den som ikke ønsker å involveres utenfor." Du skriver som om det kun er kvinnen og mannens ønsker som gjelder - du tar tydeligvis ikke hensyn til hva som er barnets beste. Ganske utrolig at du ikke ett eneste øyeblikk tenker på barnet her. Som noen over skrev, det er snakk om å vite noe om sin egen familie, arvelige sykdommer, arverett osv. Nå er det en gang kvinner som kan bli gravide, ikke menn. Dette er noe alle menn er klar over. Er de ikke påpasselig med prevensjon eller de ikke er villig til å ta ansvar om prevensjonen svikter, da bør han faktisk avstå fra samleie. Det er kvinnen som bærer risiko når det kommer til svangerskap, helsemessig og økonomisk. Mannen slipper ganske lett unna i forhold. Anonymous poster hash: c144e...791
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #38 Skrevet 9. juli 2014 Jeg hadde gitt faren beskjed om at han blir ført opp som far. Fordi jeg ville tenkt på at barnet bør få vite hvem faren er, og greit å ha slektskapet på et papir om det skulle vise seg at man trenger organer/blod osv.. Dette hadde jeg fortalt til faren. Om det er sånn at du ikke ønsker å motta barnebidrag, ja så avtal med faren at du tilbakebetaler han de pengene når du har fått de inn på konto da vel? Anonymous poster hash: ac16f...1b8
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #39 Skrevet 9. juli 2014 Tydeligvis mange her som ikke takler at andre kvinner ville ha gjort ting annerledes enn de selv og ikke ville brydd seg stort om mannen ønsker å bli far eller ikke. Morsomt at det engasjerer så til de grader, men føler helt ærlig at jeg ikke kommer noen vei her. Helt ok, men dere som tenker sånn på barnet, hva med barnet som skal ha en far som ikke ønsker å være far? Da er det kanskje bedre å vokse opp med å forholde seg kun til mor? Uansett, kommer ikke til å skrive mer i tråden. Synes det er typisk kvinner på sitt værste å tenke som dere gjør og som en her nevnte " jeg forstår deg ikke" That pretty much sums it up :-) Forstår ikke dere heller. Anonymous poster hash: 3f348...578
Voilà Skrevet 9. juli 2014 #40 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for.Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Holdning? Har man hatt sex, så kan man bli far, det er en av risikoene med sex. Jeg synes det er en mye verre holdning med "stakkars mann, han ville jo ikke bli far". Alle menn som ikke vil ha barn må bruke kondom, ikke satse på at dama tar abort. Den som er med på leken, osv. (For ordens skyld: nei, jeg er ikke i en slik situasjon selv, men har barn med ektemannen min) Anonymous poster hash: 1f482...15c Ja, dette er en holdning. Mye kan skje også med kondom. Da blir det slik at å ha sex innebærer en risiko for å bli far for resten av livet, kanskje med en mor man ikke engang kjenner. Her sitter vi kvinner med all makten og jeg synes ikke det er riktig å gjøre noen ansvarlig for noe de ikke ønsket i utgangspunktet. Sier ikke at jeg ikke ville beholdt barnet, men hadde han ikke ønsket å bli far hadde jeg holdt han utenfor. " pult er pult og hvor er penga " blir litt simpelt i mine øyne. Anonymous poster hash: 3f348...578 Sex er vel ingen menneskerett?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #41 Skrevet 9. juli 2014 Tydeligvis mange her som ikke takler at andre kvinner ville ha gjort ting annerledes enn de selv og ikke ville brydd seg stort om mannen ønsker å bli far eller ikke. Morsomt at det engasjerer så til de grader, men føler helt ærlig at jeg ikke kommer noen vei her. Helt ok, men dere som tenker sånn på barnet, hva med barnet som skal ha en far som ikke ønsker å være far? Da er det kanskje bedre å vokse opp med å forholde seg kun til mor? Uansett, kommer ikke til å skrive mer i tråden. Synes det er typisk kvinner på sitt værste å tenke som dere gjør og som en her nevnte " jeg forstår deg ikke" That pretty much sums it up :-) Forstår ikke dere heller. Anonymous poster hash: 3f348...578 Jeg har en far som ikke ønsker kontakt med meg, men jeg er veldig glad for at jeg vet hvem han er.. Jeg tror ikke det er bra for et barn å lage sine egne fantasier om hvor pappa er, hvorfor han ikke tar kontakt osv, for et barn vil 100% sikkert lage seg slike fantasier om det ikke vet. Jeg vet hvem pappa er og jeg vet at han ikke vil ha kontakt, selvfølgelig har jeg i perioder sørget over det, men jeg har pent måttet akseptere det og lever helt greit med det. Jeg mener seriøst at det er helt feil å oppgi far ukjent når du vet hvem far er, barnet har rett på å vite. Dette med bidrag trenger ikke være med i diskusjonen i det hele tatt, for om du ikke fremmer krav om bidrag så får du heller ingen bidrag. Barnet vil derfor aldri være en økonomisk belastning for far, men han er barnets biologiske far og det bør både barnet og staten være klar over. Barnet har også krav på farsarv når den tid kommer, og kanskje vil barnet etterhvert ha kontakt med andre i sin farsslekt og jeg mener du ikke har rett til å frarøve barnet dette. Selv om jeg ikke har kontakt med min far er jeg faktisk venn med begge brødrene hans og søskenbarna mine på facebook, de er en del av min familie selv om jeg ikke kjenner de så godt. Anonymous poster hash: fa0b1...4ef
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #42 Skrevet 9. juli 2014 Faren her kuttet kontakt med meg så fort jeg sa ordet gravid. Etter barnet var født var han fortsatt ikke intresssert men jeg forsatte å mase på han å sende bilder av barnet. Jeg var også så dum å skrive han opp som far,noe jeg angrer bittert på! For når han måtte betale barnebidrag så ville han plutselig se barnet sitt likevel,å han har vært ett mareritt siden det! Han truer med barnevernet og å ta fra meg barnet,hver gang jeg ikke gjør som han sier. Hadde jeg bare latt vær å skrive han opp som far så hadde han aldri hatt kontakt med barnet i dag. Han er heller ikke noe god far for barnet så jeg sender han bare til faren fordi jeg må,ikke fordi jeg føler meg trygg på at han har det bra der. Anonymous poster hash: ab2b5...1ca
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #43 Skrevet 9. juli 2014 Faren her kuttet kontakt med meg så fort jeg sa ordet gravid. Etter barnet var født var han fortsatt ikke intresssert men jeg forsatte å mase på han å sende bilder av barnet. Jeg var også så dum å skrive han opp som far,noe jeg angrer bittert på! For når han måtte betale barnebidrag så ville han plutselig se barnet sitt likevel,å han har vært ett mareritt siden det! Han truer med barnevernet og å ta fra meg barnet,hver gang jeg ikke gjør som han sier. Hadde jeg bare latt vær å skrive han opp som far så hadde han aldri hatt kontakt med barnet i dag. Han er heller ikke noe god far for barnet så jeg sender han bare til faren fordi jeg må,ikke fordi jeg føler meg trygg på at han har det bra der. Anonymous poster hash: ab2b5...1ca Men HI sier jo at hun ikke vil kreve far for bidrag og da slipper hun denne problemstillingen. At navnet hans står på papiret betyr ikke at hun må kreve han for bidrag og sende han bilder... Anonymous poster hash: fa0b1...4ef
me_87 Skrevet 9. juli 2014 #44 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far. Anonymous poster hash: 66140...8d1 I mitt tilfelle ville jeg gladelig hatt 3000 kr mindre i månenden for å slippe å ha barnefaren i livet vårt..
Cat_Woman Skrevet 9. juli 2014 #45 Skrevet 9. juli 2014 Du får ikke bidrag uten å oppgi han som far, så det må du selvfølgelig gjøre. Siden dere ikke bor sammen når barnet kommer får han ikke foreldreansvar, hvilket betyr at du bestemmer alt som har med barnet å gjøre. Men pengene du får i bidrag vil komme veldig godt med. Og er sannsynligvis derfor han står så hardt på at du ikke skal oppgi han som far.Anonymous poster hash: 66140...8d1 Men mener dere virkelig at det er riktig å kreve bidrag fra en som ikke vil ha barn? Tross alt kan kvinnen både velge å beholde barnet eller ta abort helt uten mannens samtykke...,Anonymous poster hash: 3f348...578 Mannen kan fint bruke kondom eller avstå fra sex dersom han vet han ikke vil ha ansvar for barn under noen omstendighet.Enkelte får abort til å høres så enkelt ut. Skriv han opp. Hvorfor skal staten punge ut for det han har stelt istand?Anonymous poster hash: a7367...0c2 Avstå fra det fordi man ikke vil bli far? Mener ikke at noen skal ta abort hvis de ikke vil, men det er jo på en måte kun kvinnen som kan gjøre som hun vil. Ville ikke likt at noen presset meg til å bli mor!Anonymous poster hash: 3f348...578 Pult er pult. De aller fleste menn vet hva en kondom er nyttig for.Anonymous poster hash: 1f482...15c For en holdning! Ikke rart vi kvinner av og til får litt dårlig rykte. Beholder jeg barnet er det mitt valg og jeg må også bære den økonomiske byrden. Anonymous poster hash: 3f348...578 Holdning? Har man hatt sex, så kan man bli far, det er en av risikoene med sex. Jeg synes det er en mye verre holdning med "stakkars mann, han ville jo ikke bli far". Alle menn som ikke vil ha barn må bruke kondom, ikke satse på at dama tar abort. Den som er med på leken, osv. (For ordens skyld: nei, jeg er ikke i en slik situasjon selv, men har barn med ektemannen min) Anonymous poster hash: 1f482...15c Ja, dette er en holdning. Mye kan skje også med kondom. Da blir det slik at å ha sex innebærer en risiko for å bli far for resten av livet, kanskje med en mor man ikke engang kjenner. Her sitter vi kvinner med all makten og jeg synes ikke det er riktig å gjøre noen ansvarlig for noe de ikke ønsket i utgangspunktet. Sier ikke at jeg ikke ville beholdt barnet, men hadde han ikke ønsket å bli far hadde jeg holdt han utenfor. " pult er pult og hvor er penga " blir litt simpelt i mine øyne. Anonymous poster hash: 3f348...578 "Da blir det slik at å ha sex innebærer en risiko for å bli far"… Eh, ja. Det gjør det faktisk, og det er barnelærdom. Å ha sex innebærer også en risiko for å bli mor. Prevensjon er begges ansvar. Uplanlagte barn er også begges ansvar.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #46 Skrevet 9. juli 2014 Vi lever faktisk i et partiarki! Da er det mannen som skal ha rett, samme hva! Anonymous poster hash: 77400...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå