Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #26 Skrevet 8. juli 2014 Vi hadde Passat 2004 med 2 barneseter og en pute baki. Gikk fint det. vi hadde BeSafe x3 uten isofix. Mannen er 198 og jeg er 178. Anonymous poster hash: 0298f...9b9 Hvordan er det mulig! Det gikk ikke an i våres! Det må jo være noe forskjell på bilene her. Det var ingen mulighet for at besafe x3 uten isofix passa! Først og fremst var det litt trangt med passasjersetet, selv om setet var stilt helt fremst. Vi strevde med å få det inn, og måtte lirke det på plass. Ingen klaring mellom passasjersetet og bilstolen. Dernest passa det ikke med baksetet heller, det var for mye helling, og setet vippet liksom litt på kanten der... Lurer nesten på om vi bare har lange bein i denne familien, og korte overkropper. Mannen er 190 og jeg er 169, så jeg er ikke av høyeste sorten, likevel blir det altfor trangt for meg (må sitte med beina opp) når setet er innstilt sånn at bilstolen får plass. Anonymous poster hash: 894e0...ff1
Appelsinpiken Skrevet 8. juli 2014 #27 Skrevet 8. juli 2014 Denne bilen kunne jeg tenkt meg å sett har selv montert et besafe combi x3 i venninnen min sin Passat (05 mod tror jeg) uten problemer. Men man beregne å sitte ganske rett i ryggen.
Lessismore Skrevet 9. juli 2014 #28 Skrevet 9. juli 2014 Det er ikke anbefalt å bygge opp under setet. Kilene man får kjøpt har jeg ikke hørt om, men hvis de er laget for å bygge opp, så er det sikkert ok, men puter, tepper ol, skal man ikke bruke, da sitter ikke setet godt nok og kan være farligere enn noe i en kollisjon. Anonymous poster hash: e0a13...9ac Hvorfor skulle det være farlig å bygge oppunder et skumgummisete med noe annet av skumgummimateriale? Jeg forhøyer jo bare det som allerede er der. Setet kommer ingen vei, det står bom fast. Uansett så ville alternativet vært å bruke et fremovervendt sete, og det er i hvertfall farligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå