Chl85 Skrevet 9. juli 2014 #26 Skrevet 9. juli 2014 Ville bare gi deg en stor klem og si at du er beintøff. Du har tydeligvis tatt tak i livet ditt på nivåer vi andre aldri kan fatte. Videre sier jeg som alle de andre her at du må bearbeide denne opplevelsen med å benytte psykologen din. Du har ingen skyld i noen av de grusomme hendelsene du har vært utsatt for. Når denne mannen forsøkte å voldta deg, kom tydeligvis løven fram i deg. Du har kjempet deg tilbake fra fortvilelse og vil klare det igjen Du kan ALDRI la deg selv tro at grusomme handlinger utført av andre mennesker, er din skyld. Si dette til deg selv hver eneste dag og vit at det er den eneste sannheten. Ønsker deg lykke til og ønsker deg alt godt
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #27 Skrevet 9. juli 2014 Takk Chl85, og alle sammen for støttende ord, dere vet ikke hvor mye dette hjelper for meg. glad for at jeg tok meg til mot og skrev det her:) Takk for at dere tok meg alvorlig og hørte på meg:) Blir helt rørt over hvor mange gode mennesker det er Anonymous poster hash: dcd3a...8b7
nasse nøffen Skrevet 9. juli 2014 #28 Skrevet 9. juli 2014 Var ikke meningen å bli så sint og såret men når man blir lei seg for noe blir det fort sånn.. Jeg likte den ideen med skoesken, Kanskje ikke hos psykologen men hjemme. At hver gang jeg har det vondt kan jeg skrive en liten lapp og putte i en eske. Jeg vet ikke om han visste noe, kanskje jeg var lett bytte da? Med tanke på at jeg aldri har anmeldt noen av sakene.. Jeg vet ikke, har iallefall vært ekstremt uheldig, jeg er en ganske forsiktig person i sånne situasjoner. Kanskje det er det som gjør at de vil? TAKK alle sammen som tok dere tid og bry til å svare og komme med gode råd,klemmer og gode ord:) Alt hjelper i sånne stunder:) skal virkelig ta i bruk skoeske ideen:) Anonymous poster hash: dcd3a...8b7 Ja skoesken tror jeg er lur... Fikk den ideen av en psykolog jeg jobbet litt sammen med =)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #29 Skrevet 9. juli 2014 Takk anonym 18, virkelig.. Nå knuste du meg akkurat innvendig, det er sånne som deg som gjør at vi aldri anmelder..Jeg sendte ut offersignaler når jeg var 10 og når jeg ble neddopet første voldtekt, andre forsøket da så jeg på morsomme klipp og hørte på musikk med den mannen. Offersignaler? Er ikke rart jeg føler det er min skyld, du backer jo opp det jeg tror.!..Du kan unnskylde den kommentaren din med at du mener det er mannen sin feil, er tydelig ikke det du virkelig mener. Håper virkelig du slipper å havne i en sånn situasjon, verken en eller flere ganger. Det du akkurat sa er det verste du kan si til et menneske , snakk om å tråkke på noen som allerede ligger nede og sliter med å komme seg opp Anonymous poster hash: dcd3a...8b7 Jeg har ikke lest alle kommentarene. Men kjære HI, det er IKKE din skyld, det er ikke noe å skjemmes over eller være flau over. Dette skjedde, nå er det noe du bærer med deg, nå er det noe du skal bearbeide og komme styrket ut av. Du skal vinne denne kampen med deg selv ! At noen synes det er snedig at voldtekt/misbruk ofte skjer flere ganger med samme person, viser bare at de mangler kunnskap. De er heldige som mangler denne kunnskapen, for det betyr at de har sluppet å oppleve slikt selv. At det skjer med samme person flere ganger er ikke uvanlig. Jeg skal ikke si at jeg fullstendig vet mekanikken i det. Men for meg virker det som om slike mennesker fanger opp signaler, de vet å sirkle inn de som virker lette å angripe. Og når man har opplevd vonde ting, så er man på en måte en av de "lette", de som allerede er "merket". Jeg vet som sagt ikke helt hvordan, men det er vanlig at de som har opplevd vonde ting er lettere utsatt for å oppleve mer. Jeg har selv opplevd seksuelt misbruk og voldtekt. Jeg skal ikke skryte av å ha kommet så veldig langt i livet sett utenfra. Men psykisk har jeg kommet veldig langt. Langt nok til å vite at det ikke er vår feil, at skam og skyld ligger hos overgriperen å ikke hos oss, at det ikke er noe å være flau over. Det er HAN som er overgriperen, det er han du skal plassere skam, skyld og flauhet hos, ikke hos deg selv. Du kan klare dette, du kan reise deg på beina, du kan vinne kampen og si at du vant, han skal ikke vinne over deg slik at du ikke klarer å ha det bra, la DEG selv vinne over disse opplevelsene ! Det er en lang vei, men for din egen skyld, la deg selv få plassert skylden hos han den hører hjemme hos og la deg selv åpne deg for psykologen din ! Du kan få til dette og du kan klare å reise deg igjen, tro på deg selv!! Mange klemmer til deg <3 Anonymous poster hash: 2ca1e...22a
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2014 #30 Skrevet 9. juli 2014 Til 18... Det du sier er akkurat det jeg sier til meg selv når jeg er deprimert og selvdestruktiv... Jeg er et jævla offer, må være min egen skyld, hva er galt med meg siden sånne ting skjer med meg. Men vet du hva, når jeg er sterkere og tenker med hodet og ikke følelsene, så vet jeg at det er ikke min skyld, og at hvis jeg sender ut offersignaler, så er det fordi noen gjorde meg til et offer da jeg var liten og forsvarsløs. Å skrive det du gjorde til en som har vært igjenom noe traumatiserende er jo direkte farlig og totalt uten empati, uansett om det er noe i det eller ikke. Anonymous poster hash: 3ee17...e71
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2014 #31 Skrevet 10. juli 2014 Takk siste anonym, jeg føler det sånn selv, selv om jeg vet det er feil å føle. Jeg syns det å si sånne ting til mennesker som sliter allerede er utrolig umenneskelig gjort og da har man aldri selv vært igjennom noe lignende, for da hadde man aldri sagt det. HI Anonymous poster hash: dcd3a...8b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå