Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #26 Skrevet 7. juli 2014 jeg var veldig kvalm i mine svangerskap - dog ikke hyperemesis… men kunne glemme å ta en joggetur altså.. på det værste spøy jeg bare av å gå ut døra.. Anonymous poster hash: 64bf1...14f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #27 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #28 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Å vite alt? Fordi jeg vet at diagnosen hyperemesis ikke er forenlig med joggeturer og 100% jobb? Er du en av de som har "hyperemesis" og bagatelliserer det med at det ikke er så ille og at du er superwoman som klarer alle dine forpliktelser på jobb og hjemme og at graviditet ikke er en sykdom? Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #29 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. 😉 Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #30 Skrevet 7. juli 2014 Hun har hyperemesis nå Anonymous poster hash: fb26a...cb7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #31 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. 😉Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett. Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #32 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett. Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Takk for støtten:-) Jeg priser meg lykkelig over at jeg er så heldig å bo i en velferdsstat som ga meg hjelp når jeg trengte det! Om jeg hadde bodd i et annet land hvor helsehjelp ikke er en selvfølge og gratis hadde jeg ikke sittet her i dag, jeg hadde omkommet av dehydrering. Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #33 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. 😉Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett. Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Må være deilig å være så dum. Anonymous poster hash: eaa7f...862
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #34 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett.Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Må være deilig å være så dum. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Jeg er enig med ..862... dåg ikke språkbruken. :-p At man ikke kan evne å forstå at man påvirkes individuelt ved hyperemesis, blir for dumt! Anonymous poster hash: 95eb4...633
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #35 Skrevet 7. juli 2014 Det heter hyperEmesis, ikke hypermesis! Anonymous poster hash: e0d15...988 OK..... Føler du deg bedre nå? Puster litt lettere? Anonymous poster hash: f5b1b...5a0 Ja, faktisk Anonymous poster hash: e0d15...988
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #36 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante.Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett.Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Må være deilig å være så dum. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Jeg er enig med ..862... dåg ikke språkbruken. :-p At man ikke kan evne å forstå at man påvirkes individuelt ved hyperemesis, blir for dumt! Anonymous poster hash: 95eb4...633 Man påvirkes individuelt, men det er noen symptomer som avgjør om man får diagnosen hyperemesis som ikke er forenlig med å være i stand til å feks jogge eller gå på jobb. Om man fungerer godt nok til å jobbe og å jogge har man vanlig svangerskapskvalme, ikke hyperemesis. 1 av 1000 har hyperemesis, men mange flere tror at de har det. Om man ikke har hatt det selv og følt hva det gjør med kroppen, aner man ikke hva man snakker om. Dere skal prise dere lykkelige dere som har sluppet unna med "vanlig svangerskapskvalme". Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #37 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. 😉Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett. Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Må være deilig å være så dum. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Jeg håper du bare troller for innleggene dine er så teite at det er pinlig å lese dem. Anonymous poster hash: b7139...00b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #38 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Slutter meg fullt og helt til den bastante. Selvsagt er folk ulike og hyperemesis kommer også i ulik grad, men du kan ikke jogge når det står på - no way! Anonymous poster hash: 824ab...c73 Selvfølgelig har ..e6a rett.Hyperemesis kan være en livstruende tilstand, og husker at en dame døde av det da jeg selv var gravid. Hun fikk elektrolyttubalanse. Jeg hadde det. Var innlagt på sykehus i 4 mnd, og fikk behandling både med sondeernæring og intravenøst. Det var ikke nok med bare væsketilførsel. Etter 4 mnd var jeg hjemme med sondeernæring. Ser for meg jogge med sondestativet på slep. Haha. Men godt mulig dama nå er friskmeldt, og kanskje bare kaster opp en gang eller to pr dag. Da kan hun sikkert jogge. Bra for henne Anonymous poster hash: 79257...669 Må være deilig å være så dum. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Jeg er enig med ..862... dåg ikke språkbruken. :-p At man ikke kan evne å forstå at man påvirkes individuelt ved hyperemesis, blir for dumt! Anonymous poster hash: 95eb4...633 Åh herregud. Hvis du er istand til å jobbe eller jogge tilfredsstiller du ikke kravene til disgnosen, du kan heller ikke si du har lungebetennelse fordi du er tett når du er forkjølet. En hodepine er ikke en hjernesvulst. Anonymous poster hash: b7139...00b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #39 Skrevet 7. juli 2014 Så morsomt at dere lot dere provosere og engasjere. Jeg troller bare med dere 😝 Sincerely, Fru Åsta Anonymous poster hash: fb26a...cb7
Jippipippi Skrevet 7. juli 2014 #40 Skrevet 7. juli 2014 Ikke morsomt! Når du har hatt doskålen, hånden, buskene som din beste venn i 3 x9 mnd. Sett kroppen forandre seg til en sviske. Inn, ut av sykehus og gått på div medisiner. De som ikke har vært igjennom det samme kan ikke forstå det! Det er ikke morsomt å trolle med!!!! Tøft både fysisk og psykisk!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #41 Skrevet 7. juli 2014 Det er umulig å jogge med hyperemesis!!!!! Anonymous poster hash: 8039d...3d6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #42 Skrevet 7. juli 2014 Det er umulig å jogge med hyperemesis!!!!! Anonymous poster hash: 8039d...3d6 Fru åsta? Anonymous poster hash: fb26a...cb7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #43 Skrevet 8. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Wow... Ingen grunn til å bli frekk og barnslig fordi påstandene dine blir sagt imot. Det er helt greit og naturlig å bli bastant og provosert når man mest sannsynlig har helt rett og man i tillegg møter på fordommer og manglende kunnskaper hos andre innenfor et tema man kan svært mye om. Anonymous poster hash: 0375e...88d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #44 Skrevet 8. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Igjen. Må være deilig å vite ALT. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Hjelpes. Det eneste du egentlig får frem ved å si dette er at du blir sur og får mindreverdighetskomplekser av å bli sagt imot av noen som faktisk ser ut til å vite mer om deg på et område, og at du ikke har noen flere gode argumenter selv. Slike tåpelige hersketeknikker har ingenting i en ordentlig diskusjon nå gjøre. Anonymous poster hash: 0375e...88d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #45 Skrevet 8. juli 2014 Jeg kan med sikkerhet si at nabodama IKKE har hyperemesis. Dette er ekstrem svangerskapskvalme. Hun kan sikkert være gravid og kvalm, men ikke ha diagnosen hyperemesis. Dette kan jeg si etter å ha vært gjennom fire svangerskap fra helvete, med hyperemesis. Da klarer du knapt å gå i dusjen, jogging er helt utenfor rekkevidde. Kvinner med denne diagnosen innlegges til væskebehandling og skjerming på sykehus. (ref. jobb som sykepleier på gyn.avd.) Kvalm og gravid, godt mulig. Men hyperemesis har hun ihvertfall ikke... Anonymous poster hash: 1406d...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå