Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Sier det har en lettende effekt. Flinka! 😃 flere skulle vært som henne! Anonymous poster hash: fb26a...cb7
Jippipippi Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 What! Det hadde vært fysisk umulig for min del! Ikke lurt heller, kaloriene trenger babyen(jeg fikk knapt i meg drikke). Men vi er kanskje forskjellige
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Alle er som henne. Alle gjør det de kan for å unngå kvalme eller andre ubehageligheter nå vet du det. Anonymous poster hash: 29724...8d9
☆☆☆ Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Eg hadde vel meir moderat kvamle, mi lindring var å ete. Mange som ikkje har samme effekta av det heller.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Kjempebra for henne om det hjelper. Jeg fikk derimot ikke lov å gå på tur engang av min lege, jeg måtte mer eller mindre holde senga utenom da jeg skulle ned på legekontoret og senere sykehuset. Så ble jeg lagt inn med beskjed om å holde meg i senga annet en en rask dusj og dobesøk. Tror nok det er slik at denne sykdommen har mange forskjellige grader den som alle andre. For ikke snakke om hvor mange jeg har møtt i årene siden jeg selv hadde det som påstår de har eller har hatt hyperemesis når de faktisk ikke har hatt mer en vanlig kvalme. Jeg var konstant kvalm i 6 mnd av mitt andre svangerskap også og kasta opp sikkert en gang om dagen men jeg hadde ikke hyperemesis det var faktisk enorm forskjell selv om det var utrolig plagsomt å ha det slik også Anonymous poster hash: fbbca...e14
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Jeg hadde kraftig kvalme og jeg ble bedre av trening faktisk. Anonymous poster hash: eaa7f...862
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Hva er hypermesis? Ekstrem svangerskapskvalme. Jeg tipper at nabodama di ikke aner hva det betyr. Anonymous poster hash: 83d2d...0f6
Superdolly Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Hva er hypermesis? Ekstrem svangerskapskvalme. Fører ofte til at man blir dehydrert, går ned i vekt. Noen blir innlagt på sykehus fordi de ikke får i seg nok væske og næring, så de må få intravenøst.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #10 Skrevet 7. juli 2014 Jogge? Jeg gikk ikke på toalettet engang på flere dager for jeg klarte ikke å gå ned trappen. Måtte bæres ut i bilen når jeg skulle bli innlagt for å få væske. Sikker på hun har hyperemesis? Mulig hun bare er veldig kvalm. Stor forskjell! Jeg var så langt nede med hyperemesis at jeg begynte å se for meg å drukne meg selv.... Anonymous poster hash: efd04...242
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Fint for henne, men har vanskelig for å tro at hun har hyperemesis Morgenkvalme eller lett kvalme hele dagen, helt sikkert. Det er ubehagelig nok det. Men hyperemesis er _ekstrem_ svangerskapskvalme. Du klarer som oftest ikke å spise eller drikke noen ting, og kaster opp konstant. Tåler ikke lys og lyd, får sår på spiserøret av all spyingen. Du klarer ikke å "ta deg sammen", det er konstant j**** og ingenting gjør det bedre (annet enn midler du får å¨resept, det kan ha virkning). Vanlig å bli innlagt på sykehuset. Anonymous poster hash: afad2...b01
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Jeg tror neppe min nabodame som lider av det samme hadde klart å jogge i dehydrert tilstand i 29 grader Anonymous poster hash: 9b69f...6d4
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Hva er hypermesis? Ekstrem svangerskapskvalme. Fører ofte til at man blir dehydrert, går ned i vekt. Noen blir innlagt på sykehus fordi de ikke får i seg nok væske og næring, så de må få intravenøst. Takk for svar. Aldri hørt om det før jeg. Aldri vært gravid heller da..
catchbaby Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Jeg trodde jeg skulle dø i fem mnd. Kunne aldri livet tatt meg en joggetur. En tur på sykehuset derimot...
glalaksen Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Jeg lider ikke av hyperemesis men har vært plaget av sterk kvalme og oppkast hele svangerskapet. Når jeg har vært i fysisk aktivitet forverrer det kvalmen og fører til oppkast. Selv om vi alle er forskjellig nekter jeg å tro at hun har krefter og overskudd til å jogge dersom hun har hyperemesis
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 jeg har hatt det i alle mine 3 graviditeter. Det har vært forskjellig for hva som har hjulpet. I første svskap hjalp det å være ute å gå (det hjalp på kvalmen, men det var ikke var ikke "godt" for resten av kroppen) jeg grein, spydde og svimlet, men jeg ble mindre kvalm av det. Nr 2 klarte ikke annet en å ligge i sengen i 9mnd nr 3, en blanding av 1 og 2 Var innlagt flere ganger pga dehydrering i alle svskapene. Anonymous poster hash: 95eb4...633
Superdolly Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Hva er hypermesis? Ekstrem svangerskapskvalme. Fører ofte til at man blir dehydrert, går ned i vekt. Noen blir innlagt på sykehus fordi de ikke får i seg nok væske og næring, så de må få intravenøst. Takk for svar. Aldri hørt om det før jeg. Aldri vært gravid heller da.. Jeg har hatt det, og jeg trodde seriøst at jeg kom til å dø. Jeg kjente at jeg døde langsomt og smertefullt. Gulvet gynget, senga gynget, jeg tilbrakte stort sett tiden med hodet i do eller en bøtte og kastet opp nonstop. Så jeg sliter litt med å tro at hun som jogger virkelig har hyperemesis, men det kan jo hende at det finnes grader av det også.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Det heter hyperEmesis, ikke hypermesis! Anonymous poster hash: e0d15...988
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Det heter hyperEmesis, ikke hypermesis! Anonymous poster hash: e0d15...988 OK..... Føler du deg bedre nå? Puster litt lettere? Anonymous poster hash: f5b1b...5a0
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #21 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #22 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #23 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #24 Skrevet 7. juli 2014 Hvordan uttales det? Trykk på første eller andre e? Man greier ikke jogge når en har det. Punktum. Anonymous poster hash: 99174...157
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #25 Skrevet 7. juli 2014 Om dama orker å jogge har hun IKKE hyperemesis!! Det er ikke noe å diskutere engang. Anonymous poster hash: ea5db...e6a Hun har det. Vært innlagt flere ganger og lege og ambulanse har vært hjemme hos henne Anonymous poster hash: fb26a...cb7 Da har hun hatt det, men hun har det ikke nå dersom hun orker å jogge. Man orker ikke å jogge når man er dehydrert, da orker man ikke å gjøre noe. Jeg klarte ikke å pusse tennene engang på flere uker, om jeg hadde prøvd å jogge hadde jeg svimt av før jeg hadde tatt steg nr 2. Om hun derimot har hatt hyperemesis men er bedre nå, klarer å spise normalt og ikke lenger er dehydrert så kan jeg muligens skjønne at hun orker å jogge. Jeg er så drittlei av mennesker som påstår at de har hatt hyperemesis når de helt klart ikke har hatt det og bagatelliserer det med "jeg jobbet jo 100% likevel" osv.. Hyperemesis er IKKE å være kvalm hver dag, det er å være så kvalm at du i perioder vurderer om svangerskapet er verdt det og om du i det hele tatt kommer til å overleve (spesielt mentalt). Jeg var så dårlig en periode at jeg og min mann vurderte om jeg skulle ta abort for å overleve. Dehydrering, vekttap, endeløst oppkast, sterk medisinering er ikke forenlig med hverken jogging eller 100% jobb. Klarer du å jobbe 100% har du IKKE hyperemesis! Anonymous poster hash: ea5db...e6a Er det mulig å bli mer bastant? Nei! Ellers går det greit? Må være deilig å eie sannheten. Anonymous poster hash: eaa7f...862 Ja jeg er bastant når det kommer til dette. Jeg har gått gjennom dette i flere svangerskap, og det er en grunn til at man må diagnostiseres hos lege. Mange selvdiagnostiserer seg med hyperemesis når de ikke har det. Anonymous poster hash: ea5db...e6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå