sug lut Skrevet 7. juli 2014 #26 Skrevet 7. juli 2014 Facebooklinken er lettvintpropaganda. Forøvrig heter det at et bilde kan si mer enn tusen ord.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #27 Skrevet 7. juli 2014 Facebooklinken er lettvintpropaganda. Forøvrig heter det at et bilde kan si mer enn tusen ord. Ja, akkurat som bildet som var lagt ut av hi. Like idiotiske begge 2! Anonymous poster hash: d6f69...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #28 Skrevet 7. juli 2014 1: jøder og muslimer lever side om side i israel, de som har MINST negativ oppfatning av jødiske israelere er faktisk dem. 2: palestinere og israelere kriger begge to. Begge dreper uskyldige barn. (Kan jo for å veie opp nevne et tilfelle der en palestinsk "kriger" snek seg inn i et jødisk hus og skjærte over strupen til et spedbarn som lå og sov....) Anonymous poster hash: 6eef3...eb9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #29 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget? Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #30 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget? Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Ja de som nekter å tro på folk som faktisk har jobbet i Gaza... Lurer seg selv eller stikker huet sitt i sanden. Anonymous poster hash: b3c28...e5f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #31 Skrevet 7. juli 2014 http://m.forward.com/articles/201500/#EyalGiladNaftaliMuhammed Anonymous poster hash: b3c28...e5f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #32 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget? Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #33 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget? Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Veldig enig med deg! Anonymous poster hash: d6f69...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #34 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #35 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #36 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba De som ikke er religiøst farget heller vanligvis mest mot å støtte Palestina, men hater vanligvis ikke jøder og muslimer og applauderer ikke muslimske steininger, henrettelser osv.. De som er religiøse støtter Israel applauderer derimot. Jeg har familiemedlemmer som jeg skammer meg over når de åpner munnen sin i slike diskusjoner. Hodeløst pro-israel og uten evne til å se at Israel har sitt bidrag i konflikten. Jødene er guds utvalgte folk, må vite, så det skulle bare mangle at de kan ta seg til rette akkurat som de vil. Vesten er livredde for å kritisere Israel, da man blir stemplet som antisemitt med en gang man stiller et kritisk spørsmål. Jødene lever på sitt "stakkars meg som ble forfulgt i 2. verdenskrig" og høster sympati på dette. Ingen stiller opp og snakker for de psykisk utviklingshemmede, sigøynerne osv som også ble forfulgt og slaktet i dødsleirene sammen med jødene. Anonymous poster hash: 62ebe...eec
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #37 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba De som ikke er religiøst farget heller vanligvis mest mot å støtte Palestina, men hater vanligvis ikke jøder og muslimer og applauderer ikke muslimske steininger, henrettelser osv.. De som er religiøse støtter Israel applauderer derimot. Jeg har familiemedlemmer som jeg skammer meg over når de åpner munnen sin i slike diskusjoner. Hodeløst pro-israel og uten evne til å se at Israel har sitt bidrag i konflikten. Jødene er guds utvalgte folk, må vite, så det skulle bare mangle at de kan ta seg til rette akkurat som de vil. Vesten er livredde for å kritisere Israel, da man blir stemplet som antisemitt med en gang man stiller et kritisk spørsmål. Jødene lever på sitt "stakkars meg som ble forfulgt i 2. verdenskrig" og høster sympati på dette. Ingen stiller opp og snakker for de psykisk utviklingshemmede, sigøynerne osv som også ble forfulgt og slaktet i dødsleirene sammen med jødene. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Du tar veldig feil når du sier at Vesten er redde for å kritisere Israel. Hovedoppfatningen til israelere flest er at nordmenn kun støtter palestinerne nettopp pga kritikken som kommer fra det offisielle Norge. Hva med boikotten av israelske varer? Ikke en eneste gang har jeg hørt en israeler snakke til meg ang andre verdenskrig eller bruke det. Men igjen, ved at jeg har disse meningene gjør ikke at jeg støtter alt Israel gjør og jeg er heller ikke religiøs. Vi snakker så mye om toleranse og dialog i dette landet, men hvor er dette når det kommer til Israel? Anonymous poster hash: f8f61...ea7
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #38 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba De som ikke er religiøst farget heller vanligvis mest mot å støtte Palestina, men hater vanligvis ikke jøder og muslimer og applauderer ikke muslimske steininger, henrettelser osv.. De som er religiøse støtter Israel applauderer derimot. Jeg har familiemedlemmer som jeg skammer meg over når de åpner munnen sin i slike diskusjoner. Hodeløst pro-israel og uten evne til å se at Israel har sitt bidrag i konflikten. Jødene er guds utvalgte folk, må vite, så det skulle bare mangle at de kan ta seg til rette akkurat som de vil. Vesten er livredde for å kritisere Israel, da man blir stemplet som antisemitt med en gang man stiller et kritisk spørsmål. Jødene lever på sitt "stakkars meg som ble forfulgt i 2. verdenskrig" og høster sympati på dette. Ingen stiller opp og snakker for de psykisk utviklingshemmede, sigøynerne osv som også ble forfulgt og slaktet i dødsleirene sammen med jødene. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Du tar veldig feil når du sier at Vesten er redde for å kritisere Israel. Hovedoppfatningen til israelere flest er at nordmenn kun støtter palestinerne nettopp pga kritikken som kommer fra det offisielle Norge. Hva med boikotten av israelske varer? Ikke en eneste gang har jeg hørt en israeler snakke til meg ang andre verdenskrig eller bruke det. Men igjen, ved at jeg har disse meningene gjør ikke at jeg støtter alt Israel gjør og jeg er heller ikke religiøs. Vi snakker så mye om toleranse og dialog i dette landet, men hvor er dette når det kommer til Israel? Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Hovedoppfatningen til Israelere flest? Jeg tror vi må være enige om å være uenige og avslutte diskusjonen. Vi kommer ingen vei likevel. Anonymous poster hash: 62ebe...eec
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #39 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba De som ikke er religiøst farget heller vanligvis mest mot å støtte Palestina, men hater vanligvis ikke jøder og muslimer og applauderer ikke muslimske steininger, henrettelser osv.. De som er religiøse støtter Israel applauderer derimot. Jeg har familiemedlemmer som jeg skammer meg over når de åpner munnen sin i slike diskusjoner. Hodeløst pro-israel og uten evne til å se at Israel har sitt bidrag i konflikten. Jødene er guds utvalgte folk, må vite, så det skulle bare mangle at de kan ta seg til rette akkurat som de vil. Vesten er livredde for å kritisere Israel, da man blir stemplet som antisemitt med en gang man stiller et kritisk spørsmål. Jødene lever på sitt "stakkars meg som ble forfulgt i 2. verdenskrig" og høster sympati på dette. Ingen stiller opp og snakker for de psykisk utviklingshemmede, sigøynerne osv som også ble forfulgt og slaktet i dødsleirene sammen med jødene. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Du tar veldig feil når du sier at Vesten er redde for å kritisere Israel. Hovedoppfatningen til israelere flest er at nordmenn kun støtter palestinerne nettopp pga kritikken som kommer fra det offisielle Norge. Hva med boikotten av israelske varer? Ikke en eneste gang har jeg hørt en israeler snakke til meg ang andre verdenskrig eller bruke det. Men igjen, ved at jeg har disse meningene gjør ikke at jeg støtter alt Israel gjør og jeg er heller ikke religiøs. Vi snakker så mye om toleranse og dialog i dette landet, men hvor er dette når det kommer til Israel? Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Hovedoppfatningen til Israelere flest? Jeg tror vi må være enige om å være uenige og avslutte diskusjonen. Vi kommer ingen vei likevel. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Ja, veldig mange israelere tror at de fleste nordmenn er 100% anti-Israel så det er ikke mangel på kritikk av Israel fra Norge!Nei, hvis du oppriktig synes det er greit å kalle et helt folkeslag for fullstendig uten empati basert på å lese i media så er jeg enig i at vi ikke kommer noen vei med diskusjonen. Da er du alt for trangsynt til at man kan ta deg seriøst. Anonymous poster hash: f8f61...ea7
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. juli 2014 #40 Skrevet 7. juli 2014 Synes begge er like ille. er ikke kun det ene landet,begge er like ille
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #41 Skrevet 7. juli 2014 "Jødene var der først" så dermed eier de landet for alltid, hva med de som var der før dem? Kan de bare ta å forsyne seg? Jeg har ingenting imot jøder, israelere derimot tror jeg totalt mangler empati Anonymous poster hash: aa40c...b52 Jeg lurer oppriktig på om du er så dum som du fremstiller deg selv med dette innlegget?Har du selv vært i Israel? Jeg har bodd der og kan fortelle deg at jeg sjelden har møtt hyggeligere og mer empatiske mennesker og de aller aller fleste er for å finne en løsning og innser at begge parter må strekke seg lenger, spesielt Israel. Mye av problemet med å finne løsninger er at palestinerne aldri kan inngå en avtale med israelere fordi i følge islam kan du ikke det og det er lov å lyve til jøder. Tror dere virkelig at man får et nyansert bilde av virkeligheten i media? Det er så greit å sitte på sin høye hest her i Norge og ha sterke meninger om det som foregår i andre land, men ta en tur dit selv og opplev ting så skal du sr at det ikke er så svart-hvitt. Når dette er sagt vil jeg også nevne at jeg er sterkt uenig i mye av det myndighetene i Israel gjør, men jeg vet bedre enn å dømme et helt folkeslag og sammenligne det med nazistene. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Og jeg har vært i Gaza flere ganger! Har jobbet på sykehus der som frivillig og du aner ikke hva jeg har sett! Små barn, skutt på, bombet, ja you name it.Kommer aldri til å glemme synet av en liten jente på maks 1 år som kom inn skutt og drept. Hun ble skutt rett i hodet av israelske soldater! Hvem gjør det? En liten jente som lekte utenfor huset til foreldrene sammen med broren på 5år! Anonymous poster hash: 1f781...37e Og som jeg skrev er jeg sterkt uenig i mye av det enkelte israelere gjør, men palestinerne er ikke bare uskyldige de heller, så å dømme et helt folkeslag på den måten synes jeg er hårreisende. Jeg er ingen "pro-israel" person, men jeg mener at nordmenn må begynne å tenke litt selv og ikke bli styrt av at flokken mener palestinerne er 100% uskyldige og at ALLE israelere er fullstendig uten empati, for det er ikke sant! Anonymous poster hash: f8f61...ea7 At de som er født inn i konflikten å bor i disse områdene ikke klarer å være objektive har jeg 100% forståelse for. De blir født inn i elendighet og propaganda. At vestlige, opplyste mennesker derimot ikke evner å se nyansene og historien bak denne konflikten og som oppfører seg som en flokk hjernevaskede sauer har jeg ingen forståelse for. Jeg forstår ikke at norske, skolerte, kristne mennesker som forfekter at deres religion er tuftet på nestekjærlighet og tilgivelse overhodet ikke klarer å leve ut filosofien sin når det gjelder "israels motstandere". De hater palestinere, i tillegg hater de alle muslimer uansett hvor de kommer fra og legger ut masse dritt og propaganda om dette. Jesus døde for deres synder, men det ser jo ikke ut som om de har lært noe som helst av dette... Anonymous poster hash: 62ebe...eec Gjør de det? Jeg har en følelse av at det er motsatt! Pro-palistinske til de grader! Anonymous poster hash: d6f69...2ba De som ikke er religiøst farget heller vanligvis mest mot å støtte Palestina, men hater vanligvis ikke jøder og muslimer og applauderer ikke muslimske steininger, henrettelser osv.. De som er religiøse støtter Israel applauderer derimot. Jeg har familiemedlemmer som jeg skammer meg over når de åpner munnen sin i slike diskusjoner. Hodeløst pro-israel og uten evne til å se at Israel har sitt bidrag i konflikten. Jødene er guds utvalgte folk, må vite, så det skulle bare mangle at de kan ta seg til rette akkurat som de vil. Vesten er livredde for å kritisere Israel, da man blir stemplet som antisemitt med en gang man stiller et kritisk spørsmål. Jødene lever på sitt "stakkars meg som ble forfulgt i 2. verdenskrig" og høster sympati på dette. Ingen stiller opp og snakker for de psykisk utviklingshemmede, sigøynerne osv som også ble forfulgt og slaktet i dødsleirene sammen med jødene. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Du tar veldig feil når du sier at Vesten er redde for å kritisere Israel. Hovedoppfatningen til israelere flest er at nordmenn kun støtter palestinerne nettopp pga kritikken som kommer fra det offisielle Norge. Hva med boikotten av israelske varer? Ikke en eneste gang har jeg hørt en israeler snakke til meg ang andre verdenskrig eller bruke det. Men igjen, ved at jeg har disse meningene gjør ikke at jeg støtter alt Israel gjør og jeg er heller ikke religiøs. Vi snakker så mye om toleranse og dialog i dette landet, men hvor er dette når det kommer til Israel? Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Hovedoppfatningen til Israelere flest? Jeg tror vi må være enige om å være uenige og avslutte diskusjonen. Vi kommer ingen vei likevel. Anonymous poster hash: 62ebe...eec Ja, veldig mange israelere tror at de fleste nordmenn er 100% anti-Israel så det er ikke mangel på kritikk av Israel fra Norge!Nei, hvis du oppriktig synes det er greit å kalle et helt folkeslag for fullstendig uten empati basert på å lese i media så er jeg enig i at vi ikke kommer noen vei med diskusjonen. Da er du alt for trangsynt til at man kan ta deg seriøst. Anonymous poster hash: f8f61...ea7 Jeg har aldri påstått at et helt folkeslag er fullstendig uten empati. Jeg har gitt uttrykk for at jeg er sjokkert over at vestlige pro-Israel-mennesker burde vite bedre mtp at de ikke er født inn i hjernevaskingen som israelere og palstinere og faktisk har en utdannelse. Jeg er ikke trangsynt, i motsetning til min erfaring med pro-israelske kristne. Anonymous poster hash: 62ebe...eec
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #42 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er kristen, og pro Palestina. At jødene er Guds utvalgte folk endret seg ved Jesus. Da ble alle mennesker Guds utvalgte folk! Jesus hadde mange problemer med det jødiske presteskapet. Mange "kristne" ser ut til å ha glemt at alle er vi like for Gud, uansett etnisitet. Å se på jødene som "Guds utvalgte" er rasistisk tankegang. Jeg støtter Palestina fordi de er underdogsene. Det er dem som blir okkupert, utsatt for apartheid, tynt, skvist og bevisst kvelt av Israel. Palestina har på det grunnlaget rett til å forsvare seg og drive frihetskamp. Selv om jeg aldri kan støtte noen form for vold, må man ha i minne at palestinerene i generasjoner har manglet skikkelig skolegang, blitt fratatt størsteparten av livsgrunnlaget sitt, ikke har plass til rekreasjon eller normal livsutfoldelse. Dette gjør såklart noe med ethvert menneskets psyke, og gjør dem mer mottakelige for ekstrem ideologi. I krigen har Israel drept flere ganger så mange palestinere, enn omvendt. Jeg har ingenting imot jøder, og det finnes mange gode israelitter som ser håpløseheten i situasjonen, og som støtter palestinerene og fred. Men jeg er sterkt imot sionismen, og den sionistiske Israelske staten! Anonymous poster hash: 75941...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå