Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #26 Skrevet 7. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika!God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8 Joda, jeg får nok antibiotika av legen min, men de gangene jeg har brukt antibiotika har jeg fått underlivssopp etterpå. Er ikke så moro det heller Vil gjerne at det skal gå over av seg selv, så slipper jeg kløinga HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Derfor er det viktig å spise yugurt, drikke biola ect, for å unngå soppinfeksjon når man bruker antibiotika :-)Og jeg er enig med at man ikke skal ta for mye antibiotika, dette fordi kroppen til slutt blir rasistent, men bruker man det sjeldent så er det ingen fare. Anonymous poster hash: e3635...4a8 Herre min hatt.. Det er da ikke kroppen som blir resistent men bakteriene! Og disse reistetende bakteriene kan igjen smitte andre! Blir helt matt av hvor lite opplyste noen er.. Anonymous poster hash: 660a7...da4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #27 Skrevet 7. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Hvem er du som kommer med disse påstandene? Lege antar jeg? Anonymous poster hash: 8412b...fbb Det er sannsynlig, siden det h*n sier er pensum på medisinstudiet. Antar at du ikke er lege? Anonymous poster hash: 6b3b1...a82 Man trenger vel heller ikke være lege for å ta til seg vitenskapelig informasjon og lese studier? Anonymous poster hash: 660a7...da4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #28 Skrevet 7. juli 2014 Antibiotika eller ikke - etter 3 dagers helvete med bihulebetennelse måtte jeg til slutt reise på legevakten, og med skyhøy crp ble jeg satt på en 10 dagers hestekur med antibiotika. Merket bedring allerede dagen etter. Dette er kun et år siden, så at det fremdeles skrives ut antibiotika mot bihulebetennelse er et faktum - og i mitt tilfelle fungerte det utmerket. Anonymous poster hash: d8d75...c4a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #29 Skrevet 7. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika!God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8 Joda, jeg får nok antibiotika av legen min, men de gangene jeg har brukt antibiotika har jeg fått underlivssopp etterpå. Er ikke så moro det heller Vil gjerne at det skal gå over av seg selv, så slipper jeg kløinga HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Derfor er det viktig å spise yugurt, drikke biola ect, for å unngå soppinfeksjon når man bruker antibiotika :-)Og jeg er enig med at man ikke skal ta for mye antibiotika, dette fordi kroppen til slutt blir rasistent, men bruker man det sjeldent så er det ingen fare. Anonymous poster hash: e3635...4a8 Herre min hatt.. Det er da ikke kroppen som blir resistent men bakteriene! Og disse reistetende bakteriene kan igjen smitte andre! Blir helt matt av hvor lite opplyste noen er.. Anonymous poster hash: 660a7...da4 det var det jeg mente, ser jeg skrev kroppen men mente bakteriene, får skylde på rødvinsusen fra i går kveld Anonymous poster hash: e3635...4a8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #30 Skrevet 7. juli 2014 Bihulebetennelse er dritvondt, det og uvi er det verste jeg har hatt god bedring hi Anonymous poster hash: e3635...4a8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #31 Skrevet 7. juli 2014 Som regel er bihulebetennelse virus, og da virker ikke antibiotika i det hele tatt... Gi det et par dager og se om det går over av seg selv. Masse nesespray og smertestillende på til. Men har bihulene vært tette i mer enn 3 dager og det følger med feber og generelt nedsatt allmenntilstand ville jeg tatt turen til legen for å sjekke crp'en. Er den høy og du har en bakterieinnfeksjon ville jeg absolutt tatt imot antibiotika.. Rhinexin er det flere og flere leger som er veldig restriktive med å skrive ut, mange ekle bivirkninger der. Min lege skriver den overhodet ikke ut lenger, og det gjør ikke mamma sin heller (vi sliter ofte med tette bihuler begge to, genetisk trange kanaler kanskje?) Anonymous poster hash: f7162...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå