Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Har vært kraftig forkjølet siden onsdag og nå kjenner jeg at bihulebetennelsen er godt etablert. Det begynte på fredag da jeg mistenkte hull i samtlige tenner i overkjeven. I dag banker det i bihulene og det er skikkelig ømt. Jeg "gidder" ikke dra til legen for å få skrevet ut antibiotika, da dette som regel gir meg soppinfeksjon i underlivet. Hvor lenge bør jeg regne med at det tar før bihulebetennelsen går over av seg selv? Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er plaget med det og hos meg går det i ørene til slutt om jeg ikke får antibiotika Anonymous poster hash: 710d6...b92
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika! God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Det er gode grunner til at legene er veldig tilbakeholdne med å dele ut antibiotika. Greit at du og jeg ikke får ta den avgjørelsen selv. Ofte blir man frisk av seg selv nesten like kjapt uansett, ifl. studier som er gjort. Uansett, god bedring til deg HI. Anonymous poster hash: 7d418...ea4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er plaget med det og hos meg går det i ørene til slutt om jeg ikke får antibiotika Anonymous poster hash: 710d6...b92 Har aldri slitt med ørene/ørebetennelse, så tror jeg skal klare å styre unna det HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika! God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8 Joda, jeg får nok antibiotika av legen min, men de gangene jeg har brukt antibiotika har jeg fått underlivssopp etterpå. Er ikke så moro det heller Vil gjerne at det skal gå over av seg selv, så slipper jeg kløinga HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Det er gode grunner til at legene er veldig tilbakeholdne med å dele ut antibiotika. Greit at du og jeg ikke får ta den avgjørelsen selv. Ofte blir man frisk av seg selv nesten like kjapt uansett, ifl. studier som er gjort. Uansett, god bedring til deg HI. Anonymous poster hash: 7d418...ea4 Ok, da satser jeg på at disse studiene har rett HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er plaget med det og hos meg går det i ørene til slutt om jeg ikke får antibiotikaAnonymous poster hash: 710d6...b92 Har aldri slitt med ørene/ørebetennelse, så tror jeg skal klare å styre unna det HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Det har ikke jeg heller. Kun ved ubehandlet bihulebet. at jeg får øreverk og rødt i ørene. Det tetter seg helt alle veier og det er ikke særlig godt. Nå har jeg aldri hatt sopp så det vet jeg ingenting om, men jeg kan love deg at smerten i ørene er grønnjævlig. Ta deg en tur til legen og god bedring! Anonymous poster hash: 710d6...b92
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika!God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8 Joda, jeg får nok antibiotika av legen min, men de gangene jeg har brukt antibiotika har jeg fått underlivssopp etterpå. Er ikke så moro det heller Vil gjerne at det skal gå over av seg selv, så slipper jeg kløinga HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Derfor er det viktig å spise yugurt, drikke biola ect, for å unngå soppinfeksjon når man bruker antibiotika :-)Og jeg er enig med at man ikke skal ta for mye antibiotika, dette fordi kroppen til slutt blir rasistent, men bruker man det sjeldent så er det ingen fare. Anonymous poster hash: e3635...4a8
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Hva med Rinexin? Hjelper bihulene mine Fås på resept. Anonymous poster hash: 03033...92b
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Hvorfor skulle du ikke få antibiotika mot bihullbetennelse, det er jo ikke en virusinfeksjon du har! Det er jo så utrolig smertefult, så jeg hadde no krevd antibiotika!God bedring Anonymous poster hash: e3635...4a8 Joda, jeg får nok antibiotika av legen min, men de gangene jeg har brukt antibiotika har jeg fått underlivssopp etterpå. Er ikke så moro det heller Vil gjerne at det skal gå over av seg selv, så slipper jeg kløinga HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Derfor er det viktig å spise yugurt, drikke biola ect, for å unngå soppinfeksjon når man bruker antibiotika :-)Og jeg er enig med at man ikke skal ta for mye antibiotika, dette fordi kroppen til slutt blir rasistent, men bruker man det sjeldent så er det ingen fare. Anonymous poster hash: e3635...4a8 Kroppen blir resistent skulle det stå! Anonymous poster hash: e3635...4a8
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Jeg bruker ALDRI antibiotika med mindre det er høyst nødvendig! En bihulebetennelse går som regel over innen en uke, max to. Går fint ann å komme seg gjennom syns nå jeg. Anonymous poster hash: 592fe...701
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er plaget med det og hos meg går det i ørene til slutt om jeg ikke får antibiotikaAnonymous poster hash: 710d6...b92 Har aldri slitt med ørene/ørebetennelse, så tror jeg skal klare å styre unna det HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Det har ikke jeg heller. Kun ved ubehandlet bihulebet. at jeg får øreverk og rødt i ørene. Det tetter seg helt alle veier og det er ikke særlig godt. Nå har jeg aldri hatt sopp så det vet jeg ingenting om, men jeg kan love deg at smerten i ørene er grønnjævlig. Ta deg en tur til legen og god bedring! Anonymous poster hash: 710d6...b92 Hm, ja ørebetennelse høres ut som no ordentlig dritt Venter et par dager, blir det verre så får jeg vel krype til korset. HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Det er gode grunner til at legene er veldig tilbakeholdne med å dele ut antibiotika. Greit at du og jeg ikke får ta den avgjørelsen selv.Ofte blir man frisk av seg selv nesten like kjapt uansett, ifl. studier som er gjort.Uansett, god bedring til deg HI.Anonymous poster hash: 7d418...ea4 Ok, da satser jeg på at disse studiene har rett HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Ja, ikke sant - en vil jo bare bli kvitt det kjappest mulig. Denne studien gjald riktignok barn, men her vises det til en større amerikansk studie: http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article742846.ece. Anonym over. Anonymous poster hash: 7d418...ea4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Å, det visste jeg ikke. Kan ibux hjelpe siden det er betennelsesdempende? HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Hvem er du som kommer med disse påstandene? Lege antar jeg? Anonymous poster hash: 8412b...fbb
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #18 Skrevet 6. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Å, det visste jeg ikke. Kan ibux hjelpe siden det er betennelsesdempende? HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Joda, ikke så mye i kraft av betennelsesdempende, til det er den nok for mild, men kjør på som smertestillende. Anonymous poster hash: 87230...e46
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Å, det visste jeg ikke. Kan ibux hjelpe siden det er betennelsesdempende? HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac Joda, ikke så mye i kraft av betennelsesdempende, til det er den nok for mild, men kjør på som smertestillende. Anonymous poster hash: 87230...e46 Takk for svar! HI Anonymous poster hash: 30a51...7ac
mamma_bergen Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 Hva med Rinexin? Hjelper bihulene mine Fås på resept. Anonymous poster hash: 03033...92b Denne signerer jeg☺Jeg hadde bihulebetennelse en gang og hadde så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Og da fikk jeg rinexin i tillegg, og det var som å komme til himmelen😊
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #21 Skrevet 6. juli 2014 Går på kur jeg fikk for bihulebetennelse nå. Det var sykt vondt!!! Heller sopp enn det der igjen!!! Anonymous poster hash: 1ea3c...a0f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #22 Skrevet 7. juli 2014 Antibiotika har fint lite effekt på bihulbetennelse, noe de aller fleste leger (som kan lese) har fått med seg. Så det er så og si slutt på å dele ut antibiotika basert på bihulbetennelse alene. Det anbefales derimot store mengder nesespray/saltvann for å åpne opp, og evt paracet for å dempe smertene. God bedring. Anonymous poster hash: 87230...e46 Hvem er du som kommer med disse påstandene? Lege antar jeg? Anonymous poster hash: 8412b...fbb Det er sannsynlig, siden det h*n sier er pensum på medisinstudiet. Antar at du ikke er lege? Anonymous poster hash: 6b3b1...a82
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #23 Skrevet 7. juli 2014 Anbefaler nesespray først og å skylle nesa med saltvann(spray eller sånn nesehorn) etterpå, flere ganger om dager. Viktig at du får åpnet opp. Og smertestillende ved behov. Sist gang jeg hadde bihulrbetennelse gikk det over etter en ukes tid, uten noe abtibiotika. Anonymous poster hash: 1bd26...7aa
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. juli 2014 #24 Skrevet 7. juli 2014 Hør med legen om du kan få rinexin. Det gjør undrrverker bihulebetennelse!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #25 Skrevet 7. juli 2014 Sist gang jeg hadde bihulebetennelse ble jeg lagt inn på sykehuset, og det endte opp med en lungebetennelse og, måtte ha skikkelig hestekur for å bli bra. Får jeg bihulebetennelse så løper jeg til legen, for å få antibiotika. Og jeg bruker nesten aldri antibiotika selv heller. Anonymous poster hash: 0c532...2b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå