Gå til innhold

Hvordan "straffe" disse guttestrekene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en guttegjeng med 12 år gamle gutter som har begynt å henge rundt i nabolaget her. Det bor mange pensjonister i rekkehusene rundt oss, og disse ungene leker "ring på og spring"

Det har også forsvunnet sykler som har stått utenfor husene her, men det er ikke sikkert det er disse osm har tatt dem.

I kveld har de ringt på flere ganger her også, og regner nok ikke med noen motstand siden det bor mange eldre her.

Men min kjære irriterer seg så mye over disse småjævlene at han vurderer å løpe etter en av dem neste gang.

De har blitt tøffe nå, så de anstrenger seg ikke for å løpe fort eller gjemme seg særlig godt. Å få tak i en av dem er ikke noe problem mao.

Mannen tenkte da å ta tak i den han får tak i, og si at neste gang de viser seg i nærheten her i nabolaget med guttestrekene sine, så kommer han til å barbere av dem alt håret alik at de kan gå sånn hele sommeren (Modent I know)

Jeg synes det er en dårlig ide, siden begge ungene våre (som er yngre) skal gå på samme skole som disse og dermed kan bli plaget av dem i ettertid som hevn ? Min metode er mer å ignorere til de går lei.

Hva mener dere er greit ? Er det innefor å løpe etter dem for å skremme litt?

Anonymous poster hash: bb586...b7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring politiet

Anonymous poster hash: 28a54...3dd

Skrevet

Hadde stilt meg slik at de ikke kunne se meg og ventet på dem ved postkassene. Fortalt dem hvorfor det ikke er greit å ringe på og stikke av hos folk. Hadde nok vært litt morsk og kanskje bannet!

Anonymous poster hash: ef83a...016

Skrevet

Stå rett innenfor ytterdøra, klar til å røske opp håndtaket. Når de ringer på, klasker dere opp døra og brøler så høyt dere kan. Da får de sikkert sjokk. Eventuelt stå klar med vann og hiv over de.

Anonymous poster hash: 1593c...277

Skrevet

Blir det ikke bare gøyere hvis man løper etter dem? På en annen side: hvis han får tak i dem kan det kanskje (kanskje ikke) sette en støkk i dem.

Anonymous poster hash: 28dfc...67b

Skrevet

Hadde stilt meg slik at de ikke kunne se meg og ventet på dem ved postkassene. Fortalt dem hvorfor det ikke er greit å ringe på og stikke av hos folk. Hadde nok vært litt morsk og kanskje bannet! Anonymous poster hash: ef83a...016

Mente selvfølgelig ringeklokkene.

Anonymous poster hash: ef83a...016

Skrevet

La de være. Vi gjorde akkurat det samme da vi var på samme alder, og de som reagerte med å løpe etter, kjefte eller sånn, de ble plaget jevnt. Det var jo så mye morsommere! Vi overtok også grinebitere fra eldre unger, og arvet de videre til de yngre. Vi snakker generasjoner med plaging!

Anonymous poster hash: c9060...652

Skrevet

Jeg hadde teipet fast en slik tegnestift på ringeklokka!

Anonymous poster hash: 8af5f...1b0
Skrevet

Vi pleide å hive vann og mel på dem. Stoppet temmelig kjapt.

Anonymous poster hash: 47976...453
Skrevet

Politiet blir vel litt voldsomt ? Selv om det sikkert hadde vært uhyre effektivt for å få dem til å slutte.

Det beste hadde vært om jeg visse hvem det var, for da hadde jeg troppet opp hjemme hos dem midt i fredagstacoen med mor og far tilstede og fortalt at det slett ikke var ok å terrorisere nabolaget på - særlig ikke de gamle.

Men mannen har marineuniform da, de ser sikkert ikke forskjellen på det og politiuniform. Om han står klar på innsiden av døren og river den opp når guttejævlene er på trappa kan nok det virke prevantivt. Hihi

Og han får tak i dem uten problemer, så det er nok bare gøy en liten stund.

Bekymringen min er om ungene får problemer om pappaen tar igjen.

HI

Anonymous poster hash: a365b...f5d
Skrevet

Ta ut batteriene i ringeklokka og ignorere de, det er jo spenning de er ute etter og det får de jo om de blir løpt etter( det er jo det de vil) de vil ha reaksjoner. De går lei når ingen åpner til slutt:) er jo ganske uskyldige guttestreker da.

Anonymous poster hash: 5a4e7...beb

Skrevet

Hadde lett latt mannen løpe etter del for å skremme de sykt, ikke lett skremming, men sånn at de blir livredd for å nærme seg døren deres.

Anonymous poster hash: 82e8b...bfd

Skrevet

Stå klar og ta bildet når du åpner døra.også sier du dette vil bli overgitt til poliitiet.eneste som virket for oss.ble plaget i flere år.

Kom gråtende med pappa på slep med bønn om om at bildet ble slettet.pappa ble rimelig lang i masken når han gjort klar over hvor ille det faktisk var

Skrevet

Ignorer dem. De er ute etter reaksjoner og gidder ikke drive på lenge når de uteblir.

Det er jo egentlig uskyldige rampestreker som de fleste har gjort seg skyldige i i oppveksten.

Skrevet

Vi sto på lur en gang. Jeg sto og kikket mannen røska opp døra og fikk tak i gutten. Vi tok en grundig prat med han og sa vi kom til å ta kontakt med foreldrene om dem fortsatte. Det ble slutt på "leken"...

Anonymous poster hash: 32aad...cbd

Skrevet

La de være. Vi gjorde akkurat det samme da vi var på samme alder, og de som reagerte med å løpe etter, kjefte eller sånn, de ble plaget jevnt. Det var jo så mye morsommere! Vi overtok også grinebitere fra eldre unger, og arvet de videre til de yngre. Vi snakker generasjoner med plaging! Anonymous poster hash: c9060...652

Akkurat det med arvinga synes jeg bare er helt tragisk. Jeg så en avisartikkel om noen gamle folk som var blitt plaget av "generasjoner" av drittunger. Det er ikke greit, uansett hvor grinebiterske folk er.

Ja, kanskje ikke alle er solstråler i hverdagen og mangler barnetekke: de har like stor rett til å være i fred i sitt eget hjem.

Da jeg var tidlig i tenårene hadde vi unger som dundret på dører og vinduer. Hvorfor? Faren min sa ifra når de stjal de få jordbærene som ei gammel dame hadde i hagen sin. Det tålte de ikke. Det var kjempetøft for meg mens det stod på.

Anonymous poster hash: 28dfc...67b

Gjest MaJo0812
Skrevet

Stemmer på å stå klar og åpne og brøle dem opp i ansiktet, evt le høyt etterpå sånn at de skjønner at dere ikke er sinte. Da blir de kanskje mer flaue enn at de får lyst å fortsette.

Skrevet

Samme problem her, bortsett at de brukte lasere inn vinduet :o

Mannen fikk tak i guttegjengen på tre, tok mobilen til alle og ringte foreldrene.

Endte med tre rassende fedre som knuste laserene, tok fra de ukepengene de hadde fått den dagen og de måtte stå skolerett for oss å si unnskyld.

Etter det null problem ;)

Anonymous poster hash: 6e9f6...043

Skrevet

Hihihi. Vi har veranda over døra, så når vi ble plaget med ringspringere gjemte jeg meg på verandaen med vannballonger. Hadde en kjempegøy vannkrig med naboungene. (Etterpå informerte jeg dem om at ringeklokken nå var koblet fra)

En kveld jeg satt ute på verandaen ganske sent, kom tre tenåringsjenter sjanglende, de begynte å ringe på dører lengre nedi gata så jeg fulgte med og når de kom opp i oppkjørslen vår sa jeg bare stille og rolig til dem:" om dere ringer på døra og vekker ungene mine kommer jeg til å ringe foreldrene deres og fortelle hvor fulle dere er" (visste ikke hvem foreldrene var, men det visste jo ikke de) da stakk de i en fart.

Skrevet

Bruke hageslangen? ;)

Skrevet

Mest effektive er som oftest å true med å ringe/ kontakte foreldre. Eller å faktisk gjøre det :)

Skrevet

Tja. En kompis som drev med dette når han var fjortis fikk "grisebank", han gjorde ALDRI det igjen.

Spør du meg fortjente han den, han ble en mye roligere og greiere fyr.

Ikke å anbefale... Men.., fristende. ;-)

Anonymous poster hash: 43187...68b

Skrevet

Tja. En kompis som drev med dette når han var fjortis fikk "grisebank", han gjorde ALDRI det igjen.

Spør du meg fortjente han den, han ble en mye roligere og greiere fyr.

Ikke å anbefale... Men.., fristende. ;-)

Anonymous poster hash: 43187...68b

Å straffe dem fysisk kan vi ikke gjøre - vil ikke risikere anmeldelse. Særlig ikke med tanke på jobben til mannen. Men å ta dem igjen og holde fast i en av dem og kanskje kreve å få dem til å ringe hjem og indrømme sin skyld mens han blir holdt fast ?

HI

Anonymous poster hash: a365b...f5d

Skrevet

Vi var grusomme å leke ring på spring i mine yngre dager. Det som satte en støkk i oss, var når en mann kom løpende ut døren etter oss, og sa at hvis han så mye som så trynene våre i nærheten av nabolaget igjen kom han til å ringe politiet.

Vi viste oss med andre ord aldri i det nabolaget igjen  :fnise:

Anonymous poster hash: 89c72...937
Skrevet

Rundt Halloween var det noen her inne som skrev at hun skulle sette en tegnestift på ringeklokken sin :o

Jeg regner med (og håper) at det var tull, men kunne dette være en passende lærepenge for pøblene?

Ellers heier jeg på å sette hageslangen/høytrykksspyler/

husbrannslangen på dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...