Gå til innhold

to eller tre barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tre barn på fire år, og det er rett og slett utrolig slitsomt. De to yngste er tette, og det anbefaler jeg ikke. Vi håper bare vi får hodet over vannet snart nå som yngste nærmer seg året!

 

Men hadde ikke villet være noen av dem foruten, og jeg vet at jeg aldri hadde slått meg til ro med bare to ;)

 

Anonymous poster hash: e1fda...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt noen tankeprosesser rundt dette. Jeg har aldri vært spesielt glad i barn, men så på en måte for meg å få barn likevel. Ble uplanlagt gravid da jeg skulle avslutte studiene og skrive master. Hadde egentlig ikke så mange forventninger til å bli mor, og tenkte at vi får ta det som det kommer. Min mann og jeg hadde vært sammen i 7 år og ting lå til rette selv om jeg ikke ville rekke å bli etablert i arbeidslivet før jeg fødte (fødte 4 uker etter avsluttet studier). Jeg trivdes så godt som gravid og gledet meg til fødselen, og da jeg fikk barnet så tenkte jeg bare: wow, alt jeg har opplevd nå er så stort at jeg ikke skjønner hvordan livet kan gå videre og gi mening igjen. Jeg vil oppleve dette igjen!

 

Etter hvert fikk jeg en jobb som ikke akkurat var kremen/øverste hylle etter min utdannelse, men det var veldig greit som småbarnsmor. Gikk bare og ventet til jeg og min mann ble enige om et barn til, for jeg var så babysyk og klar for å bli gravid igjen og føle på det fantastiske jeg følte sist. Etter andremann var jeg også veldig klar for å oppleve det igjen, og følte det som en sorg at vi sannsynligvis ikke skal ha flere. Mannen min hadde bestemt seg for at han ikke ville ha flere enn 2.

 

Mannen min og jeg avtalte imidlertid for ca 2 år siden at vi skulle snakke om tredjemann om 2 år. Men nå er vi begge usikre og har bestemt at vi skal tenke lengre på saken. Barna er 3 og 6 år og jeg er ute av denne bobla som jeg har vært i med graviditeter og fødsler og babytid. Jeg kjenner på realiteten i det å ha barn, og det krever faktisk mye å gi barna det de trenger. Kanskje ikke alle synes det, men jeg som ikke er noe naturtalent med barn har innsett at jeg virkelig må gå i meg selv og vurdere om jeg har kapasitet til å gi 3 barn skikkelig oppfølging på alle plan. Hvis jeg får nr 3 å vil jeg i tillegg bli satt tilbake i arbeidslivet, og jeg ønsker også å ha en karriere. Mulig det blir annerledes hvis jeg sørger for å få en bedre jobb først og så blir gravid, for da har jeg en jobb jeg liker som jeg kan gå tilbake til. Jeg blir også veldig oppslukt i jobb, så jeg greier kanskje ikke å jobbe samtidig som jeg skal gjøre en god jobb som mor.

 

Dette ble er langt svar ser jeg.. Men vi får se om et års tid om det blir tredjemann tenker jeg.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: b6126...e89
Skrevet (endret)

Vi har valgt å få 4. Men siden kun 2 av de er tette går det veldig greit 😊 Er enebarn og elsker store familier💕

Endret av Urwa
Skrevet

For oss er to nok, til tider mer enn nok også....!

Vi er voksne foreldre og kjenner på at det er mye lyd, leven og rør med ungene. Mye kos og hygge er det selvfølgelig også, ikke misforstå.

Vi har kun min mor som kan avlaste oss og jeg har en litt usikker arbeidssituasjon. Synes og at det krever mye å ha barn, oppfølging er jo også viktig.

Men hvis situasjonen hadde vært anderledes kunne jeg nok ha gått for en til, på mange måter tror jeg tre er et veldig fint antall barn.

 

Anonymous poster hash: a4538...634

Skrevet

Jeg har 2, vil absolutt ha minst 2 til :) Jeg har aldri vært glad i barn, mine venninner passet småbarn, mens jeg passet gatas hunder når vi var små ;)

 

Da jeg fikk min første som 20 åring var jeg veldig som hun over her sier, man opplever noe hensides, som om ingenting har vært verdt det før den dagen man får gå gravid, og føde.

 

Og når noen spør meg (er ganske ærlig på den at jeg på en måte ikke liker barn) hvorfor man ønsker å føde om og om igjen på tross av smerte, nattevåk, kiloer og slitsomhet, så svarer jeg dette: Den følelsen i det barnet kommer ut og jeg får se babyen min for første gang, det kan aldri oppleves for mange ganger!

 

Og i det jeg velger å oppleve den følelsen, har jeg påtatt meg ansvaret for dette mennesket for resten av mitt liv! <3



Anonymous poster hash: e6c51...189
Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg venter i disse dager nr to :) Er usikker på om det holder med disse to eller om jeg vil ha en til :) livet med to barn virker mye enklere og det blir mer tid og oppmerksomhet på hver, men samtidig har jeg ett lite indre ønske om tre (stor familie) Forresten blir det nå fem år imellom disse to.. så går vi for tre blir det to tette nå. Noen anbefalinger, erfaringer?

 

Anonymous poster hash: afa2e...20a

Jeg har en større og to tette etterpå. Det er herlig. Men hvis noen hadde spådd dette allerede FØR nr 2 var født, hadde jeg ledd meg skakk. Hva med å prøve ut livet med 2 først...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...