Gå til innhold

to eller tre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter i disse dager nr to :) Er usikker på om det holder med disse to eller om jeg vil ha en til :) livet med to barn virker mye enklere og det blir mer tid og oppmerksomhet på hver, men samtidig har jeg ett lite indre ønske om tre (stor familie) Forresten blir det nå fem år imellom disse to.. så går vi for tre blir det to tette nå. Noen anbefalinger, erfaringer?

Anonymous poster hash: afa2e...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tre.

Anbefaler to, av fornuftsgrunnene du selv oppgir.

Men så er det hjertet, da..

Anonymous poster hash: 65191...dc0

Skrevet

Fornuftig med 2. Enklere å følge opp.

Jeg har 3, det er 5 og 3 år mellom dem.

Hektisk når man er mye alene med ungene.

Men så har de alltid noen da, når en er borte. Jeg ville ikke vært dem foruten ♥️, men som sagt, fornuftig med to.

Anonymous poster hash: d3b36...6ca

Skrevet

Du/ dere vil vite hva som er best for dere. Vi har alle forskjellige mål i livet , samt tanker rundt oppdragelse og familieliv / samliv . Jeg ventet nr fire ;)

Skrevet

Jeg elsker å være tre-barns mor, men nå er nr tre en liten attpåklatt etter at jeg først fikk to tette (9 år mellom nr 2 og 3). Jeg kommer fra en liten familie og har alltid savnet flere søsken og søskenbarn. Angrer ikke på å ha fått nr 3 selv om det er litt mer hektisk :-)

Anonymous poster hash: 7a6e6...6f1

Skrevet

Vi har fem og angrer ikke på noen av dem. Storkoser oss med den gale flokken vår.

Anonymous poster hash: af64e...702

Skrevet (endret)

Se hvordan det er å ha 2 først:) Vi har 3 stk og de siste er tette. Det er hektisk og det er familieliv 24/7. Satser på at det blir roligere etterhvert.

Endret av *Smiley*
Skrevet

Jeg har tre, men har dessverre ikke noe fornuftig å si om den saken akkurat nå...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har tre...det er ofte en for mye ;-)

Skrevet

Jeg har tre, men har dessverre ikke noe fornuftig å si om den saken akkurat nå...

Hvorfor? 

Ikke Hi

Anonymous poster hash: 1b26e...274

Skrevet

Jeg har tre. For meg er to "for få", tre er perfekt. Vi har kjærlighet og oppmerksomhet nok til alle :)

De har fantastisk mye glede av hverandre, og jeg nyter hverdagen med dem. Hos oss er det 6 år mellom eldst og yngst. De er mellom 2 og 8 år gamle nå.

Anonymous poster hash: 5a7bd...281

Skrevet

Vi valgte to og hadde lyst på tre. Nå er de to 7 og 10 år og vi er veldig fornøyd med å ha to. Selvfølgelig hadde vi elsket å ha nr tre, men slik hverdagen med to er nå, kjenner vi oss fornøyd.

Vi jobber begge to 100% Begge har lederjobber og barna er aktivie med ski, svømming og håndball. Vi har huset fullt med venner av barna til middag og kjøring, overnatting og kos. Vi voksne sitter i fau og trafikkutvalg i skolen. Jeg kjenner meg takknemlig for de to jeg har og kjenner det er greit vi ikke valgte tre barn.

Anonymous poster hash: ad8a4...7f6

Skrevet

Hvorfor?

Ikke Hi

Anonymous poster hash: 1b26e...274

Rett og slett fordi jeg er dritsliten! Føler mange ganger at tre er too much. Fikk tre barn i løpet av 5 år. Har alltid ønsket meg mange barn. Men må ærlig innrømme at det har vært slitsomt. Nå er endelig nattevåk osv. over, og det hjelper selvfølgelig på.

Angrer selvfølgelig ikke på noen av dem. Elsker dem overalt i hele verden. ❤️ Og tipper det blir lettere når de blir større.

Men for øyeblikket er det slitenheten som tar helt overhånd.

Skrevet

Her har vi 4 - akkurat passe for oss :)

Anonymous poster hash: 601c1...f85
Skrevet

Jeg har tre, fått de på 5 år. De er 7 mnd, snart 4 og eldste 5,5 år. Er travelt, men de to eldste er så flinke å leke sammen at de kan leke i timevis så da merker jeg ikke at de er der. Gleder meg til å sove hele natten da :) 

Elsker barna mine overalt på jord og tenker noen ganger på å få en nr 4. 

Anonymous poster hash: 928bb...c63
Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har 3. Perfekt, men travelt. Men har man gode rutiner og struktur går det fint med 3 barn

Skrevet

En for mye for hva? 

Anonymous poster hash: 2f91b...363

Skrevet

Vi prøver på nr 3 :) Nr 1 er 7 år og nr. 2 er 5 år. Vet av erfaring at jeg aldri skal ha to tette igjen. Blir jeg gravid i sommer blir det minst 6 år mellom nr. 2 og 3. Perfekt :)

Anonymous poster hash: a8500...918
Gjest Sekretøsa
Skrevet

En for mye for hva?

Anonymous poster hash: 2f91b...363

Unge

Skrevet

Har tre barn og er veldig glad for det! En fireåring og tvillinger som er fem uker gamle.

Hvordan det blir etter hvert vet jeg jo ikke noe om, men trebarnstilværelsen er så langt veldig fin. Nattevåk og det hele.

Anonymous poster hash: 033f0...11d

Skrevet

For oss er to nok. Enkelte dagar meir enn nok ;)

Skrevet

Hodet mitt sier to men hjertet sier tre :) Har en på 4 år og en på 10 mnd. Det har vært enklere enn jeg fryktet, så om vi har plass, råd og lyst så går vi for nummer tre om noen år. Men da blir det en attpåklatt ;)

Skrevet

Fødte trillinger ifjor, og venter en nr fire nå. Altså 4 barn på 15 mnd. Hektisk ja, men definitivt verdt det :-)

Anonymous poster hash: 4b49a...540

Skrevet

Tre!

Har en på snart seks, en på snart tre og en nyfødt. Perfekt, hektisk, svimlende, vakkert, slitsomt, utmattende, og absolutt verdt hele tivoliet. Og akkurat så mye kjærlighet, liv og røre som jeg uansett livssituasjon tendenserer å fange i livet mitt. To er en for lite for oss.

Sier noe deg at tre barn er fint - så blir det det! Og veldig-veldig mye mer.

Man skaper plass til det man elsker. Sånn er det bare. Men at det blir strevsomt og at du noen ganger får lyst til å dra på ukes lange ferieturer - alene - trenger jeg sikkert ikke å fortelle deg.

Lykke til! Livet er til for å leves!

Anonymous poster hash: edbcd...6d4

Skrevet

Venter nr3 nå og gleeeeder meg til å bli 3 barnsmamma. Storesøskene er 8 og 4 (blir 5 rundt termin) og veldig greie og selvstendige unger. Blir selvsagt litt ekstra med en baby, men det klarer vi. Vi har aldri vært i tvil, for oss er 3 rett. (Storebror vil helst ha ennå flere småsøsken, 3 søstre og en lillebror, hadde vært perfekt i følge han..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...