Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #26 Skrevet 4. juli 2014 Ok, takker for alle svar og råd!! . SKal sjekke hørselen hans. HI Anonymous poster hash: be41e...018
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #27 Skrevet 4. juli 2014 Det er da helt normalt å ikke si så mange ord når man er to år? Min toårig sa veldig få ord frem til han ble 2 år og 4 mnd. Plutselig kom alle ordene på en gang og han snakket i setninger. Jeg ville ikke begynt å stresse enda. Alle barn utvikler seg forskjellig og i sitt eget tempo. Anonymous poster hash: d8577...c19
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #28 Skrevet 4. juli 2014 Dette er på ingen måte alarmerende. Fortsett som du gjør, snakk, les og syng for barnet ditt. Dersom du ikke har mistanke om nedsatt hørsel eller barnet ditt har hatt gjentatte øreinfeksjoner er det heller ingen grunn til å haste til lege for hørselskontroll. Normalvariasjonen er stor i denne alderen. Dersom du derimot ikke opplever språklig fremgang ved 30 måneder er det lurt å sjekke hørsel. Flott at barnet ditt har en god språkforståelse! Hilsen ppt dama:-) Anonymous poster hash: 16487...b0d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #29 Skrevet 4. juli 2014 Jeg gjør alt for å "hjelpe" han. Vi har siden fødsel alltid snakket med han alle mann, jeg, min mann og hans to søsken. Skal vi noe, eks skifte bleie, så sier jeg: Nå skal vi skifte bleier. Så snakker vi hele tiden egentlig. Jeg synger for han. Han elsker lese i bøker... Han skjønner alt jeg sier. Sier jeg vi skal ut, og han må hente skolene, så løper han etter de og tar de på seg. Sier jeg vi skal ha mat, så setter han seg inn på kjøkkenet. jeg sier. Sier jeg vi skal ut, og han må hente skolene, så løper han etter de og tar de på seg. Sier jeg vi skal ha mat, så setter han seg inn på kjøkkenet. osv osv... han hører godt. Det er jeg sikkert på. Ord han kan: Søskene sien navn, mamma, pappa, hadde, nei, ball, håh (hoppe på trampolina)... og ikke flere Anonymous poster hash: be41e...018 Går han i bhg? Hvis ja, synes jeg det er rart at det ikke har blitt stilt spm ved. Min eldste snakket lite og veldig sent, og vi hadde PPT inne i bildet fra han var 2 år - utredning og assistent på plass ved 3 år. Ta det opp med ped.leder. Min gutt er nå 8 år og har fortsatt oppfølging pga språkvansker. VIktig at det blir tatt tak i tidlig dersom det skulle vise seg å være språkvansker. Lykke til! Husk at noen er bare sene, og det er flott at han forstår alt som blir sagt. Anonymous poster hash: 05d80...f53 HÆ!? Ppt og personlig assistent. Rolig nå. Min gutt er også 23 mnd og sier akkurat de samme ordene som din gutt HI. Han går i barnehage og ingen der har nevnt noe om at han er treig i språket. De andre på samme alder snakker ikke akkurat så mye de heller. Har faktiskt ikke tenkt på at jeg burde være urolig.... Trur ikke vi skal bli det enda heller😊 Anonymous poster hash: cc27e...9b2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #30 Skrevet 4. juli 2014 Min er 17 mnd og sier : Mamma Pappa Pus Æsj Nam sko Der Her Mer Takk Hei Nei Ja Han sier en god del, og de sier han er langt fremme,men har en venninne som har en på 3,5 år, som ikke sier setninger, han skal til logoped, tror ikke de reagerer på det før de er rundt 3 år Anonymous poster hash: a15f3...466
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå