Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #26 Skrevet 2. juli 2014 Hahaha, nå måtte jeg le høyt, kan se det for meg ;-) Kan levende forestille meg akkurat hva du går gjennom. Ikke uten grunn at jeg blånekter å nærme meg en campingplass eller noe annet som ligner. Men ja, du har rett - ferie med unger er ikke ferie slik vi kjente det... Men det blir bedre etterhvert, nå koser jeg meg masse, men det tok litt tid. Anonymous poster hash: 848a9...1fb
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #27 Skrevet 2. juli 2014 Da barna var små så var charter perfekt, på barnevennlige hoteller. Barneklubb og masse aktiviteter for de små. Man trenger ikke å lage noe mat, bare kose seg og leke med barna. Og alle er blide og fornøyde. Nå er minste min 7 år, og vi reiser rundt i Europa med tog i sommer, jeg alene med 2 barn. Og vi gleder oss utrolig mye. Jeg storkoser meg på ferie med barna. Jeg var og en langhelg i Polen uten barna nå, og tar meg jo hele tiden i å tenke, på alt det morsomme jeg kunne gjort med barna der. Men koste meg selvfølgelig og, fikk da og en jentetur ut på byen med en del vin. Anonymous poster hash: 3f6ce...716
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #28 Skrevet 2. juli 2014 Jeg er både enig og uenig.... Noen av de beste feriene jeg har hatt med mine tre barn (er 100% alenemor) er til Sunwing hoteller med barneklubb og all inclusive! Jeg er en person som elsker å reise, leie bil, se ting, museer etc. Men jeg skjønte raskt at jeg måtte reise på en annen måte når jeg reiste alene med tre barn. Når barna var små booket jeg alltid to uker på et Sunwing hotell med all inclusive. Ungene ELSKET det! De var i miniklubben et par timer hver dag, hvor jeg kunne slappe av med en god bok feks. Ikke måtte vi reise ut av hotellet for å spise, alt i alt de mest avslappende og morsomme feriene vi har hatt! Jeg synes det er slitsomt å være hjemme i ferien med barn... Veldig slitsomt faktisk... Så der kjenner jeg meg igjen i mye av det du beskriver... Men nå er jeg så heldig å ha foreldre med en stor hytte, og der koser vi oss også veldig mye! Barna har mange venner på nabohyttene, og er ute helt til leggetid. Tror aldri jeg har slappet av mer, eller lest flere bøker enn på hytta... Jeg er veldig flink til å invitere barna på nabohyttene hit, på pannekaker eller feks for å se film hvis det regner. Det blir så gjengjeldt med at mine barn får være på de andre hyttene noen timer, og slik deler vi på det så alle får noen timer barnefri hver dag. Fungerer utmerket! Anonymous poster hash: 8ef71...476
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. juli 2014 #29 Skrevet 2. juli 2014 Kanskje på tide å prøve noe annet enn camping ? Haha, ler meg skakk, tenkte det samme...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #30 Skrevet 2. juli 2014 Camping er min manns barndoms feriepardis og mitt livs værste mareritt!! Jeg camper for husfreden! Men det er jo jeg som vasker og pakker inn og ut av smekkfull bil,smører med solkrem og ikke får sove i fred en eneste natt! Og vasker kopper til krampa tar meg! jeg hater å vaske opp!!!! Ungene får være oppe senere enn vanlig og våkner derfor desto tidligere! Det er ingen mulighet for at vi kan sove lengere og ungene vil opp og ut fra første stund! Vi er så i underskudd på søvn når ferien er over at vi mest av alt har lyst til å kvæle hverandre! Ikke mye amore altså! I tillegg er jeg avhengi av å trene,mannen tror jeg kommer til å bli drept hver gang jeg forsvinner ut av syne for han og blir dermed sur når jeg skal løpe! Han slipper heller ikke ungene ute av syne et sekund! Han løper etter de og roper "vær forsiktig" hele dagen lang! Vi snakker unger på 8 og 9 år.. Og på toppen av alt klarer jeg ikke å gå på do når jeg er på camping,så jeg blir obstipert og går opp 5 kilo iløpet av en uke! Nei,min drømmeferie er nok langt langt fra camping! Jeg gleder meg til ungene blir så store at de nekter å stå opp om mårran! (Bare så det er sakt: jeg har en ekstremt krevende jobb og jeg er sinnsykt sliten hver dag! Kun trening holder meg oppegående! Ferie tar knekken på siste rest av overskudd! Heldigvis har jeg bare to uker ferie i sommer😳) Anonymous poster hash: 0adbf...7b1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #31 Skrevet 2. juli 2014 Camping er min manns barndoms feriepardis og mitt livs værste mareritt!! Jeg camper for husfreden! Men det er jo jeg som vasker og pakker inn og ut av smekkfull bil,smører med solkrem og ikke får sove i fred en eneste natt! Og vasker kopper til krampa tar meg! jeg hater å vaske opp!!!! Ungene får være oppe senere enn vanlig og våkner derfor desto tidligere! Det er ingen mulighet for at vi kan sove lengere og ungene vil opp og ut fra første stund! Vi er så i underskudd på søvn når ferien er over at vi mest av alt har lyst til å kvæle hverandre! Ikke mye amore altså! I tillegg er jeg avhengi av å trene,mannen tror jeg kommer til å bli drept hver gang jeg forsvinner ut av syne for han og blir dermed sur når jeg skal løpe! Han slipper heller ikke ungene ute av syne et sekund! Han løper etter de og roper "vær forsiktig" hele dagen lang! Vi snakker unger på 8 og 9 år.. Og på toppen av alt klarer jeg ikke å gå på do når jeg er på camping,så jeg blir obstipert og går opp 5 kilo iløpet av en uke! Nei,min drømmeferie er nok langt langt fra camping! Jeg gleder meg til ungene blir så store at de nekter å stå opp om mårran! (Bare så det er sakt: jeg har en ekstremt krevende jobb og jeg er sinnsykt sliten hver dag! Kun trening holder meg oppegående! Ferie tar knekken på siste rest av overskudd! Heldigvis har jeg bare to uker ferie i sommer😳) Hi,altså! Anonymous poster hash: 0adbf...7b1 Anonymous poster hash: 0adbf...7b1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #32 Skrevet 3. juli 2014 TID med barna er heldigvis det beste jeg vet. Så jeg gleder meg alltid til helger og ferier! Anonymous poster hash: 41b48...79f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #33 Skrevet 3. juli 2014 TID med barna er heldigvis det beste jeg vet. Så jeg gleder meg alltid til helger og ferier! Anonymous poster hash: 41b48...79f Helt enig :-) Og plutselig er ungene så store at de ikke gidder å være med deg på ferie lenger. Nyt ferien med barna, slapp av så langt det går og kos dere sammen!! Anonymous poster hash: 346db...b73
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #34 Skrevet 3. juli 2014 Camping er min manns barndoms feriepardis og mitt livs værste mareritt!! Jeg camper for husfreden! Men det er jo jeg som vasker og pakker inn og ut av smekkfull bil,smører med solkrem og ikke får sove i fred en eneste natt! Og vasker kopper til krampa tar meg! jeg hater å vaske opp!!!! Ungene får være oppe senere enn vanlig og våkner derfor desto tidligere! Det er ingen mulighet for at vi kan sove lengere og ungene vil opp og ut fra første stund! Vi er så i underskudd på søvn når ferien er over at vi mest av alt har lyst til å kvæle hverandre! Ikke mye amore altså! I tillegg er jeg avhengi av å trene,mannen tror jeg kommer til å bli drept hver gang jeg forsvinner ut av syne for han og blir dermed sur når jeg skal løpe! Han slipper heller ikke ungene ute av syne et sekund! Han løper etter de og roper "vær forsiktig" hele dagen lang! Vi snakker unger på 8 og 9 år.. Og på toppen av alt klarer jeg ikke å gå på do når jeg er på camping,så jeg blir obstipert og går opp 5 kilo iløpet av en uke! Nei,min drømmeferie er nok langt langt fra camping! Jeg gleder meg til ungene blir så store at de nekter å stå opp om mårran! (Bare så det er sakt: jeg har en ekstremt krevende jobb og jeg er sinnsykt sliten hver dag! Kun trening holder meg oppegående! Ferie tar knekken på siste rest av overskudd! Heldigvis har jeg bare to uker ferie i sommer😳) Hi,altså! Anonymous poster hash: 0adbf...7b1 Anonymous poster hash: 0adbf...7b1 Da er det faktisk på tide at du får velge hvilken type ferie dere skal ha. Nå har du innrettet deg etter han i alle år, nå får han innrette seg! Helt seriøst! Hvis du vil til "syden", gir du han beskjed allerede nå om at sånn blir det neste år. Gjerne med all inclusive. Hvis han nekter, vitner dette om utrolig lite respekt for deg. I et forhold skal man gi og ta, inngå kompromisser.... Anonymous poster hash: a7687...f29
Cruella De Vil Skrevet 3. juli 2014 #35 Skrevet 3. juli 2014 Før jeg fikk barn var ferie:sove lenge,sitte lenge oppe,drikke vin,gå fjelltur midt på natta,ligge i telt ved fjellvann,daffe på ei Strand,sole seg i hagen,bade i ferskvann. Osv osv.. Og sex! Med barn: stå opp enda tidligere enn man pleier,sove fastklemt inntil en vegg på en sovesofa i et rom uten gardiner (camping) vaske opp kopper 2-3 ganger pr dag (også camping) Re opp senger og ta av senger (fucings camping) Kjøre bil når solen skinner,stoppe når det atter regner (også camping) Køståing,elendig pølsemat og barnemenyer til blodpris uten grønnsaker,overtrøtte unger som hyler,spyr i bilen,eser opp av myggstikk, maser om is selv om de nettopp har fått,må tiiiiiiisse. Bading i iskalde basseng der plaster og snørr flyter rundt, brannsår i hekken etter utallige turer i vannsklie man egentlig ikke tørr ta.. Sure,slitne,overstimulerte,solbrendte unger som lengter hjem til slutt! Jeg gruer meg til ferien i år også! Men prøver å minne meg selv på at ferie ikke er for meg! Men for ungene! Anonymous poster hash: 2eedb...06b Haha, denne var morsom, jeg kjenner meg litt igjen her, selv om jeg heldigvis har sluppet unna camping-livet. Ferie med barn er helt klart noe annet enn ferie uten barn. Før man fikk barn kunne man gjøre (nesten) akkurat som man ville, sove så lenge man ville, spise på de restaurantene man ville osv. Det hadde jo helt klart sin sjarm. Heldigvis har man alle de herlige stundene med barna oppi det hele også, når de ikke krangler/maser og man nyter ferien sammen med dem. Hva med å dele opp ferien og si at du vil gjøre noe annet enn camping i en periode? Hyttetur/Danmark/charter eller lignende? Jeg hadde også slitt med campinglivet, men f.eks. hyttetur kan jo være ganske idyllisk, særlig hvis man har tilgang på oppvaskmaskin osv. ...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #36 Skrevet 3. juli 2014 Camping er min manns barndoms feriepardis og mitt livs værste mareritt!! Jeg camper for husfreden! Men det er jo jeg som vasker og pakker inn og ut av smekkfull bil,smører med solkrem og ikke får sove i fred en eneste natt! Og vasker kopper til krampa tar meg! jeg hater å vaske opp!!!! Ungene får være oppe senere enn vanlig og våkner derfor desto tidligere! Det er ingen mulighet for at vi kan sove lengere og ungene vil opp og ut fra første stund! Vi er så i underskudd på søvn når ferien er over at vi mest av alt har lyst til å kvæle hverandre! Ikke mye amore altså! I tillegg er jeg avhengi av å trene,mannen tror jeg kommer til å bli drept hver gang jeg forsvinner ut av syne for han og blir dermed sur når jeg skal løpe! Han slipper heller ikke ungene ute av syne et sekund! Han løper etter de og roper "vær forsiktig" hele dagen lang! Vi snakker unger på 8 og 9 år.. Og på toppen av alt klarer jeg ikke å gå på do når jeg er på camping,så jeg blir obstipert og går opp 5 kilo iløpet av en uke! Nei,min drømmeferie er nok langt langt fra camping! Jeg gleder meg til ungene blir så store at de nekter å stå opp om mårran! (Bare så det er sakt: jeg har en ekstremt krevende jobb og jeg er sinnsykt sliten hver dag! Kun trening holder meg oppegående! Ferie tar knekken på siste rest av overskudd! Heldigvis har jeg bare to uker ferie i sommer😳) Hi,altså! Anonymous poster hash: 0adbf...7b1 Anonymous poster hash: 0adbf...7b1 Hahaha Uff, føler med deg altså, men veldig levende beskrevet! Jeg hadde ALDRI begitt meg ut på campingferie, ikke engang for husfreden! Jeg sliter også med toaletter hvis de ikke holder en viss privacy-standard. Føler med deg!! PS, er du på Sørvestlandet kan du komme hit og få sitte på do i fred så lenge du vil! Anonymous poster hash: ca9f7...e99
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #37 Skrevet 3. juli 2014 Ferie etter at jeg fikk barn er annerledes, men det er jammen hverdagen også. Vi nyter ferien sammen med ungene og finner på kjekke ting. En gang i året får vi voksne en langhelg der vi kan nyte ferie som i "gamle dager":) 2 uker til ferien starter skikkelig for oss. Gleder meg! Et tips fra meg; dropp camping. Det høres ikke ut som noe for deg. Og jeg holder med deg, det liker ikke jeg heller. Anonymous poster hash: fe38d...793
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #38 Skrevet 3. juli 2014 Dra med deg mann og barn på all inklusive i syden. Nå må det vel være din tur til å bestemme? Plasser dem i bassenget med streng beskjed om at nå skal mor ligge på en sol stol med drink og en spennende bok Det fortjener du ! Anonymous poster hash: 1bc86...01c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #39 Skrevet 3. juli 2014 Takk for at du ga meg enda flere grunner til å ikke få barn. Det høres utrolig slitsomt ut å ha med unger på ferie. Jeg elsker å reise på ferie sammen med mannen min, vi nyter late dager på stranda mens vi ser de slitene foreldrene som krangler om hvem sin tur det er til å se etter ungene mens den andre vil sole seg å nyte ferien. Vi Koser oss med god mat og drikke på kvelden, det å sove ut dagen etter er bare så herlig å hører med til ferien. Sex når vi ønsker uten forstyrrelser er bare fantastisk, det hører med i et godt forhold. Så mitt råd er: IKKE få barn folkens, nyt heller det gode livet uten de bekymringene og arbeide det medfører med å få barn. Anonymous poster hash: 454fa...6f3 Hvorfor henger du her inne når du ikke har barn? 5 barn og elsker sommer og sol. Ingen krangling her. Barn er en berikelse. Anonymous poster hash: 60eff...0eb Tror ikke de som føler det som HI burde hatt barn. Fikk barn sent og synes det er så koselig. Ble litt trist å kun være meg og mannen og vi savnet noe mer enn den fritiden vi hadde i så mange år. Hvis man savner sitt gamle liv mye, er barn kanskje ikke tingen? Trodde selv jeg ikke ville ha barn, men når jeg ser den gleden det gir blir jeg skremt av tanken på å ikke ha fått de herlige barna mine. Vi reiser, koser oss med mat og vin, sover annen hver morgen lenge og bare koser oss. Tror dette handler mer om hvordan du er som person enn om du har barn eller ikke. Anonymous poster hash: 339d3...da7
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #40 Skrevet 3. juli 2014 camping er jo pyton uansett hvordan man vrir og vender på det. det er ikke inneber som er problemet, det er campingen! planlegg en annen type ferie, bruk engangskrus og bestikk hvis det er oppvasken som tar knekken på deg og nyt tiden med ungene dine. De vokser opp veldig fort, og plutselig sitter dere der alene - da kan de lange dagene bli veldig lange. Anonymous poster hash: 87fa8...ac8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #41 Skrevet 3. juli 2014 Av erfaring: Ferie på trang hytte uten innlagt vann sammen med mann og barn på tre og fem er ikke ferie. To uker i "syden" i fin all inclusive-leilighet er deilig ferie. Så langt som råd velger vi nå alltid det siste. Anonymous poster hash: 95e4c...e6c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #42 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har aldri skjønt hva "ferie" betyr i mange folks forstand. Har aldri forstått hva som er så fint å sitte og bedrive masse small talk med andre barnløse voksne, drikke seg snydens og shoppe. Alt det andre kan man gjøre også med barn. Har vært på ferie i Finland med en på 8, ei på 5 og ei på 3 måneder alene uten andre voksne, og det gikk helt knirkefritt. Jeg fikk både spille ballspill og dansespill på Xbox med barna, spist på fin restaurant, fisket ved elva og ligget i boblebad. Har ikke opplevd det som stress. Vi hadde et hotellrom der jeg fikk en ekstra seng på rommet til 20 euro døgnet som tillegg i prisen. De hadde til og med egen reiseseng til babyen med myk pute og dyne, gratis internett, TV-kanaler og veldig fin cafe ved resepsjonen. Det var ekstra morsomt å lese oppdateringer fra ei venninne som kom hjem fra syden dagen etter at vi kom hjem fra vår ferie og klaget over vondt i hodet, hangover og hvor mye penger hun brukte på shopping og byen der hun ferierte. Anonymous poster hash: 3cc02...e7d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #43 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er ikke verdens mest negative person,altså! Jeg bare minner meg selv på at camping"ferie" er ekstremsport og at det gjelder å holde ut! For ungenes skyld,vi ferierer for de!! Så får man håpe at dagene går fort! Ha ha ha!!! Hi Anonymous poster hash: 0adbf...7b1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. juli 2014 #44 Skrevet 3. juli 2014 Ferie med unger er hardt arbeid dersom det skal fungere, og all verdens solstråler skal ikke fortelle meg noe annet. Men problemet er at mange voksne tror at ferie med ungene er ferie. Og at man får slappet av og alle er glade hele tiden, mens fakta er at det er planlegging og hardt arbeid som er nøkkelen til suksess.
nasse nøffen Skrevet 3. juli 2014 #45 Skrevet 3. juli 2014 Du bør spare penger å ta en syden tur... det er ferie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå