Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #26 Skrevet 1. juli 2014 Det er ikke bra å drikke så mye brus. Du skader kroppen din. Her er noen saker om det: http://www.huffingtonpost.com/2013/06/25/woman-drinks-soda-16-years-heart-problems_n_3495446.html http://healthyeating.sfgate.com/happens-only-drink-soda-vs-water-1432.html http://www.livestrong.com/article/302996-what-happens-to-kidneys-if-you-drink-diet-coke-no-water/ Og å videreføre galskapen ved å la barna drikke bare saft er uansvarlig. Anonymous poster hash: 9b9bf...34f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #27 Skrevet 1. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi.Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kan faktisk dø av å drikke så mye av den typen brus, da blodet i kroppen til slutt vil levre seg.. Om du ønsker oppleve barna dine mer, bør du stoppe drikkingen nå. Du er avhengig, og dette vil ta en stund å bekjempe. Anonymous poster hash: def09...505
me_87 Skrevet 1. juli 2014 #28 Skrevet 1. juli 2014 Jeg drikker for mye brus men overfører ikke vanene til 2 åringen! Han får vann eller melk å drikke. Brus liker han uansett ikke,men om han hadde gjort det så hadde jeg bare drukket det når han var lagt seg. Hadde ikke gitt han saft hver dag hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #29 Skrevet 1. juli 2014 Ingenting. Drikker max 2 flasker i året! Anonymous poster hash: 517a2...819
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #30 Skrevet 2. juli 2014 Barn som ikke liker vann??! Verste jeg har hørt 😲 da har du isåfall ikke gitt di vann, men saft i fra tiiiiiidlig alder?.... Anonymous poster hash: 90e1c...356 Enig. De eneste barna jeg kjenner som ikke liker vann har foreldre som ikke drikker vann, og dermed har de heller aldri fått det. Rart at dette er en problemstilling i det hele tatt. Jeg bor i Australia og her har jeg aldri møtt et menneske som ikkel liker vann. Anonymous poster hash: 719cf...59f
CaptainHindsight Skrevet 2. juli 2014 #31 Skrevet 2. juli 2014 Regnes Farris som brus?For Farris Bris drikker jeg omtrent hver dag. (Beste jeg vet er Farris Bris med kullsyren ristet ut ) Brus drikker jeg derimot så godt som aldri.
SophiesMum<3 Skrevet 2. juli 2014 #32 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Hvordan er det mulig å ikke like vann?? Når jeg er tørst, så er det ingenting som er så godt som et glass vann, gjerne med isbiter i :-) Og som Captain her over sier, Farris bris! Det er digg det :-) Endret 2. juli 2014 av SophiesMum<3
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 2. juli 2014 #33 Skrevet 2. juli 2014 Drikker kanskje ett glass brus om dagen i snitt. Skulle ønske jeg ikke drakk så mye engang, og holdt meg til brus i helgene, men jeg klarer ikke 1,5 l brus hver eneste dag høres vanvittig ut, og du må jo være avhengig!? Ikke like vann? Vann smaker da ikke noe? Kjøp en glassflaske på nille, fyll med vann og sett i kjøleskapet, kan være temperaturen på springvannet som du ikke liker!?
MamsenMedToSmå Skrevet 2. juli 2014 #34 Skrevet 2. juli 2014 Drikker Pepsi Max i helgene. Jeg og samboer deler en flaske Ila helgen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #35 Skrevet 2. juli 2014 Sluttet å drikke brus, da je g begynte å trene. Drikker vann mye mer enn før, og litt saft innimellom. Anonymous poster hash: fea24...755
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #36 Skrevet 2. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi.Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kan faktisk dø av å drikke så mye av den typen brus, da blodet i kroppen til slutt vil levre seg.. Om du ønsker oppleve barna dine mer, bør du stoppe drikkingen nå. Du er avhengig, og dette vil ta en stund å bekjempe. Anonymous poster hash: def09...505 Hvor i all verden tar du dette fra?? Det er ikke bra for noe å drikke Pepsi Max i abnorme menger, men at blodet "levrer seg" som du sier, er en hinsides påstand! Forklar, jeg er spent... Anonymous poster hash: 99e73...ff0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #37 Skrevet 2. juli 2014 Pepsi Max er vanndrivende. Når du drikker så mye vil egentlig kroppen konstant være i minus på væskeinntak. Jeg drikker også Pepsi Max, kanskje ett-to glass i løpet av helgen. Skjønner ikke dere damer som kan tro at en kullsvart søt væske med kullsyre produsert i en fabrikk, ikke kan være skadelig for kroppen. Selvsagt er ikke så mye Pepsi Max bra. Anonymous poster hash: ed6ef...4aa
Fruhalv2 Skrevet 2. juli 2014 #38 Skrevet 2. juli 2014 Maks 0,5 i uka til sammen . Drikker stort sett bare vann
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #39 Skrevet 2. juli 2014 Drikker maks to, kanskje tre glass om dagen. Jeg "liker" heller ikke vann.. Om jeg skal drikke det, så må det være Bonaqua med smak Barnet mitt får vann og melk da, saft kanskje en-to dager i uka. Anonymous poster hash: 39a2a...6cf
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #40 Skrevet 2. juli 2014 Klart at det ikke er sunt å drikke så mye brus, det forstår jeg også. Men at det er så farlig som dere skal ha det til er nok bare tull. Det finnes faktisk mennesker som ikke liker vann, tro det eller ei. Vi tvinger ikke barna til å drikke noe de ikke liker. Vi har prøvd, til og med minste som går i Bhg får saft i barnehagen. De prøvde å nekte hun men da drakk hun ikke noe, så vi ble enige om at hun skulle få saft. Hadde hun ikke fått det så hadde hun blitt dehydrert i Bhg. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #41 Skrevet 2. juli 2014 Jeg drikker nok litt for mye brus :-/Litt slepphendt på ungen, hvertfall på sommeren, da kan ungen få alt fra vann, melk, jucie, kuli, saft, cola, solo, ja for at barnet skal få i seg væske. Men får ikke dette servert hver dag altså! Vet det er MANGE som må ha cola og pepsi max hver dag, og ungene får det også- men de skriver ikke her :-D Anonymous poster hash: cd020...be5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #42 Skrevet 2. juli 2014 Noen dager et glass,men det kan gå en uke mellom hver gang. Er ikke noe glad i kullsyre. Da drikker jeg heller saft eller juice ,men er mest glad i vann. Anonymous poster hash: 684f0...c00
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #43 Skrevet 2. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi.Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kan faktisk dø av å drikke så mye av den typen brus, da blodet i kroppen til slutt vil levre seg..Om du ønsker oppleve barna dine mer, bør du stoppe drikkingen nå. Du er avhengig, og dette vil ta en stund å bekjempe.Anonymous poster hash: def09...505 Hvor i all verden tar du dette fra?? Det er ikke bra for noe å drikke Pepsi Max i abnorme menger, men at blodet "levrer seg" som du sier, er en hinsides påstand! Forklar, jeg er spent...Anonymous poster hash: 99e73...ff0 http://ipad.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/australia/coca_cola/helse/utenriks/25710093/ Anonymous poster hash: def09...505
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juli 2014 #44 Skrevet 2. juli 2014 Drikker vel 1 - 2 liter pepsi max til dagen. Men jeg drikker også vann. Er ikke så glad i saft. Drikker ikke kaffe eller te.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #45 Skrevet 2. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi.Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kan faktisk dø av å drikke så mye av den typen brus, da blodet i kroppen til slutt vil levre seg..Om du ønsker oppleve barna dine mer, bør du stoppe drikkingen nå. Du er avhengig, og dette vil ta en stund å bekjempe.Anonymous poster hash: def09...505 Hvor i all verden tar du dette fra?? Det er ikke bra for noe å drikke Pepsi Max i abnorme menger, men at blodet "levrer seg" som du sier, er en hinsides påstand! Forklar, jeg er spent...Anonymous poster hash: 99e73...ff0 http://ipad.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/australia/coca_cola/helse/utenriks/25710093/ Anonymous poster hash: def09...505 Hjerterytmeforstyrrelser er da ikke det samme som at blodet koagulerer! Da hadde det stått blodpropp... Evt hjerteinfarkt (blodpropp i hjertet) men det står det ingenting om. Står heller ingenting om blodpropp som satte seg i lungen eller liknende. Ergo, blodet har ikke "levret seg" Anonymous poster hash: 99e73...ff0
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #46 Skrevet 2. juli 2014 Klart at det ikke er sunt å drikke så mye brus, det forstår jeg også. Men at det er så farlig som dere skal ha det til er nok bare tull. Det finnes faktisk mennesker som ikke liker vann, tro det eller ei. Vi tvinger ikke barna til å drikke noe de ikke liker. Vi har prøvd, til og med minste som går i Bhg får saft i barnehagen. De prøvde å nekte hun men da drakk hun ikke noe, så vi ble enige om at hun skulle få saft. Hadde hun ikke fått det så hadde hun blitt dehydrert i Bhg. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32 Du ønsker tydeligvis å leve på et selvbedrag når du uten noe som helst faglig begrunnelse hevder at det flere av oss her hevder er tull. Men, din kropp, din helse, ditt valg. Med tanke på dine barn er det du som har kontrollen. Tynn ut saften gradvis slik at dere går over på vann. Men forstår jo jenten din godt - hvorfor skal ikke hun få drikke saft når mamma bare drikker brus. Det er ikke det at du drikker, når du drikker tre liter om dagen, da bælmer du brus! Virkelig et godt eksempel for dine barn... ....men det er også ditt valg.... Anonymous poster hash: c27b1...14a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #47 Skrevet 2. juli 2014 Kanskje et glass i uken.. Maks 1/2 liter hvis jeg tar helt av :-P er ikke så glad i brus Anonymous poster hash: c1e85...5c3
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #48 Skrevet 2. juli 2014 Jeg drikker ca 3 liter Pepsi Max hver dag. Drikker kun det da jeg ikke liker noe annet å drikke. Hvor mye brus drikker du? Anonymous poster hash: b915f...a32 Oi, det var voldsomt. Høres farlig ut. Jeg drikker en liten cola ca. hver andre uke.. men ville klart meg fint uten. Anonymous poster hash: 12b80...6cb
Collette Skrevet 2. juli 2014 #49 Skrevet 2. juli 2014 Klart at det ikke er sunt å drikke så mye brus, det forstår jeg også. Men at det er så farlig som dere skal ha det til er nok bare tull. Det finnes faktisk mennesker som ikke liker vann, tro det eller ei. Vi tvinger ikke barna til å drikke noe de ikke liker. Vi har prøvd, til og med minste som går i Bhg får saft i barnehagen. De prøvde å nekte hun men da drakk hun ikke noe, så vi ble enige om at hun skulle få saft. Hadde hun ikke fått det så hadde hun blitt dehydrert i Bhg. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32 Og du ser ikke sammenhengen mellom at dine barn ikke liker vann og at du ikke liker vann? Det er ikke mulig og ikke like vann, for vet du hva? Det smaker ingenting! Du har vent dine barn til at drikke skal smake søtt og det er helt feil!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #50 Skrevet 2. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi.Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kan faktisk dø av å drikke så mye av den typen brus, da blodet i kroppen til slutt vil levre seg..Om du ønsker oppleve barna dine mer, bør du stoppe drikkingen nå. Du er avhengig, og dette vil ta en stund å bekjempe.Anonymous poster hash: def09...505 Hvor i all verden tar du dette fra?? Det er ikke bra for noe å drikke Pepsi Max i abnorme menger, men at blodet "levrer seg" som du sier, er en hinsides påstand! Forklar, jeg er spent...Anonymous poster hash: 99e73...ff0 http://ipad.dagbladet.no/2013/02/12/nyheter/australia/coca_cola/helse/utenriks/25710093/ Anonymous poster hash: def09...505 Hjerterytmeforstyrrelser er da ikke det samme som at blodet koagulerer! Da hadde det stått blodpropp... Evt hjerteinfarkt (blodpropp i hjertet) men det står det ingenting om. Står heller ingenting om blodpropp som satte seg i lungen eller liknende. Ergo, blodet har ikke "levret seg" Anonymous poster hash: 99e73...ff0 Min far drakk og drikker fortsatt store mengder brus hver dag. Han fikk hjerneslag. Overlevde heldigvis, men mistet mye.. Anonymous poster hash: 12b80...6cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå