Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Jeg drikker ca 3 liter Pepsi Max hver dag. Drikker kun det da jeg ikke liker noe annet å drikke. Hvor mye brus drikker du? Anonymous poster hash: b915f...a32
Gemini77 Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Ingenting.. Drikker bris veldig sjeldent. Kanskje et glass i ny og ne i varmen når vi er på ferie. Drikker vann, med og uten sitronskive. Hadde jeg drukket 3 liter Pepsi Max hver dag så hadde jeg følt jeg hadde råtnet fra innsiden. Endret 1. juli 2014 av Gemini77
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Jeg drikker ikke brus til daglig. Jeg syns at mengden brus du drikker er helt vanvittig, 3 liter pepsi max pr dag? Håper du tuller. Noe annet klarer du vel å venne deg til å drikke, noe som faktisk kroppen trenger? Du kan jo smaksette vann på mange måter. Anonymous poster hash: d1526...180
Tjofsen Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Ingenting. Blir noen få dl i løpet av et år hvis jeg drikker drinker.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Jeg drikker ca 3 liter Pepsi Max hver dag. Drikker kun det da jeg ikke liker noe annet å drikke. Hvor mye brus drikker du? Anonymous poster hash: b915f...a32 Du kommer til å bli syk om du fortsetter å drikke så mye brus daglig! Ikke sikkert du får plager du selv eller andre umiddelbart kommer til å sette i sammenheng med brusen, men sammenhengen er der. Finnes mye forskning etter hvert. Brusen er så sur at du tapper kroppen for viktige mineraler, du får økt tendens til betennelser osv. osv. osv. Du er voksen, du må da kunne greie å drikke vann eller annen drikke! Om ikke annet så har du et ansvar for å gå foran som et godt eksempel for dine barn. Anonymous poster hash: c27b1...14a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Drikker ikke brus i ukedagene. Men blir ofte et glass eller to pr dag i helgen. Voksne folk som ikke liker og som heller velger usunne alternativ bør ta seg sammen og lære seg til å like! Anonymous poster hash: 20226...295
Gjest RoglandsParet Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Eg og mannen min drikkar minst fem dl om dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Ingenting.. Drikker bris veldig sjeldent. Kanskje et glass i ny og ne i varmen når vi er på ferie. Drikker vann, med og uten sitronskive. Hadde jeg drukket 3 liter Pepsi Max hver dag så hadde jeg følt jeg hadde råtnet fra innsiden. Råtnet fra innsiden? Hvorfor det? Anonymous poster hash: b1c50...572
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Ingenting til daglig, men et par glass i helgen Anonymous poster hash: fdb59...f05
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 Jeg også er litt avhengig av Pepsi Max, men drikker knapt halvparten av det du gjør HI (1-1,5 L per dag). Drikker vann til måltider og under trening. Såvidt jeg vet, ihvertfall i forhold til mengde aspartam (??), må man drikke inntil 4-5 L per dag for å nærme seg hva som er anbefalt maksgrense per deg når det gjelder slike tilsetningsstoffer/søtningsstoffer. Drakk mer Pepsi Max før, og har som mål å ikke meg lite glass eller to om kvelden. Hva med vann?? Det går da ikke an å IKKE like vann?? Anonymous poster hash: 12fef...465
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Jeg også er litt avhengig av Pepsi Max, men drikker knapt halvparten av det du gjør HI (1-1,5 L per dag). Drikker vann til måltider og under trening. Såvidt jeg vet, ihvertfall i forhold til mengde aspartam (??), må man drikke inntil 4-5 L per dag for å nærme seg hva som er anbefalt maksgrense per deg når det gjelder slike tilsetningsstoffer/søtningsstoffer. Drakk mer Pepsi Max før, og har som mål å ikke meg lite glass eller to om kvelden. Hva med vann?? Det går da ikke an å IKKE like vann?? Anonymous poster hash: 12fef...465 ...har som mål å UNNE meg... Anonymous poster hash: 12fef...465
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Alt for mye:p en og en halv til to liter. Driver og prøver å trappe ned nå. Drikker pepsi max eller annen light cola som regel da.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #14 Skrevet 1. juli 2014 Drikker ca 1,5 liter i uka, drikker ikke brus hver dag. Anonymous poster hash: ae7ff...3e7
Line-mamma til to herlige Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 drikker 1-2 glass pepsi max hver dag... min svakhet nr en!
Gemini77 Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 Ingenting.. Drikker bris veldig sjeldent. Kanskje et glass i ny og ne i varmen når vi er på ferie. Drikker vann, med og uten sitronskive. Hadde jeg drukket 3 liter Pepsi Max hver dag så hadde jeg følt jeg hadde råtnet fra innsiden. Råtnet fra innsiden? Hvorfor det? Anonymous poster hash: b1c50...572 For tanken på å tilføre kroppen min så mye dritt i løpet av en dag gjør at jeg grøsser. Kroppen skal være med meg resten av mitt liv, og forhåpentligvis et langt liv, så jeg ønsker å ta vare på den så godt jeg kan. Rene og gode matvarer og masse vann. Pepsi Max hadde nok ikke bare ødelagt kroppen min men ogsåin psykiske helse.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Ikke en slurk. Aldri. Sist jeg drakk brus er over to år siden. Anonymous poster hash: 9b9bf...34f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Drikker vann og litt te i hverdagen. Jeg sluttet på dagen for et års tid siden. Var alt for avhengig og var et dårlig forbilde for barna. Drakk 1,5 l til dagen fast. Vanvittig! Drikker nå litt brus i helgene. Anonymous poster hash: c63f1...638
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Drikker ikke brus hver dag, da hadde jeg følt meg helt crap. Drikker et par glass sukkerfri brus i helgene. Anonymous poster hash: 258a8...2c7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #21 Skrevet 1. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32 Helt vanvittig å tillate barna å drikke saft hver dag. Anonymous poster hash: 00d9e...c03
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #22 Skrevet 1. juli 2014 Har prøvd å drikke vann men liker det absolutt ikke. Har prøvd forskjellige smakstilsettninger også men er ikke noe godt. Klarer ikke å drikke ting jeg ikke liker smaken av. Så da blir det Pepsi Max. Tror nok ikke kroppen tar stor skade av det, har gjort dette i mange år. Ungene får ikke brus, men de drikker saft da de heller ikke liker vann. Er kun mannen liker vann. Hi. Anonymous poster hash: b915f...a32 Du har kanskje ikke fått problemer foreløpig, men fortsetter du å drikke 3 liter Pepsi Max daglig så vil du ta skade av det. Det er ikke noe hvis eller kanskje, det er garantert. Har så mange pasienter som har samme historie som deg, og de får problemer - alt fra psykiske problemer, mage/tarm-problemer, muskelproblemer, vektproblemer, migrene/hodepine/nevrologiske problemer, hjerterytmeforstyrrelser m.m. Dette er kun snakk om vilje - hvis du vil så greier du å venne deg til å like andre ting. I hvert fall vann. Men du har tydeligvis ikke noen vilje til det... At du tillater barna å alltid drikke saft er også horribelt, du overfører dine egne helseskadelige uvaner til barna. Du tar ikke ditt ansvar som forelder alvorlig nok. Anonymous poster hash: c27b1...14a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #23 Skrevet 1. juli 2014 Barn som ikke liker vann??! Verste jeg har hørt 😲 da har du isåfall ikke gitt di vann, men saft i fra tiiiiiidlig alder?.... Anonymous poster hash: 90e1c...356
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #24 Skrevet 1. juli 2014 Jeg drikker ikke brus hver dag men det blir fort for ofte likevel. Når jeg drikker brus så blir det en 0,5 L tror jeg det er. Drikker altså en sånn liten colaflaske. Anonymous poster hash: 65b81...5a0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #25 Skrevet 1. juli 2014 Barn som ikke liker vann??! Verste jeg har hørt da har du isåfall ikke gitt di vann, men saft i fra tiiiiiidlig alder?.... Anonymous poster hash: 90e1c...356 Søsteren min sin unge på 3 år likte ikke vann fra springen,hun likte kun kjøpevann hehe. Det blir hva du venner ungene til. Sønnen min var nesten 3 år før han fikk smake saft,så han liker både vann og melk ettersom vi har gitt det helt siden han var liten. Anonymous poster hash: 65b81...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå