Gå til innhold

Kunne dere gjort dette mot 2-åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden hun er såpass liten enda syns jeg du helt fint kan ha henne hjemme et år :) Tiden går så fort og brått er hun skolejente! Sjekk ut om det er åpen bhg i nærheten du kan bruke :)

Er åpen bhg i nærheten, har ikke testet ut enda men har tenkt å bruke det med 1-åringen uansett. Jeg liker jo å ha henne hjemme også, synes 2-årsalderen er fantastisk!! Så ja, litt rart å sende henne i bhg når jeg er hjemme og kan leke med henne også egentlig...Jeg er så usikker! 

HI

Anonymous poster hash: 3af9b...6f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS. Det koster ikke 2500 kroner i måneden for barnehageplass. Du får nemlig skattefradrag av 25 000 kroner i barnepass.

Skrevet

Såklart! Er politisk oppspinn at 1-2-3 åringer må i bhg for å ha ett godt liv! Hva i alle dager gjorde man før i tiden da?!? Så små barn har det best med primæromsorgspersonen, ALL forskning sier det... Må le litt av de som er så inni denne propagandaen at de sier at "babyen min på 10 mnd trives såååå godt i bhg, og kjeder seg hjemme"... Herremin mødre, ha litt selvtillit og vit at DERE vet hva som er best for deres barn, ikke de ansatte i en bhg.

Anonymous poster hash: 41f1f...e74

Hehe, min 2-åring har faktisk elsket bhg siden hun begynte der 15mnd gammel, helt sant.

Og jeg har god selvtillit som mamma, og vet mye om hva som er godt for ungen min. En av de tingene som er bra for henne er å være sammen med andre barn og voksne, oppleve noe spennende - og så få komme tilbake til mamman sin etter en stund. Det er jeg sikker på at hun vil komme til å savne om jeg tar henne ut derfra, selv om hun også vil kose seg masse sammen med lillesøster og mamma. 

Jeg var selv et sjenert og forsiktig barn og synes det er fantastisk å se hvordan datteren min klarer seg sosialt, hun koser og klemmer på de andre barna, og det er ingen tvil om at hun er glad for å se både dem og de ansatte når hun kommer om morgenen, og så er hun selvfølgelig superglad når mamma kommer og henter henne om ettermiddagen. Dette er jo grunnen til at jeg er usikker i det hele tatt, det sosiale. Rent pedagogisk er jeg ikke i tvil om at jeg kan gi henne et like godt tilbud hjemme, med baking/maling/lesing/turer osv.

HI

Gjest Julia1984
Skrevet

Såklart! Er politisk oppspinn at 1-2-3 åringer må i bhg for å ha ett godt liv! Hva i alle dager gjorde man før i tiden da?!? Så små barn har det best med primæromsorgspersonen, ALL forskning sier det... Må le litt av de som er så inni denne propagandaen at de sier at "babyen min på 10 mnd trives såååå godt i bhg, og kjeder seg hjemme"... Herremin mødre, ha litt selvtillit og vit at DERE vet hva som er best for deres barn, ikke de ansatte i en bhg.

Anonymous poster hash: 41f1f...e74

Du kan ikke helt sammenligne før og nå. Før var det mange barn hjemme pga hjemmeværende mødre. I dag er disse barna i barnehage. Barn skal være med primærpersoner ja, men å leke med andre barn er også viktig for sosial utvikling

Skrevet

Men poenget er vel at hun ikke vil la toåringen miste venner eller gå glipp av ting. Hvis hun passer en annen baby som ikke har fått barnehageplass slipper hun dette.

Jeg forsto ikke helt den med at hun skal ha sitt eget barn i barnehagen, mens hun skal være dagmamma for et annet barn?? Bare for å betale for barnehageplassen??? Det er da vel mye bedre å ha sitt eget barn hjemme enn å ta seg av noen andre sine barn?!!?!!

Anonymous poster hash: 20fec...b58

Anonymous poster hash: a2bda...915

Skrevet

Jeg ville beholdt barnehagen. Min 2åring er hvertfall godt inne i sine egne rutiner i sin hverdag, og det innebærer barnehagen. Han er glad i både barn og voksne der, og jeg ville ikke tatt dette fra han. Men selvfølgelig må dere kjenne på egen situasjon og økonomi.

Anonymous poster hash: 85485...1b7

Skrevet

Så lenge det er masse andre barn hun uansett kan leke med daglig ser jeg ikke problemet, men om alle andre unger er i barnehagen eller du ikke kjenner foreldre med jevngamle barn godt nok til at ungene kan leke sammen daglig, ville jeg ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 1eac5...675
Skrevet

Var selv hjemme med mor og lillebror som 3,5 år, da var hun i tillegg dagmamma for ei jente på min alder. Kunne dette vært en idé i din situasjon? :)

Anonymous poster hash: 80ea8...469
Skrevet

Siden hun er såpass liten enda syns jeg du helt fint kan ha henne hjemme et år :) Tiden går så fort og brått er hun skolejente! Sjekk ut om det er åpen bhg i nærheten du kan bruke :)

Er åpen bhg i nærheten, har ikke testet ut enda men har tenkt å bruke det med 1-åringen uansett. Jeg liker jo å ha henne hjemme også, synes 2-årsalderen er fantastisk!! Så ja, litt rart å sende henne i bhg når jeg er hjemme og kan leke med henne også egentlig...Jeg er så usikker! 

HI

Jeg hadde hatt henne hjemme hadde jeg vært i dine sko :)

Skrevet

Nå er jeg ikke i din situasjon, men jeg hadde ikke tatt min 2 åring ut av barnehagen. Hun trives godt og jeg ser at hun har godt av å være i barnehagen. Jeg ville beholdt plassen og heller hatt henne i bhg korte dager. Jeg tenker det er stor forskjell på å la et barn begynne sent i bhg og faktisk ta det ut av barnehagen. I og med at hun allerede er vant til å være der og trives i bhg vil hun sikkert savne både de andre barna og alt som skjer i bhg.

Skrevet

Når jeg fikk når 2 reduserte jeg plassen til elste til 2 dager i uka i bhg slik at det var lettere å reise til helsestasjonen å slike ting di dagene han var i bhg i plassen for at han skulle være med, Men hadde aldri kunnet tatt elste helt ut av bhg for det var noe han likte kjempe godt. Var selvfølgelig i åpen bhg men di hadde også bare åpent 3 dager i uka så di dagene di ikke hadde åpent var elste i bhg.

Anonymous poster hash: bd445...147

Skrevet

Gått for 50% plass i hvertfall. En grei mellomløsning her.

Skrevet

Jeg hadde beholdt henne i barnehagen slik at hun får den sosiale omgangen med andre barn.

Anonymous poster hash: 096e4...2cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...