Gå til innhold

100% nødvendig med fragminsprøyter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men om legene er uenige og usikre, hvordan i all verden tror du at du kan få svar på et så viktig spørsmål her inne :o

Her er det få leger og mange som svarer kun ut fra egen situasjon og erfaring. Det er ikke nok grunnlag for å ta en så alvorlig avgjørelse på.

Jeg hadde ihvertfall aldri våget å trosse legenes råd og risikert å sette både barnets og eget liv og helse på spill. Da hadde jeg heller valgt å ikke få flere barn om det å ta sprøyter er så grusomt.

Ja, det er grusomt. Men det er uendelig stor forskjell på små og større doser fragmin, ift hvor vondt det gjør (au, det stakk, eller FYTTEH*LVETE HVA SKJER :) )

Hvis jeg glemmer sprøyteskrekken i løpet av de neste ti årene (eller om det kommer en pilleversjon), og jeg kunne fått den minste dosen, kunne jeg kanskje fått flere.

Får dårlig samvittighet ift det første barnet, som blir enebarn.

Anonymous poster hash: bc9c8...199

Dosen avhenger av vekt og indikasjon. 

Anonymous poster hash: 28d79...5bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd når du ikke er interessert i andres råd og erfaringer. Da kunne du like så godt la være.

Du gjør det jo klart at din situasjon er helt spesiell, ingen har opplevd tilsvarende, og ingen kan komme å fortelle deg at angsten kan overvinnes.

Da blir det bare et barn på deg.

Skrevet

Marevan kan du iallefall IKKE ta i et svangerskap, siden det er skadelig for fosteret. Hadde vært mer bekymret hvis legene hadde latt deg stå på det....!

Om det er nødvendig med Fragmin er helt avhengig av hvilken diagnose du har....og vil nok i mange tilfeller være en individuell vurdering. Du kan jo bli gravid og nekte behandling, det har du rett til, men det kan i ytterste konsekvens føre til syk deg, sykt barn, eller at en eller begge av dere omkommer (avhengig av diagnosen du har). 

Anonymous poster hash: a42a0...a73
Skrevet

Vekt (kg)

Dose (IU)

46-56

10 000 (rød sprøyte, 0,4 ml)

57-68

12 500 (orange sprøyte, 0,5 ml)

69-82

15 000 (lilla sprøyte, 0,6 ml)

83-90

18 000 (grå sprøyte, 0,72 ml)

>90 kg: Se Spesielle pasientgrupper,

Overvektige.

Dette er dosering på fragmin. Ingen skal ga 40000 IE daglig.

Anonymous poster hash: 60104...394

Skrevet

Angst er kroppens forsvar, og JO du kan faktisk lære kroppen å senke det forsvaret litt. Men det tar tid og krever veldig hard innsats. Ville absolutt prøvd å få hjelp, psykolog og evnt psykomotorisk fysioterapeut.

Anonymous poster hash: b8f19...cee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...