Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Fikk beskjed av legene om at dersom jeg skulle ønske å få flere barn, må jeg ta fragminsprøyter fra svangerskapets begynnelse, til 3 uker etter fødsel ca. Dette alene gjør at jeg ikke skal ha flere barn; jeg har sprøytefobi. Jeg tok i forb. med sykdom fragminsprøyter i et halvt år (2 gr daglig, 40 000ie pr dag), og det var helt grusomt, selv med emlakrem. Satte selvsagt ikke sprøytene i magen selv, det var mannen min som gjorde det, så det var på nippet til samlivsbrudd... Jeg ser for meg at alt stresset (sterke angstanfall, hyperventilering, alt som hører med...) ikke hadde vært bra i det heletatt for et foster? Hadde vel abortert pga alt stresset... Gikk gravid med min første et helt svangerskap uten problemer, kan jeg bare drite i sprøytene en evt. neste gang (bortsett fra 0-3 uker etter fødsel), siden det gikk bra med nr 1? Eller må jeg belage meg på å kun ha 1 barn? Anonymous poster hash: bc9c8...199
NormaJean Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk?
NormaJean Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Mmm, kom på et mulig alternativ. Det finnes sånne "porter" som diabetikere bruker. Nålen legges subcutant og så setter man insulinen i en liten åpning. Da må man vare stikke 1 gang hver 3 dag eller noe sånt. Men om det går å bruke den til fragmin vet eg ikke. Men verdt å undersøke kanske?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt). Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Mmm, kom på et mulig alternativ. Det finnes sånne "porter" som diabetikere bruker. Nålen legges subcutant og så setter man insulinen i en liten åpning. Da må man vare stikke 1 gang hver 3 dag eller noe sånt. Men om det går å bruke den til fragmin vet eg ikke. Men verdt å undersøke kanske? Porter? Ikke som ved en cvk? Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Verken jeg eller baby ville overlevd uten Fragmin-sprøytene (og annen medisin). For drøye fem år siden var sprøyteskrekken uholdbar. I hele 2013 satt jeg to Fragmin-sprøyter på meg selv daglig. Det er mulig å kurere angst. Anonymous poster hash: 8254c...5a3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt). Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Det er klart sprøyteskrekken er irrasjonell. Det er en bitteliten nål. Og forresten så er det ingen som kan pålegge deg noen som helst slags behandling hvis du ikke er umyndiggjort. Det er ditt valg. Anonymous poster hash: 60104...394
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Verken jeg eller baby ville overlevd uten Fragmin-sprøytene (og annen medisin). For drøye fem år siden var sprøyteskrekken uholdbar. I hele 2013 satt jeg to Fragmin-sprøyter på meg selv daglig. Det er mulig å kurere angst.Anonymous poster hash: 8254c...5a3 For DEG ja. Ikke vær så påståelig. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt).Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Det er klart sprøyteskrekken er irrasjonell. Det er en bitteliten nål. Og forresten så er det ingen som kan pålegge deg noen som helst slags behandling hvis du ikke er umyndiggjort. Det er ditt valg. Anonymous poster hash: 60104...394 Har du satt 20 000ie i arrvev? Da vet du at det ikke bare er en liten nål, det er utrolig vondt, som om 10 veps stikker deg. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Jeg aner ikke hvorfor du må ta sprøyter og ikke hva som skjer om du ikke tar de. Men jeg vet at når en lege sier at du må ta den medisinen i et ev nytt svangerskap, og ikke sier at de er anbefalt, så er det fullstendig galskap å la det være! Om du føler at du ikke makter å ta sprøyter en kort periode av livet ditt for å sikre best mulig utgangspunkt for barnet ditt, så lat du være å få flere barn! Du gambler ikke med livet og helsen dets fordi 'det går sikkert bra'. Fullstendig vanvittig tankegang. Anonymous poster hash: d38fd...3c4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Hvilken sykdom har du da? Man bruker fragmin for å hindre blodpropper. Vil du heller risikere ditt eget liv eller fosterets liv enn å overkomme angsten for sprøyter? Anonymous poster hash: a2ead...9a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt).Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Det er klart sprøyteskrekken er irrasjonell. Det er en bitteliten nål. Og forresten så er det ingen som kan pålegge deg noen som helst slags behandling hvis du ikke er umyndiggjort. Det er ditt valg. Anonymous poster hash: 60104...394 Har du satt 20 000ie i arrvev? Da vet du at det ikke bare er en liten nål, det er utrolig vondt, som om 10 veps stikker deg. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Du har vel ikke arrvev på armer, mage og lår? Anonymous poster hash: 60104...394
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt).Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Det er klart sprøyteskrekken er irrasjonell. Det er en bitteliten nål. Og forresten så er det ingen som kan pålegge deg noen som helst slags behandling hvis du ikke er umyndiggjort. Det er ditt valg. Anonymous poster hash: 60104...394 Har du satt 20 000ie i arrvev? Da vet du at det ikke bare er en liten nål, det er utrolig vondt, som om 10 veps stikker deg. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Du har vel ikke arrvev på armer, mage og lår? Anonymous poster hash: 60104...394 1: de skal tas i mgen uansett. Hilsen legen. 2: jo, over hele. På grunn av sprøytene. De har ødelagt hele magen, jeg har blødd, det har blitt masse blodansamlinger, og kuler og arr... Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Du kan velge et barn ingen sprøyter. Et svangerskap til uten sprøyter, hvor ditt barn risikerer å både miste sin mor og et ufødt søsken. Eller du kan velge et svangerskap til med spøryter. Deres valg. Anonymous poster hash: 28d79...5bc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Jeg aner ikke hvorfor du må ta sprøyter og ikke hva som skjer om du ikke tar de. Men jeg vet at når en lege sier at du må ta den medisinen i et ev nytt svangerskap, og ikke sier at de er anbefalt, så er det fullstendig galskap å la det være! Om du føler at du ikke makter å ta sprøyter en kort periode av livet ditt for å sikre best mulig utgangspunkt for barnet ditt, så lat du være å få flere barn! Du gambler ikke med livet og helsen dets fordi 'det går sikkert bra'. Fullstendig vanvittig tankegang. Anonymous poster hash: d38fd...3c4 Nei, min erfaring (med et tyve-tredvetalls leger) er at de ikke aner hva de snakker om. De kan ingenting! Jeg stoler ikke på dem på noen måte, aldri noensinne. Ikke etter de erfaringene med feilbehandling og pine de har utsatt meg for, derfor tviler jeg såpass på det de sier at jeg spør her, om noen har kunnskap om emnet. Hvilken sykdom har du da? Man bruker fragmin for å hindre blodpropper. Vil du heller risikere ditt eget liv eller fosterets liv enn å overkomme angsten for sprøyter?Anonymous poster hash: a2ead...9a8 Nei, ikke dersom det viser seg at det ER en risiko. Det er det som er hele spørsmålet - om det i det heletatt er en reell risiko. De inkompetente legene sa at det kunne være en meget stor porsjon uflaks også, mtp at jeg har vært syk, at det ikke nødvendigvis har noe som helst å gjøre med min "sykdom", det var det siste jeg hørte fra en lege jeg var hos nå i juni. At det bare var rein og skjær uflaks. Og når han (ny lege, vikar) sier det er uflaks, så tenkte jeg at kanskje det var det da, kanskje det ikke eksisterer noen risiko før etter fødsel (når antikoaguleringsstoffene ikke fungerer optimalt). Legene jeg kjenner er alltid føre-var, det er derfor de ikke turte å - nok en gang - sette meg på marevan siden de presterte å gjøre meg syk sist, så jeg måtte ta høyest lovlig dose fragmin 2 ggr daglig i magen istedet. Antakeligvis hadde det gått helt bra uten noe som helst. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Jeg aner ikke hvorfor du må ta sprøyter og ikke hva som skjer om du ikke tar de. Men jeg vet at når en lege sier at du må ta den medisinen i et ev nytt svangerskap, og ikke sier at de er anbefalt, så er det fullstendig galskap å la det være! Om du føler at du ikke makter å ta sprøyter en kort periode av livet ditt for å sikre best mulig utgangspunkt for barnet ditt, så lat du være å få flere barn! Du gambler ikke med livet og helsen dets fordi 'det går sikkert bra'. Fullstendig vanvittig tankegang. Anonymous poster hash: d38fd...3c4 Nei, min erfaring (med et tyve-tredvetalls leger) er at de ikke aner hva de snakker om. De kan ingenting! Jeg stoler ikke på dem på noen måte, aldri noensinne. Ikke etter de erfaringene med feilbehandling og pine de har utsatt meg for, derfor tviler jeg såpass på det de sier at jeg spør her, om noen har kunnskap om emnet. Hvilken sykdom har du da? Man bruker fragmin for å hindre blodpropper. Vil du heller risikere ditt eget liv eller fosterets liv enn å overkomme angsten for sprøyter?Anonymous poster hash: a2ead...9a8 Nei, ikke dersom det viser seg at det ER en risiko. Det er det som er hele spørsmålet - om det i det heletatt er en reell risiko. De inkompetente legene sa at det kunne være en meget stor porsjon uflaks også, mtp at jeg har vært syk, at det ikke nødvendigvis har noe som helst å gjøre med min "sykdom", det var det siste jeg hørte fra en lege jeg var hos nå i juni. At det bare var rein og skjær uflaks. Og når han (ny lege, vikar) sier det er uflaks, så tenkte jeg at kanskje det var det da, kanskje det ikke eksisterer noen risiko før etter fødsel (når antikoaguleringsstoffene ikke fungerer optimalt). Legene jeg kjenner er alltid føre-var, det er derfor de ikke turte å - nok en gang - sette meg på marevan siden de presterte å gjøre meg syk sist, så jeg måtte ta høyest lovlig dose fragmin 2 ggr daglig i magen istedet. Antakeligvis hadde det gått helt bra uten noe som helst. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Om du har måttet tp 40 000 ie tidligere hvilket er en kjempe dose, så er det ingen tvil om at du må ta Fragmin under et evt nytt svangerskap. Men det er selvsagt opp til deg å gamble med ditt eget og ditt ufødte barnsliv. Forøvrig kan jeg ikke forstå at du mener du skal få mer ut av denne tråden enn å diskutere med legen din. Anonymous poster hash: 28d79...5bc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Du har fortsatt inne svart helt på hvorfor du har fått fragmin før. Har du hatt blodpropp selv tidligere? Har du lupus? Eller annet? Anonymous poster hash: a2ead...9a8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Heeelt umulig å svare på dette uten å kjenne til hva som feiler deg, det må du da skjønne. Du kommer aldri til å få noe svar som gir noen garanti, verken her eller hos legen. Personlig ville jeg aldri utsatt meg og et ufødt barn for risikoen, men hvis du velger å bli gravid uten å følge legens råd tror jeg ikke du kan vente deg noen særlig oppfølging heller. Anonymous poster hash: e24b8...ed1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Om hvordan der går å droppe fragminen må du diskutere med legen din om...... Nå vet jeg ikke hva slags sykdom du har i grunn (leiden mutasjon?) MEN, du får ikke en slik beskjed fra legen uten at det er nødvendig. Så du må jo selv ta ett valg, høre på legen eller velge å kunne ha ett barn! Hvis du velger å prøve på barn så kan du jo feks be om hjelp med å bearbeide din sprøyteskrekk? Dessverre kan ikke denne sprøyteskrekken forsvinne, for den er ikke irrasjonell (kun ett punkt er irrasjonelt: at jeg kommer til å dø.. Men resten er jo sant: jeg kommer til å få panikkanfall, jeg kommer til å gråte, jeg kommertil å hyperventilere, og sist, men ikke minst: jeg kommer til å få utrolig vondt).Nei, legene vil jo være på den sikre siden, og er antageligvis pålagt på en eller annen måte til å opplyse om at de anbefaler fragminsprøyter ved en evt. graviditet. Jeg var på ultralyd hver 5. uke gjennom hele det første svangerskapet, legen så blodgjennomstrømning til morkaken osv, og alt var hele veien i skjønneste orden. For det går nesten alltid bra! Jeg tror heller egene tenker på meg og min egen helse, jeg ble syk etter fødsel. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Det er klart sprøyteskrekken er irrasjonell. Det er en bitteliten nål. Og forresten så er det ingen som kan pålegge deg noen som helst slags behandling hvis du ikke er umyndiggjort. Det er ditt valg. Anonymous poster hash: 60104...394 Har du satt 20 000ie i arrvev? Da vet du at det ikke bare er en liten nål, det er utrolig vondt, som om 10 veps stikker deg. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Du har vel ikke arrvev på armer, mage og lår? Anonymous poster hash: 60104...394 1: de skal tas i mgen uansett. Hilsen legen. 2: jo, over hele. På grunn av sprøytene. De har ødelagt hele magen, jeg har blødd, det har blitt masse blodansamlinger, og kuler og arr... Anonymous poster hash: bc9c8...199 Den skal settes subcutant. Hvis magen er helt umulig for deg å sette i, vil den fungere hvis du setter den i annet fettvev og. Har faktisk vondt for å tro at du har arrvev fra hofte til hofte og opp til brystbeinet. Anonymous poster hash: 60104...394
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 Jeg aner ikke hvorfor du må ta sprøyter og ikke hva som skjer om du ikke tar de. Men jeg vet at når en lege sier at du må ta den medisinen i et ev nytt svangerskap, og ikke sier at de er anbefalt, så er det fullstendig galskap å la det være! Om du føler at du ikke makter å ta sprøyter en kort periode av livet ditt for å sikre best mulig utgangspunkt for barnet ditt, så lat du være å få flere barn! Du gambler ikke med livet og helsen dets fordi 'det går sikkert bra'. Fullstendig vanvittig tankegang. Anonymous poster hash: d38fd...3c4 Nei, min erfaring (med et tyve-tredvetalls leger) er at de ikke aner hva de snakker om. De kan ingenting! Jeg stoler ikke på dem på noen måte, aldri noensinne. Ikke etter de erfaringene med feilbehandling og pine de har utsatt meg for, derfor tviler jeg såpass på det de sier at jeg spør her, om noen har kunnskap om emnet. Hvilken sykdom har du da? Man bruker fragmin for å hindre blodpropper. Vil du heller risikere ditt eget liv eller fosterets liv enn å overkomme angsten for sprøyter?Anonymous poster hash: a2ead...9a8 Nei, ikke dersom det viser seg at det ER en risiko. Det er det som er hele spørsmålet - om det i det heletatt er en reell risiko. De inkompetente legene sa at det kunne være en meget stor porsjon uflaks også, mtp at jeg har vært syk, at det ikke nødvendigvis har noe som helst å gjøre med min "sykdom", det var det siste jeg hørte fra en lege jeg var hos nå i juni. At det bare var rein og skjær uflaks. Og når han (ny lege, vikar) sier det er uflaks, så tenkte jeg at kanskje det var det da, kanskje det ikke eksisterer noen risiko før etter fødsel (når antikoaguleringsstoffene ikke fungerer optimalt). Legene jeg kjenner er alltid føre-var, det er derfor de ikke turte å - nok en gang - sette meg på marevan siden de presterte å gjøre meg syk sist, så jeg måtte ta høyest lovlig dose fragmin 2 ggr daglig i magen istedet. Antakeligvis hadde det gått helt bra uten noe som helst. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Du vet det er frivillig å oppsøke helsevesenet? Har vondt for å tro at du har møtt på 20-30 inkompetente leger. Det finnes jo råtne egg i den bransjen og, men ikke alle man er borti. Det hender man må gå litt i seg selv og. Du høres ut som en drømmepasient. Har aldri hørt om noen som har fått 40000 IE fragmin i døgnet. Anonymous poster hash: 60104...394
*Miss Marple* Skrevet 29. juni 2014 #21 Skrevet 29. juni 2014 Men om legene er uenige og usikre, hvordan i all verden tror du at du kan få svar på et så viktig spørsmål her inne Her er det få leger og mange som svarer kun ut fra egen situasjon og erfaring. Det er ikke nok grunnlag for å ta en så alvorlig avgjørelse på. Jeg hadde ihvertfall aldri våget å trosse legenes råd og risikert å sette både barnets og eget liv og helse på spill. Da hadde jeg heller valgt å ikke få flere barn om det å ta sprøyter er så grusomt.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #22 Skrevet 29. juni 2014 Jeg aner ikke hvorfor du må ta sprøyter og ikke hva som skjer om du ikke tar de. Men jeg vet at når en lege sier at du må ta den medisinen i et ev nytt svangerskap, og ikke sier at de er anbefalt, så er det fullstendig galskap å la det være! Om du føler at du ikke makter å ta sprøyter en kort periode av livet ditt for å sikre best mulig utgangspunkt for barnet ditt, så lat du være å få flere barn! Du gambler ikke med livet og helsen dets fordi 'det går sikkert bra'. Fullstendig vanvittig tankegang. Anonymous poster hash: d38fd...3c4 Nei, min erfaring (med et tyve-tredvetalls leger) er at de ikke aner hva de snakker om. De kan ingenting! Jeg stoler ikke på dem på noen måte, aldri noensinne. Ikke etter de erfaringene med feilbehandling og pine de har utsatt meg for, derfor tviler jeg såpass på det de sier at jeg spør her, om noen har kunnskap om emnet. Hvilken sykdom har du da? Man bruker fragmin for å hindre blodpropper. Vil du heller risikere ditt eget liv eller fosterets liv enn å overkomme angsten for sprøyter?Anonymous poster hash: a2ead...9a8 Nei, ikke dersom det viser seg at det ER en risiko. Det er det som er hele spørsmålet - om det i det heletatt er en reell risiko. De inkompetente legene sa at det kunne være en meget stor porsjon uflaks også, mtp at jeg har vært syk, at det ikke nødvendigvis har noe som helst å gjøre med min "sykdom", det var det siste jeg hørte fra en lege jeg var hos nå i juni. At det bare var rein og skjær uflaks. Og når han (ny lege, vikar) sier det er uflaks, så tenkte jeg at kanskje det var det da, kanskje det ikke eksisterer noen risiko før etter fødsel (når antikoaguleringsstoffene ikke fungerer optimalt). Legene jeg kjenner er alltid føre-var, det er derfor de ikke turte å - nok en gang - sette meg på marevan siden de presterte å gjøre meg syk sist, så jeg måtte ta høyest lovlig dose fragmin 2 ggr daglig i magen istedet. Antakeligvis hadde det gått helt bra uten noe som helst. Anonymous poster hash: bc9c8...199 Du vet det er frivillig å oppsøke helsevesenet? Har vondt for å tro at du har møtt på 20-30 inkompetente leger. Det finnes jo råtne egg i den bransjen og, men ikke alle man er borti. Det hender man må gå litt i seg selv og. Du høres ut som en drømmepasient. Har aldri hørt om noen som har fått 40000 IE fragmin i døgnet. Anonymous poster hash: 60104...394 Jeg var en drømmepasient, jeg var såpass stille og innesluttet (også kalt dypt deprimert og apatisk) at de lurte på hvorfor jeg var så stille. Ånei, har du ikke hørt om dt, du? Fantastisk interessant, igrunn. Nå kan du høre om det. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #23 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tok også fragminsprøyter i hele svangerskapet og noen uker etterpå. Før var jeg typen som besvimte når jeg måtte ta sprøyter / stikkes, men jeg har fått kurert sprøyteskrekken litt etter litt. Da det var klart at jeg måtte bruke fragmin i hele sv.skapet, så fikk jeg kurs på sykehuset. Jeg lå inne på sykehuset å gråt i flere dager, fordi jeg ikke turde stikke meg selv. Jeg hadde de samme anfall som deg , med panikk osv. Men eg klarte tilslutt å sette de hersens sprøytene. Med tanke på at dette var livredningen for både meg og babyen, så klarte jeg det til slutt. Jeg lærte et triks hos sykepleier og det var gull verdt for den hysteriske personen jeg var den gang. Man tar sprøyten i magefettet, man tar litt mage mellom fingertuppene, så kniper man å hardt at det gjør litt vondt. Da kjenner man faktisk ikke at man setter sprøyten. Helt genialt egentlig Jeg tror at de fleste, kan til dels bli kvitt angst for vi ting vi ikke takler, kanskje ikke helt kvitt angsten, men til en viss grad..det er hjelp å få der ute. Anonymous poster hash: cf6f0...8b9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #24 Skrevet 29. juni 2014 Men om legene er uenige og usikre, hvordan i all verden tror du at du kan få svar på et så viktig spørsmål her inne Her er det få leger og mange som svarer kun ut fra egen situasjon og erfaring. Det er ikke nok grunnlag for å ta en så alvorlig avgjørelse på. Jeg hadde ihvertfall aldri våget å trosse legenes råd og risikert å sette både barnets og eget liv og helse på spill. Da hadde jeg heller valgt å ikke få flere barn om det å ta sprøyter er så grusomt. Ja, det er grusomt. Men det er uendelig stor forskjell på små og større doser fragmin, ift hvor vondt det gjør (au, det stakk, eller FYTTEH*LVETE HVA SKJER )Hvis jeg glemmer sprøyteskrekken i løpet av de neste ti årene (eller om det kommer en pilleversjon), og jeg kunne fått den minste dosen, kunne jeg kanskje fått flere. Får dårlig samvittighet ift det første barnet, som blir enebarn. Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #25 Skrevet 29. juni 2014 Jeg tok også fragminsprøyter i hele svangerskapet og noen uker etterpå. Før var jeg typen som besvimte når jeg måtte ta sprøyter / stikkes, men jeg har fått kurert sprøyteskrekken litt etter litt. Da det var klart at jeg måtte bruke fragmin i hele sv.skapet, så fikk jeg kurs på sykehuset. Jeg lå inne på sykehuset å gråt i flere dager, fordi jeg ikke turde stikke meg selv. Jeg hadde de samme anfall som deg , med panikk osv. Men eg klarte tilslutt å sette de hersens sprøytene. Med tanke på at dette var livredningen for både meg og babyen, så klarte jeg det til slutt. Jeg lærte et triks hos sykepleier og det var gull verdt for den hysteriske personen jeg var den gang. Man tar sprøyten i magefettet, man tar litt mage mellom fingertuppene, så kniper man å hardt at det gjør litt vondt. Da kjenner man faktisk ikke at man setter sprøyten. Helt genialt egentlig Jeg tror at de fleste, kan til dels bli kvitt angst for vi ting vi ikke takler, kanskje ikke helt kvitt angsten, men til en viss grad..det er hjelp å få der ute.Anonymous poster hash: cf6f0...8b9 Du, jeg tok sprøyter i et halvt år, det knipegreiene fungerer ikke lenger etter en stund... til og med Emla fungerer ikke etter en stund, når magen er så ødelagt t du ikke treffer i annet enn arr. MEN du fikk sikkert en lav dose fragmin, jeg fikk den høyeste som er lov. Det er sikkert derfor de sprøytene jeg tok var sinnsykt vonde og ødela magen min og lagde arr, som sprøytene traff Anonymous poster hash: bc9c8...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå