Gå til innhold

Hvem bestemte navnet til barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr 1 var vi veldig enige

Nr 2 fant jeg et navn og nevte det så mye at pappan også begynte å like det

Nr 3 var vi også enige

Jeg bestemte at barna skulle ha begge etternavn, det SKULLE de,samme hva pappan sa..!

Anonymous poster hash: 573ee...4d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi ;)

Anonymous poster hash: fe11d...fec

Grusomme faktisk...

Anonymous poster hash: 73150...e1e

Ja. Assosiasjonene mine rundt de navnene er koblet til en vanskelig oppvekst med mobbing, så derfor misliker jeg navnene mer enn at de bare ikke er fine.

Anonymous poster hash: fe11d...fec

Da kan du jo heller si det er navn du av diverse grunner ikke liker, ikke at de er grusomme?

Anonymous poster hash: 73150...e1e

Skrevet

På vår datter hadde vi hvert vårt yndlingsnavn som tilfeldigvis begynte på samme bokstav og som ikke var så helt ulike egentlig. Siden jeg har et nært familiemedlem som het hans yndlingsnavn så syntes jeg det ble litt for nært. Hadde blitt sånn store-I og lille-I og han forsto det og vi ble enige om mitt forslag og er begge veldig fornøyde. Jeg bestemte at jeg ville ta hans etternavn og kutte ut mitt gamle etternavn da vi giftet oss. Nå er vi en familie som alle tre har ett og samme etternavn og det synes jeg er veldig koselig og enkelt og greit. (Ikke noe vondt om de som har flere mellom og etternavn altså bare så det er sagt) :)

Skrevet

Med nr 1 var jeg alene..da var valget lett.

Nr 2 : vi var veldig uenige om første navn. Vi ble enige om at han fikk fornavn om det ble jente, og jeg hvis det ble gutt. Mellomnavnet fikk den andre av oss. Vi fikk gutt.

Nr 3: mannen mente at siden jeg fikk bestemme på nr 2, skulle han bestemme på ne 3. Jeg var uenig. Vi inngikk en avtale. Men jeg sa det var greit, så lenge jeg hadde vetorett. Jeg skulle tross alt også leve med navnet. Han bestemte at barnet skulle bli oppkalt etter store tenkere i historien. Det ble mye bruk av vetoretten. Han fikk et fornavn jeg kan leve med, mellomnavnet finner jeg fortsatt like grusomt.

Anonymous poster hash: b034f...e93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...