Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Nr 1 .Jeg og pappaen var enige Nr2.Vi hadde en favoritt men så et fint navn i fødseldagannonser som vi likte bedre. Nr 3.Hadde en favoritt men søskene ville at hun skulle hete noe annet så da fikk de velge,husker at jeg hadde litt klump i magen men angrer ikke nå. Anonymous poster hash: b5a29...540
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Jeg valgte både fornavn og etternavn Anonymous poster hash: 7aaf3...792
PeppaPig Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Vi hadde noen favoritter hver og hang opp liste på kjøleskapet så vi fikk "kjent" på navnene. Endte opp med førstevalget til mannen min og det var det rette navnet til datteren vår. Vi gjør det på samme måten hvis (forhåpentligvis) vi blir gravide igjen. Jeg har veldig lyst å kalle opp etter mormoren til mannen min (blir det jente) men han har allerede satt seg på bakbena angående det
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Mannen og jeg Anonymous poster hash: b7079...56b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Mannen og jeg, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 73150...e1e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Jeg. Mannen likte ikke navnet jeg ville ha (Oppkalling etter min farfar) men tror han liker det nå Anonymous poster hash: e98db...b08
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 jeg, barnet er ikke født enda men mannen har sakt at jeg kan bestemme siden navnet er ikke det viktigste for han. + han hater å bestemme ting så veldig lett å bare la meg gjøre det. Anonymous poster hash: f79b0...27e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi Anonymous poster hash: fe11d...fec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi Anonymous poster hash: fe11d...fec Grusomme faktisk... Anonymous poster hash: 73150...e1e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Jeg ville så gjerne oppkalle etter min bestemor som har betydd veldig mye for meg og har stillt opp når ikke alt var så enkelt. Denne damen betydde så ufattelig mye for meg, men mannen ville ikke Etter mye krangling gikk vi for et navn som han syntes var vakkert. Jeg er i den dag i dag ikke fornøyd (synes faktisk navnet er mindre pent)og angrer som en hund på at jeg ikke bare presset på, men men. Hvis vi får enda en jente SKAL hun kalles opp etter min kjære bestemor. Han fikk bestemme en gang, jeg bestemmer neste gang uansett hva han synes. Anonymous poster hash: c6b8b...0ff
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi Anonymous poster hash: fe11d...fec Grusomme faktisk... Anonymous poster hash: 73150...e1e Ja. Assosiasjonene mine rundt de navnene er koblet til en vanskelig oppvekst med mobbing, så derfor misliker jeg navnene mer enn at de bare ikke er fine. Anonymous poster hash: fe11d...fec
Gjest beef sister Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Vi ble enige, men det var mine forslag som vant.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #14 Skrevet 29. juni 2014 Det stod mellom 2 navn, og pappaen sa at "da tar vi det". Da var det greit... Anonymous poster hash: 39d2a...af8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #15 Skrevet 29. juni 2014 Vi ble enige om to navn vi begge likte. Da gutten vår ble født ble det jeg likte best. Far mente det passet bedre Anonymous poster hash: ae79b...251
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi Anonymous poster hash: fe11d...fec Har jeg et grumsomt navn :-( Anonymous poster hash: c2237...bce
☆☆☆ Skrevet 29. juni 2014 #17 Skrevet 29. juni 2014 Ungane har dei finaste namna vi kunne einast om. Etternamn vart valgt fordi han er knytta til sitt namn (gardsnamn) og eg ikkje brydde meg om kva etternamn vi hadde.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #18 Skrevet 29. juni 2014 Det var pappaen som ville ha det navnet vi valgte. Først satte jeg meg helt på bakbena og nektet. Men etter å ha snakket om alle mulige andre navn i flere måneder så slo det meg en dag at det navnet pappaen ville ha var jo rett. Så helt plutselig sa jeg bare til mannen: Ja, nå vet jeg hva gutten skal hete. Det er ...... som ligger inni her! Pappaen nektet ikke på det nei:) Da svigermor kom hjem fra sykehuset med barn nr.7 rakte svigerfar henne en liste med 5 navn han likte og så fikk hun velge det hun ville ha. Må le litt av den:) Anonymous poster hash: 7e48e...a14
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #19 Skrevet 29. juni 2014 Vi bestemte det sammen, men del var kompromissnavn. Jeg likte over hodet ikke hans favorittnavn og omvendt. Jeg elsker gammeldagse navn (Margrethe, Ingeborg, Tormod osv), han liker grusomme 70-tallsnavn (Hege, Heidi, Anders osv). Endte med internasjonale mer populære navn på alle tre (Lilly, Emma, David osv). Er fornøyd, selv om jeg hadde sett at jeg hadde fått vilja mi Anonymous poster hash: fe11d...fec Har jeg et grumsomt navn :-( Anonymous poster hash: c2237...bce Det har visst jeg også, nytt for meg Anonymous poster hash: e4787...041
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #20 Skrevet 29. juni 2014 Det ble de navnene jeg mest ville ha. De kom til meg da jeg var gravid. Vi snakket selvfølgelig mye om det før det ble slik. Etternavnet var greit siden vi var gifte og jeg allerede hadde tatt hans etternavn. Da var avtalen ett av mine mellomnavn (tidligere etternavn) skulle bli barnas mellomnavn. Anonymous poster hash: 62b9f...8d0
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. juni 2014 #21 Skrevet 29. juni 2014 Han fikk velge mellom de alternativene jeg la frem. Etternavnet ble det en lengre diskusjon om, men jeg vant
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #22 Skrevet 29. juni 2014 Barna har mitt etternavn. Fornavnet er et kompromiss, men mannen har hatt absolutt mest å si på fornavnet Anonymous poster hash: 41a04...e6c
skjotta Skrevet 29. juni 2014 #23 Skrevet 29. juni 2014 Vi ble enige. Ingen av oss "bestemte seg" for et navn og sloss for det. Vi valgte våre favoritter i fellesskap og var begge innstilt på å finne navn vi begge likte.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #24 Skrevet 29. juni 2014 Det var meg, pappaen var enig men jeg hadde ikke valgt noe annet enn akkurat de jeg ville ha. han føler sikkert at vi gjorde det sammen, men jeg hadde bestemt meg. Anonymous poster hash: cebe5...87e
LME1001 Skrevet 29. juni 2014 #25 Skrevet 29. juni 2014 Første navnet bestemte jeg meg for 12 år i forveien, og min mann var enig (vi har vært kjærester i 14 år). Andre navnet diktet jeg selv opp, og min mann elsket det. Så vi har aldri hatt noen navnediskusjoner noen gang..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå