Gå til innhold

Er dette naturlig oppførsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke sette meg inn i problemstillingen, siden det ikke bør være et problem.

Man har selvfølgelig respekt for følelsene til den man er sammen med!

Anonymous poster hash: cba22...348
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann hadde nok ikke laget et stort nummer ut av det.Men for din mMm betyr dette mye! Hva er det du ikke forstår?? Du spør om råd men nekter og ta de til deg.

Hvis det er samboeren din du vil være sammen med, så gi eksmannen beskjed om at det sårer ham at dere har sporadisk kontakt spesielt mtp måten bruddet skjedde.

Skrevet

Jo det er så. Det bare byr meg litt i mot å skulle måtte be min eks å gjøre noe slikt på et helt urasjonelt grunnlag. Jeg har aldri gitt min mann noen grunn til å betvile at det er han jeg elsker, så jeg synes det er unødvendig. Jeg følte jeg framsto som en tulling når jeg sendte min eks melding for å be han kutte ut å ta kontakt med meg. Hvorpå han igjen fortalte til en felles venn av oss at han syntes dette var barnslig og utidig oppførsel. Så dere mener det er ok å si til en eks at man ikke bør ha kontakt lengre?

Anonymous poster hash: f0e98...605
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jo det er så. Det bare byr meg litt i mot å skulle måtte be min eks å gjøre noe slikt på et helt urasjonelt grunnlag. Jeg har aldri gitt min mann noen grunn til å betvile at det er han jeg elsker, så jeg synes det er unødvendig. Jeg følte jeg framsto som en tulling når jeg sendte min eks melding for å be han kutte ut å ta kontakt med meg. Hvorpå han igjen fortalte til en felles venn av oss at han syntes dette var barnslig og utidig oppførsel. Så dere mener det er ok å si til en eks at man ikke bør ha kontakt lengre?

Du er nok ganske opptatt av eksen din enda, siden du prater med felles venner om han, sender meldinger til ham osv. Din samboer har vært borti drittkjerringer og er livredd for å bli forlatt. I tillegg viser du motvilje mot å gifte deg med ham, mens du gikk til alters med eksmannen. Du skal da bry deg mer om hva din samboer synes, enn hva eksen og hans kompiser tenker og tror???? Og jo, hadde min mann fortalt meg hvor mye han elsket sin ekskone, om alle de fine stundene de har hatt sammen, så hadde jeg også begynt å tvile. Hvorfor stakk han hvis det var så bra og hva er poenget med å fortelle meg om dette?

Skrevet

Vel, de eneste gangene jeg faktisk tenker på min eks, er når min samboer prater om han. Utenom det får jeg den ene bursdagsmeldingen i året, og kanskje en melding for å høre hvordan det går. Jeg tar aldri kontakt med han, og heller ofrer jeg han ikke en tanke i det daglige.  

Angående vennen min, var det han som kom til meg for å fortelle at eksen min var misfornøyd med at jeg ikke ville ha kontakt. Grunnen til at min samboer vet så mye, er fordi vi snakket som venner i begynnelsen. Det kunne ikke falt meg inn nå og fortalt det jeg gjorde da, men nå er det jo for sent.

Han dro fordi han var deprimert og ville bo i nærheten av sin familie, men jeg ville være her jeg er. En ting førte til en annen, og det endte i skilsmisse. Jeg angret meg en stund etterpå, men tro meg. Jeg var over dette mennesket da jeg møtte min nåværende mann. Noe han også er fullt klar over.

HI

Skrevet

Vel, de eneste gangene jeg faktisk tenker på min eks, er når min samboer prater om han. Utenom det får jeg den ene bursdagsmeldingen i året, og kanskje en melding for å høre hvordan det går. Jeg tar aldri kontakt med han, og heller ofrer jeg han ikke en tanke i det daglige.  

Angående vennen min, var det han som kom til meg for å fortelle at eksen min var misfornøyd med at jeg ikke ville ha kontakt. Grunnen til at min samboer vet så mye, er fordi vi snakket som venner i begynnelsen. Det kunne ikke falt meg inn nå og fortalt det jeg gjorde da, men nå er det jo for sent.

Han dro fordi han var deprimert og ville bo i nærheten av sin familie, men jeg ville være her jeg er. En ting førte til en annen, og det endte i skilsmisse. Jeg angret meg en stund etterpå, men tro meg. Jeg var over dette mennesket da jeg møtte min nåværende mann. Noe han også er fullt klar over.

HI

Men hvorfor er eksen MISFORNØYD med at du ikke ønsker mer kontakt når han her ny kone? Og hvorfor bryr du deg om hva han er fornøyd med eller ikke?

Anonymous poster hash: b1997...b7a

Skrevet

Jeg har ikke spurt han, men skal jeg gjette vil jeg tro han synes det er merkelig at han ikke skal kunne få sende en uskyldig bursdags melding en gang i året. Han vil, så vidt jeg vet, bare ha et vennskap. Dette er en person jeg tilbragte 5,5 år av livet mitt med, og jeg bryr meg fortsatt om han i den grad at jeg vil han skal ha det bra. Ikke fordi jeg har følelser for han og vil ha han tilbake. Dette vet han, derfor går han nok ut i fra at det var min nåværende mann som ba meg gjøre dette.

HI

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har ikke spurt han, men skal jeg gjette vil jeg tro han synes det er merkelig at han ikke skal kunne få sende en uskyldig bursdags melding en gang i året. Han vil, så vidt jeg vet, bare ha et vennskap. Dette er en person jeg tilbragte 5,5 år av livet mitt med, og jeg bryr meg fortsatt om han i den grad at jeg vil han skal ha det bra. Ikke fordi jeg har følelser for han og vil ha han tilbake. Dette vet han, derfor går han nok ut i fra at det var min nåværende mann som ba meg gjøre dette.

HI

Og da går han rundt og prater dritt om deg med at du er barnslig. Kjempefin fyr må jeg si. Not!

Skrevet

HI

Og da går han rundt og prater dritt om deg med at du er barnslig. Kjempefin fyr må jeg si. Not!

Jeg tenker han er skuffet fordi han vet det ikke er jeg som egentlig vil det. Men i all ærlighet hadde jeg egentlig ikke tenkt over det uansett om han aldri mer sendte meg meldinger. Det er meg likegyldig om han sender meldinger, eller ikke. Min samboer mener denne mannen fortsatt har følelser på meg, grunnet denne reaksjonen fra han, men jeg tror ikke det. Og om han så hadde det ville han aldri sagt noe, heller ikke ville jeg hatt han tilbake. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor min samboer insisterer på at all kontakt kuttes.

HI

Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare respektere følelsene til mannen din?
Det er jo ikke snakk om en nær venn, så det burde jo ikke være et tap?

Anonymous poster hash: cba22...348
Skrevet

Jeg gjorde jo det, etter en del om og men. Jeg nektet først fordi jeg ikke ser en rasjonell grunn til å gjøre det, men gav etter etterhvert. Han sa det faktum at jeg nektet, gjorde det enda verre. Selv om mitt synspunkt er at det ikke var noen grunn til å gjøre det i utgangspunktet. Så jeg respekterte følelsene hans, jeg bare forstår ikke hvorfor han ikke stoler på meg.

HI

Skrevet

Jeg gjorde jo det, etter en del om og men. Jeg nektet først fordi jeg ikke ser en rasjonell grunn til å gjøre det, men gav etter etterhvert. Han sa det faktum at jeg nektet, gjorde det enda verre. Selv om mitt synspunkt er at det ikke var noen grunn til å gjøre det i utgangspunktet. Så jeg respekterte følelsene hans, jeg bare forstår ikke hvorfor han ikke stoler på meg.

HI

Du forstår ikke hvorfor han ikke stoler på deg...

Prøv å se det fra hans side.

Han ble dumpet av forloveden - en kvinne som hadde sagt ja til å gifte seg med ham.

Du vil ikke gifte deg med ham en gang.

Du insisterte på å holde kontakten med din eks - selv om det bare var en melding til bursdag (og en om forespørsel om fb-vennskap og en om...). Dette fra en mann som du ikke bare giftet deg med, men som du også har omtalt å være den personen som forstod deg best, du var i tvil om du skulle ta ham tilbake osv.

Du hevder at det er likegyldig for deg om du hører fra din eksmann igjen eller ikke. Likevel kjempet du for å holde kontakten med ham, før du "ga etter".

Du kjempet for å holde kontakt med en mann som du sier du er likegyldig til og som ikke betyr noe for deg. Du hevder at du elsker samboeren din langt mer enn din eksmann, men vil likevil ikke gifte deg med samboeren.

Det du gjør er at du sender ut selvmotsigende signaler til samboeren din. Og din selvmotsigende signaler gjør ham usikker.

Høres ut som om frykten din for å "feile" i et nytt ekteskap er større enn viljen til å holde på forholdet. Hva er forskjellen om et flerårig samboerskap tar slutt ift om et ekteskap tar slutt. Er det ikke like stor "feiling" i begge deler? Eller ser du på samboerskap som mindre forpliktende enn et ekteskap?

Jeg tror mye av din samboers reaksjon ligger i at han ønsker å gifte seg med deg, men du vil ikke. Du elsket din eks mye nok til å gifte deg med ham, så i din samboers øyne så hjelper det trolig ikke at du sier at du elsker samboeren mer enn din eks - for du er ikke villig til å vise det i handling.

Jeg tipper at hvis du hadde ønsket å gifte deg med samboeren så hadde han ikke vært så bekymret for meldingene fra eksmannen din.

Når det er sagt så ser jeg egentlig ikke problemet med å motta én melding i året. Men ut fra helheten i det du forteller så kan jeg forstå samboeren din.

Anonymous poster hash: 9f521...6d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...