Gå til innhold

er det normalt at en 2 åring kan dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er flink :)

Det er nok ikke noe helt eksepsjonelt over det hun kan, men hun er definitivt litt tidlig med noen ting.

Men jeg vil bare komme med en kommentar om alle som forteller at barna deres kan telle så og så langt eller sier alfabetet eller lignende. Dere er klar over at barna bare har lært seg en regle og at det sånn sett ligner mer på å lære seg et rim eller en sang enn noe annet? Det er jo stor forskjell på å kunne telle til 20 og å ha tallforståelse til 20.

Her kunne minstemann alfabetet når han var 2,5, betyr ikke at at han forsto hva det var han ramsa opp :)

Anonymous poster hash: cb810...7f4

Sjølvsagt er mengdeforståing noko anna enn å kunne tala.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Min fylte nettopp to og har kunnet dette i flere måneder allerede.

Anonymous poster hash: 0e198...fb9

Kunne barnet ditt alt dette da han/hun bare var 1.5 år? Det må jo være eksepsjonelt bra?

Anonymous poster hash: af0a8...d93

Ja, hun er tidlig ute med både språk og motorikk, men jeg regner med at det stopper opp etter hvert. Jeg var visst lik, leste da jeg var 3,5 år, skrev bokstaver rett før jeg var tre, men jeg er på langt nær noe geni. Så som oftest jevner det seg ut rundt skolealder.

Anonymous poster hash: 0e198...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...