Gå til innhold

Lærerene er LATE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mest komiske med dette forsøket på provokasjon er de som presterer å svare "ok" og dermed sier seg enig med hovedinnlegget. Imponerende.

Anonymous poster hash: 258a2...d3d

Å svare ok er ikke det samme som å si seg enig. Ok = javel, jeg hører hva du sier.

Anonymous poster hash: 98844...00c [/quot

Her tar du feil. Ok brukt i slike sammenhenger tilsvarer aksept.

Ikke enig!

Det kan også signalisere et ironisk "ok".

Anonymous poster hash: 98844...00c

Og hvordan kommer ironien til uttrykk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de fleste av oss skjønner at ok! brukt som svar på tråder som dette som regel betyr whatever. Mao, at det er fullstendig uinteressant.

Anonymous poster hash: efa3d...e79
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

HI: Du har liksom skjønt det, du! Les heller litt om hvorfor vi streiker, før du uttaler deg. Nei, jeg er ikke lat.

Skrevet

Det er ikke bare 7,5 timers dag som er problemet. Denne arbeidstiden er på mange måter det minste problemet. Fakta er jo at flertallet av lærere er på jobb minst 7,5 timer allerede. Det er mangelen på tillit fra KS side, og manglende forståelse for at vi ønsker å beholde fleksibiliteten.

Videre kommer jeg til å gå ned i lønn med den nye arbeidstidsavtalen. Dette fordi vikartimer blir pålagt oss, så godt som uten godtgjørelse. I 2013 hadde jeg ca 50000kr brutto i vikarlønn. Det kommende skoleåret blir jeg nok pålagt like mange timer, men får mye mindre utbetalt. Det er der jeg kommer til å merke det mest!

Anonymous poster hash: 1033d...344

Streike p.g.a.mangel på tillit? Latterlig.

Anonymous poster hash: c9a3c...f3a

Skrevet

Vi steiker for at elevane våre skal ha ein best mogleg skule. Vi vil ha høve til å jobbe mykje når det er naudsynt, for så å flexe med arbeidstida når det er mogleg. Dette er det vi som profesjonelle og høgt utdanna yrkesutøvarar meiner gir best læringsutbyte for elevane våre.

Vi streiker for at kommunane ikkje skal drive rovdrift på lærarane, ved å pålegge dei billige vikartimar utan overtidsbetaling i den nye "kontortida". Dersom lærarane bruker opp "kontortida" på billige vikartimar, vil den undervisninga vi tilbyr elevane våre lide.

Vi streiker for å behalde noko av det siste som gjer lærararyrket attraktivt, nemleg flexi-tid. Vi går ein stor lærarmangel i møte, og ønskjer at yrket skal tiltrekkje seg og halde på dei beste hovuda. Berre slik kan elevane våre få den best moglege opplæringa.

Vi streiker fordi avtalen slik den er formulert, gir eit enormt rom for tolking. Tolkingane skal mellom anna gjerast av skuleeigar - som vi lærarar ikkje har tillit til.

osv, osv, osv...

Anonymous poster hash: 98844...00c
Skrevet

Det er ikke bare 7,5 timers dag som er problemet. Denne arbeidstiden er på mange måter det minste problemet. Fakta er jo at flertallet av lærere er på jobb minst 7,5 timer allerede. Det er mangelen på tillit fra KS side, og manglende forståelse for at vi ønsker å beholde fleksibiliteten.

Videre kommer jeg til å gå ned i lønn med den nye arbeidstidsavtalen. Dette fordi vikartimer blir pålagt oss, så godt som uten godtgjørelse. I 2013 hadde jeg ca 50000kr brutto i vikarlønn. Det kommende skoleåret blir jeg nok pålagt like mange timer, men får mye mindre utbetalt. Det er der jeg kommer til å merke det mest!Anonymous poster hash: 1033d...344

Hva mener du med at du mister vikartimer? Er det slik at man får ekstra betalt ved å ta timer som andre egentlig har, ved sykdom o.l? Feks hvis du er ansatt 100% ved en skole, har undervisning en dag fra 11-14, og får beskjed om at du må stemme inn på en time fra 9-10, får man ekstra betalt for dette?

-nysgjerrig

Anonymous poster hash: aca97...2a9

Skrevet

Videre kommer jeg til å gå ned i lønn med den nye arbeidstidsavtalen. Dette fordi vikartimer blir pålagt oss, så godt som uten godtgjørelse. I 2013 hadde jeg ca 50000kr brutto i vikarlønn. Det kommende skoleåret blir jeg nok pålagt like mange timer, men får mye mindre utbetalt. Det er der jeg kommer til å merke det mest!Anonymous poster hash: 1033d...344

Jeg tror du hadde hatt godt av å jobbe som lege en uke eller to. Da hadde du skjønt at fleksibilitet ikke er noe som er alle forunt, og ikke er det mye tillit å spore heller. Problemet med norske sykehus er at det har utviklet seg til et omvendt hierarki hvor sykepleierne bestemmer og legene gjør som de får beskjed om og må skrive sitt navn under. Tro meg, dette er realitet på mange, mange sengeposter.

Anonymous poster hash: 54774...137

Skrevet

Det mest komiske med dette forsøket på provokasjon er de som presterer å svare "ok" og dermed sier seg enig med hovedinnlegget. Imponerende. Anonymous poster hash: 258a2...d3d

OK

Anonymous poster hash: 78493...7d3

Skrevet

Hva mener du med at du mister vikartimer? Er det slik at man får ekstra betalt ved å ta timer som andre egentlig har, ved sykdom o.l? Feks hvis du er ansatt 100% ved en skole, har undervisning en dag fra 11-14, og får beskjed om at du må stemme inn på en time fra 9-10, får man ekstra betalt for dette?

-nysgjerrig

Anonymous poster hash: aca97...2a9

Som lærer i barneskolen blir dette et minimalt problem for meg, siden jeg underviser de fleste timer hver eneste dag. Undervisnings-plikten er høyest på barnetrinnet. Jeg har 2x45 min "fri" i løpet av uka. Disse pustepausene er gull verdt. Men, det hender at jeg må ta en vikartime hvis det samsvarer med mine 2x45. Det betyr at jeg får mer arbeid å gjøre på et annet tidspkt, fordi jeg da ikke feks kan forberede timer feks. Mer kveldsjobbing på meg. Hvis jeg da ikke skal få betalt for vikartimen, ja da har jeg lite lyst til å vikariere altså...

Anonymous poster hash: 72387...0a4

Skrevet

Jeg tror du hadde hatt godt av å jobbe som lege en uke eller to. Da hadde du skjønt at fleksibilitet ikke er noe som er alle forunt, og ikke er det mye tillit å spore heller. Problemet med norske sykehus er at det har utviklet seg til et omvendt hierarki hvor sykepleierne bestemmer og legene gjør som de får beskjed om og må skrive sitt navn under. Tro meg, dette er realitet på mange, mange sengeposter.

Anonymous poster hash: 54774...137

What? Sykepleierne pålegger legene noe? Det er jo latterlig! Det er legen som står med ansvaret og dermed må ta beslutningen. Sykepleiere skal komme med observasjoner som tilrettelegger dette. Det at det finnes mange tiltaksløse leger som ikke følger opp pasienter hensiktismessig er en annen historie. Hvis du mener at det skyldes at de mangler autoritet og ikke minst selvrespekt etter en så lang utdannelse er det bare trist.

Hilsen spl

Anonymous poster hash: 6bc6d...71c

Skrevet

Jeg har jobbet ved flere forskjellige skoler, og det har fungert best der vi har hatt bundet arbeidstid i 7,5 timer. Alle ansatte ved den skolen er fornøyd med arbeidstiden. Jeg er lærer og jeg stemte ja. Når det er trangt på arbeidsrommet så sitter jeg på klasserommet. Jeg bærer med meg permer, bøker, pc.. Det går fint.

Noen uker har jeg lite kveldsarbeid, andre uker jobber jeg mye kveld og helg.

Trenger jeg hjelp eller veiledning, eller noen trenger meg, så er det lett å få rak i hverandre. Etter 10 år i hotell dansken, så er jeg fornøyd med lønna og arbeidstida.

Late?.. Nei. Litt redde for forandring kanskje? Hvordan vet de andre lærerne at en 7,5 timers arbeidsdag ikke fungerer hvis er ikke har prøvd det?

Jeg har jobbet både i barneskole, VGS og voksenopplæring. Ja, det er travelt, men det er minst like stort arbeidspress, om ikke mer, i andre yrker. Vi har lang avspasering, grei lønn (sykepleiere har like lang utdannelse og må jobbe turnus).

Jeg skjemmes litt over at det er arbeidstiden som et den store kampen..

Hilsen en lærer som tydeligvis IKKE har skjønt hvorfor vi må ha selvbestemt arbeidstid... Anonymous poster hash: 1d077...d3b

Mye jeg kunne kommentert, men gidder ikke lenger å kommentere disse sakene. Men utsagnet om at min 6årige universitetsutdannelse er like lang som sykepleierens 3årige høyskoleutdannelse må jeg si at jeg er totalt uenig i.... Anonymous poster hash: 5eda0...6e2

Mange sykepleiere har nå mastergrad. De fleste lærere har fireåring lærerskole.

Anonymous poster hash: 32b20...934

Skrevet

Jeg har jobbet ved flere forskjellige skoler, og det har fungert best der vi har hatt bundet arbeidstid i 7,5 timer. Alle ansatte ved den skolen er fornøyd med arbeidstiden. Jeg er lærer og jeg stemte ja. Når det er trangt på arbeidsrommet så sitter jeg på klasserommet. Jeg bærer med meg permer, bøker, pc.. Det går fint.

Noen uker har jeg lite kveldsarbeid, andre uker jobber jeg mye kveld og helg.

Trenger jeg hjelp eller veiledning, eller noen trenger meg, så er det lett å få rak i hverandre. Etter 10 år i hotell dansken, så er jeg fornøyd med lønna og arbeidstida.

Late?.. Nei. Litt redde for forandring kanskje? Hvordan vet de andre lærerne at en 7,5 timers arbeidsdag ikke fungerer hvis er ikke har prøvd det?

Jeg har jobbet både i barneskole, VGS og voksenopplæring. Ja, det er travelt, men det er minst like stort arbeidspress, om ikke mer, i andre yrker. Vi har lang avspasering, grei lønn (sykepleiere har like lang utdannelse og må jobbe turnus).

Jeg skjemmes litt over at det er arbeidstiden som et den store kampen..

Hilsen en lærer som tydeligvis IKKE har skjønt hvorfor vi må ha selvbestemt arbeidstid... Anonymous poster hash: 1d077...d3b

Mye jeg kunne kommentert, men gidder ikke lenger å kommentere disse sakene. Men utsagnet om at min 6årige universitetsutdannelse er like lang som sykepleierens 3årige høyskoleutdannelse må jeg si at jeg er totalt uenig i.... Anonymous poster hash: 5eda0...6e2
Mange sykepleiere har nå mastergrad. De fleste lærere har fireåring lærerskole.

Anonymous poster hash: 32b20...934

For en latterlig påstand!

Å komme her og påstå at dagens sykepleiere stort sett har mastergrad og at lærere (det heter forresten adjunkt) stort sett har fireårig lærerskole i beste fall tøvete. De aller fleste sykepleiere har fortsatt 3-årig utdannelse, og de aller fleste lærere har mer enn fire-årig lærerhøyskole.

Anonymous poster hash: efcab...78a

Skrevet

"Never argue with stupid people, they will drag you dowm to their level, and then beat you with experience."

Mark Twain.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...