Gå til innhold

Lærerene er LATE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse fri og ferie, men jobbe 7,5 time er uaktuelt... men da får de heller gå ned i lønn,hvis det er så farlig, de må skjerpe seg.

Anonymous poster hash: c6598...3cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, du har virkelig skjønt det.....

Anonymous poster hash: ebbad...4e8
Skrevet

Hehe:) 

Anonymous poster hash: efa3d...e79
Skrevet

Nei, men du har jammen tungt for det....

Anonymous poster hash: 57e19...3be

Skrevet

Prøver å provosere, men får det ikke helt til?

Anonymous poster hash: 6a127...14e

Skrevet

Ok!

Anonymous poster hash: 98844...00c
Skrevet

Om ikke annet så var no det et godt forsøk 😄

Anonymous poster hash: d7bdb...033

Skrevet

dere er vel lærer selv og blinde for det. ødelegger for barn som gleder seg og begynne på skolen.

Anonymous poster hash: c6598...3cc
Skrevet

Skal bruke tid på å forklare barne vårt hvorfor skole starten blir utsatt jeg da. H*n kommer til å forstå det og da man det i god tid får de tid til å forberede seg. 

Anonymous poster hash: 2d454...95e
Skrevet

dere er vel lærer selv og blinde for det. ødelegger for barn som gleder seg og begynne på skolen. Anonymous poster hash: c6598...3cc

Nei, det gjør vi ikke, men vi prøver å lære dem å lese og skrive bedre enn hva du hadde kunnet klart dersom du skulle undervise dine egne barn...

Anonymous poster hash: 57e19...3be

Skrevet

Det mest komiske med dette forsøket på provokasjon er de som presterer å svare "ok" og dermed sier seg enig med hovedinnlegget. Imponerende.

Anonymous poster hash: 258a2...d3d

Skrevet

Det mest komiske med dette forsøket på provokasjon er de som presterer å svare "ok" og dermed sier seg enig med hovedinnlegget. Imponerende.

Å svare ok er ikke det samme som å si seg enig. Ok = javel, jeg hører hva du sier.

Skrevet

Å svare ok er ikke det samme som å si seg enig. Ok = javel, jeg hører hva du sier.

Anonymous poster hash: 98844...00c [/quot

Her tar du feil. Ok brukt i slike sammenhenger tilsvarer aksept.

Skrevet

Jeg har jobbet ved flere forskjellige skoler, og det har fungert best der vi har hatt bundet arbeidstid i 7,5 timer. Alle ansatte ved den skolen er fornøyd med arbeidstiden. Jeg er lærer og jeg stemte ja. Når det er trangt på arbeidsrommet så sitter jeg på klasserommet. Jeg bærer med meg permer, bøker, pc.. Det går fint.

Noen uker har jeg lite kveldsarbeid, andre uker jobber jeg mye kveld og helg.

Trenger jeg hjelp eller veiledning, eller noen trenger meg, så er det lett å få rak i hverandre. Etter 10 år i hotell dansken, så er jeg fornøyd med lønna og arbeidstida.

Late?.. Nei. Litt redde for forandring kanskje? Hvordan vet de andre lærerne at en 7,5 timers arbeidsdag ikke fungerer hvis er ikke har prøvd det?

Jeg har jobbet både i barneskole, VGS og voksenopplæring. Ja, det er travelt, men det er minst like stort arbeidspress, om ikke mer, i andre yrker. Vi har lang avspasering, grei lønn (sykepleiere har like lang utdannelse og må jobbe turnus).

Jeg skjemmes litt over at det er arbeidstiden som et den store kampen..

Hilsen en lærer som tydeligvis IKKE har skjønt hvorfor vi må ha selvbestemt arbeidstid...

Anonymous poster hash: 1d077...d3b

Skrevet

Jeg har jobbet ved flere forskjellige skoler, og det har fungert best der vi har hatt bundet arbeidstid i 7,5 timer. Alle ansatte ved den skolen er fornøyd med arbeidstiden. Jeg er lærer og jeg stemte ja. Når det er trangt på arbeidsrommet så sitter jeg på klasserommet. Jeg bærer med meg permer, bøker, pc.. Det går fint.

Trenger jeg hjelp eller veiledning, eller noen trenger meg, så er det lett å få TAK i hverandre. Etter 10 år i hotellBRANSJEN, så er jeg fornøyd med lønna og arbeidstida.

Late?.. Nei. Litt redde for forandring kanskje? Hvordan vet de andre lærerne at en 7,5 timers arbeidsdag ikke fungerer hvis er ikke har prøvd det?

Jeg har jobbet både i barneskole, VGS og voksenopplæring. Ja, det er travelt, men det er minst like stort arbeidspress, om ikke mer, i andre yrker. Vi har lang avspasering, grei lønn (sykepleiere har like lang utdannelse og må jobbe turnus).

Hilsen en lærer som tydeligvis IKKE har skjønt hvorfor vi må ha selvbestemt arbeidstid...

Rettet et par skrivefeil(notorisk lærer)

Skrevet

Dere som synes lærer har det så lukrativt. Hvorfor blir dere ikke lærere selv:)? 

Anonymous poster hash: 4b28a...607
Skrevet

Uansett hvordan man vrir og vender på det må lærerne sitte med arbeid utover de 7,5t de har på skolen, så hvis man kaller en spade for en spade skal det godt gjøres å endre noe vesentlig uansett.

Anonymous poster hash: efa3d...e79
Skrevet

Det er ikke bare 7,5 timers dag som er problemet. Denne arbeidstiden er på mange måter det minste problemet. Fakta er jo at flertallet av lærere er på jobb minst 7,5 timer allerede. Det er mangelen på tillit fra KS side, og manglende forståelse for at vi ønsker å beholde fleksibiliteten.

Videre kommer jeg til å gå ned i lønn med den nye arbeidstidsavtalen. Dette fordi vikartimer blir pålagt oss, så godt som uten godtgjørelse. I 2013 hadde jeg ca 50000kr brutto i vikarlønn. Det kommende skoleåret blir jeg nok pålagt like mange timer, men får mye mindre utbetalt. Det er der jeg kommer til å merke det mest!

Anonymous poster hash: 1033d...344

Skrevet

Anonymous poster hash: 98844...00c [/quot

Her tar du feil. Ok brukt i slike sammenhenger tilsvarer aksept.

Ikke enig!

Det kan også signalisere et ironisk "ok".

Skrevet

Trenger jeg hjelp eller veiledning, eller noen trenger meg, så er det lett å få rak i hverandre. Etter 10 år i hotell dansken, så er jeg fornøyd med lønna og arbeidstida.

Mye jeg kunne kommentert, men gidder ikke lenger å kommentere disse sakene. Men utsagnet om at min 6årige universitetsutdannelse er like lang som sykepleierens 3årige høyskoleutdannelse må jeg si at jeg er totalt uenig i....

Anonymous poster hash: 5eda0...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...