Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #26 Skrevet 21. juni 2014 Kan ikke mannen være hjemme med barnet? Han kan jo be en kompis på besøk eller noe? Dere har jo flere muligheter; 1. Mannen blir hjemme med barnet 2. Dere drar sammen, reiser hjem tidlig 3. Hører med andre barnet kjenner om de kan passe barnet. 4. Drar sammen, blir til litt utpå kvelden, kanskje barnet sovner i bilen også, så blir det ikke svarte natta før h'n sovner. 5. Begge blir hjemme, men det ser jeg helt ærlig ikke poenget med.. Anonymous poster hash: eec8c...2ab
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #27 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor kan dere ikke ha barnevakt? Anonymous poster hash: b1f9e...893 Det står i teksten. De som kan passe er med i familiefesten. Lar ikke fremmede passe ungen min. Anonymous poster hash: ab29d...8f4 Kjenner dere ikke andre enn familie? Merkelig..... Anonymous poster hash: b1f9e...893
Elina Skrevet 21. juni 2014 #28 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Hvorfor kan dere ikke ha barnevakt? Anonymous poster hash: b1f9e...893 Det står i teksten. De som kan passe er med i familiefesten. Lar ikke fremmede passe ungen min. Anonymous poster hash: ab29d...8f4 Kjenner dere ikke andre enn familie? Merkelig..... Anonymous poster hash: b1f9e...893 Jeg synes ikke det er merkelig. Her flyttet vi til et sted etter vi fikk barn, kun familie som jeg kjenner godt nok til å passe. Endret 21. juni 2014 av Elina
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #29 Skrevet 21. juni 2014 å ta barnet ut klokken 19 hadde jeg ikke gjort med gutten min på 2.5 år engang. det hadde blitt en katastrofe med en overtrøtt gutt som bare skriker og tuller se,om vi hadde tatt han med på besøk så "sent". Den første timen hadde sikkert gått fint men kjedelig å dra hjem etter 1.5 time på besøk fordi gutten blir sur og grinete. Jeg hadde nok gått for at en av foreldrene var hjemme med barnet å la hun/han i normal tid. Jeg er ikke hysterisk på at jeg MÅ legge han hver dag til normal tid,men når besøket ikke begynner før leggetiden da hadde hvertfall jeg ikke tatt med barnet. Anonymous poster hash: 76e5b...2ab
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #30 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ville tatt med ungen og dratt. Så får dere heller dra hjem tidlig. Er det så krise om det blir litt seint en sjelden gang i blant da? Anonymous poster hash: 8f49b...7b4 Ingen krise, bare en veldig slitsom og trøtt unge som løper rundt og er grinete. Blir sikkert kjempe vanskelig å få i seng i natt og er sur og sliten i hele morgen. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #31 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor kan dere ikke ha barnevakt? Anonymous poster hash: b1f9e...893 Det står i teksten. De som kan passe er med i familiefesten. Lar ikke fremmede passe ungen min. Anonymous poster hash: ab29d...8f4 Kjenner dere ikke andre enn familie? Merkelig..... Anonymous poster hash: b1f9e...893 Selvfølgelig...for et dumt spørsmål. Men har ingen andre enn familie som jeg ville brukt som barnevakt...eller som kunne tenke seg å sitte barnevakt. Lar ikke hvem som helst være i hjemmet mitt når jeg ikke er der selv eller legge barnet mitt. Sånn føler jeg det. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #32 Skrevet 21. juni 2014 Har uansett bestemt oss. Mannen blir hjemme med barnet denne gangen så drar jeg siden det er min side. Om et par år når ungen er blitt eldre så drar vi alle sammen. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #33 Skrevet 21. juni 2014 Kan ikke mannen være hjemme med barnet? Han kan jo be en kompis på besøk eller noe? Dere har jo flere muligheter; 1. Mannen blir hjemme med barnet 2. Dere drar sammen, reiser hjem tidlig 3. Hører med andre barnet kjenner om de kan passe barnet. 4. Drar sammen, blir til litt utpå kvelden, kanskje barnet sovner i bilen også, så blir det ikke svarte natta før h'n sovner. 5. Begge blir hjemme, men det ser jeg helt ærlig ikke poenget med..Anonymous poster hash: eec8c...2ab kan ikke du å lese??? Nr tre er IKKE ett alternativ!!! Anonymous poster hash: 46d7a...28e
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #34 Skrevet 21. juni 2014 Kan ikke mannen være hjemme med barnet? Han kan jo be en kompis på besøk eller noe? Dere har jo flere muligheter; 1. Mannen blir hjemme med barnet 2. Dere drar sammen, reiser hjem tidlig 3. Hører med andre barnet kjenner om de kan passe barnet. 4. Drar sammen, blir til litt utpå kvelden, kanskje barnet sovner i bilen også, så blir det ikke svarte natta før h'n sovner. 5. Begge blir hjemme, men det ser jeg helt ærlig ikke poenget med..Anonymous poster hash: eec8c...2ab kan ikke du å lese??? Nr tre er IKKE ett alternativ!!! Anonymous poster hash: 46d7a...28e Det er et alternativ, men mor er litt vanskelig på det punktet Anonymous poster hash: b1f9e...893
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #35 Skrevet 21. juni 2014 Inviteres vi på arrangementer på kveldstid (dvs. oppstart senere enn 18-19) tenker jeg at det er uten barn. Da får vi barnevakt eller en av oss blir hjemme. Har aldri hatt for vane å dra med barna ut om kvelden eller legge dem andre steder, jeg synes de skal få legge seg i senga si til normal tid, framfor å måtte legge seg på ukjent sted, kanskje i litt bråk, og måtte vekkes, tas inn i bil, kjøre hjem, tas ut av bilen igjen og i senga si. Og så er det deilig å ha voksentid i blant - gjøre noe uten barn. Men ja - det innebærer at vi ikke får med oss absolutt alt. Men gjør det egentlig noe? Anonymous poster hash: b0698...b72
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #36 Skrevet 21. juni 2014 Kan ikke mannen være hjemme med barnet? Han kan jo be en kompis på besøk eller noe? Dere har jo flere muligheter; 1. Mannen blir hjemme med barnet 2. Dere drar sammen, reiser hjem tidlig 3. Hører med andre barnet kjenner om de kan passe barnet. 4. Drar sammen, blir til litt utpå kvelden, kanskje barnet sovner i bilen også, så blir det ikke svarte natta før h'n sovner. 5. Begge blir hjemme, men det ser jeg helt ærlig ikke poenget med..Anonymous poster hash: eec8c...2ab kan ikke du å lese??? Nr tre er IKKE ett alternativ!!! Anonymous poster hash: 46d7a...28e Jeg nevner bare alternativene dere har. At du ikke ønsker å benytte deg av det er en annen sak... Anonymous poster hash: eec8c...2ab
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #37 Skrevet 21. juni 2014 Er du i det hele tatt sikker på om det er ment fra jubilanten sin side at barnet skal være med?? Hvis vi hadde mottatt en invitasjon til en kveldsfest for å markere et rundt tall, så hadde jeg automatisk tenkt at invitasjonen ikke var ment for en 2-åring....... Anonymous poster hash: 07ca6...7ba
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #38 Skrevet 21. juni 2014 Hadde vi vært invitert på en fest/familiesammenkomst som begynte kl 19 så hadde det vært en selvfølge at det ikke var ment for barn! Hadde ikke vurdert det engang! Da hadde vi ordnet barnevakt eller den av oss med nærmest tilknytning til festen dratt alene. Barn har ingenting å gjøre i selskap så sent. Anonymous poster hash: 16140...43f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #39 Skrevet 21. juni 2014 Jeg drar ikke på familiebesøk så sent, barnas behov går forran! Og for mine barn er det faktisk krise å ikke få lagt seg til normal tid.. Hadde dratt alene om jeg absolutt måtte være der.. Anonymous poster hash: 991b9...81b
Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. juni 2014 #40 Skrevet 21. juni 2014 Her er ungene med på det meste, og vi har aldri en gang tenkt tanken på at det skal være for sent å dra i selskap klokka syv med dem. De får være oppe så lenge de orker, og så får enten de minste sovne i vogna eller så drar vi hjem når de ikke holder ut lenger. Joda, noen ganger fører det til litt uro og problemer med å sovne etterpå, men da stiller vi opp med kløing på ryggen eller samsoving eller det som trengs for at de skal falle til ro. Og kanskje blir dagen derpå en drittdag, men da får vi bare finne måter å løse det på. Ingen tar skade av det. Alternativet er å ikke gå, men det er ikke noe alternativ for oss, eller at bare en går, men det er heller ikke noe alternativ. Ungene får bare vende seg til ekstraordinære begivenheter, og det har de gjort også. Om noen rynker på nesa eller "klager" over at noen går for tidlig, så dem om det. Det er ikke mitt problem, det er jeg (vi) som bestemmer når vi går og når vi synes at det er nok for ungene, ikke neserynkende, klagende andre.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #41 Skrevet 21. juni 2014 Hadde absolutt ikke tatt med ungen, dersom dere ikke får pass blir en eller begge hjemme. Anonymous poster hash: b0352...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå