Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #1 Skrevet 21. juni 2014 Er invitert i en familifest som begynner sent og vi har en unge på 21 mnd som alltid har vært vanskelig om natta. Vi har alltid vært de kjipe som drar tidlig så vi kan legge ungen til vanlig tid. Tror enkelte i familien irriterer seg over dette og jeg føler at de tydeligvis har glemt hvordan det er å ha små barn. Hva hadde dere gjort? Latt far være hjemme med barnet og legge til normal tid, eller ta med barnet ut kl 19. Hadde event tenkt til å ta med vogna så ungen kunne sove der, men tviler på at det lar seg gjøre. Hadde event også tenkt til å bare bli noen timer så ihvertfall ungen kommer seg i seng innn 23 (er et stykke å kjøre) men frykter da at det bare blir kaos i natt. Har ingen som kan passe siden de er i selskapet. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
<3 2G <3 Skrevet 21. juni 2014 #2 Skrevet 21. juni 2014 Da hadde jeg blitt hjemme med barnet om det var mannens familie. Og mannen blitt hjemme om det var min familie. Ikke at det hadde vært en reel problemstilling her siden alle i familien viser hensyn til småbarn.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #3 Skrevet 21. juni 2014 Da hadde jeg blitt hjemme med barnet om det var mannens familie. Og mannen blitt hjemme om det var min familie. Ikke at det hadde vært en reel problemstilling her siden alle i familien viser hensyn til småbarn. I min famile synes de det er tullete at ungen ikke bare kan legge seg litt senere. Jeg er en attpåklatt så det er minst 15 år siden søsken og andre har hatt små unger. Føler de har glemt slitsomme netter og grinete unger. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #4 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor kan dere ikke ha barnevakt? Anonymous poster hash: b1f9e...893
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #5 Skrevet 21. juni 2014 Jeg hadde tat med ungen. Litt kaos i natt er ikke farlig. Det er jo hverken arbeidsdag eller barnehagedag i morgen. Når det ble leggetid (eller en del senere enn normal legetid sansynlig vis) ville jeg plasert ungen i vogna på et relativt rolig sted. Det går vel an å låne et soverom, sette vogna på en terasse eller et annet sted litt unna resten av gjestene? Anonymous poster hash: bf5de...f38
LeTwinsA Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Du kødder? Nei , vi takker da pent nei, eller får barnevakt - evt at en av oss er hjemme. Barna kommer først Ikke artig for de små å bli overtrøtte. Om ungen koser seg, helt OK. Men våre begynner bare å gråte i slike situasjoner, så vi drar hjem og legger Om det begynner for sent, blir ikke ungene med.
<3 2G <3 Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Da hadde jeg blitt hjemme med barnet om det var mannens familie. Og mannen blitt hjemme om det var min familie. Ikke at det hadde vært en reel problemstilling her siden alle i familien viser hensyn til småbarn. I min famile synes de det er tullete at ungen ikke bare kan legge seg litt senere. Jeg er en attpåklatt så det er minst 15 år siden søsken og andre har hatt små unger. Føler de har glemt slitsomme netter og grinete unger. Anonymous poster hash: ab29d...8f4 Det er deres greie, jeg har hatt ett barn som må legges i rett tid, å har ingen problemer med å si fra.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Hvis barnet i utgangspunktet er vanskelig å legge forstår jeg dere. Jeg har alltid med vogn og tar kveldsstell og tar på pysj og legger på slike ting. Men nå sovner vesla omtrent på kommando og sover gjennom jordskjelv. Forstår at det ikke er et alternativ for dere så da må dere enten skaffe barnevakt eller en bli hjemme. Fest med overtrøtte hylende unger er uansett ikke koselig. Anonymous poster hash: 972e9...3fa
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Hvorfor kan dere ikke ha barnevakt? Anonymous poster hash: b1f9e...893 Det står i teksten. De som kan passe er med i familiefesten. Lar ikke fremmede passe ungen min. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
☆☆☆ Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Hadde tatt med vogn og babycall, og lagt ungen når det begynte å bli nok. Vi har ein av kvar, toåringen kan vi henge opp under taket utan at ho våknar og babyen våknar om nokon pustar for høgt. Ville likevel deltatt i selskapet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ville tatt barnet med og latt det stå til. Ville gått hjem tidlig, men det blir jo uansett sent for barnet. Gjør ingenting om ting blir forskjøvet litt innimellom, gjør heller ingenting om barnet blir overtrøtte et par ganger i sitt liv. Ville prøvd å ikke gjort meg vanskelig. I ferier forskyver folk rutiner uten at det er noen big deal, derfor blir det vanskelig å argumentere med at barnet alltid 'må' det ene eller andre. Anonymous poster hash: 5f4e0...193
Englenemine Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Hatt barnevakt eller så får en av dere bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Sikker på at de andre festdeltakerne venter det skal være med så små barn siden festen begynner så sent? Det har mye å si hvilken type fest, hvor og antall deltagere. Er det andre barn eller alkohol på festen? Er det middag der det forventes å sitte ved bordet, eller uformell fest ute? Er både din og mannens familie på festen, siden alle barnevakter skal på fest/selskap? Jeg tenker at siden selskapet begynner så sent så ville jeg hatt barnevakt. Virker ikke som dette er et opplegg for små barn siden det begynner så sent som kl 19. Jeg hadde nok også forventet at det ikke kom så små barn eller barn i det hele tatt så sent, men det kommer jo helt an på hva som feires og hva jubilanten har sagt! Anonymous poster hash: 8e542...b43
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #14 Skrevet 21. juni 2014 Vi går alltid hjem 17.30, så sånn er det med den saken. De fleste i familien legger selskapeligheter til kl 13. Perfekt! Anonymous poster hash: c0c6b...aef
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #15 Skrevet 21. juni 2014 Jeg hadde blitt hjemme. Det er mange familiefester der vi har dratt hjem tidlig pga små barn. Vi har alltid fått høre det hos de andre! Men det driter jeg i. Barna først! Jeg nekter å holde en overtrøtt unge våken eller gi henne dårlig søvn i vogn fordi vi voksne skal være litt lengre. Anonymous poster hash: 834cc...d09
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #16 Skrevet 21. juni 2014 Helt siden ungene våre var nyfødt har de vært vandt til å sovne i vogna med masse støy rundt. Faktisk var det slike ganger de sov best. Så de har vært med på mye rart :-) Det var heller aldri et problem å løfte dem over i bilsete og får dem til å sove igjen når de kom hjem, og de sov som regel litt frempå dagen etter viss de hadde vært litt seine. Så for oss var dette ingen problem. Men så ser jeg på ungene til søsteren min som er utrolig vanskelige til å få til å sovne, og de hadde vel ikke sovnet i vogna om aldri det. Blir også utrolig grinete og overtrette når klokka vikker 19, og tar alldeles ikke søvnen igjen dagen etterpå. Så for dem har det nesten vært uaktuelt å ta barna med på slike sammenkomster, og jeg ser jo at det har vært mye vanskeligere for dem enn for oss. Jeg var også en av dem som hevet litt på øyenbrynet når noen var så nazi på leggetider, og ikke kunne drøye det en time en gang av og til. Men jeg har jo insett at det er ikke like enkelt for alle som for oss. Så nå har jeg veldig forståelse for dem som ikke orker slike familiefester med små barn. Enhver for gjør slik som er enklest for dem tenker jeg, og bryr meg lite om hvordan folk ønsker å løse det. Jeg tror nok at jeg hadde latt en bli hjemme med barnet, med god samvittighet! Anonymous poster hash: a3de3...447
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #17 Skrevet 21. juni 2014 Jeg tenker man ofte er litt fantasiløs med nr 1, med nr 2 gjør man tapre forsøk og med nr 3 og evt resten har man innsett at man ikke kan innrette resten av verden på at man har fått barn. Dra med åpne kort og handl etter hvordan ungen reagerer. Kanskje barnet kan sove over på festen i en seng eller noe også? Ta det som det kommer! Det er sommer og sol <3 Anonymous poster hash: d5eea...9fd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #18 Skrevet 21. juni 2014 Sikker på at de andre festdeltakerne venter det skal være med så små barn siden festen begynner så sent? Det har mye å si hvilken type fest, hvor og antall deltagere. Er det andre barn eller alkohol på festen? Er det middag der det forventes å sitte ved bordet, eller uformell fest ute? Er både din og mannens familie på festen, siden alle barnevakter skal på fest/selskap? Jeg tenker at siden selskapet begynner så sent så ville jeg hatt barnevakt. Virker ikke som dette er et opplegg for små barn siden det begynner så sent som kl 19. Jeg hadde nok også forventet at det ikke kom så små barn eller barn i det hele tatt så sent, men det kommer jo helt an på hva som feires og hva jubilanten har sagt! Anonymous poster hash: 8e542...b43 Det er en stor feiring av rundt tall. Det kommer to andre barn som er eldre. Det er min familie, mannen min har ikke familie i nærheten. Vi har ingen andre vi vil bruke som barnevakt. Jeg fortalte at jeg syntes det var dumt at festen var så sent grunnet mitt barn, men skjønner at de ikke tar hensy til det. Som jeg skrev tidligere så blir det alltid kommentert når vi drar tidlig. Anonymous poster hash: ab29d...8f4
pifi med tre nurk Skrevet 21. juni 2014 #19 Skrevet 21. juni 2014 La mannen bli hjemme og dra selv da vel!
Elina Skrevet 21. juni 2014 #20 Skrevet 21. juni 2014 Vet du hva det kommer helt ann på ungen. Jeg har hatt en som sover hvor som helst men vet også hvordan det er å ha en som ikke sovner om vi er borte et sted. Har forsøkt mange ganger og la han sove borte men hver gang så ender det med at han ikke sovner, blir overtrøtt og ikke vil sove. Og dette er til og med om det er dagsoving. På dagen så må han sove i egen seng eller i vogna mens vi går tur. Så vi har vel egentlig lært av erfaring at vi følger rutinene hans. Så du må nesten se på hvordan ungen er. Noen unger kommer inn i rutinene dagen etter mens andre kan bruke en uke på det, og det er slitsomt for alle parter. Ta en avgjørelse dere føler er rett for dere og ikke bry dere om hva de andre sier.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #21 Skrevet 21. juni 2014 Hva sier jubilanten? Syns han det er greit med så små barn på fest, eller tenker han at dette er middag/fest for voksne? Anonymous poster hash: 8e542...b43
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #22 Skrevet 21. juni 2014 Jeg ville tatt med ungen og dratt. Så får dere heller dra hjem tidlig. Er det så krise om det blir litt seint en sjelden gang i blant da? Anonymous poster hash: 8f49b...7b4
HvittHus Skrevet 21. juni 2014 #23 Skrevet 21. juni 2014 Noen fester er det vanskelig å legge til tidlig på dagen, så jeg vil tro det er en tanke bak at den starter litt sent. Uansett bør en av dere stille på festen. Fortrinnsvis den som har slekt som jubilerer. Med mine gjorde vi det slik at vi tok med reiseseng, fulgte normale rutiner og la til normal tid på et stille rom/krok. Så tok vi støyten dagen etter hvis den kom.
BareMas Skrevet 21. juni 2014 #24 Skrevet 21. juni 2014 Noen unger tåler at det blir endring eller forskyvning i rutiner, andre unger tåler det ikke. Jeg hadde reist, men min unge tåler slikt. Blir det kaos ved legging og soving i flere dager fremover hadde jeg ikke gjort det. Hvorvidt andre snakker om det i ettertid og ikke viser forståelse, hadde jeg ikke ofret en tanke. Alternativt kan en av dere reise.
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 21. juni 2014 #25 Skrevet 21. juni 2014 Jeg hadde tatt barnet med. Tatt med vogna. Har Barnet smokk bruker det flaske? Når barnet er trøtt blir grinete legg det i vogna. Gi smokken evt flaske vug el gå en liten tur;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå