Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #1 Skrevet 20. juni 2014 Samme rutiner hver kveld. Må bysses. Legging tar som regel 1,5 time. Da sover han max 3 timer før han våkner for mat ca 24. Må bysses etter måltidet, lys våken nå. Tar en time før han sover igjen. Våkner etter en-to timer og er lys våken igjen ca kl 01-02. Må bysses. Sover kanskje til 04 eller 05, får mat og må bysses. Er jeg heldig sover han en time. Så er det dag. Er tydelig trøtt, men sover bare smådupper på dagtid, etter myyye byssing. Våkner ofte når jeg legger ham ned, så kan holde på i en og to timer. Permisjonen min er snart slutt også😕  Jeg ammer, og driver med grøttilvenning+frukt osv. Ingen låsninger, det er sjekket!   Han har sovet dårlig hele veien, jeg har ventet tålmodig på bedre tider, men nå klikker jeg snart!  Anonymous poster hash: b62a5...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #2 Skrevet 20. juni 2014 Dessverre ingen gode råd, men all min sympati. Det er utrolig slitsomt med barn som har mange oppvåkninger og står tidlig opp! Antagelig ikke det du vil høre, men her holdt det på i to år med begge. Nå sover de endelig hele natta, men er fortsatt morgen kl 05*gjesp*  Anonymous poster hash: 85b39...4c8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Hatt prøvd og gi han ei flaske med erstatning før leggetid for og se om det kan hjelpe.  Anonymous poster hash: 3d157...6cb
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 All min sympati, det er utrolig slitsomt med barn som har mange oppvåkninger og i tilleg står opp tidlig! Antagelig ikke dette du ønsker å høre, men begge mine måtte bikke to år før de sov natten igjennom, de står fortsatt opp kl 05. *gjesp*  Og ikke glem at ungen merker vibbene dine, jo fortere du vil "bli ferdig", jo mer vil barnet klenge..  Anonymous poster hash: 85b39...4c8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Han tar ikke flaske:/ Har prøvd alle typer. Han vil ikke ha annen drikke enn mm... Ellers hadde jeg lett gitt mme.  Det med vibbene er nok essensielt...Jeg blir så sliten og lei, prøver å ikke vise det, men det merker disse små likevel. Stakkars gutten min, tidligere i dag så han på meg med store øyne når jeg hikstegråt stille mens jeg bysset på fjerde timen i dag.  Anonymous poster hash: b62a5...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #6 Skrevet 20. juni 2014 Uff, det er litt synd på deg mens det står på også.. Har du prøvd samsoving? Noen synes det funker, så kan baby die mens du sover?  Anonymous poster hash: 85b39...4c8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Amme han i søvn i din seng? Er det tenner på vei kanskje?  Anonymous poster hash: 13a77...ac8
yogajente Skrevet 20. juni 2014 #8 Skrevet 20. juni 2014 Sønnen vår begynte sånn når han var sju mnd, gikk rett i bro og hylskriking når han ble lagt ned etter timesvis med byssing. Holdt på sånn i 6-7 uker, og da fikk han jaggu fire tenner også. Løsningen ble samsoving, han hadde da sovet i egen seng siden fødselen. Mannen la seg på et annet rom, og vi bygde opp hans side av senga med dyner og puter så junior ikke skulle rulle ut i løpet av natta. Gikk som en drøm. Måtte rikignok legge meg kl åtte innimellom, men med internett og netflix på tlf var det ok :-) fint å ligge godt inntil babyen også. Han kom krypende inntil når jeg prøvde å dytte han litt unna så jeg skulle sove litt mer avslappet. Nå er han 10,5 mnd, jeg har jobbet i tre uker, og han sover fortsatt hos oss deler av natta. Prøv samsoving! Det kan hende bedre nattesøvn for han fører til bedre dagsoving også :-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #9 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ammet i søvn frem til det plutselig ikke gikk lenger, og jeg måtte bysse...  Han har tre tenner allerede. Fikk første for to mnd siden. Da var det kolikk og tenner på en gang lenge. Så kom det seg, mens nå er det verre enn noengang...  Jeg skal lage grøt med frukt nå, håper han spiser litt, så kanskje han sover bedre i natt...  Anonymous poster hash: b62a5...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #10 Skrevet 20. juni 2014 Uff. Stakkars deg! Her i huset er det ikke fullt så ille, men jeg var såpass langt nede psykisk et øyeblikk at jeg måtte ta grep med lillebror som også er 6 mnd gammel og vil bysses. Så lenge han er trett (og det er han jo ved leggetid), er det ikke lenge jeg må bysse før han sovner (jeg synger "gubben og gamla lå og dro" for den er litt lang og monoton, og han pleier å sovne før seksball kommer inn i bildet), men når jeg legger ham ned i sengen (vi har samsovet hele veien, men nå har jeg begynt å legge ham til lurer og om natten før jeg legger meg i sprinkelseng, så han ikke skal krabbe avgårde), våkner han til og begynner og kave. Hvis han IKKE våkner akkurat da sover han gjerne bare 10-30 minutter og vil opp igjen. Så det jeg har begynt med er å bare bysse ham til han sovner første gang, så legger jeg ham ned i sengen og enten han våkner eller ikke går jeg ut og lukker døren. Hvis han våkner gråter han gjerne litt av og på i ti minutter før han sovner igjen. Hvis han ikke våkner med en gang, men etter de første 10-30 minuttene går jeg ikke inn til ham, men lar ham gråte til han sovner igjen. Det er som regel snakk om under 15 minutter, og det er ikke hysterisk gråt. Mest klaging. Den første uken jeg holdt på med dette var det veldig vanskelig - baby gråt mye og lenge og det var vanskelig å ikke gå inn til ham, men nå - to uker senere, er vi begge mye mer uthvilte og i bedre humør.  Poenget mitt er vel egentlig at når du er så sliten og lei at du går og hikstegråter når du bysser på barnet, er tiden overmoden for søvntrening. Undersøk forskjellige metoder og finn en som du tror kan passe for dere også skrider du til verket.   Anonymous poster hash: b4ad9...519
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #11 Skrevet 20. juni 2014 Har det blitt verre etter du begynte med grøt? Om det har det bør du prøve å kutte ut all melk i kostholdet ditt og gi sinlac-grøt som er melkefri. Vi har hatt det sånn som du beskriver, men alt ble bedre etter vi kuttet ut kumelk i min kost og barnets kost. Hvordan er forresten avføringen? Anonymous poster hash: 1c204...f04
Mononoke Skrevet 20. juni 2014 #12 Skrevet 20. juni 2014 Kjøp deg en meitai! Det har vært redningen her på kvelder snuppa sliter med å sove. Da har jeg tredd på meg og henne den og bysset henne med armer og rygg fri. Når jeg trengte å sitte, satt jeg på pilatesballen å hoppet. Tok ikke lang tid før hun sovnet da
oslofrk Skrevet 20. juni 2014 #13 Skrevet 20. juni 2014 Stakkars deg! Sånn hadde vi det også. I fire måneder! Snupp våknet gjerne hver time og jeg trodde jeg skulle bli hakke gal! Det var grusomt. Tilslutt kontaktet vi sovehjelpen.no og bla skjønte vi at snupp kanskje ikke tåler melk og gluten. Hun våkner fremdeles, men kun (!) to ganger i natt og sovnet strax smokken var i munnen begge gangene!  Som en her over spurte - hvordan er avføringen? Promper han mye?
oslofrk Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Stakkars deg! Sånn hadde vi det også. I fire måneder! Snupp våknet gjerne hver time og jeg trodde jeg skulle bli hakke gal! Det var grusomt. Tilslutt kontaktet vi sovehjelpen.no og bla skjønte vi at snupp kanskje ikke tåler melk og gluten. Hun våkner fremdeles, men kun (!) to ganger i natt og sovnet strax smokken var i munnen begge gangene!  Som en her over spurte - hvordan er avføringen? Promper han mye?
oslofrk Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 Stakkars deg! Sånn hadde vi det også. I fire måneder! Snupp våknet gjerne hver time og jeg trodde jeg skulle bli hakke gal! Det var grusomt. Tilslutt kontaktet vi sovehjelpen.no og bla skjønte vi at snupp kanskje ikke tåler melk og gluten. Hun våkner fremdeles, men kun (!) to ganger i natt og sovnet strax smokken var i munnen begge gangene!  Som en her over spurte - hvordan er avføringen? Promper han mye?
oslofrk Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Stakkars deg! Sånn hadde vi det også. I fire måneder! Snupp våknet gjerne hver time og jeg trodde jeg skulle bli hakke gal! Det var grusomt. Tilslutt kontaktet vi sovehjelpen.no og bla skjønte vi at snupp kanskje ikke tåler melk og gluten. Hun våkner fremdeles, men kun (!) to ganger i natt og sovnet strax smokken var i munnen begge gangene!  Som en her over spurte - hvordan er avføringen? Promper han mye?
oslofrk Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Æsj - det var ikke meningen å si det 5 ganger - får ikke slettet 😖
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Hva med å få sjekket han for reflux? Min yngste hadde det og vi hadde det sånn som du beskriver. Helt grusomt:( Anonymous poster hash: 7acc0...3d7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #19 Skrevet 20. juni 2014 Reflux mente legen det ikke var.  Han promper mye og det stinker! Avføringen er skummende gul. Har avføring hver tredje til fjerde dag. Hatt flere ganger i dag, men bare litt om gangen.  Hi  Anonymous poster hash: b62a5...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #20 Skrevet 20. juni 2014 Fastleger har stort sett ikke peiling på reflux, bare så det er sagt.. Anonymous poster hash: 7acc0...3d7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #21 Skrevet 20. juni 2014 Reflux mente legen det ikke var.  Han promper mye og det stinker! Avføringen er skummende gul. Har avføring hver tredje til fjerde dag. Hatt flere ganger i dag, men bare litt om gangen.  Han gråter nå, men smiler og ler når vi går inn...Selv on han blir hysterisk av å ikke bli tatt opp. Hi  Anonymous poster hash: b62a5...507
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #22 Skrevet 20. juni 2014 Reflux mente legen det ikke var.  Han promper mye og det stinker! Avføringen er skummende gul. Har avføring hver tredje til fjerde dag. Hatt flere ganger i dag, men bare litt om gangen.  Hi  Anonymous poster hash: b62a5...507 Gul er vel pga morsmelk. Skummende er ikke vanlig.  Ville sjekket ut videre hva dette er. Det virker som noe plager barnet. Siden du har vært hos fastlegen har han kanskje henvist dere vider til en barnelege?  Tenker uansett at det er forsøket verdt å kutte ut all melk :-) Det gir ofte god effekt etter 3 dagers tid.  Anonymous poster hash: 1c204...f04
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #23 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror barnet sitt er plaget av noe i magen, spesielt hvis han får mest morsmelk og prompen stinker? Det er jo litt rart! Når dattera mi sleit med magen, var samsoving løsningen. Greia var at jeg "gav opp" og gjorde alt som liksom var fy-fy. Hun lå inntil meg hele natta, fikk pupp når hun ville. På dagen sov hun i bæresjal. Jeg kjempet ikke imot henne mer, og lot henne bestemme alt. Alt ble bedre... Hun ble nok tryggere, og ble mer tilfreds.  Hørt om The wonder weeks? Jeg lastet ned den appen, og jammen stemmer det ikke også babyer går gjennom faser mentalt, hvor hele deres verden blir opp-ned. Da er de ekstra urolige, spesielt når det kommer til soving. Og når man står midt oppi det så kjennes det ut som det alltid har vært sånn, og man føler man skal krepere... Men det VIL bli bedre:)  Anonymous poster hash: 8f5bd...c05
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #24 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror barnet sitt er plaget av noe i magen, spesielt hvis han får mest morsmelk og prompen stinker? Det er jo litt rart! Når dattera mi sleit med magen, var samsoving løsningen. Greia var at jeg "gav opp" og gjorde alt som liksom var fy-fy. Hun lå inntil meg hele natta, fikk pupp når hun ville. På dagen sov hun i bæresjal. Jeg kjempet ikke imot henne mer, og lot henne bestemme alt. Alt ble bedre... Hun ble nok tryggere, og ble mer tilfreds.  Hørt om The wonder weeks? Jeg lastet ned den appen, og jammen stemmer det ikke også babyer går gjennom faser mentalt, hvor hele deres verden blir opp-ned. Da er de ekstra urolige, spesielt når det kommer til soving. Og når man står midt oppi det så kjennes det ut som det alltid har vært sånn, og man føler man skal krepere... Men det VIL bli bedre:)  Anonymous poster hash: 8f5bd...c05
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #25 Skrevet 20. juni 2014 Jeg tror barnet sitt er plaget av noe i magen, spesielt hvis han får mest morsmelk og prompen stinker? Det er jo litt rart! Når dattera mi sleit med magen, var samsoving løsningen. Greia var at jeg "gav opp" og gjorde alt som liksom var fy-fy. Hun lå inntil meg hele natta, fikk pupp når hun ville. På dagen sov hun i bæresjal. Jeg kjempet ikke imot henne mer, og lot henne bestemme alt. Alt ble bedre... Hun ble nok tryggere, og ble mer tilfreds.  Hørt om The wonder weeks? Jeg lastet ned den appen, og jammen stemmer det ikke også babyer går gjennom faser mentalt, hvor hele deres verden blir opp-ned. Da er de ekstra urolige, spesielt når det kommer til soving. Og når man står midt oppi det så kjennes det ut som det alltid har vært sånn, og man føler man skal krepere... Men det VIL bli bedre:)  Anonymous poster hash: 8f5bd...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå