Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #26 Skrevet 20. juni 2014 Det komiske er at jeg har spurt om hun vil bli med i butikken "så vi kan handle" omtrent hver dag... Men neeei det vil hun ikke...jeg må faktisk le når jeg skriver dette her, det er jo latterlig frekt egentlig! Jeg jobber turnus og har fri i dag, sa jeg var sliten og ligger på rommet mitt og leser...de får klare seg selv i dag. Er em Rema butikk 100m unna... Får se om hun tar hintet, jeg blir liggende ut dagen tenker jeg... Hi Anonymous poster hash: 77fdc...bf5
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #27 Skrevet 20. juni 2014 Det nytter ikke å hinte. Du må faktisk åpne munnen din og si at hun kan handle siden du er blakk. Anonymous poster hash: d8e72...cb3
magica fra tryll Skrevet 20. juni 2014 #28 Skrevet 20. juni 2014 Ja, du legger jo flott opp til flere besøk;) Kanskje på tide å komme seg ut av komfortsona og si ifra?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #29 Skrevet 20. juni 2014 Si i fra Du kommer til å føle deg mye bedre etterpå. Tenk hvor fornøyd hun er som har fått 2 uker gratis ferie og oppvartning! Tror du kommer til å føle deg overkjørt når hun drar, hvis du ikke sier i fra eller leverer en regning og ber henne om halvparten av pengene Anonymous poster hash: 5f97f...b5c
Kathrine. Skrevet 20. juni 2014 #30 Skrevet 20. juni 2014 Synes oppriktig synd på barna. Dei må jo være fattige, få lite stimuli og opplevelser, og har ei mor utan sosiale antenner. Veldig snilt av deg å gi dei ferie og leke med barna. Du får se på det som slik ferie-veldedighet som er så populært på facebook i sommar.
Kathrine. Skrevet 20. juni 2014 #31 Skrevet 20. juni 2014 (Skal tru kva som var "planen" med å komme til den byen i to uker dersom de ikkje skulle se seg om og gjøre gøye ting der) Kun å snylte til seg bolig og mat?
Gjest marie-s Skrevet 20. juni 2014 #32 Skrevet 20. juni 2014 Om dine barn skal til faren så trenger du vel ikke å handle annet en et kneipbrød? Vann går jo fint å drikke. Og har ikke du blitt invitert ut av jentene på jobben i kveld? Nei dessverre kjenner du ingen som kan sitte barnevakt.
førskolelæreren Skrevet 20. juni 2014 #33 Skrevet 20. juni 2014 Hvor lenge skal denne prinsessen være hos deg da?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #34 Skrevet 20. juni 2014 Det er jo klart hun synes servicen på "hotellet" ditt er ypperlig for du legger opp til det selv. Her er det på tide at du står opp for deg selv og sier i fra, du må være direkte. Er det aktuelt for deg å ta med dine barn og besøke henne i 2 uker for å å gjøre det samme? Anonymous poster hash: 7a89f...aaa
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #35 Skrevet 20. juni 2014 Hun er jo på besøk hos deg og det er en skikk at du som vert serverer og styrer. Det er jo ditt hus! Neste gang må du heller være flink til å si hvor lenge du orker å ha besøk! Anonymous poster hash: e2f1c...571
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #36 Skrevet 20. juni 2014 Jeg har INGENTING imot å varte opp besøket, tvert imot! Men jeg er alenemor og er ikke stinn av penger, koster endel å fø fire ekstra personer.. Jeg synes det er vanlig folkeskikk at man tilbyr seg å spleise på maten når man bor et sted gratis i to uker... De er absolutt ikke fattige heller... Tror det går på ren skjær gjerrighet... Jeg har som sagt laget gode middager hver dag, bakt og stått på. Jeg synes bare det er hyggelig å gjøre disse tingene når jeg har besøk..Jeg har ikke noe imot og lage all maten, men hadde jo vært å forvente at hun hjalp med kostnadene... Men når det bikker over i "utnytting" som jeg synes dette har blitt til nå er det ikke så hyggelig mer... Grunnen til at de kom hit var at de skulle hilse på familie og slekt, men ikke har hun leid bil og orker ikke ta buss med tre små... Så de har stort sett bare vært her... Jeg har satt bilen min til disposisjon kvelder og helger, men da har hun ikke orket å dra noe sted... Men ja, jeg er feig for jeg klarer ikke si ifra..måtte bare få ut litt frustrasjon her anonymt... Jeg forventer ikke at dama skal vaske huset, skjønner det er mye med tre små.. Men å sette inn pålegg i kjøleskapet og sette tallerkener i oppvaskmaskinen burde jo ikke være for mye... Jeg gikk ut for en liten stund siden og sa jeg ikke var i form men at hun kunne ta bilen min og handle inn til helgen. Da sa hun at de sikkert fant noe i fryseren, og at det ikke var så farlig... Er jo nesten komisk! Men de får jo bare frese opp noen svenske kjøttboller til middag.. Jeg må ta en time out! Hi Anonymous poster hash: 77fdc...bf5
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #37 Skrevet 20. juni 2014 En helg, eller et par dager er jo bare hyggelig med sånt besøk. Men 2 uker!!??? Og så i tillegg ikke tilby seg å betale for seg og sine, det er ufattelig frekt!!!!! Anonymous poster hash: 2e454...463
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 20. juni 2014 #38 Skrevet 20. juni 2014 Merkelig hvordan folk tar seg til rette. Har virkelig ikke tenkt over at man må be gjester om hjelp, spesielt når de blir så lenge!? Trodde det var vanlig folkeskikk å gjøre mot andre som man vil at andre skal gjøre mot en selv, jeg. Ser dessverre ikke ut som denne dama har antenner eller snev av folkeskikk, så jeg hadde sagt som andre her har foreslått, "jeg er blakk, så skal du ha noe middag får du handle selv!".. Blir frustrert på dine vegne kjenner jeg!!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #39 Skrevet 20. juni 2014 Herregud, kjære HI. Grow some balls. Gå og si at maten i frysen dessverre er til senere og at hun får ut og handle Anonymous poster hash: 7014f...ac8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #40 Skrevet 20. juni 2014 Jeg synes det er frekt av deg å klage over gjestene dine. Stå løpet ut på en skikkelig måte, ikke la gjestene ha dårlig samvittighet når de reiser hjem. HI-du kan faktisk ikke forvente at hun hjelper til i ditt hus, hun er ikke samboeren din eller vaskehjelpen - hun er på besøk. Synes du er feig som ikke sier ifra og heller la de reise hjem. Du skal ut å spise en burger mens de blir sittende hjemme sultne? Men herregud da! Anonymous poster hash: e2f1c...571
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #41 Skrevet 20. juni 2014 Jeg synes det er frekt av deg å klage over gjestene dine. Stå løpet ut på en skikkelig måte, ikke la gjestene ha dårlig samvittighet når de reiser hjem. HI-du kan faktisk ikke forvente at hun hjelper til i ditt hus, hun er ikke samboeren din eller vaskehjelpen - hun er på besøk. Synes du er feig som ikke sier ifra og heller la de reise hjem. Du skal ut å spise en burger mens de blir sittende hjemme sultne? Men herregud da! Anonymous poster hash: e2f1c...571 Seriøst?? En "ukjent" kusine inviterer seg selv og kommer for to uker uten å spleise litt på maten, rydde opp etter seg selv og barna. Mener du det er normalt og helt uten grunn å reagere på? Dette er jo toppen av frekkhet og skjønner HI veldig godt Anonymous poster hash: cde13...3dc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #42 Skrevet 20. juni 2014 Jeg synes det er frekt av deg å klage over gjestene dine. Stå løpet ut på en skikkelig måte, ikke la gjestene ha dårlig samvittighet når de reiser hjem. HI-du kan faktisk ikke forvente at hun hjelper til i ditt hus, hun er ikke samboeren din eller vaskehjelpen - hun er på besøk. Synes du er feig som ikke sier ifra og heller la de reise hjem. Du skal ut å spise en burger mens de blir sittende hjemme sultne? Men herregud da! Anonymous poster hash: e2f1c...571 Tilfeldigvis du som er på besøk hos HI!Burde skaffe deg noen flere antenner du også Anonymous poster hash: df6c6...a55
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #43 Skrevet 20. juni 2014 Jeg synes det er frekt av deg å klage over gjestene dine. Stå løpet ut på en skikkelig måte, ikke la gjestene ha dårlig samvittighet når de reiser hjem. HI-du kan faktisk ikke forvente at hun hjelper til i ditt hus, hun er ikke samboeren din eller vaskehjelpen - hun er på besøk. Synes du er feig som ikke sier ifra og heller la de reise hjem. Du skal ut å spise en burger mens de blir sittende hjemme sultne? Men herregud da! Anonymous poster hash: e2f1c...571 Seriøst??En "ukjent" kusine inviterer seg selv og kommer for to uker uten å spleise litt på maten, rydde opp etter seg selv og barna. Mener du det er normalt og helt uten grunn å reagere på? Dette er jo toppen av frekkhet og skjønner HI veldig godt Anonymous poster hash: cde13...3dc Hehe, du må jo skjønne at dette er ren skjær kødd, for å provosere 😝 Anonymous poster hash: df6c6...a55
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #44 Skrevet 20. juni 2014 Du er feig som ikke tør å si fra, så jeg sliter med å synes synd på deg, selv om jeg forstår frustrasjonen. Spesielt mtp at dette er ei dame du ikke kjenner godt hadde jeg hvertfall gitt F i hva hun sa, jeg hadde bare sagt rett ut at hun har levd på deg i to uker nå, og du har handlet all mat osv, og om hun overhodet har tenkt å gjøre noe som takk for oppholdet? Det minste hun kan gjøre er å reise på butikken for å handle inn så du har mat minst en uke fremover, og det hadde jeg ikke hatt problemer med å fortelle henne heller. Anonymous poster hash: 8a292...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #45 Skrevet 20. juni 2014 Stå løpet ut på en skikkelig måte?? Ja, det er jo nettopp det jeg gjør! Jeg har stilt opp og vært verdens beste vertinne på alle mulige måter! Jeg får meg til og med ikke til å be henne spleise litt på maten, selvom det burde vært en selvfølge når man inviterer seg selv! Her har de bodd i snart to uker, jeg har passet barna flere timer hver ettermiddag, hun har kunnet låne bil når hun vil om ettermiddager/kvelder/helger. Hun har kommet til ferdig oppredde senger, de har fått nydelig mat og hjemmebakst hver dag... Vasket og brettet klærne deres har jeg også gjort. Mitt poeng er at det er vel vanlig folkeskikk å tilby seg å spleise på maten? Og rydde opp etter egne barn? Rydde bort etter lunsj og frokost de har spist mens jeg er på jobb? Jeg mener jeg har strukket meg uendelig langt for å være en god vertinne! Men det irriterer meg at hun ikke tilbyr seg å betale noe for mat! Som sagt jeg er alenemor, og hadde ikke sett for meg at jeg måtte ta fra eget feriebudsjett for å mate andre som får bo hos meg gratis.. Det er ikke jeg som har invitert.. Hun inviterte seg selv,, Hi Anonymous poster hash: 77fdc...bf5
ærlig talt Skrevet 20. juni 2014 #46 Skrevet 20. juni 2014 Noen folk eier virkelig ikke skam Håper alt ender godt og at du tør å si ifra hva du mener
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #47 Skrevet 20. juni 2014 Stå løpet ut på en skikkelig måte?? Ja, det er jo nettopp det jeg gjør! Jeg har stilt opp og vært verdens beste vertinne på alle mulige måter! Jeg får meg til og med ikke til å be henne spleise litt på maten, selvom det burde vært en selvfølge når man inviterer seg selv! Her har de bodd i snart to uker, jeg har passet barna flere timer hver ettermiddag, hun har kunnet låne bil når hun vil om ettermiddager/kvelder/helger. Hun har kommet til ferdig oppredde senger, de har fått nydelig mat og hjemmebakst hver dag... Vasket og brettet klærne deres har jeg også gjort. Mitt poeng er at det er vel vanlig folkeskikk å tilby seg å spleise på maten? Og rydde opp etter egne barn? Rydde bort etter lunsj og frokost de har spist mens jeg er på jobb? Jeg mener jeg har strukket meg uendelig langt for å være en god vertinne! Men det irriterer meg at hun ikke tilbyr seg å betale noe for mat! Som sagt jeg er alenemor, og hadde ikke sett for meg at jeg måtte ta fra eget feriebudsjett for å mate andre som får bo hos meg gratis.. Det er ikke jeg som har invitert.. Hun inviterte seg selv,, Hi Anonymous poster hash: 77fdc...bf5 så gjør noe med det da! Anonymous poster hash: 7537b...6b4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #48 Skrevet 20. juni 2014 Jeg skriver jo får å få ut irritasjon! Jeg kommer til å fortsette å være hyggelig, men tar det til etterrettning... Det kommer aldri til å passe igjen for å si det sånn! Mener dette er brudd på grunnleggende folkeskikk, og det skal ikke være nødvendig å si ifra til voksne folk om noe som burde være en selvfølge...! Hi Anonymous poster hash: 77fdc...bf5
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #49 Skrevet 20. juni 2014 Jeg blir oppgitt av sånne som deg, hjelpes. Ikke rart kusina de valgte deg, du er jo det perfekte fehodet. Anonymous poster hash: 8a292...2ae
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2014 #50 Skrevet 20. juni 2014 He he he, hun kjente meg ikke før hun kom, så hun visste desverre ikke at jeg var et dumsnilt fehode som ville stå på pinne for henne og barna i to uker.. Hun traff jackpott'en med meg altså!! Anonymous poster hash: 77fdc...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå