Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #26 Skrevet 19. juni 2014 Mine unger går på privatskole. Det er ikke fordi vi har svinaktig mye penger, men fordi kommunen ikke "hadde råd til" å beholde nærskolen her... Anonymous poster hash: 75234...5f6
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #27 Skrevet 19. juni 2014 Jeg er i den tru at alle (les. de aller aller aller fleste) vil det beste for barna sine. Hvis kronprinsparet mener at disse skolene er best for sine barn så er de helt sikkert også det. At media og folk lager oppstyr fordi de kongelige blir mindre folkelige blir jo også et lite paradoks. Det ER forskjell på kongelige og oss andre. Jeg mener ikke at de nødvendigvis er bedre mennesker enn alle andre, men nå har de muligheten til å sende ungene sine på privatskoler også gjør de det. Hurra for å ta egne valg! Og det å bli konge og dronning er et valg de selv har tatt....? Det er da den minst demokratiske posisjonen i landet, du og jeg har ikke en gang vært med på å velge dem. Vi får ikke heller velge hvor mye vi ønsker å betale av våre skattepenger for dem, som de i sin tur skal kjøpe private skoleplasser for. Monarkiet skulle vært avskaffet samtidig med adelen. Man burde ikke blitt født til privilegier, men valgt til det gjennom demokratiske valg. Anonymous poster hash: 2c4e0...910 Vel, nå er det faktisk slik at det norske folk sa ja til Kong Håkon ved valg etter hans ønske... Anonymous poster hash: 68154...7e4 Stemmer det!For opptil flere generasjoner siden. Mye som har endret seg siden den gang. Det er det som er så fint med demokrati; ingenting er hugget i stein. Anonymous poster hash: 2c4e0...910
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2014 #28 Skrevet 19. juni 2014 Vi vet jo heller ikke om grunnen er bare den grunnen de sier. De hadde ikke fortalt om det var sikkerhetsmessige årsaker. Eller om de byttet skole fordi barna var ensomme eller ertet. Anonymous poster hash: fc1f5...025
Helene Harepus Skrevet 19. juni 2014 #29 Skrevet 19. juni 2014 Jeg tror nok de selv vet hva som er best for sine egne barn Jeg gikk på privatskole for å ta "gymnaset" på 1 år. Har aldri i hele mitt liv (barneskole, ungdomskole, videregående, universistet) opplevd så gode lærere som det var på privatskolen. Det var en ren fryyyd å lære, og jeg gikk ut med knall-karakterer. Hadde jeg hatt penger til det, så skulle alle mine 3 og gått på privatskole. Og det er DET som blir så inderlig galt i min verden. At noen barn skal få gå på bedre skoler enn andre - ikke nødvendigvis fordi de har behov for det - men fordi foreldrene har penger. Mens en sønn av en fattig alenemor som trenger spesiell oppfølging og tilrettelagt undervisning ikke får den muligheten, fordi mor ikke har råd.Penger er det eneste kriterie, og det bidrar til å skape et klasseskille jeg ikke er komfortabel med. Anonymous poster hash: 2c4e0...910 Og hvem er fortjent av at ingen barn får benytte seg av privatskoler, siden ikke alle har råd til det?! Verden er urettferdig og folk må bare lære å leve med det (ikke at jeg synes akkurat det at barna til kronprinsen skal gå på privatskole er urettferdig).
Gjest MMJ Skrevet 19. juni 2014 #30 Skrevet 19. juni 2014 Jeg tror nok de selv vet hva som er best for sine egne barn Jeg gikk på privatskole for å ta "gymnaset" på 1 år. Har aldri i hele mitt liv (barneskole, ungdomskole, videregående, universistet) opplevd så gode lærere som det var på privatskolen. Det var en ren fryyyd å lære, og jeg gikk ut med knall-karakterer. Hadde jeg hatt penger til det, så skulle alle mine 3 og gått på privatskole. Og det er DET som blir så inderlig galt i min verden. At noen barn skal få gå på bedre skoler enn andre - ikke nødvendigvis fordi de har behov for det - men fordi foreldrene har penger. Mens en sønn av en fattig alenemor som trenger spesiell oppfølging og tilrettelagt undervisning ikke får den muligheten, fordi mor ikke har råd.Penger er det eneste kriterie, og det bidrar til å skape et klasseskille jeg ikke er komfortabel med. Anonymous poster hash: 2c4e0...910 Jeg vil jo si at det er et klasseskille mellom oss "vanlige" og kongehuset Jeg er sjeleglad jeg og mine barn ikke er "kongelig" så privatskole til barna sine må de bare ha - vi skal nok klare oss greit med de offentlige skolene vi Det er klart det er et klasseskille, de er jo kongelige!! Hadde jo vært merkelig om det ikke var det, da hadde det liksom ikke vært noen vits i å ha de kongelige...
Gjest Antarctica Skrevet 21. juni 2014 #31 Skrevet 21. juni 2014 Jeg tror nok de selv vet hva som er best for sine egne barn Jeg gikk på privatskole for å ta "gymnaset" på 1 år. Har aldri i hele mitt liv (barneskole, ungdomskole, videregående, universistet) opplevd så gode lærere som det var på privatskolen. Det var en ren fryyyd å lære, og jeg gikk ut med knall-karakterer. Hadde jeg hatt penger til det, så skulle alle mine 3 og gått på privatskole. Og det er DET som blir så inderlig galt i min verden. At noen barn skal få gå på bedre skoler enn andre - ikke nødvendigvis fordi de har behov for det - men fordi foreldrene har penger. Mens en sønn av en fattig alenemor som trenger spesiell oppfølging og tilrettelagt undervisning ikke får den muligheten, fordi mor ikke har råd.Penger er det eneste kriterie, og det bidrar til å skape et klasseskille jeg ikke er komfortabel med. Anonymous poster hash: 2c4e0...910 Jeg vil jo si at det er et klasseskille mellom oss "vanlige" og kongehuset Jeg er sjeleglad jeg og mine barn ikke er "kongelig" så privatskole til barna sine må de bare ha - vi skal nok klare oss greit med de offentlige skolene vi Det er klart det er et klasseskille, de er jo kongelige!! Hadde jo vært merkelig om det ikke var det, da hadde det liksom ikke vært noen vits i å ha de kongelige... Og det er det da heller ikke-.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2014 #32 Skrevet 21. juni 2014 Jeg tror nok de selv vet hva som er best for sine egne barn Jeg gikk på privatskole for å ta "gymnaset" på 1 år. Har aldri i hele mitt liv (barneskole, ungdomskole, videregående, universistet) opplevd så gode lærere som det var på privatskolen. Det var en ren fryyyd å lære, og jeg gikk ut med knall-karakterer. Hadde jeg hatt penger til det, så skulle alle mine 3 og gått på privatskole. Og det er DET som blir så inderlig galt i min verden. At noen barn skal få gå på bedre skoler enn andre - ikke nødvendigvis fordi de har behov for det - men fordi foreldrene har penger. Mens en sønn av en fattig alenemor som trenger spesiell oppfølging og tilrettelagt undervisning ikke får den muligheten, fordi mor ikke har råd.Penger er det eneste kriterie, og det bidrar til å skape et klasseskille jeg ikke er komfortabel med. Anonymous poster hash: 2c4e0...910 Jeg vil jo si at det er et klasseskille mellom oss "vanlige" og kongehuset Jeg er sjeleglad jeg og mine barn ikke er "kongelig" så privatskole til barna sine må de bare ha - vi skal nok klare oss greit med de offentlige skolene vi Det er klart det er et klasseskille, de er jo kongelige!! Hadde jo vært merkelig om det ikke var det, da hadde det liksom ikke vært noen vits i å ha de kongelige... Og det er det da heller ikke-. Hvorvidt vi burde ha monarki eller ikke i detta landet blir jo en helt annen debatt... Anonymous poster hash: 57bc6...48b
Gjest Antarctica Skrevet 21. juni 2014 #33 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Nei, den er til stede i enhver debatt om hva de kongelige gjør. Så snart de blir vanlige privatpersoner, trenger vi ikke lure på hvor ungene deres går på skole lenger. Eller noe som helst annet som angår dem. Endret 21. juni 2014 av Pashla&pashlingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå