Gå til innhold

Er så skuffet sint og alt man kan tenke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann bor hos faren. Han skal konfirmeres til neste år. I dag fikk jeg mail fra kirken om godkjent dato og klokkeslett. Da har faren bestemt dette uten at jeg har fått alt til tider eller noe info. Er det mulig?

Anonymous poster hash: cc662...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje konfirmanten selv som har bestemt det? Og jeg vil tro at den med hovedomsorgen kan bestemme slike ting.

Anonymous poster hash: abc3b...02e
Skrevet

Har du omsorg for barnet?

Anonymous poster hash: 86fd2...79a
Skrevet

Det er i alle fall veldig respektløst og dårlig gjort. 

Anonymous poster hash: 7ba5c...a82
Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle?

Jeg må innrømme at jeg tok dette valget selv, tenkte ikke at jeg burde spørre faren. Fikk ikke noen sure kommentarer heller.

Anonymous poster hash: 3e3bd...b92

Skrevet

Har han en gang i uken og annen hver helg. Jeg er moren hans. Kan ikke forstå at noen kan gjøre sånt. Vi har ikke noe godt forhold.

Skrevet

Det er kirken som setter opp klokkeslett og dato for konfirmasjon.

Anonymous poster hash: c5676...d51
Skrevet

Her er det kirken om setter opp tiden. Det er jo ikke bare din gutt som skal konfirmere segden dagen, det er som regel snakk om en hel skoleklasse.

Anonymous poster hash: a29c6...67e

Skrevet

Du har jo fått beskjed nå, 11 mnd. før konfirmasjonen...

Anonymous poster hash: 18977...b4a
Skrevet

Det spiller en rolle, ja, for om du ikke har omsorg så er du ikke med på å bestemme. Dårlig gjort er det vel, kanskje, men spiller det noen rolle? Har du planer for akkurat den dagen, ett år frem i tid? Jeg kan ikke se at det er noe å ta så på vei for.

Anonymous poster hash: 86fd2...79a
Skrevet

Ut i fra mailen virker det som de har fått alternativ å velge ut i fra.

Skrevet

Ikke sikkert det var så mange datoer å velge mellom. Kommer helt ann på kirken hvor konfirmasjonen skal være. I den kirken jeg ble konfirmert var det en dato og den var på høsten. Andre kirker har en dato på våren og en på høsten. Konfirmanten har også et ønske om å bli konfirmert sammen med vennene sine og derfor ble det akkurat den datoen. Du får ta en prat med faren :)

Skrevet

Stakkars barn dersom dette er noe mor blir sur for.

Du vet om konfirmasjonen månedsvis i forkant og legger planer utfra dette.

Han har vel valgt å konfirmere seg samtidig som vennene sine.

Tenker du far skal kontakte deg for hver minste detalj i komfen?

Anonymous poster hash: 6eaa2...a94

Skrevet

Høres ut som alle synes det er greit. Jeg synes dette er dårlig gjort og hadde i det minste forventet at jeg fikk info og vi kunne snakket om det. Det hadde jeg gjort uten å tenke når jeg skal ha komf.

Skrevet

Du kan da ikke for alvor lage et nummer ut av noe sånt? Du visste vel at han skulle konfirmeres, så om det er vanskelig for deg med visse helger neste vår burde du kanskje ha tatt det opp selv. 

Skrevet

Jeg tenker at dersom den oppsatte datoen passer for deg, så er det ingen grunn til å lage bråk om det. Men dersom den datoen mot formodning ikke passer, så forstår jeg at du er irritert, og da må du selvsagt forsøke å få flyttet datoen.

Skrevet

Vi har aldri snakket om konfirmasjonen. Evt om han skal eller ikke og om vi skal ha det sammen eller noe. Jeg trodde det var normalt å samarbeide om sånt jeg. Her mener vist folk at den som har barnet hos seg bestemmer alt og den andre bare nikker.

Skrevet

Velg dine kampar! Dette er ein ytterst liten bagatell, og det er sikkert difor du ikkje er blitt spurt. Du har 11 mmd på deg til å rydde kalenderen til denne dagen..

Skrevet

Mest sannsynlig var det valg om klokkeslett. De kjører gjerne to gudstjenester om det er mange konfirmanter. Har aldri opplevd at det går over to helger i samme kirke.

Anonymous poster hash: 9dce1...763

Skrevet

Det er ikke sikkert det er så ille som du tror. Kanskje kom han til pappa en ettermiddag og heseblesende fortalte at de måtte skynde seg å si ifra når de ville ha konfirmasjonen for fristen gikk snart ut og han ville jo konfirmere seg samtidig som kompisene. Så leverte bare pappaen inn den datoen ungen opplyste og fikk det ut av verden.

Siden det nå var ordnet glemte ungen å fortelle til deg at han tok med brevet om konfirmasjonen til pappa og han ordnet det.

Anonymous poster hash: 55e36...945
Skrevet

Vi har aldri snakket om konfirmasjonen. Evt om han skal eller ikke og om vi skal ha det sammen eller noe. Jeg trodde det var normalt å samarbeide om sånt jeg. Her mener vist folk at den som har barnet hos seg bestemmer alt og den andre bare nikker. Anonymous poster hash: cc662...17d

Men det har jo du like stort ansvar for å bringe opp, som han.

Skrevet

Eh, hallo?
Hvis du ønsker å ha et godt forhold til far, så må du faktisk svelge noen kameler! Velg dine kamper med omhu, dette er virkelig ikke noe å lage bråk for. Stakkars sønnen deres, om dette er en vanlig hverdag!

Anonymous poster hash: 5a639...0b2
Skrevet

Ja, man må velge sine kamper. Men man blir skuffet når man ikke er tenkt på en gang og informert og får bare mail fra kirken. Hadde det vært for mye å gidd beskje? Skuffet er jeg ihvertfall, men ikke sikkert jeg sier noe.

Skrevet

Er det rart det er krig i verden?

Du har nesten et år på å sette av dagen. Hvorfor lage bråk om dette.

Barnet ditt må jo selv få bestemme om det skal konfirmeres og hvor.

Anonymous poster hash: 1af4d...88a

Skrevet

Vil tro det er to klokkeslett det har stått mellom. Vil tro sønnen din har ønsket det klokkeslettet som flest av hans kamerater har ønsket og dermed levert inn lappen raskt for å rekke det.

Eller så veit ikke jeg åssen planene er for konfirmasjonsfesten etterpå? Er du med å betaler for den?

Om det er far som skal betale og ordne det så velger de kanskje det klokkeslettert som er best med tanke på når det er best at gjestene kommer. I såfall så er det helt opp til far når han ønsker dette.

Og hvis du avventer litt med å si noe om dette til sønnen din eller faren så kanskje de informerer deg om det i nær fremtid. Kan jo være han trdde han hadde god til på å fortelle deg det, det er jo trossalt en stund til. 

Anonymous poster hash: 79572...f94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...