Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #26 Skrevet 16. juni 2014 Okei, visste ikke at det var noen forskjell på hvilken vei de kom ut, trodde så lenge de kom med hodet først var det bra? Hva er negativt med "stjernekikkere" da? Anonymous poster hash: 3dd2a...d4c
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #27 Skrevet 16. juni 2014 Babyen roterer nedover i fødselskanalen når riene begynner på grunn av bekkenets form, den kan ikke fødes slik den ligger festet med hodet før fødelen starter, fordi bekkenet har ulikt inngangs og utgangsmål. Vet ikke hvorfor det sies at det er en stjernekikker nå, mulig den kan ligge med ansiktet opp, men den vil uansett snu seg, selv om den selvfølgelig kan snu seg tilbake, evt helt rundt og likevel vli født som stjernekikker. Enten så kommer den, eller så kommer den ikke, ikke stress med det, det er hjelp å få. Mange føde stjernekikkere uten problem, og det å føde 2. gang er noe helt annet, når noen har brøytet vei først. Ikke stress med noe man ikke kan gjøre noe med, det går nok fint Hilsen Jordmor Anonymous poster hash: 5927b...368
flypapir Skrevet 16. juni 2014 #28 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har to stjernekikkere (han i midten kom som normalt). Vi visste ikke noe om dette på forhånd, men har hørt at sjansen for stjernekikker er litt større om babyen ligger med ryggen til høyre. Min første fødsel var lang og tung, endte med vakuum og klipping etter 2-3 timer med pressrier. Sistejenta som også var stjernekikker kom derimot på 2-3 trykk og var helt uproblematisk Begge barna var store, ca. 4400. Du har nok en fordel med at du faktisk har født før. Synes ikke du skal grue deg, selv om jeg vet det er lettere sagt enn gjort
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #29 Skrevet 16. juni 2014 Her varte fødselen i 12-13 timer. Jeg var helt utslitt da jeg hadde tatt eksamen dagen før. En time med presserier, og det ble til slutt brukt tang. På den lyse siden revnet jeg ikke i det hele tatt, og både så og følte meg som før nedunder. Anonymous poster hash: 914ef...b53
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #30 Skrevet 17. juni 2014 Takk for svar alle sammen:) Jeg skjønner jo det at det hjelper lite å bekymre seg på forhånd, det er jo ingenting jeg kan styre uansett.. Men følte for å ha noen å dele mine tanker med.. Å da mannen har NULL peiling, så valgte jeg å skrive her! Håper at vesla tar seg en tur rundt når riene starter Anonymous poster hash: 32676...88b
Kanutten83 Skrevet 17. juni 2014 #31 Skrevet 17. juni 2014 Synes også at det er litt rart at du har fått beskjed om at det blir en stjernekikker siden de roterer under fødselen. Mulig din ligger ann til å kunne bli en stjernekikker og derfor har jordmor forberedt deg på at det kan bli tøffere denne gangen. Ei på barselgruppa mi fødte sin nr 2 som stjernekikker, tok 3 timer og grunnen til at ungen ikke ble født hjemme var at hun var stjernekikker siden det tok litt lengere tid Men ingen problemer med å få henne ut Min nr 3 kom med knyttneven ved siden av hodet og kunne sidestilles med stjernekikker, men hun var ute på 2 press og bare 45 min med vonde rier Så det kan gå helt fint Du kan jo si at du vil prøve vaginalt om det er det du ønsker, men at om det blir for tøft så tar de keisersnitt når du ber om det. Ei i familien fikk det innvilget
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2014 #32 Skrevet 17. juni 2014 Jeg var stjernekikker selv og den kjappeste fødsel av de tre hun hadde. Så trenger ikke nødvendigvis by på store problem tror jeg. Er jo ikke sånn at det kan sammenlignes med setefødsel i alle fall. Anonymous poster hash: 89ff9...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå