Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Min første fødsel tok for lang tid, dårlig hjerterytme på baby og mor som var totalt utslitt. Min kropp tar ikke imot epidural. Så min fødsel ble for tøff for min del, dette var jordmor enig i, og sa til meg at når jeg skulle ha nr 2, så måtte jeg ta en vurdering på om KS var noe jeg ønsket. Nå når jeg da er i uke 38 med andremann, og dette da er en stjernekikker, så kjenner jeg at jeg får litt "hetta"... Hadde belaget meg på vanlig fødsel, har vert til samtale med jordmor x antall ganger om denne fødselsangsten jeg har har.. Men nå er jo selfølgelig min jordmor da altså ute i permisjon, så føler ikke at jeg har noen å prate ut med dette om.. Er det noen som kunne delt litt tanker/erfaringer?? Anonymous poster hash: 32676...88b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har ikke født stjernekikker selv, men har to venninner som har det. De hadde dessverre ingen god erfaring. Fødsel i flere døgn som nesten endte i KS på ene, og klipping og tang på andre. Har du ikke fått noen anbefalinger? Anonymous poster hash: e1c24...640
*Smiley* Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Jeg fødte en stjernekikker. Kom som en rakett!! Og det gikk strålende:) Ingen som visste at hun var det før hun var på vei ut.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Sistemann var stjernekikker. Jordmor og lege stresset litt med det, men han kom av seg selv uten noe problem:-) Og han var ingen lettvekter;-) Anonymous poster hash: 5e65d...71b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Hvordan kan de vite at det er en stjernekikker nå? Ser ikke de dette først under fødselen når babyen begynner å vri seg nedover? Synes å ha lest det. Uansett, førstemann her kom som en stjernekikker. Fødselen tok 17 timer, med pressrier i en time. Sinnsykt vondt, men klarte meg uten smertestillende (prøvde lystgass, men ble bare svimmel så kuttet det ut). Måtte kun sy to pyntesting. Gikk igrunn veldig fint. Anonymous poster hash: 740ed...f15
piranha Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Yngstemann er stjernekikker, og kom etter ti minutter med pressveer Hele fødselen fra vannet gikk til han var ute tok 5,5 timer. Den forskjellen jeg synes var størst var at det svei litt mer da han kom ut, men det gikk fort over
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Usj,stakkars! Håper det går bedre denne gangen. Kan jeg bare spørre,hvordan vet du det med epudiralen? Virket den ikke? Anonymous poster hash: 4344e...31b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Har ikke vert på jordmor kontroll på ganske mange uker, så har ikke fått luftet mine tanker og følelser på en Stund, og kjenner jeg nå begynner å bli ganske stressa. Skal heldigvis på kontroll på onsdag, men er så redd for å ikke bli tatt seriøst, siden jeg ikke kjenner denne jordmora godt.. Er så dårlig på å sette ned foten, har litt lett for å føye meg når jeg snakker med fagfolk.. Har fått veldig dårlig oppfølging dette svangerskapet:( Takk for svar:) HI Anonymous poster hash: 32676...88b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for så mange svar:) godt å høre at dette kan gå veldig bra og... Min kropp tar ikke i mot bedøvelse av noen slag. Epiduralen fungerte ikkei det hele tatt..:/ Det er klart, hun kan sikkert vri seg i en annen stilling, men hun har ligget i samme stilling nå i flere uker.. Så sjangsen er vel ganske stor (ifølge di som har peil) på at hun blir liggende sånn... hi Anonymous poster hash: 32676...88b
LivetErEnLek Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har født en stjernekikker. Hadde ingen bedøvelse, ville ikke ha. Hadde pressveer i 2 timer og måtte få hjelp av vakuum for å hjelpe henne ut. Gikk strålende, måtte ikke sy noe og frøkna tok ingen skade av det :-)
MamsenMedToSmå Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Gutten min var stjernekikker. Han satt fast så etter 1 time med aktiv pressing ble han tatt med sugekopp. Følte både jeg og baby ble tatt godt vare på, og på tross av en litt voldsom fødsel hadde jeg en god opplevelse
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Min la seg i stjernekikkerposisjon under fødselen, men snudde en halv omgang ekstra og kom med nesen ned. Kan fint snu seg både innen fødsel og under fødsel, sjelden leger og jordmødre sier at det er stjernekikkerposisjon (occiput posterior) før en nesten er klar til å presse, for mye kan skje innen den tid (om de i det hele tatt oppdager det). Anonymous poster hash: 2ee7c...b0d
Marsipanmor Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Jeg lurer på hvordan du vet at det blir stjernekikker for det kan ingen forutsi.. Og hvis jordmora drar det "babyen ligger feil"-kortet så kan jeg si at alle mine lå "feil" og kom fint ut riktig vei.. Det der er nok en gammel myte for ingen oppdatert jordmor ville sagt noe sånt.. Ikke ta sorgene på forskudd, jeg forstår at du er bekymret, men ikke la redselen ta helt overhånd.. Jeg ville bedt om en samtale på sykehuset for å roe nervene litt
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Det jeg fikk beskjed om var at de begynner som stjernekikkere, men så snur de seg underveis, så rart at de kan se det nå ja.. Jeg hadde stjernekikker og endte med hastesnitt, men andremann lå i samme stilling i begynnelsen uten å ende som stjernekikker av den grunn. Men hadde ikke vært bekymret om jeg var deg:) Anonymous poster hash: df3c7...d30
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Jeg vet jo ikke hvordan ungen velger å komme ut, men har nå valgt å høre på fagfolk.. Dette er jo et felt ikke jeg har peiling, vet bare at jeg villa ha gjort masse for å ikke få samme fødsel som sist.. Jeg veit at jeg sikkert tar sorgene på forskudd, men er ikke lett å vende tankegangen når du sliter med fødselsangst, og dårlig oppfølging.. Når jordmor her i kommunen faktisk er i jobb, så vil jeg nok si at hun er av den gamle skolen.. Ikke veldig oppdatert på nåtiden, vet lite om sykehuset jeg skal føde på.. Er mange faktorer som gjør at jeg er nervøs og redd.. Er 2 1/2 time til sykehus i tillegg, så er mange bekymringer 8) Hi Anonymous poster hash: 32676...88b
Liv & Røre Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Jeg skjønner heller ikke hvordan jordmor kan si det blir en stjernekikker siden de kan snu seg på vei ut. Min siste var en stjernekikker, men det visste vi ikke før etterpå. Brukte lengre tid på pressriene, men kom ut uten at sugekopp eller tang ble nødvendig.
Frkkaos Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Er veldig godt å høre at det ikke trenger å bety at ungen blir født sånn, men vil så gjerne føle at jeg får en grei fødselshistorie den gangen her.. Er ikke bare å legge redselen på hylla.. Hi
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Som sagt, veldig dårlig oppfølging, og har til nå vert innom 6 stk i løpet av dette svangerskapet.. Så har bare valgt å forholde meg til hun jeg var til sist.. Er helt blank på dette område... Hi Anonymous poster hash: 32676...88b
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Nr 4 var en stjernekikker- gjorde at fødselen drøyde... jeg ba til slutt om epidural, den fungerte godt- og helt på slutten snurret hun og la seg rett. Da var det bare noen pressrier og så kom hun fint. Men det var en lang fødsel. Anonymous poster hash: c0461...a4a
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2014 #21 Skrevet 16. juni 2014 Hva er stjernekikker????? (Gidder ikke google det) Anonymous poster hash: 3dd2a...d4c
Leia81 Skrevet 16. juni 2014 #23 Skrevet 16. juni 2014 Jeg hadde også stjernekikker, men han snudde seg underveis i åpningsfasen, så ikke se så mørkt på det på forhånd. Jordmor sa det når vi ble lagt inn, at det ikke var noen vits å gå inn å snu heller. Mest sannsynlig ville han snu seg selv, noe som skjedde ca 45 min etterpå! Lykke til uansett. Mvh Leia81
Bolleklar Skrevet 16. juni 2014 #24 Skrevet 16. juni 2014 Stjernekikker, 4 kg. Langvarig fødsel, lege vurderte keisersnitt fordi det ikke var noen fremgang og jeg var utslitt, men da fant jeg frem superkreftene og fikk pressa ungen ut. Revnet mye i alle retninger, men ikke værre en at det er helt fint nå. Var mange leger og pleiere som var tilstede på slutten av fødselen, men jeg følte hele tiden at de hadde kontroll. Er ikke redd for å gå gjennom det samme igjen😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå