Gå til innhold

Far dusjer og vasker sin 7år gamle datter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hi her!

Jeg tok kontakt med helsestasjonen i slutten av forholdet og fikk hjelp, ble videresendt til bv som var en enorm god støtte og hjelp fram mot rettsaken. Men det tok på å bli analysert opp og ned i mente også.

Bv frarådet som sagt samvær med far da de mente han var narsissistisk.

Utvalgte psykolog til rettsaken mente jeg var umoden og "litt" hysterisk. (hvem blir ikke det i en slik situasjon?

Han vandt gjennom og fikk delt foreldreansvar.

Jeg var sliten etter rettsaken som pågikk i 3 mnd, samtidig som jeg gikk til behandling selv pga voldshandlingene. Det å bli slått er ingenting i forhold til den psykiske terroren som pågikk i forholdet. Viste omtrent ikke bak frem på meg selv, var fullstendig hjelpeløs sammenlignet med han som kunne snakke og virke så fornuftig..

Et halvt år senere, hun er da 2 1/2 starter ticksene, hun blunker masse, er veldig nervøs og for plutselig adskillelses angst. Var på helsestasjonen og fastlegen, men barnet var helt innesluttet. gråt masse, og rev seg i håret. Dagen hun er 3 er hun bleiefri, og etter noen mnd begynner bhg å lure fordi hun tisser når far kommer.

I samarbeid med bhg og helsestajon tar jeg kontakt med bv igjen. Samtidigskal hun utredes hos BUP.

Det var et knallhardt år! Nye kontaktpersoner hos bv som tar hans parti og hvis jeg ikke lot saken ligge skulle han få hele ansvaret. Hos BUP var det klart at jenta hadde problemer, og under lekeobservasjoner kommer det tydelig frem at barnet unngår far. I 1 1/2 år var hun hos BUP ukentlig og bv følgte nøye med.

Vi hadde mange timer sammen med BUp og Bv, men Bv sto på sitt. Jeg var bare hysterisk og det var større fare for barnet hos meg enn hos far. Det var så tungt og vanskelig, og alle de instansene som mente far gjorde noe galt, så sto bv på sitt den gangen.

Jente kunne komme hjem og spørre om jeg ikke var gla i henne lenger for det sa pappa. Det var ikke lett å være mor å høre å se hvordan hun led..

i 2år har vi vært uten nettverket, jeg klarte ikke mer. Timer hver eneste uke, enten den ene eller den andre plassen. Klart jeg har fått hjelp, men jeg vet ikke om jenta mi har.

Hun er stort sett bli og fornøyd den dag i dag, jeg har truffet en ny mann og vi har nå fått en liten datter.

Vi har kommet i orden etter "helvete", og bor nå 20 min kjøring fra hennes far. 

Om jeg kan si med ord hvordan han behandler henne vil jeg si som en baby, farter rundt på shopping og forskjellige lekeland. Hun har alt fått mobil, i pad, PS4, ny sykkel en gang i halvåret, ja, egentlig alt det et barn ikke trenger?!? Er jo vel og bra det altså, men bortskjemt det er hun!

Hun er dog god med lillesøsteren sin, er høflig og hjelsom og en snill jente som jeg håper det vil gå bra med uten varige men frykten for ham sitter i halsen.

Grunnen til at jeg blir litt skeptisk mtp dusjingen og slikt er vel mye det jeg vet, det er 6 år siden jeg gikk og han har ikke hatt ei dame etterpå.. De ser vel det jeg aldri så før det var for sent!

Anonymous poster hash: c4d4a...b13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på hjelp i dusjen.

Jenta vår på 6 år spørr gjerne meg eller pappaen om hjelp til å skylle ut såpe av håret f.eks

MEN når det er sagt virker denne mannen utilregnelig. Ville Gjort noe med det

Anonymous poster hash: b018f...c9a

Skrevet

Beklager, jeg så ikke det siste innlegget ditt

Må ha vært utrolig tøft for deg og datteren din.

Blir provosert over at han får samvær, og at en mor som vil det beste for datteren sin blir stemplet som hysterisk, når hun åpenbart sliter med han.

Anonymous poster hash: b018f...c9a

Skrevet

Dusjinga er vel omtrent det einaste eg ikkje reagerar på her. Aldeles horribelt at ungar har så dårlig rettsvern her i landet at dei må vere hjå slike foreldre som denne faren.

Skrevet

Ser ikke problemet her.

Men tipper det er å vaske håret han hjelper henne med, siden det er akkurat den delen av dusjen syvåringene ofte trenger hjelp til. Å få hjelp til å såpe seg inn ser jeg på som temmelig usannsynlig i den alderen.

Her har tiåringen fått hjelp i alle år til hårvasken grunnet det enorme håret. Av meg eller ham. Mest meg det sånn etterhvert, men det er nok tilfeldigheter.

Det er ikke en oppgave han er spesielt begeistret for, på samme måte som meg - vi kommer bare inn når hun dusjer når hun roper og hjelper til med akkurat shampooen - og går ut igjen.

Er vel vanlig lite opptatt av kropp her i huset, og temmelig vanlig at man går naken fra badet til garderoben - vi bryr oss rett og slett ikke spesielt egentlig.

Skrevet

Men til saken da. Kan jeg ringe ham å be han om å la være å dusje henne? Hun er der 2 overnattinger annenhver helg og onsdag ettermiddager. Hun dusjer her torsdager og mandags kvelder.

Hun har tynt hår og ikke problemer med å klare seg selv, hverken med sjamponering eller utskylling, og jeg har jo snakket med ham tidligere om jeg synes hun kan dusje hjemme..

Skjønner liksom ikke hvorfor hun skal dusjes å vaskes like før hun skal hjem.

Hvordan ta det opp på en konstruktiv måte uten at han tar det ille opp?

Hun har dusjet alene i et helt år, jeg skjønner ikke hvorfor han skal hjelpe henne... HI

Anonymous poster hash: c4d4a...b13
Skrevet

Hva var bv sin begrunnelse for å ville la ham ha samvær?

Skrevet

Og ja, du kan be ham la være, om det var nødvendig hadde jeg løyet og sagt at legen har gitt beskjed om det pga huden hennes.

En person som kan riste en baby er ikke god i hodet, jeg fatter ikke at han har samvær.

Skrevet

Enda et klassisk opplegg fra Bv som missbruker makta si. Sitter vel noen damer da som har blitt sjarmert i senk av fyren....

Og min generelle oppfatning av Bv er dårlig. Selvfølgelig er det ikke alle i bv som er sånn..

Men når det renner på med historier som støtter om maktmisbruk osv fra de fra de som har med Bv og gjøre men også til de som har jobbet der og som har valgt og slutte.. Tenker på flere dokumentarer som har gått på tv så får jeg bare vondt i magen på alle barna som lider unødig. Barn som blir tatt der de ikke trengs og bli tatt. Og de barna som burde ha blitt fjerna men ikke gjør det..... 

Nei jeg synes virkelig synd på deg og din datter her... Dessverre så er det ikke noe nytt ang holdningene til Bv. 

Anonymous poster hash: 38db7...063
Skrevet

HI, stol på magefølelsen din. Den sier at du ikke kan stole på din datters far. Og du har grundig erfart at han ikke evner å ta hennes perspektiv, men krenket henne fysisk og psykisk grovt. Om han plutselig får det for seg at han skal dusje ei jente som kan ordne seg selv, så synes jeg dette høres merkverdig ut. Av og til er det ok m en mindre grundig dusj.. Gitt at hun ikke har plumpa i kumøkka, for å sette det på spissen... At hun sa det til deg i det hele tatt, kan det bety at hun syntes det var rart selv! JA du kan si til han at du ikke vil at han skal dusje henne. Om han lytter har du imidlertid ingen garanti for. HI, skulle ønske jeg var en gud som kunne gitt deg hele omsorgen for jenta. Må være fælt ikke å være trygg på at hun har det bra når hun er hos faren.

Anonymous poster hash: ee2ce...c53

Skrevet

?, ikke !, mente jeg...

Anonymous poster hash: ee2ce...c53

Skrevet

Jeg hadde stolt på magefølelsen!

Jeg kjenner jeg blir provosert over bv!!! Først blir du mishandlet og så er det ikke hjelp å få av bv. Og du blir stemplet som hysterisk!! Til tross for at flere er enig med deg.

Hva kan du gjøre? Er det en lege, hs, noen du stoler på som kan hjelpe deg? Noe må da kunne gjøres? Har dere råd til en god advokat, evt fri rettshjelp? Datteren din er det viktigste. Og hun har det tydeligvis ikke godt hos sin far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...